Gå tilbake   Foreldreportalen > Blogger

Kommentarer

Gammel
Frøy sin avatar

Fredag

Jeg har så vidt kommet meg gjennom et Teams møte uten å eksplodere, jeg er litt lei av teamet mitt nå, mannfolk 60+ som drar: "jeg har jobbet siden før du ble født" kortet hver gang jeg har noen nye tanker å komme med.
Postet I dag kl 09:28 av Frøy Frøy er aktiv nå
Gammel
Tjorven sin avatar

Fredag

Denne dagen har jeg gledet meg til i nesten et halvt år. Da verden raknet helt for meg i våres så ga psykologen beskjed om at det var viktig å ha noe å glede seg til. Men verden var helt i limbo og de tingene jeg normalt sett gleder meg til var det helt i det blå når ville inntreffe igjen. Men denne helgen var spikret. Vi skal sitte 7 damer i et forsamlingshus og sy, og selv i våres klarte jeg å se at det faktisk kom til å skje. Det var forunderlig mye trøst i å ha en plan for noe gøy.

Og i dag er dagen her.

På toppen av det hele har jeg i mellomtiden investert i ny symaskin, så på dette sytreffet skal jeg ikke bruke halve tide på å krangle med maskinen min.
Postet I dag kl 09:26 av Tjorven Tjorven er aktiv nå
Gammel
Blondie sin avatar

Fredag

Kontor først, begravelse til kollega etterpå. Ikke særlig lystig fredag.
Postet I dag kl 08:33 av Blondie Blondie er ikke aktiv
Gammel
Eia sin avatar

Fredag

På plass på jobb. Lønnskjøring og fakturering sammen med litt kaffedrikking, og så litt produksjon før helgen.

Det er litteraturkvelder i byen, så tenker det blir en liten bytur i kveld, jeg.
Postet I dag kl 08:26 av Eia Eia er ikke aktiv
Gammel
annemede sin avatar

Fredag

Hjemmekontor i regn.
Postet I dag kl 08:13 av annemede annemede er ikke aktiv
Gammel
star sin avatar

Fredag

På kontoret. Jeg er sliten og kje. Nesten så jeg ønsker at jeg blir smitta av eldste og kan bli hjemme.
Postet I dag kl 08:12 av star star er ikke aktiv
Gammel
Nenne sin avatar

Fredag

Hjemmekontor i dag. Det er finvær og det blir lunsj på verandaen i sola håper jeg. Kanskje siste gang i år?
Postet I dag kl 08:07 av Nenne Nenne er ikke aktiv
Gammel

Torsdag

Da er du i alle fall ikke ute av dansen og det er jo godt, Nenne!
Postet I går kl 14:00 av millact millact er ikke aktiv
Gammel
Nenne sin avatar

Torsdag

Takk som spør, millact. Den er utsatt. Det skal to nye stillinger inn i avdelingen og én av dem må ha spisskompetanse på et smalt felt. Akkurat den kompetansen hadde ingen av søkerne, så nå skal den andre stillingen utlyses først for å sikre denne kompetansen og så skal "min" stillingen lyses ut på nytt, kanskje med en litt annen tekst for å sikre at den som da får den jobben har alt det som fortsatt mangler. Lang historie.

Sånn som jeg forstod står egentlig jeg og en til igjen fra denne første prosessen, så jeg har fortsatt en sjanse, men det blir nok ingen avklaring før nærmere jul. Jeg smører meg med tålmodighet. Dette er jo en intern stilling, så jeg kan vente jeg.
Postet I går kl 13:49 av Nenne Nenne er ikke aktiv
Gammel

Torsdag

Nenne: Hørt noe mer om stillingen du søkte på?
Postet I går kl 13:09 av millact millact er ikke aktiv
Gammel
Blånn sin avatar

Torsdag

Oi, i dag er det 1 år siden jeg var på Slottet og fikk hilse på dronningen og prinsessen. Det var da Oslo indre øst møtte vestkanten.
Postet I går kl 13:02 av Blånn Blånn er ikke aktiv
Gammel
Nenne sin avatar

Torsdag

Det har vært tydelig væromslag her også, vi hadde fem grader i morges. *holder meg til dagens tema*

Vi driver prosjektplanlegging for neste år og det er noe forferdelig dritt! Ikke bare skal vi detaljplanlegge ting på dårlig grunnlag, men vi vet at masse av det vi gjør er helt forgjeves for det vil komme kutt og nedbemanninger. Så moralen er ikke akkurat på topp, for å si det sånn.
Postet I går kl 12:54 av Nenne Nenne er ikke aktiv
Gammel

Torsdag

Det var visst bare 3,6 grader her til morgenen, ikke 11 som jeg skrev. Fikk nemlig sms om det av min mor. Ikke rart barna syntes det var kaldt.
Postet I går kl 11:12 av millact millact er ikke aktiv
Gammel
Fersken sin avatar

Torsdag

Aner ikke hvordan været er ute, men stoler på løven siden det er samme region.

I dag må jeg ut av hulen min, bortekamp for guttungen i nabokommunen. 40 minutter å kjøre.
Postet I går kl 09:05 av Fersken Fersken er aktiv nå
Gammel
løve70 sin avatar

Torsdag

God morgen
Kaldt, men fint her også. Kjenner at det ble litt sent og litt mye vin i går kveld, men kjekt å skeie litt ut engang iblandt.

Snart klar for teams maraton.....
Postet I går kl 08:56 av løve70 løve70 er ikke aktiv
Gammel
Toffskij sin avatar

Torsdag

Kaldt, ja! Jeg var godt fornøyd med at jeg hadde satt igjen sykkelen på Blindern i går pga. heftige vindkast og flyvende gjenstander, og dermed slapp å sykle i morges. Skal sykle hjem, da. Lover!
Postet I går kl 08:35 av Toffskij Toffskij er ikke aktiv
Gammel
annemede sin avatar

Torsdag

God morgen.
Litt ekstra shinings på både hjemmekontoret og meg selv før videomøte med ukjente folk.
Postet I går kl 08:28 av annemede annemede er ikke aktiv
Gammel

Torsdag

11 her. Ungene syntes det var kaldt. Yngste skal på tur til en øy og bading var lov. Han skjønte det ikke var noen god ide og droppet badetøy. Merker han begynner å bli mer fornuftig og tenker.

Kaffe i koppen og så på møte med to revisorer fra Oslo.
Postet I går kl 08:21 av millact millact er ikke aktiv
Gammel
star sin avatar

Torsdag

4 her.
Fysio på slutten av arbeidsdagen. Vet ikke helt hva jeg skal finne på fram til det. Rydde i rekvisita rommet kanskje.
Postet I går kl 08:11 av star star er ikke aktiv
Gammel
Blondie sin avatar

Torsdag

Brrr, jeg ruslet ute i 1,5 varmegrad. Det var ikke særlig behagelig, men pent er det jo når sola står opp. Jeg kjenner at jeg som vanlig er lite motivert for den kalde tida, men det pleier å gå seg til når jeg husker på at jeg har gode, varme klær.
Postet I går kl 07:51 av Blondie Blondie er ikke aktiv
Gammel
Blå sin avatar

Torsdag

God morgen.

Her er det fint vær. Jeg var tidlig i gang på sofakontoret for å bli ferdig med arbeidsdagen så raskt som mulig. I ettermiddag går turen til fjells for mannen og meg. Hotellovernatting og god middag i kveld og hytte i helgen etterpå. Jeg gleder meg.
Postet I går kl 07:42 av Blå Blå er aktiv nå
Gammel
Frøy sin avatar

Torsdag

Morgenlevering var her 06.16 i dag så jeg håper på at det er et tegn på at ting er på vei til å bli bra igjen. En mye bedre start på dagen når alle får ferskt brød med seg på jobb og skole.

Jeg er klar for helg.
Postet I går kl 07:40 av Frøy Frøy er aktiv nå
Gammel
polarjenta sin avatar

Torsdag

God morgen.

I dag står vaksine på programmet for storebror, han gleder seg ikke. Så skal vi kjøre et par timer for testing.
Postet I går kl 07:38 av polarjenta polarjenta er ikke aktiv
Gammel
Sissel sin avatar

Torsdag

Oj, Blånn, det var kaldt! Her er det 10 grader, og meldt ca. 15 idag tror jeg.

God morgen forresten!

Trodde jeg måtte bite i meg skrytet jeg hadde i går av Morgenlevering, for de hadde ikke levert varene når jeg stod opp, noe de alltid pleier å gjøre. Men, fristen er kl. 07.00, og de var her 07.05, så det må jo være greit innimellom.
Postet I går kl 07:35 av Sissel Sissel er ikke aktiv
Gammel
Blånn sin avatar

Torsdag

God morgen! 2,4 grader ute så jeg pakker meg inn for sykkelturen til jobb.
Postet I går kl 07:29 av Blånn Blånn er ikke aktiv
Gammel
Blå sin avatar

Onsdag

Jeg har en uendelighet av arbeid som er akkurat krevende nok til at jeg må konsentrere meg, samtidig som det ikke er så krevende at det er spennende.

Og så angrer jeg litt på noe jeg reagerte på i går. Jeg var ikke ufin i tonen eller noe, heldigvis. Men jeg var nok i litt ekstra dårlig humør og ville ikke reagert sånn i dag. Men, men og ja, ja. Det var heldigvis til en jeg har en del kontakt med, så han vet at det ikke er mitt vanlige reaksjonsmønster.
Postet 16-09-20 kl 12:24 av Blå Blå er aktiv nå
Gammel
Fersken sin avatar

Onsdag

Jeg har gjort ting jeg ikke kan, nå må jeg bare finne ut hvordan jeg skal få gjort resultatet tilgjengelig slik at det kan brukes til noe fornuftig.
Postet 16-09-20 kl 11:52 av Fersken Fersken er aktiv nå
Gammel
Blondie sin avatar

Onsdag

Ungen har fått medisiner mot sin migrene med aura, så da håper jeg hverdagene våre blir litt lettere. Jeg har det jo også og vet hvor utrolig lammende det kan være. Heldigvis har hun nå bikket tolv, så hun kan få faktiske anfallsmedisiner.

På jobb går ting sin vante gang, litt armer og bein iblandet med mye fravær. Helt som vanlig.
Postet 16-09-20 kl 10:58 av Blondie Blondie er ikke aktiv
Gammel

Onsdag

Bare Teams møter hele dagen, men dagen går fort i alle fall.

Sol fortsatt og varmt.

Morgenlevering har vi ikke her. Rart, bor jo i en ganske stor by.
Postet 16-09-20 kl 10:29 av millact millact er ikke aktiv
Gammel
tink sin avatar

Onsdag

God morgen. Det er ikke så lett å konsentrere seg når koronaen kryper nærmere. Får se det som en effektiv stresstest. Legger inn tid til krisemaksimering på fast tidspunkt hver dag, så får jeg kanskje ro til å gjøre det som må gjøres også.
Postet 16-09-20 kl 10:03 av tink tink er ikke aktiv
Gammel
star sin avatar

Onsdag

Dingler på venterommet hos legen. Har egentlig time nå, men tror legen min er en pasient forsinka.
Postet 16-09-20 kl 09:29 av star star er ikke aktiv
Gammel
Timar sin avatar

Onsdag

Jeg har fått overlevert valpebabyen min til pappaen og er nå på vei til jobb. Frihet!!! 😀

Det er ganske så mye som skjer for tiden, jobb og kurs på dagtid, aktiviteter og møter på kveldstid og valp på toppen. Hverdagen kjennes faktisk tilnærmet normal ut, sånn tempomessig, og nå passer det utmerket at de fleste jobbdagene fortsatt skal skje fra hjemmekontoret.
Postet 16-09-20 kl 09:21 av Timar Timar er ikke aktiv
Gammel
Neket sin avatar

Onsdag

Så kjedelig, Frøy. Her kommer morgenlevering i to-tiden på natta, så det er jo hvertfall på plass i tide. Hvertfall så lenge grevlingen ikke oppdager det først.

Jeg skal jobbe litt, så tegne vaskerom på IKEA, så på lokal topptur med noen venninner. Fin dag!
Postet 16-09-20 kl 09:11 av Neket Neket er ikke aktiv
Gammel
Frøy sin avatar

Onsdag

Vi har hatt fast levering hver dag fra Morgenlevering nå i snart 2 år og det er kun nå de siste mnd vi har hatt utfordringer og nå spesielt denne siste uken. De var mer stabile når de var avhengig av ferje enn hva de er nå.
Men har vært i kontakt med de og de har lovet å finne ut av det for vi er nødt til å kunne stole på at de leverer.
Postet 16-09-20 kl 09:11 av Frøy Frøy er aktiv nå
Gammel
Sissel sin avatar

Onsdag

God morgen!

Jeg har brukt Morgenlevering utrolig mye, og kan rett og slett ikke huske at jeg har fått brødet for sent noengang, og heller ikke at de ikke har levert. Vet at vi en gang fikk noe søtt istedenfor brød, men det er det eneste. Så vi har vært veldig heldige. Vi kunne ikke brukt det dersom de ikke var stabile, det er jo flere som skal ha med matpakke, og vi har jo ikke nødvendigvis annet brød enn det som skal leveres.
Postet 16-09-20 kl 08:57 av Sissel Sissel er ikke aktiv
Gammel
Tjorven sin avatar

Onsdag

Jeg blir også oppgitt når jeg ikke får levert ting jeg har bestilt. I det siste har avisa ofte kommet for seint. Jeg vet at mange mener at man ikke trenger papiravis, men jeg synes jeg leser MYE bedre når jeg får avisa på papir, så da betaler jeg for å få den levert på papir. Og da blir det ikke det samme når den nesten en dag i uka ikke kommer til rett tid.

Jeg hadde en hektisk dag i går, så jeg håper at det blir litt greiere i dag. I morgen er en morsom og annerledes arbeidsdag, så det blir stas.
Postet 16-09-20 kl 08:43 av Tjorven Tjorven er aktiv nå
Gammel
Blå sin avatar

Onsdag

Jeg skjønner at det er kjedelig Frøy. Om morgenen har man gjerne ikke så mye tid å gå på.

I dag har jeg flyttet hjemmekontoret fra spisebordet til sofaen. Jeg har kaffe og druer og masse rutinearbeid som må gjøres. Velkommen til mitt spennende liv.

Men, i går snakket jeg med en tidligere kollega som bor alene og det hørtes virkelig ikke gøy ut. Hele dager nesten uten å snakke med noen. Jeg har jo en familie som kommer hjem.

Etter en uke med høljregn ser det ut som om det fine været kommer tilbake. Så kanskje en ettermiddag i hagen.
Postet 16-09-20 kl 08:05 av Blå Blå er aktiv nå
Gammel
Blånn sin avatar

Onsdag

God morgen! Er på bussen til jobb og har enda større respekt for de som jobber hele dagen med munnbind. Føler jeg skiller meg ut, da, de fleste har ikke på. Håper at lillebil blir frisk i dag slik at jeg kan sykle igjen i morgen.
Postet 16-09-20 kl 08:04 av Blånn Blånn er ikke aktiv
Gammel
Frøy sin avatar

Onsdag

Jeg er så lei av at brødet vårt ikke blir levert i tide. Men slipper å betale for brødet når de holder på slik da, men ikke så lett å motivere 16 åringen til å smøre med seg mat når han er vant til å finne ferskt brød på døren. Vil ikke helt gi de opp enda så jeg har klaget og bedt de om å finne ut hvorfor de er så sent ute for tiden.

Ellers så er det en fin dag på hjemmekontoret.
Postet 16-09-20 kl 08:01 av Frøy Frøy er aktiv nå
Gammel
Blånn sin avatar

Tirsdag

Begynte dagen med å gjøre en jobb andre egentlig burde ha ansvar for, fortsatt med ting som faktisk er min jobb, bedt om at det meldes avvik på for lavt rekkverk/lite sikret trappeløp pg avsluttet arbeidsdagen med å grine over at vi skal slå sammen to ulike arbeidsplattformer (vi har en for undervisningsnettet og en for admin, nå skal admin over på undervisningsplatformen). Negativiteten henger sammen med arbeidsoppgave en i dag og at man ikke har fungerende arbeidstakere i sentrale posisjoner når man snakker om it-løsninger. Ja, ja.

Nå har jeg avsluttet arbeidsdagen og vinket farvel til lillebilen som ble tauet til verksted.
Postet 15-09-20 kl 16:56 av Blånn Blånn er ikke aktiv
Gammel
Frøy sin avatar

Tirsdag

Når man begynner å irritere seg over signaturene i mailen til de ute så er det nok et tegn på at man skal logge av for dagen.
Postet 15-09-20 kl 14:16 av Frøy Frøy er aktiv nå
Gammel
Blondie sin avatar

Tirsdag

Jeg har gjort ferdig maratondelen av dagen min, så nå drømmer jeg om å reise bort. Jeg forbannet korona opp og i mente et sekund før jeg kom på at jeg har et ikke-eksisterende reisebudsjett også.
Postet 15-09-20 kl 13:47 av Blondie Blondie er ikke aktiv
Gammel
Nenne sin avatar

Tirsdag

Jo, det høres ut som en god plan, Adrienne! Det er så fint denne uka at ferie høres ut som det rette.

Jeg har hatt en supertravel dag så langt. Det går i ett! Men nå måtte jeg puste litt.
Postet 15-09-20 kl 13:26 av Nenne Nenne er ikke aktiv
Gammel
Adrienne sin avatar

Tirsdag

Tjorven: Digitale møter med folk man ikke kjenner er skikkelig vanskelig, og det blir nok ikke bedre når saken er vanskelig og løsningene ikke optimale.

Jeg har klart å løse en skikkelig vanskelig nøtt på jobb i dag, og har vel mest lyst til å belønne meg selv med å ta fri resten av uken, men det går vel ikke.
Postet 15-09-20 kl 12:58 av Adrienne Adrienne er ikke aktiv
Gammel
Tjorven sin avatar

Tirsdag

Det er noe helt annet å delta på digitale møter.

Ja, ja. Det er en vanskelig sak og det er ikke rart de er bekymret. Ikke hadde vi noen fantastisk god løsning heller. Det blir som det blir.
Postet 15-09-20 kl 12:30 av Tjorven Tjorven er aktiv nå
Gammel
star sin avatar

Tirsdag

Tjorven.

Den diskusjonen er kje, Blondie. Jeg taper alltid. Det er bare en ting på hans jobb som jeg slipper alt for uten krangel. Men det skjer ikke så ofte.
Postet 15-09-20 kl 10:48 av star star er ikke aktiv
Gammel
Blondie sin avatar

Tirsdag

Jeg har hatt den sjarmerende krangelen om hvilken jobb som er viktigst i dag. Det er jo ikke noe lettere når den man krangler med er en eks. :sigh: Jeje. Jeg er ganske påståelig når jeg er i det lunet.
Postet 15-09-20 kl 10:14 av Blondie Blondie er ikke aktiv
Gammel
Frøy sin avatar

Tirsdag

Lykke til Tjorven!

Gratulerer med dagen Fersken!
Postet 15-09-20 kl 10:02 av Frøy Frøy er aktiv nå
Gammel
Fersken sin avatar

Tirsdag

Spennende, Tjorven!

Godt i gang med dagens møter og heldigvis er de ikke så lange. I kveld skal jeg spise kake siden jeg har bursdag i dag.
Postet 15-09-20 kl 09:48 av Fersken Fersken er aktiv nå
Gammel
Adrienne sin avatar

Tirsdag

Negativ test.
Postet 15-09-20 kl 09:16 av Adrienne Adrienne er ikke aktiv

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 09:28.