Gå tilbake   Foreldreportalen > Blogger > Kaffestuggu – Where everybody knows your nick

Lille julaften-freffe

Kaffestuggu er åpen døgnet rundt for kaffe, vin, te, øl, brus, vann eller bare skravling. Alle, både nye og gamle, er hjertelig velkomne her! Bloggen er helt åpen og kan, som alle åpne blogger, også leses av ikke-FP-medlemmer og Google.

Bloggen tilhører ikke ett bestemt medlem, men drives av moderatorteamet i fellesskap, og den åpnes hver morgen av den første i teamet som føler for det. Kaffestuggu har ofte åpent på kveldstid også, særlig i helgene.
Rangér dette innlegget

Lille julaften-freffe

Postet 23-12-16 kl 09:34 av Kaffestuggu

Kommentarer totalt 47

Kommentarer

Gammel
Adrienne sin avatar
Morn, morn. Jeg går inn i jula med nesten ingen stemme, det er skikkelig festlig. Men ute er solen i ferd med å stå opp, familien er samlet på hytta, hunden er intenst lykkelig med at alle er samlet og snart skal vi i gang med å pynte hytta til jul. Så får vi håpe stemmen holder frem til i morgen kveld.
Postet 23-12-16 kl 09:51 av Adrienne Adrienne er ikke aktiv
Gammel
Trixie sin avatar
God morgen.
Jeg har friiiiiiii.
Bare 1 av 3 "små" våkne enda. Vi koser oss med blader, skjerm og sofatid.
Skal snart ut på en liten løpetur, så er det bare kos resten av dagen, veldig deilig.
Ha en fin fredag!
Postet 23-12-16 kl 10:03 av Trixie Trixie er ikke aktiv
Gammel
Palmen sin avatar
Næmen Adri, da! Du får snakke lite i dag og satse på at den taktikke funker. Kos dere med julepynting!

Jeg har siste jobbeøkt før jul, håper jeg kan klare meg med halv dag i dag. Og så skal jeg til frisøren og ut på en liten julehilsenrunde -- og da er det jul, gitt!

Minstebarna er i barnehagen (etter at de spontant måtte være hjemme i to dager på grunn av vannskade i bhg) og eldstebarnet har fått kakao på sengen av mor () og bare suller og koser seg.

Dette er den beste årstiden, altsåh.
Postet 23-12-16 kl 10:16 av Palmen Palmen er ikke aktiv
Gammel
polarjenta sin avatar
God morgen.

Bare meg oppe her, jeg har pakket inn julegaver, og er strålende fornøyd med ryddig julepyntet hus. Sånn der julegrøt tror jeg at jeg skal ha hvert år dagen før lillejulaften. For da blir lillejulaften bare kos.

I dag skal jeg ut på litt shopping. Også skal jeg ut å levere julegaver. Og ellers bare kose meg.
Postet 23-12-16 kl 10:23 av polarjenta polarjenta er ikke aktiv
Gammel
Fersken sin avatar
Jeg har gått på den klassiske "glemme-og-sjekke-vekkerklokke"-smellen og sitter dermed på bussen til jobb nå.
Postet 23-12-16 kl 10:25 av Fersken Fersken er ikke aktiv
Gammel
Candy Darling sin avatar
Mens vi gikk på den klassiske husker-sikkert-at-vi-legger-skiboksnøkkelen-på-et-lurt-sted-smellen, etterfulgt av den virkelige schlägeren "Den er jo faktisk i låst stilling, så vi får ikke lokket ordentlig på." "Få kjenne?" #drahardtnedogKLIKK

Med ski inni, så klart. Så da ble det en liten avstikker til Skiguard på Liertoppen, og min nye favorittmann i verden nest etter anesetsilegen under fødsel.

(Det er altså ikke drahardtnedmannen hjemme, hvis noen lurte. )
Postet 23-12-16 kl 10:38 av Candy Darling Candy Darling er ikke aktiv
Oppdatert 23-12-16 kl 12:07 av Candy Darling
Gammel
Frk_Fryd sin avatar
Jobber bittelitt og drøser med finfine kollegaer. Det er altså ganske så fint på jobb, særlig når jetlagged gretten mann, sykt eldstebarn og hypert mellombarn er hjemme og "lager jul".
Postet 23-12-16 kl 10:49 av Frk_Fryd Frk_Fryd er ikke aktiv
Gammel
Palmen sin avatar
Oh my, Candy! Høttahjul på dere? Sånn etterhvert?

Holder med deg, frkFryd, med det set-upet der høres det ut som en dag på jobb er et godt valg!

Nå må jeg ikke henge her men skrive presentasjon :streng:
Postet 23-12-16 kl 10:54 av Palmen Palmen er ikke aktiv
Gammel
Pøblis sin avatar
Vi hadde time kl 0930 hos ortoped. Venter fortsatt.
Postet 23-12-16 kl 11:10 av Pøblis Pøblis er ikke aktiv
Gammel
Agent Scully sin avatar
Her er julen avlyst siden det åpenbart ikke var nok med en full omgangssykerunde i desember - vi måtte ha ekstraomganger i natt. Så da er julaftenbesøk og 1. juledagsbesøk vi skulle ha her hjemme avlyst.
Postet 23-12-16 kl 11:10 av Agent Scully Agent Scully er ikke aktiv
Gammel
Pamina sin avatar
Mor og eldstejenta potte tette, i genting henger på greip, det blir vel jul i løpet av natta...

Mann og sønn skal få være nyttige i dag.
Postet 23-12-16 kl 11:10 av Pamina Pamina er ikke aktiv
Gammel
Pamina sin avatar
Stakkars dere Scully, det er hakket verre en hos oss.
Postet 23-12-16 kl 11:11 av Pamina Pamina er ikke aktiv
Gammel
Éowyn sin avatar
Stille og rolig på jobb i dag. Jeg er skikkelig trøtt fordi jeg slet med å sovne i natt så jeg ser litt zombieaktig ut.
Postet 23-12-16 kl 11:19 av Éowyn Éowyn er ikke aktiv
Gammel
vixen sin avatar
På jobb! Jeg har ikke vært siden mandag og på pulten min fant jeg både vin og sjokolade fra gode kollegaer i anledning bursdagen min på tirsdag. Koselig. Holder på med traurige saker nå rett før høytiden, men da er det godt at hjelpeapparatet kan snu seg rundt og hjelpe en ungdom i nød og se til at vedkommende får en trygg havn fra og med i dag. Skal riste av meg triste skjebner og målet er å ta ferie klokka tre med ro i kroppen.
Postet 23-12-16 kl 11:38 av vixen vixen er ikke aktiv
Gammel
Frk_Fryd sin avatar
God bedring til dere alle, spesielt til familien Scully!

Vi har konfekt på kontoret.
Postet 23-12-16 kl 12:01 av Frk_Fryd Frk_Fryd er ikke aktiv
Gammel
Dali sin avatar
Morn! Fri og vaskedag. Potte tett og hodepine fremdeles. Men ute snør det, et lite julemarked. Et større mirakel ville vært om barna hjalp til med rydding.
Postet 23-12-16 kl 12:07 av Dali Dali er ikke aktiv
Gammel
Timar sin avatar
Jeg har arvet forkjølelsen fra Minsten og er fullstendig potte tett. Host, hark, snufs! Jeg har puttet Minsten i barnehagen noen timer og jobber med overtale Eldste til å støvsuge litt mer. Hun tok faktisk gangen, men det er, kremt, et par andre områder som krever litt tilsyn.

Når jeg har frisknet til utpå ettermiddagen (!) skal jeg lage surkål og fullføre Troikaprosjektet med Eldste.
Postet 23-12-16 kl 12:18 av Timar Timar er ikke aktiv
Gammel
annemede sin avatar
Jeg følger med på yr.no, og lurer på hvordan det er mulig å regne ved -4 grader C.
Postet 23-12-16 kl 12:21 av annemede annemede er ikke aktiv
Gammel
Palmen sin avatar
Nå erre jul igjen! Stryk forrige kommentar fram meg, nå ringte de fra barnehagen og minstetvinsen har 39,5 i feber. Det skulle jo tatt seg ut om vi klarte å bryte fem-år-på-rad-med-sykdom-i-jula.
Postet 23-12-16 kl 12:41 av Palmen Palmen er ikke aktiv
Gammel
Maverick sin avatar


En siste økt på kontoret før jeg pakker det sammen og tar det med hjem for julen og romjulen, og så skal jeg hente verdens søteste jentunge tidlig i barnehagen og slå meg til i sofaen.
Postet 23-12-16 kl 12:56 av Maverick Maverick er ikke aktiv
Gammel
Dali sin avatar
Kan man lage surkål dagen før altså? Da skal jeg jammen gjøre det etterpå.

Palmen: viktig med tradisjoner. Jeg kan ikke huske sist jul absolutt alle i huset var friske hele jula.
Postet 23-12-16 kl 13:00 av Dali Dali er ikke aktiv
Gammel
Adrienne sin avatar
Jammen Palmen og Scully. Så utrolig kjipt med sykdom i jula.

Jeg har fått hengt opp julegardiner. Så nå ligner det i det minste litt på jul her. Og storebror demonstrerer at han ikke er for stor til å sitte på fanget til far, selv om han er 180 cm lang.
Postet 23-12-16 kl 13:00 av Adrienne Adrienne er ikke aktiv
Gammel
Nina sin avatar
Der dro poden til far for julefeiring trodde jeg hadde vent meg til dette jeg, men det er jaggu ganske fælt selv etter så mange år. Jeje han får det fint og det får jeg også, må bare sippe litt først.
Postet 23-12-16 kl 13:21 av Nina Nina er ikke aktiv
Oppdatert 23-12-16 kl 13:29 av Nina
Gammel
Kaprifol sin avatar
God bedring til alle dere med syke småttiser og omgangssyke i hus. Det er så kjipt! Måtte det gi seg veldig, veldig fort.

Nå skal jeg straks stikke fra kontoret! Har som sedvanlig slukket et par branner, besvart et par telefoner med kvitrende god jul-hilsner og forhåpentligvis bidratt til å heve stemningen litt. Så nå går jeg ut i sola og hjem til mitt ganske skitne hus, det skal bli jul!
Postet 23-12-16 kl 13:23 av Kaprifol Kaprifol er ikke aktiv
Gammel
Skilpadda sin avatar
Vi har pakket inn alle gavene. Hvis vi nå finner koffertene og får plass til alle pakkene, og en passe mengde klær til den kommende uken, så skal det nok bli en bra jul. Men først drikke opp kaffen, kle på meg og ta en rask liten nissetur ut i verden.
Postet 23-12-16 kl 14:16 av Skilpadda Skilpadda er ikke aktiv
Gammel
Toffskij sin avatar
Vi har ikke pakket inn alle gavene. Men jeg har bakt sjokoladebiscotti og peppernøtter og lagd deler til en pepperkakelastebil.
Postet 23-12-16 kl 14:24 av Toffskij Toffskij er ikke aktiv
Gammel
Maverick sin avatar
Jeg ble plutselig akutt juletrist fordi guttene mine ikke kommer hjem før onsdag neste uke. Yay for Facetime, altså.
Postet 23-12-16 kl 14:26 av Maverick Maverick er ikke aktiv
Gammel
Pøblis sin avatar
Jeg skal stryke en haug med overlaken, løpere og duker som skal på julebordet. Foreløpig sitter jeg og tenker på at jeg om en stund når jeg orker skal dynke dem og legge dem i en pose. Jeg er rå til å utsette ting jeg et jeg skal gjøre i det lengste.
Postet 23-12-16 kl 14:29 av Pøblis Pøblis er ikke aktiv
Gammel
Blå sin avatar
på Maverick, Palmen og Scully.

Jeg har vært på Fisketorget og hentet juletorsk og sushi til lunsj. Nå har vi treet på fot, vi har spist sushi og skal bare ha litt kaffe før vi begynner å pynte.
Postet 23-12-16 kl 14:29 av Blå Blå er ikke aktiv
Gammel
Agent Scully sin avatar
Vi er i siget igjen nå - ingen som spyr og jeg har fått kaffe. Julaften blir i karantene - men 1. juledag er fremdeles i spill. Takk for sympati og god bedring all around.
Postet 23-12-16 kl 14:56 av Agent Scully Agent Scully er ikke aktiv
Gammel
Palmen sin avatar
Mannen hentet sjuk unge, jeg fikk klipt meg,- nå har vi byttet vakt så jeg henger på sofaen med Peppa Gris og han handler. Humøret på hun med feber er ganske bra tross slapphet, og det ser enn så lenge ut til å være kun feber og ikke noe mer. Krysser fingre for det.

Så her er spørsmålet: karantene eller ikke ved feber? Ingen antydning til oppkast. Vi skal ha gjester i morgen.
Postet 23-12-16 kl 15:08 av Palmen Palmen er ikke aktiv
Gammel
Pamina sin avatar
Bare feber, så sender du ut varsel, slik at de ikke blir tatt på senga om det skulle bli karantene i morgen.
Postet 23-12-16 kl 15:14 av Pamina Pamina er ikke aktiv
Gammel
Nenne sin avatar
Jeg er kvalm og slapp.
Postet 23-12-16 kl 16:12 av Nenne Nenne er ikke aktiv
Gammel
Albertine sin avatar
God bedring til alle syke.

Jeg har rundstykker i ovnen og venter på at ungene skal komme hjem fra besteforeldrene. Så skal vi pynte treet og stua og lage litt julestemning.
Postet 23-12-16 kl 16:27 av Albertine Albertine er ikke aktiv
Gammel
Skilpadda sin avatar
Sitter på Flytoget, svett og sliten, men tror det meste kom med. Nå satser jeg på at sikkerhetskontrollen går raskere enn for svigerinnefamilien, men siden vi ikke reiser med en treåring som nekter å ta av yttertøyet, så går det sikkert bra.
Postet 23-12-16 kl 18:22 av Skilpadda Skilpadda er ikke aktiv
Gammel
Pøblis sin avatar
Har laget rødkål, red velvet cupcakes, lagt pinnekjøttet i vann og plassert den frosne kalkunen på husets kaldeste sted utenfor kjøleskapet. Og strøket hundre duker, tror jeg. Og så har jeg ruddet vekk alt av pakkeutstyr - papir, tape og merkelapper, så nå er det nok bare snakk om minutter før noen dukker opp med gaver de har glemt å pakke inn.
Postet 23-12-16 kl 18:28 av Pøblis Pøblis er ikke aktiv
Gammel
Matilda sin avatar
Jeg har finni en perfekt oppgave for de gærne unga mine - de er de aller beste på å flerre av sengetøy! Hvis noen kommer på andre nyttige oppgaver som i bunn og grunn går ut på å ødelegge noe, så rop ut. :svett:
Postet 23-12-16 kl 18:59 av Matilda Matilda er ikke aktiv
Gammel
Toffskij sin avatar
God kveld i stua! Jeg har slengt meg ned på sofaen bare bittelitt – straks skal jeg lage karamellpudding. Og så nærmer vi oss trepyntestadiet, tror jeg?
Postet 23-12-16 kl 19:04 av Toffskij Toffskij er ikke aktiv
Gammel
polarjenta sin avatar
Her er det pizza til middag nå. Jeg har en pakke eller to å pakke inn, men det er til familien, så de haster det ikke med.
Postet 23-12-16 kl 19:10 av polarjenta polarjenta er ikke aktiv
Gammel
Pelle sin avatar
Akkurat laget stuffing. Tre er pyntet, gaver i boks og levert. Det eneste som mangler er å pakke inn gaver til barna, pynte og lime pepperkakehus og å fikse på mannens star wars kostyme til i morgen (dont ask, hehe). Tror jeg. Og spise stuffing og drikke vin.

Har ikke vasket, strøket eller gjort noe særlig annet.
Postet 23-12-16 kl 19:27 av Pelle Pelle er ikke aktiv
Gammel
Addison sin avatar
Pinnekjøttet har lagt i vann siden i formiddag. Treet er pyntet, duker strøket og lagt på, Jeg har en gløggpause før jeg skal dekke bordet ferdig, pakke gavene som ikke er pakket fra butikken, lakke negler. Grøt til riskrem er tatt ut av frys, mannen skreller poteter og kålrabi. Serviettene skal mellomste få ta seg av, hun er mye flinkere enn meg med sånt. Så må vi se Grevinnen og hovmesteren, og avslutter kvelden med Love Actually. Blir visst jul i år også!
Postet 23-12-16 kl 19:56 av Addison Addison er ikke aktiv
Gammel
Toffskij sin avatar
Vi er ferdige! Utrolig!
Postet 23-12-16 kl 21:23 av Toffskij Toffskij er ikke aktiv
Gammel
nokon sin avatar
Her er det framleis kaos - juletreet er på plass, det er vel det viktigaste. Men bortsett frå det er det ikkje mykje som likner på jul her i huset. Eg blei utskriven frå sjukehus i dag og lista er lagt deretter.

Vi hadde den fantastisk fine Palmen på døra med julekaker tidlegare i dag. "Henne dama der var vellldig snill", sa fireåringen då ho hadde gått. Og det hadde han heilt rett i.
Postet 23-12-16 kl 21:35 av nokon nokon er ikke aktiv
Gammel
Albertine sin avatar
Så herlig, nokon!
Postet 23-12-16 kl 21:44 av Albertine Albertine er ikke aktiv
Gammel
Toffskij sin avatar
Med «ferdig» mener jeg selvsagt ikke at vi f.eks. har pakket inn alle pakkene. Men juletreet er på plass, og vi gidder ikke rydde og vaske noe mer.
Postet 23-12-16 kl 21:50 av Toffskij Toffskij er ikke aktiv
Gammel
Kaprifol sin avatar
Palmen er super! God bedring til nokon.

Nå har fred og ro senket seg. Jeg gidder ikke stresse, selv om gaver ikke er ferdig innpakket. Jeg må ha Grevinnen og Hovmesteren. Nuh!
Postet 23-12-16 kl 22:01 av Kaprifol Kaprifol er ikke aktiv
Gammel
Palmen sin avatar
Skjønne fireåringen din, nokon. Bare å se fjeset hans var verdt turen alene.
Postet 23-12-16 kl 22:49 av Palmen Palmen er ikke aktiv
 
Nylige blogginnlegg av Kaffestuggu

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 11:19.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no