Gå tilbake   Foreldreportalen > Blogger > Kaffestuggu – Where everybody knows your nick

Søffe

Kaffestuggu er åpen døgnet rundt for kaffe, vin, te, øl, brus, vann eller bare skravling. Alle, både nye og gamle, er hjertelig velkomne her! Bloggen er helt åpen og kan, som alle åpne blogger, også leses av ikke-FP-medlemmer og Google.

Bloggen tilhører ikke ett bestemt medlem, men drives av moderatorteamet i fellesskap, og den åpnes hver morgen av den første i teamet som føler for det. Kaffestuggu har ofte åpent på kveldstid også, særlig i helgene.
Rangér dette innlegget

Søffe

Postet 21-01-18 kl 08:00 av Kaffestuggu

Kommentarer totalt 28

Kommentarer

Gammel
Dali sin avatar
Først? Tidlig oppe for å rekke en skitur før pliktene kaller. Venter og ser om tempen stiger en grad eller to mens jeg drikker kaffe, er tosifret minus ute.
Postet 21-01-18 kl 09:50 av Dali Dali er ikke aktiv
Gammel
polarjenta sin avatar
Jeg er oppe jeg også, ungene sover enda.

Ingen store planer for dagen, annet enn å kanskje få orden på lillebror sitt rom.
Postet 21-01-18 kl 10:12 av polarjenta polarjenta er ikke aktiv
Gammel
Appelsin sin avatar
Jeg skal på fjellet mitt mens resten stikker til uteliv og sikkert folkefolk på Fløysletten.
Postet 21-01-18 kl 10:42 av Appelsin Appelsin er ikke aktiv
Gammel
Millen sin avatar
God morgen, oppe og har kaffe.
Usikker hva vi gjør idag.
Postet 21-01-18 kl 10:44 av Millen Millen er ikke aktiv
Gammel
Matilda sin avatar
Snart frokost. Skal rive ungene vekk fra iPad, vaske hus, planlegge undervisning og forhåpentligvis komme oss en tur ut. Når skal jeg få gjort ingenting? Helga trenger en dag til!
Postet 21-01-18 kl 10:50 av Matilda Matilda er ikke aktiv
Gammel
Albertine sin avatar
Jeg var oppe litt over sju og hadde huset for meg selv. Utrolig deilig! Spiste frokost og drakk te mens det brant lystig i ovnen, satte på en oppvaskmaskin og gikk så en tur. Nå har jeg brøddeig til heving og ski på TV.
Postet 21-01-18 kl 10:55 av Albertine Albertine er ikke aktiv
Gammel
Trixie sin avatar
God morgen.
Har måket ut bilen. Nå venter frokost, skitur, trening og håndballkamp *svett*.
Enig i at helgen burde hatt en dag til.
Postet 21-01-18 kl 10:56 av Trixie Trixie er ikke aktiv
Gammel
Divine sin avatar
Det er så idyllisk ute at selv jeg som haaater å gå på ski, faktisk kunne tenke meg en skitur. Men tror ikke mannen vil, og jeg orker ikke finne fram klær og utstyr og kjøre et sted alene, så da blir det ikke noe av det. SÅ viktig er det ikke for meg. Jeg satser heller på en løpetur. Jeg må få litt luft og bevegelse, for i går så vi ni (!) episoder av Broen.
Postet 21-01-18 kl 11:25 av Divine Divine er ikke aktiv
Gammel
Maverick sin avatar
Jeg er fortsatt sjuk og bundet til sofaen og griner snart av frustrasjon, JEG VIL UT!
Postet 21-01-18 kl 12:13 av Maverick Maverick er ikke aktiv
Gammel
tink sin avatar
God formiddag. Noen er på ski, noen leker ute og jeg er inne og har kakao og pølser klar til utegjengen når de blir sultne. Det er litt tungt å holde orden på ungeflokk med gjest når stemmen ikke er helt på plass.
Postet 21-01-18 kl 12:19 av tink tink er ikke aktiv
Gammel
vixen sin avatar
Mannen og junior på vei oppi slalombakken. Junior er litt redd for at flere skal brekke noe, men jeg trøstet med at jeg er straks førti og det er første gang jeg har brukket noe som helst. Det vil helst gå bra.

Mini blir hentet av nabo som tar han med på besøk og så på bursdag. Det gjør meg glad at foreldregruppene til kidsa tilbyr seg en hjelpende hånd nå når vi mangler noen voksenarmer.
Postet 21-01-18 kl 12:23 av vixen vixen er ikke aktiv
Gammel
Så fint at andre foreldre trår til, Vixen.

Nydelig solskinn og snø. Rydder litt og skal snart ut og ake med fjerdeklassen.
Postet 21-01-18 kl 12:45 av millact millact er ikke aktiv
Gammel
Tjorven sin avatar
Knerten startet dagen med å vinne håndballkamp. Han har spilt håndball i snart ett år, og dette er første gang de vinner. Så denne seieren smakte spesielt godt.

Nå skal han videre på fotballcup i Tønsberg. Det laget er litt mer seiersvant, men de skal spille 7’er for første gang, så det er litt spennende allikevel.
Postet 21-01-18 kl 12:56 av Tjorven Tjorven er ikke aktiv
Gammel
Eia sin avatar
God formiddag. Mannen er på jobb og ungene er limt fast til skjermdingser. Planen var å dra alle ut på skitur i dag, men yngste har strukket et eller annet i leggen, og kan knapt stå på benet, og eldstes fotballtrening byttet plutselig tidspunkt, så da blir det bare mannen og jeg når han omsider er tilbake.

I mellomtiden leker jeg god husmor og har lammegryte på kok, og straks skal jeg frakoble barna fra skjermene. Det blir gøy.
Postet 21-01-18 kl 13:04 av Eia Eia er ikke aktiv
Gammel
Blånn sin avatar
Det er fantastisk vintervær ute. Sol og snø. Jeg har stått opp. Lager frokost nå. Burde sikkert gå en tur inn til Lilloseter (får ikke felleskiene før på onsdag), men... Sport på tv, er ikke det trening det også??? Mellomste har kamp i Ski senere i dag.
Postet 21-01-18 kl 13:32 av Blånn Blånn er ikke aktiv
Gammel
Hondacrv sin avatar
Å hjelpes me har vore på tidlig skitur og det var så nykjøpte løyper at eg såg berre eit skøytespor i skøytedelen av løypa. Hinsides vakkert. Og nøgd med meg sjøl. No er det avslapping resten av dagen.
Postet 21-01-18 kl 15:40 av Hondacrv Hondacrv er ikke aktiv
Gammel
Candy Darling sin avatar
10-åringen min har snart lest 2 twilight-bøker på 9 dager. Det er 1000 sider. Bare så vidt jeg fikk henne ut på en halvtimes skøyterunde.

Nå føler jeg ENDELIG at kroppen begynner å virke igjen, jeg har vært halvdårlig i 21 dager. Kanskje den hadde godt av å bli kjørt litt hardt i går på 15 km ski - jeg var så sliten på slutten at jeg lurte på om jeg hadde blitt 80 år i løpet av natten.
Postet 21-01-18 kl 17:11 av Candy Darling Candy Darling er ikke aktiv
Gammel
Divine sin avatar
Jeg har vært på ski. Frivillig. Alene. Og jeg likte det!
Postet 21-01-18 kl 17:23 av Divine Divine er ikke aktiv
Gammel
Blånn sin avatar
Jeg har overtalt mannen til å kjøre mellomste på kamp. Vanligvis har jeg lyst til å være med, men tenker at han også kan kjøre av og til. Stort sett kjører han bare når kampene til minste også er samtidig. Nå hadde jeg lyst til å sitte i stolen og kose meg.
Postet 21-01-18 kl 17:52 av Blånn Blånn er ikke aktiv
Gammel
Timar sin avatar
Å, det var nesten dumt, Divine, jeg skulle til å spørre om du ville være med på kveldstur på ski! Men bra du fikk en fin tur!

Jeg har lekt pingpong i slalåmbakken med minsten, løpt etter ned, gått opp mens han sto på båndet, og løpt ned igjen..
Postet 21-01-18 kl 18:40 av Timar Timar er ikke aktiv
Gammel
Divine sin avatar
Hvor går du på ski om kvelden da, Timar? Kanskje en annen gang?
Postet 21-01-18 kl 18:44 av Divine Divine er ikke aktiv
Gammel
Timar sin avatar
Jeg har vel gått på ski på kvelden kanskje to ganger etter at vi flyttet hit, og da gikk jeg i lysløypa på Fossum. Nå tenkte jeg å spenne på meg skia utenfor døra og tusle ned til marka. Jeg er bare litt mørkredd. Gjerne en annen gang!
Postet 21-01-18 kl 19:05 av Timar Timar er ikke aktiv
Gammel
Hondacrv sin avatar
Ski er vidunderlig, divine. Eg håper så treg sjøl og påstår at eg ikkje får det til, og eg reknar med at eg ser ut som ein idiot der eg stakar avgårde, men drit og. Det er godt for psyken min.
Postet 21-01-18 kl 19:10 av Hondacrv Hondacrv er ikke aktiv
Gammel
Palmen sin avatar
Jeg har også gått på ski i dag, nesten to timer med de små. Helt feil skiantrekk til her i området å være me. Det må jeg si jeg ikke bryr meg så mye om. Masse kjentfolk ute i løypene også. Virkelig flott!

Mannen et syk og ungene slitne, så her blir det intens pleie av sofaen i kveld.
Postet 21-01-18 kl 20:01 av Palmen Palmen er ikke aktiv
Gammel
Maverick sin avatar
Jeg har lett etter langrennsski på Finn i dag. Og meldt hele familien inn i DNT. Og googlet lysløyper. :rastløsisofaen:
Postet 21-01-18 kl 20:35 av Maverick Maverick er ikke aktiv
Gammel
Anda sin avatar
Liker man ikke å gå på ski slik det er i Oslo-området nå, liker man det aldri. Jeg elsker det.
Postet 21-01-18 kl 21:42 av Anda Anda er ikke aktiv
Gammel
Addison sin avatar
Ski her også, 15 km med mannen og minste, hun er blitt så flink og utholdende siden sist! Uhorvelige mengder folk ute, stort og smått, likt og ulikt, helt herlig stemning! Fikk så være at vi måtte gi opp å gå den turen vi hadde planlagt pga null parkeringsplasser der vi skulle gå fra. Sånn går det når man er avhengig av å sove lenge i helgene. Men fikk en super tur likevel!
Postet 21-01-18 kl 23:08 av Addison Addison er ikke aktiv
Gammel
Divine sin avatar
Jeg hater egentlig å gå på ski, men i dag stemte ALT. Vær, føreforhold, smøring, form, de andre i løypa.
Postet 21-01-18 kl 23:54 av Divine Divine er ikke aktiv
 
Nylige blogginnlegg av Kaffestuggu

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 08:01.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no