Gå tilbake   Foreldreportalen > Blogger > Kaffestuggu – Where everybody knows your nick

It's Friday, Friday

Kaffestuggu er åpen døgnet rundt for kaffe, vin, te, øl, brus, vann eller bare skravling. Alle, både nye og gamle, er hjertelig velkomne her! Bloggen er helt åpen og kan, som alle åpne blogger, også leses av ikke-FP-medlemmer og Google.

Bloggen tilhører ikke ett bestemt medlem, men drives av moderatorteamet i fellesskap, og den åpnes hver morgen av den første i teamet som føler for det. Kaffestuggu har ofte åpent på kveldstid også, særlig i helgene.
Rangér dette innlegget

It's Friday, Friday

Postet 19-10-18 kl 07:23 av Kaffestuggu



Kommentarer totalt 35

Kommentarer

Gammel
Trixie sin avatar
God morgen.
Jeg er så klar for helg.
Denne dagen skal bli ekstremt effektiv så jeg kan ta helga med god samvittighet. Helg uten barn som har masse hyggelige planer med både kjæreste og venner.

God fredag folkens.
Postet 19-10-18 kl 07:39 av Trixie Trixie er ikke aktiv
Gammel
Pamina sin avatar


Godt det er fredag.
Postet 19-10-18 kl 07:55 av Pamina Pamina er ikke aktiv
Gammel
Martis sin avatar
TGIF! Og i ettermiddag er forhåpentligvis håndverkerne ferdige med det nye badet på loftet! Det skal bli så utrolig deilig å ikke ha fremmede tråkkende på oss om morgenen og å få et helt nytt og fint bad nr 2. :Lykkelig:
Postet 19-10-18 kl 08:03 av Martis Martis er ikke aktiv
Gammel
007 sin avatar
God morgen.
Dagen skal tilbringes på fly. I ettermiddag satser jeg på sol, palmesus og noe boblende i glasset.
Postet 19-10-18 kl 08:27 av 007 007 er ikke aktiv
Gammel
Millen sin avatar
God morgen, måtte denne fredagen gå fort.. trøtt.
Postet 19-10-18 kl 09:26 av Millen Millen er ikke aktiv
Gammel
Addison sin avatar
Oh 007, den høres bare helt fortreffelig ut, fredagen din! Her skal det jobbes, trenes, kjøpes og spises sushi, samt lage suppe til ca. 15 personer som skal på middag hos oss etter dagstur i skog og mark i morgen. :svosj:
Postet 19-10-18 kl 09:33 av Addison Addison er ikke aktiv
Gammel
Fridag! På vei ut døren på EU kontroll.
Postet 19-10-18 kl 09:38 av millact millact er ikke aktiv
Gammel
Toffskij sin avatar
Morn! Enda en vill arbeidsuke overlevd! Må riktignok overleve tre undervisningsøkter i dag også, men jeg har i hvert fall forberedt meg nesten helt til alle. Belønner meg selv med litt kaffe og sløvsinn før vi kjører i gang.
Postet 19-10-18 kl 10:03 av Toffskij Toffskij er ikke aktiv
Gammel
celebelen sin avatar
Hjemme med sykt barn. Formen ser ut til å være oppadgående, så jeg er her mest som selskap og moralsk støtte med unntak av et par timer jeg må ut. Greit med store barn som kan være alene en stund selv.
Postet 19-10-18 kl 10:07 av celebelen celebelen er ikke aktiv
Gammel
Ru sin avatar
Morgen.
Sykt barn hjemme, selv på snufseren, og hektisk helg og uke foran meg. Jeg vurderer veldig sterkt å hoppe av den hektiske karusellen, som i all hovedsak er knyttet til Candide i Grieghallen.
Postet 19-10-18 kl 10:11 av Ru Ru er ikke aktiv
Gammel
Katta sin avatar
Hjemme med nyoperert unge. Han er i fin form, så det er bare kos. Skal sy litt julegaver idag.
Postet 19-10-18 kl 10:48 av Katta Katta er ikke aktiv
Gammel
Pelle sin avatar
På jobb, men dataprogrammet jeg trenger er nede i dag. Har lagt inn et par møter, men ellers blir det nok lite produktivt. Himla trøtt.
Postet 19-10-18 kl 10:49 av Pelle Pelle er ikke aktiv
Gammel
ingling sin avatar
Hjemme med pjuskt barn her også, men hun virker allerede bedre heldigvis. Her er det loppemarkedhelg, så det er i grunnen greit å lade opp litt hjemme. Og så kommer moren min snart på besøk, det blir så fint det!
Postet 19-10-18 kl 11:13 av ingling ingling er ikke aktiv
Gammel
Skilpadda sin avatar
Jeg har trent før jobb og angrer litt nå. Og så skal jeg straks kjøre av gårde sammen med sjefen min og hente gamle papirleksika som snille folk vil gi bort til oss, så da blir det litt trening der også!
Postet 19-10-18 kl 11:46 av Skilpadda Skilpadda er ikke aktiv
Gammel
Tjorven sin avatar
Jeg har fått jobbtilbud ... med mye høyere lønn enn jeg hadde fryktet. (Overgang fra privat til statlig sektor.)

Så da tror jeg jaggu meg at jeg er ferdig i konsulentbransjen.

Jeg skal på Phantom of the Opera i dag, og har virkelig ingen lyst til det. Folketeateret må være verdens kjipeste teater, eller? Det er nemlig ikke alltid at man får billetter i presang som man jubler over, men moren min gleder seg veldig. Og nå er jeg såpass fornøyd med livet at jeg tenker jeg skal klare å holde ut.
Postet 19-10-18 kl 12:45 av Tjorven Tjorven er ikke aktiv
Gammel
Bluen sin avatar
Oi, grattis med ny jobb, Tjorven!
Postet 19-10-18 kl 12:48 av Bluen Bluen er ikke aktiv
Gammel
Maverick sin avatar
Bra det bli mulig å lide seg gjennom en forestilling på Folketeateret, da.

(Det er riktig så bra teater det, altså. Litt krøkkete tak å rigge i, men det har neppe mye å si for publikumsopplevelsen skulle man tro.)
Postet 19-10-18 kl 12:49 av Maverick Maverick er ikke aktiv
Gammel
Maverick sin avatar
Jeg sitter på kontoret og prøver å skrive et jobbtilbud som gjør at jeg får igjen et par bra folk som har blitt sendt ut av landet fordi de har jobbet for mye. Det er ikke alltid prioriteringen i utkastelsesprosessene gir så himla mye mening.
Postet 19-10-18 kl 12:51 av Maverick Maverick er ikke aktiv
Gammel
Pappalille sin avatar
Vi har soveromsvindu som kan åpnes og lukkes! For første gang på to år!
Postet 19-10-18 kl 13:10 av Pappalille Pappalille er ikke aktiv
Gammel
Millen sin avatar
Grattis med jobbtilbud Tjorven!
Postet 19-10-18 kl 13:17 av Millen Millen er ikke aktiv
Gammel
Ru sin avatar
Grattis med jobbtilbud, Tjorven!

Jeg spiser lunsj mens jeg er i Skype-møte. Vegg-til-vegg-møter er kjipe greier.
Postet 19-10-18 kl 13:26 av Ru Ru er ikke aktiv
Gammel
Divine sin avatar
Grattis med ny jobb, Tjorven! Jeg søkte nylig en jobb i Staten jeg var nesten sikker på jeg skulle få, men så viste det seg at den eneste personen i verden som var mer kvalifisert enn meg, også søkte. Så: . Hadde jeg fått jobben, ville jeg gått mye opp i lønn. I min bransje er nemlig lønnen i privat sektor virkelig til å gråte av.

Jeg er ellers sur i dag. Jeg tror vi mister hjelpestønaden til tenåringen, og det er snakk om en ganske betydelige summer i året. Rett skal selvsagt være rett, og har vi ikke krav på disse pengene, så har vi det ikke. Men jeg blir litt svett ved tanken. Og så er jeg generelt sur, tror jeg. Det eneste som har vært positivt i dag, er at Skyr-en jeg spiste var god selv åtte dager etter datostemplingen.
Postet 19-10-18 kl 13:42 av Divine Divine er ikke aktiv
Gammel
Blå sin avatar
Gratulerer med jobbtilbud Tjorven.

Jeg har unnet meg en litt lang lunsj med en kollega som jeg ser for sjelden og det var virkelig veldig hyggelig. Så selv om jeg kanskje brukte litt mye tid på lunsj, så har jeg i hvert fall delvis snakket fag og kommet tilbake med godt humør og masse arbeidslyst.
Postet 19-10-18 kl 13:45 av Blå Blå er ikke aktiv
Gammel
Adrienne sin avatar
Gratulerer med jobb, Tjorven! Og jeg synes du skal glede deg til Phantom, for den er veldig bra. Jeg var og så Les Mis i vinter og var sånn passe fornøyd, syntes Folketeateret var oppskrytt og forestillingen enda mer oppskrytt. Fikk derfor en veldig positiv overaskelse over hvor bra Phantom var.
Postet 19-10-18 kl 14:08 av Adrienne Adrienne er ikke aktiv
Gammel
Addison sin avatar
Grattis Tjorven!!

Jeg likte Les Mis veldig godt, og elsker Phantom, så har veldig lyst til å se den også. Men spørs om vi rekker det. Håper du får hygget deg litt med tanken på ny jobb da Tjorven!
Postet 19-10-18 kl 14:59 av Addison Addison er ikke aktiv
Gammel
Gratulerer med jobbtilbud,
Tjorven! Fikk ikke du et for noen dager siden også?

Håper Phantom blir bra. Elsker stykket, så det i Orlando da jeg studerte.

Her prøves det vintertøy.
Postet 19-10-18 kl 15:44 av millact millact er ikke aktiv
Gammel
Pelen sin avatar
Jeg har også hørt at Phantom skal være veldig bra. Gratulerer med jobbtilbud

Gratulerer til åpningsbart vindu også.
Postet 19-10-18 kl 15:57 av Pelen Pelen er ikke aktiv
Gammel
Nenne sin avatar
Gratulerer, Tjorven! PotO var en flott forestilling, med nydelig musikk da jeg så den i London, så jeg hadde gjerne gitt den norske versjonen en sjanse. Kos deg!

Så dumt med jobben, Divine. Og hjelpestønaden.

Jeg teller ned til helg. Jeg er sliten.
Postet 19-10-18 kl 16:04 av Nenne Nenne er ikke aktiv
Gammel
nolo sin avatar
Grattis, Tjorven!

Så bra å høre at skryt av operafantomet, for datter og jeg har billetter i november. jeg ville helst ha til Book of Mormons, men den var selvsagt utsolgt.
Postet 19-10-18 kl 16:41 av nolo nolo er ikke aktiv
Gammel
Pelle sin avatar
Aldri vært i Folketeatret. Men i går var jeg i operaen og så ballettforestillingen Manon. Fantastisk bra. Utrolig flotte kostymer, nydelig uttrykk, forståelig handling og flott scenografi.

Og gratulerer til Tjorven:-)
Postet 19-10-18 kl 16:51 av Pelle Pelle er ikke aktiv
Gammel
Tjorven sin avatar
Så godt å høre. Nå gleder jeg meg litt mer, faktisk.

Jeg er realist, og hjerte/smerte er normalt sett ikke min greie. Men jeg kan jo synes at det er flott allikevel.
Postet 19-10-18 kl 16:53 av Tjorven Tjorven er ikke aktiv
Gammel
Adrienne sin avatar
@Nolo: Jeg har sett Book of Mormons også, og den er bra på en helt annen måte. Det er lenge siden jeg har fnist og ledd så mye, det var helt hysterisk, det er den drøyeste humoren jeg har sett på lenge. Palmen og jeg kjøpte billetter i fjor og så forestillingen nå i september, snakk om langtidsplanlegging.
Postet 19-10-18 kl 17:54 av Adrienne Adrienne er ikke aktiv
Gammel
Adrienne: Jeg så Book of Mormon i Kristiansand i mai og hadde samme opplevelse. Kunne godt sett den på nytt.
Postet 19-10-18 kl 18:43 av millact millact er ikke aktiv
Gammel
Palmen sin avatar
Jeg hadde billett til Phantom men ble syk. Så Book of Mormons med Adrienne forleden og elsket den. Veldig morsomt. Har noen forslag til hva slags billetter vi kan gi hverandre til jul i år?

Etter en psyko intens uke har jeg landa i sofaen.
Postet 19-10-18 kl 20:20 av Palmen Palmen er ikke aktiv
Gammel
Eia sin avatar
Så kjipt, Palmen!

Jeg kjemper meg ut til litt kulturell oppbygging, selv om jeg egentlig ikke orker. Får skynde meg før fredagskomaen tar meg. Blir sikkert fint, da.
Postet 19-10-18 kl 21:17 av Eia Eia er ikke aktiv
 
Nylige blogginnlegg av Kaffestuggu

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 06:14.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no