Gå tilbake   Foreldreportalen > Blogger > Kaffestuggu – Where everybody knows your nick

Lørdag

Kaffestuggu er åpen døgnet rundt for kaffe, vin, te, øl, brus, vann eller bare skravling. Alle, både nye og gamle, er hjertelig velkomne her! Bloggen er helt åpen og kan, som alle åpne blogger, også leses av ikke-FP-medlemmer og Google.

Bloggen tilhører ikke ett bestemt medlem, men drives av moderatorteamet i fellesskap, og den åpnes hver morgen av den første i teamet som føler for det. Kaffestuggu har ofte åpent på kveldstid også, særlig i helgene.
Rangér dette innlegget

Lørdag

Postet 06-01-24 kl 05:05 av Kaffestuggu

Kommentarer totalt 22

Kommentarer

Gammel
Blondie sin avatar
Jeg er oppe og fyrer. Minus 28 her nå, så utendørsplaner utgår. Jeg tror det blir utfordrende nok å få hunden til å gjøre fra seg.
Postet 06-01-24 kl 07:41 av Blondie Blondie er ikke aktiv
Gammel
Blånn sin avatar
God morgen! Bare -26 her. Jeg har gravd fram vedhaugen og fått fyr på peisen. Plan for dagen er å finne antrekk til et ganske formelt arrangement hvor jeg er medarrangør og pressekontakt. Grugleder meg, men har lyst til å finne enten en pen, sort bukse eller en pen, myk sort kjole. Komfort er viktig. Finner jeg noen lekre støvletter også…
Postet 06-01-24 kl 08:45 av Blånn Blånn er ikke aktiv
Gammel
Appelsin sin avatar
God morgen!
Har to dater i dag, først gavekort-tur til byen med guttene (Outland!), og så tur med hemmelig ny venn.
Postet 06-01-24 kl 08:49 av Appelsin Appelsin er ikke aktiv
Gammel
Toffskij sin avatar
Morn! Det er ikke mer enn -18 her, men jeg er likevel lettet over at vi klarer å holde leiligheten god og varm med de vanlige panelovnene. Det er første vinter vi bor her, så dette er første stresstest.

Vi er fortsatt temmelig jetlagpreget, så vi spiste lørdagsfrokost klokka åtte, noe som ellers er totalt uhørt. Koser oss med siste helg før Prima skal tilbake til studiebyen, fint med hele gjengen i sofaen!
Postet 06-01-24 kl 08:58 av Toffskij Toffskij er ikke aktiv
Gammel
Fintdethei! sin avatar
Bare 12 knitrende blå her jeg bor i Bergen, men for en vakker himmel! Jeg tenker etter en god frokost å kle meg etter forholdene og ta en tur oppi høyden for noen timer med dagslys, sol og knitrende steg under kjettingbroddene mine. Friske røde kinn i premie.
Vaskemaskinen er røket, så det er også en bonus at jeg ikke skal vaske klær i helgen .
Julepynt og tre røk ut i går, så jeg tror jeg blomsterkvast eller noe må kjøpes inn.
Postet 06-01-24 kl 09:09 av Fintdethei! Fintdethei! er ikke aktiv
Gammel
Appelsin sin avatar
Vittig, det er bare -6 her nede hos meg, Fintdethei. Kos deg i høyden!
Postet 06-01-24 kl 09:14 av Appelsin Appelsin er ikke aktiv
Oppdatert 06-01-24 kl 09:50 av Appelsin
Gammel
star sin avatar
-23 her.
Satte timeren for varme på i bilen når jeg kom hjem i går u tilfelle jeg kom på at jeg skulle ut i dag. Men tror ikke jeg trenger. Må på matbutikken, men den er jo rett nedfor her.
Postet 06-01-24 kl 09:39 av star star er ikke aktiv
Gammel
Adrienne sin avatar
26 minus her, hadde 31 minus på bilen i går kveld. Veldig glad vi har et godt isolert hus akkurat nå.

Ingen planer i dag, utover å ta ned resten av julepynten og få pakket den bort.
Postet 06-01-24 kl 09:46 av Adrienne Adrienne er ikke aktiv
Gammel
Jeg har ikke termometer; det skal kjøpes i dag, men i følge yr er det -10, men føles som -18. Det kan sikkert stemme.

Dagens plan er å få noe mat i hus, ullsåler til han på 15 siden han ikke vil ha vintersko samt hente en pakke.

Nå titter solen frem, nydelig vær, men med krykker blir det for utfordrende. Jeg lurer på å tenke alternativt, ta en time eller to på Sørlandssenteret hvor jeg kan gå greit og tørt inne uten fare for å skli. Ankelen blir ikke sterkere om jeg ikke får gått i vinter.
Postet 06-01-24 kl 10:00 av millact millact er ikke aktiv
Gammel
Maverick sin avatar
God formiddag! I går kveld var det -28 her hjemme, jeg våknet kl 06 i dag tidlig og synes det var pussig trekk, og oppdaget at sønn som kom hjem sent har latt døren stå på gløtt. (Den har en litt pussig lås som sliter i kulden så jeg tipper han er noenlunde uskyldig i det hele.) Jaja. Har fyret i noen timer og har en effektiv vedovn, så nå er temperaturen levelig igjen.

Velvel. Har sløvet litt og ryddet litt og hengt med det lille (og eneste våkne) barnet, nå er det straks på tide å lese litt fag, og telle på knappene om det er nok energi i kroppen til å dra på Jordal med jentungen.
Postet 06-01-24 kl 10:29 av Maverick Maverick er ikke aktiv
Gammel
Eia sin avatar
God formiddag! -20 her, og relativt trekkfullt gammelt hus. Jeg fyrer det jeg kan i ovnen, og snart blir det brunsj.

Aldeles nyydelig lys ute nå, da. Lurer på om jeg ikke må ta en liten tur i kulda etter brunsjen. Ellers skal jeg lage kjøttgryte til middag. Det blir bra vintermat.
Postet 06-01-24 kl 10:46 av Eia Eia er ikke aktiv
Gammel
Stompa sin avatar
Her er det bare minus 2, men det har kommet en del snø. Ikke krisemengder, men nok til at det neppe er noen vits i å prøve å ta it bilen før brøyteren har vært her (sameie med diger parkeringsplass; uaktuelt å måke for hand). Ungene har planer om å klatre, så håper han dukker opp om ikke altfor lenge.
Postet 06-01-24 kl 10:47 av Stompa Stompa er ikke aktiv
Gammel
Nenne sin avatar
Jeg bidrar med -18. Her fyres.

Ingen planer for helgen. Det er fint.
Postet 06-01-24 kl 10:56 av Nenne Nenne er ikke aktiv
Gammel
Millen sin avatar
Minus 21 her, fyres i peisen og ok temp inne.
Dagens og helgens planer er rydde vekk jul, husarbeid og baking av rundstykker. Selv om det er kaldt må nok hodet ut og luftes en liten tur.
Postet 06-01-24 kl 11:11 av Millen Millen er aktiv nå
Gammel
amo sin avatar
-9 hos oss her på Vestlandet, kalder enn vi som er vane med 9+ og regn.
En ungdom kom å solgte vg på døren og jeg sa nei. Jeg skrytte over han og sa jeg var imponert over han som var ute å syklet nå. Han hadde ull, så det gikk bra. Fikk så dårlig samvittighet for han som var ute i kulden at jeg ropte han tilbake og kjøpte likevell. Nå har jeg nå iallefall kryssord…..aldri så gale.
Postet 06-01-24 kl 11:22 av amo amo er ikke aktiv
Gammel
Syrinx sin avatar
Skal til byen med 12-åringen, han vil bruke julegåvepengar til å kjøpe parfyme seier han. Det er dagens einaste plan. Ikkje eingong middagsplan fins, eg greier ikkje komme på noko som alle likar og som eg har lyst på.
Postet 06-01-24 kl 12:15 av Syrinx Syrinx er ikke aktiv
Gammel
Stompa sin avatar
Parkering brøyta, ungene på klatring, jeg vurderer terminens siste norsktekster og skulle ønske jeg hadde tid til å gå tur i det nydelige vinterværet mens det fortsatt er lyst. Er dessverre bare å glemme, for nå har vi nok bare en time med dagslys igjen i dag, og jeg må bli ferdig med tekstene og dusje før vi får middagsgjester klokka fire. Får ta det i morra.

Siste helg med ungene hjemme; Frøkna reiser i morra ettermiddag og Herremannen grytidlig mandag. Men jeg har booka tur til Oslo andre helga i februar for å feire bursdagen min med dem, så jeg rekker neppe å savne dem så voldsomt før det.
Postet 06-01-24 kl 13:02 av Stompa Stompa er ikke aktiv
Gammel
Millen sin avatar
Fått ryddet vekk jul og tatt frem lettere pynt på til stuebordet. Det eneste som er igjen er en rød julestjerne og hvit azalea, de får stå til de dør.
Postet 06-01-24 kl 15:27 av Millen Millen er aktiv nå
Gammel
Jeg kjøpte blomster i dag for å pynte litt opp. Må få julepynten ned i boden i morgen.
Postet 06-01-24 kl 15:45 av millact millact er ikke aktiv
Gammel
Skilpadda sin avatar
God lørdag! Vi er barnløse igjen, siden Datteren reiste nordover til studiebyen i går, og har hatt en lang frokost og deretter lang bokhandeltur (for å bytte en julegave og kjøpe bursdagsgave til en ettåring, og generelt for å se på bøker sammen, noe vi ikke har gjort på en stund). Nå står det en gryte og putrer på ovnen, og jeg nyter en varm stue mens naan-deigen står til heving. I morgen skal vi i ettårsbursdag, som høres koselig ut, men som jeg er veldig glad for at det ikke er jeg som skal arrangere.
Postet 06-01-24 kl 18:52 av Skilpadda Skilpadda er ikke aktiv
Gammel
Nenne sin avatar
Vi hadde lasagne i kveld og det er nesten så langt unna julemat som man kommer. Det var kjempegodt! Jeg har pusla og lest i dag. Og fyrt i peisen.

I morgen blir det gulasjkoking og klesvask. For et spennende liv jeg lever!
Postet 06-01-24 kl 22:52 av Nenne Nenne er ikke aktiv
Gammel
Du og jeg, Nenne! Handlet mat, snakket i telefon og ryddet litt.

Starten på 2024 ble rar.
Postet 07-01-24 kl 00:15 av millact millact er ikke aktiv
 
Nylige blogginnlegg av Kaffestuggu

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 00:00.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no