Gå tilbake   Foreldreportalen > Blogger > Kaffestuggu – Where everybody knows your nick

Toffe

Kaffestuggu er åpen døgnet rundt for kaffe, vin, te, øl, brus, vann eller bare skravling. Alle, både nye og gamle, er hjertelig velkomne her! Bloggen er helt åpen og kan, som alle åpne blogger, også leses av ikke-FP-medlemmer og Google.

Bloggen tilhører ikke ett bestemt medlem, men drives av moderatorteamet i fellesskap, og den åpnes hver morgen av den første i teamet som føler for det. Kaffestuggu har ofte åpent på kveldstid også, særlig i helgene.
Rangér dette innlegget

Toffe

Postet 27-04-17 kl 08:28 av Kaffestuggu

Kommentarer totalt 28

Kommentarer

Gammel
Mex sin avatar
God morgen fra vest i havgapet.
Ungene har fått fri fra skolen, men jeg har ikke fri fra jobb. Så nå har jeg benket meg til, klar for heldagsmøte, inne på et soverom.
Postet 27-04-17 kl 09:37 av Mex Mex er ikke aktiv
Gammel
Tjorven sin avatar
Facebook forsøkte i dag å minne meg på at det nå er 3 år siden sønnen min mistet sin første tann. Det var litt morsomt siden han i går begynte med gum. De tenna er visst viktige sånn i slutten av april.

Jeg har aldri hatt noen form for gum eller tannregulering, så dette er upløyd mark for meg. Han er førstemann i klassen, så han synes det er litt pinlig, men der nok litt stolt også. Han var i hvert fall veldig klar for å ha den på på skolen.
Postet 27-04-17 kl 09:39 av Tjorven Tjorven er ikke aktiv
Gammel
Blå sin avatar
God morgen.

I dag kommer straffen for å ha hatt en fin arbeidsdag med fag i går. For i dag blir det masse administrasjon som ligger og venter. Men jeg har sovet godt og er i fin form og gleder meg til å trene i dag. Jeg har funnet en absolutt yndlingstime, som dessverre bare går en gang i uken, men den klarer jeg som oftest å få med meg.

Ellers startet jeg dagen med en e-post om at det var feil i noen excellister som jeg hadde levert. Nå har jeg gått gjennom og funnet at det var tre små feil i en liste på 150 innlegginger og ingen av dem var alvorlige, så selv om jeg ble veldig redd da jeg fikk e-posten så er jeg litt roligere nå.
Postet 27-04-17 kl 09:43 av Blå Blå er ikke aktiv
Gammel
Anda sin avatar
Jeg synes russen kan skite i de musikkanleggene sine i dag og, jeg.
Postet 27-04-17 kl 09:57 av Anda Anda er ikke aktiv
Gammel
Maverick sin avatar
Heloooo hooomans! Jeg ser frem til en sjelden velsignet kveld uten et eneste foreldremøte, kveldsjobbing, logistikkøvelser eller bakvakt. Bare jentungen og meg!

Men først - jobb.
Postet 27-04-17 kl 10:36 av Maverick Maverick er ikke aktiv
Gammel
Polyanna sin avatar
Høres deilig ut! Denne uka har vært litt crazybananas, med to (ekstraordinære) foreldremøter, to utviklingssamtaler, en legetime og en tannlegetime. Ja, og en bytur på mor, da. Sånn utover den vanlige logistikkballetten.
Postet 27-04-17 kl 10:43 av Polyanna Polyanna er ikke aktiv
Gammel
Toffskij sin avatar
Morn! Jeg datt på isen på vei til jobb i morges, og har derfor akkurat forelest med blodig kne og tidenes mest katastrofalt raknede strømpebukse. Sånn blir det også i en dobbelttime og to møter til, for de selger seff ikke strømpebukser på campus.

(Det gjør ikke noe vondt, det bare ser grusomt ut. Hadde et papirhåndkle (sic!) på kneet i første time for at ikke studentene skulle besvime av alt blodet. )
Postet 27-04-17 kl 10:49 av Toffskij Toffskij er ikke aktiv
Gammel
celebelen sin avatar
Der har du funnet et udekket behov og en forretningsidé, Toffskij!

Jeg har vært med Ville til legen for å fjerne fotvorter, nå er hun på skolen igjen og jeg er hjemme og burde jobbe. Og rydde huset. Og forberede konserten i kveld. Så jeg sitter her og drikker kaffe og leser på fp...
Postet 27-04-17 kl 10:51 av celebelen celebelen er ikke aktiv
Gammel
Skilpadda sin avatar
Jeg har vært på PT-time og er fremdeles ildrød i fjeset, eller i alle fall føles det sånn. Ser frem til en ettermiddag og kveld aldeles uten planer.

Toffen, har du ikke minions du kan sende ut for å handle for deg? Hva er dette slags universitet?
Postet 27-04-17 kl 10:55 av Skilpadda Skilpadda er ikke aktiv
Gammel
Toffskij sin avatar
Jeg viste kneet mitt fram på den eneste kiosken på campus, og mannen ble blek og forferdet, så kanskje de begynner med strømper nå.
Postet 27-04-17 kl 10:55 av Toffskij Toffskij er ikke aktiv
Gammel
Toffskij sin avatar
Skilp: Hadde det vært i Tyskland, ville jeg hatt minst én sekretær som kunne tatt seg av denslags. Som sikkert ville vært forpliktet til å ha et hemmelig lager av de riktige strømpene i tilfelle Frau Doktor Professor trengte dem.
Postet 27-04-17 kl 10:57 av Toffskij Toffskij er ikke aktiv
Gammel
Java sin avatar
Universitetet i Tromsø ligger ikke akkurat sentralt plassert heller. Andre steder ville det kanskje vært en butikk i nærheten.
Postet 27-04-17 kl 10:58 av Java Java er ikke aktiv
Gammel
Toffskij sin avatar
Jeg lurer virkelig veldig på hvorfor det er så himla langt til nærmeste dagligvarebutikk. Man skulle jo tro at studentene kunne holdt liv i en slik?
Postet 27-04-17 kl 11:01 av Toffskij Toffskij er ikke aktiv
Gammel
Divine sin avatar
Sitat:
Skilp: Hadde det vært i Tyskland, ville jeg hatt minst én sekretær som kunne tatt seg av denslags. Som sikkert ville vært forpliktet til å ha et hemmelig lager av de riktige strømpene i tilfelle Frau Doktor Professor trengte dem.
I Tyskland?! Ja, akkurat! Da jeg var på teambuilding ved en innsjø i Tyskland, oppdaget den ene tyske administratoren at jeg hadde et utslett på armen. Jeg mente det var en lettere allergisk reaksjon fra et eller annet i naturen. Pytt, pytt, liksom. Men nei da, fram kom et gedigent førstehjelpskrin og jeg MÅTTE ha på salve, og så måtte hun dokumentere i et laaaangt skjema både hva som hadde skjedd og hvilken behandling jeg hadde fått, og så måtte jeg signere på at informasjonen stemte og at jeg hadde fått adekvat hjelp. For litt hydrokortisonsalve som de nærmest tvang meg til å bruke.
Postet 27-04-17 kl 11:06 av Divine Divine er aktiv nå
Gammel
Toffskij sin avatar
Tyskerne, ass!
Postet 27-04-17 kl 11:07 av Toffskij Toffskij er ikke aktiv
Gammel
Skilpadda sin avatar
Klart man må ha et skjema!
Postet 27-04-17 kl 11:23 av Skilpadda Skilpadda er ikke aktiv
Gammel
Frøy sin avatar
God dag. Jeg hadde en god start på dagen da jeg forsøkte morgenlevering for første gang, pose med brød og rundstykker hang pent på døren klokken 0600 i dag, her skal det legges inn fast bestilling, ja til ferskt brød!

Ellers så har jeg hatt siste samtale i forbindelse med prøvetiden min på jobb, hvor det ble skrevet at sjefen anbefaler fast tilsetting. Noen mnd igjen av prøvetiden men det virker veldig lovende, de får vist gode tilbakemeldinger på meg, noe som varmer.

Mannen fikk ny jobb i går og går opp over 100K i lønn og vi kan itillegg da kutte ut SFO som koster 3500 i mnd, så dette begynner å bli en OK vår.
Postet 27-04-17 kl 12:29 av Frøy Frøy er ikke aktiv
Gammel
Dali sin avatar
Morn! Det var gode nyheter, Frøy!

Jeg er tilbake i bartebyen etter å ha vært hjemme hos syk far. Fins det syk-far-dager? Jaja, han er nå bedre i alle fall men slipper vel ikke ut fra sykehuset med det første.
Postet 27-04-17 kl 13:40 av Dali Dali er ikke aktiv
Gammel
ingling sin avatar
Du får vel velferdspermisjon for det, Dali?

Jeg er på jobb og prøver å finne noen tråder etter en rotete uke. Ikke helt i vater om dagen, gitt.
Postet 27-04-17 kl 13:47 av ingling ingling er ikke aktiv
Gammel
Nenne sin avatar
Noen ganger er avlyste møter de beste møtene! Jeg har fått gjort en god del jeg trodde jeg ikke skulle rekke fordi to møter ble avlyst i dag.
Postet 27-04-17 kl 13:55 av Nenne Nenne er ikke aktiv
Gammel
Polyanna sin avatar
Så flott at ting begynner å komme på plass for en bedre hverdag for dere, Frøy! Dere har vært flinke, ass!
Postet 27-04-17 kl 17:01 av Polyanna Polyanna er ikke aktiv
Gammel
tink sin avatar
Jeg er i siste innspurt i hurra-meg-rundt-uka. Den skumle presentasjonen som jeg egentlig ikke hadde tid til, langt mindre tid til å forberede er overstått så nå skal jeg bare surfe gjennom et par arrangement hvor jeg kun skal sørge for å smile og være hyggelig, og passe på at alle andre også er godt fornøyde.
Postet 27-04-17 kl 17:15 av tink tink er ikke aktiv
Gammel
Skilpadda sin avatar
Jeg har tømt både e-postboks, skuffer, skap og filområder. Så da kan jeg lene meg tilbake på min siste arbeidsdag i morgen og bare gjøre ingenting annet enn å først høre på foredrag (intern, 5 timers "fagdag" i seksjonen i morgen) og så spise kake og feire at jeg skal slutte.

Jeg burde jo ellers slutte mye oftere. Har aldri fått så mye skryt og så mange gode ord som de siste par ukene! (Klart, slutter man veldig ofte, så virker sikkert ikke dette lenger. )
Postet 27-04-17 kl 17:40 av Skilpadda Skilpadda er ikke aktiv
Gammel
Toffskij sin avatar
Jeg fikk enormt mye skryt den gangen jeg sluttet etter bare ni måneder, og tidenes fineste kake. Så jeg tror du har litt å gå på.
Postet 27-04-17 kl 17:46 av Toffskij Toffskij er ikke aktiv
Gammel
Maverick sin avatar
Skulle aldri ha skrevet om logistikkfri og avslappende kveld. Plutselig sto alt på hodet og min kjære far måtte hente i barnehagen og jeg måtte bli på jobb og gaaaah. Gjør nytt forsøk på å dra hjem nå.
Postet 27-04-17 kl 18:23 av Maverick Maverick er ikke aktiv
Gammel
Maverick sin avatar
...og når jeg kom hjem viste det seg at det er dugnad i borettslaget.
Postet 27-04-17 kl 19:37 av Maverick Maverick er ikke aktiv
Gammel
Hondacrv sin avatar
Så bra, frøy!!!
Postet 27-04-17 kl 21:40 av Hondacrv Hondacrv er ikke aktiv
Gammel
Eia sin avatar
Du jinxa det, Maverick!
Postet 27-04-17 kl 21:54 av Eia Eia er ikke aktiv
 
Nylige blogginnlegg av Kaffestuggu

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 17:20.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no