Gå tilbake   Foreldreportalen > Blogger > Kaffestuggu – Where everybody knows your nick

Torsdag

Kaffestuggu er åpen døgnet rundt for kaffe, vin, te, øl, brus, vann eller bare skravling. Alle, både nye og gamle, er hjertelig velkomne her! Bloggen er helt åpen og kan, som alle åpne blogger, også leses av ikke-FP-medlemmer og Google.

Bloggen tilhører ikke ett bestemt medlem, men drives av moderatorteamet i fellesskap, og den åpnes hver morgen av den første i teamet som føler for det. Kaffestuggu har ofte åpent på kveldstid også, særlig i helgene.
Rangér dette innlegget

Torsdag

Postet 14-05-20 kl 08:16 av Kaffestuggu

Kommentarer totalt 35

Kommentarer

Gammel
celebelen sin avatar
Kom arbeidslyst og treng deg på, her skal du motstand finne!
Postet 14-05-20 kl 08:18 av celebelen celebelen er ikke aktiv
Gammel
star sin avatar
Kollaps på sofaen i går gitt. Nå prøver jeg å få fart på eldste som skal på skolen. Yngste kan dra seg en time til.
Postet 14-05-20 kl 08:24 av star star er ikke aktiv
Gammel
Fintdethei! sin avatar
Det var klokke ord på morgenkvisten .
Postet 14-05-20 kl 08:24 av Fintdethei! Fintdethei! er ikke aktiv
Gammel
Sissel sin avatar
God morgen! Kjenner jeg også trenger arbeidslyst idag. Tror jeg først må komme meg i dusjen, det pleier å hjelpe.
Postet 14-05-20 kl 08:30 av Sissel Sissel er ikke aktiv
Gammel
polarjenta sin avatar
God morgen. Jeg har sovet ekstremt dårlig, og er trøtt som en strømpe. Skal delta på jobbintervjuer i dag.
Postet 14-05-20 kl 08:41 av polarjenta polarjenta er ikke aktiv
Gammel
Magica sin avatar
Her er det snø (nysnø, ligger på veien) på dag 4 og mannen har endelig kapitulert og lagt om til vinterdekk. har en sykt hektisk møtedag på jobb så her er det bare å komme seg i gang.
Postet 14-05-20 kl 08:52 av Magica Magica er ikke aktiv
Gammel
Tjorven sin avatar
Knerten starter skolen i dette øyeblikk (det er tidlig for ham, altså). Snuppa har fremdeles ikke stått opp, men starter hjemmeskole om en halvtime.

Ryggen min begynner å klage på arbeidsstolen den har vært plassert i de siste månedene, så jeg tror jeg skal unne meg en yogaøkt før jeg starter på hjemmekontoret.
Postet 14-05-20 kl 09:00 av Tjorven Tjorven er ikke aktiv
Gammel
Blondie sin avatar
Jeg skal på et fryktelig vanskelig møte i dag og det har vært sparsommelig med søvn. Vesla har også sovet urolig med mange våkenminutter, så hun har fått litt ekstra pleie i form av god frokost og fristende matpakke.
Postet 14-05-20 kl 09:14 av Blondie Blondie er ikke aktiv
Gammel
Eia sin avatar
Morn. Gratulerte mannen med dagen før jeg syklet til jobb, denne gang i plussgrader (kun 1, dog). Nok å ta seg til i dag også.

Vi satser på å få til en etterlengtet produkttest denne uken - den aller første offisielle etter at tilsynsmyndigheten endelig - etter lang tids argumentasjon - godkjente bruk av unntaksregel ved dokumentasjon. Vi gleder oss til å få produktet på markedet, og har allerede kunder som venter, så dette blir spennende!. :jobbnerd:
Postet 14-05-20 kl 09:14 av Eia Eia er ikke aktiv
Gammel
vixen sin avatar
Skal ha kommunestyremøte på teams i dag. Temaet er begredelig kommuneøkonomi så det blir en helt passe møtedag. Begge guttene straks klar for skolen. Det snør litt nå også, men satser på å berge på sommerdekk....
Postet 14-05-20 kl 09:15 av vixen vixen er ikke aktiv
Gammel
Matilda sin avatar
Jeg er på plass på arbeidsrommet! Jeg har strengt tatt undervisning, men den elevgruppa har fjernundervisning, så de slipper litt billigere unna i dag. Jeg henger i alle fall i Teams, og venter på spørsmål, mens kontaktelevene mine har time med en annen lærer. Skal treffe dem etterpå, og har litt sommerfugler i magen!
Postet 14-05-20 kl 09:25 av Matilda Matilda er ikke aktiv
Gammel
Sissel sin avatar
Her regner det i dag, men det er en stund siden sist, så naturen trenger det vel.
Postet 14-05-20 kl 09:29 av Sissel Sissel er ikke aktiv
Gammel
Heilo sin avatar
Jeg har sendt to ungdommer på skole og mannen ned på hjemmekontor i etasjen under så nå har jeg en hel etasje helt for meg selv og puddelen. Luksus! Også skal mannen og jeg på date i kveld. Helt ordentlig date på restaurant i sentrum. Bord er bestilt og bekreftet, med informasjon om korrekt smittevernoppførsel.
Postet 14-05-20 kl 09:34 av Heilo Heilo er ikke aktiv
Gammel
Eia sin avatar
Takk for tips, Heilo! Jeg hadde helt glemt at man kan gå på restaurant. Da er bord booket til i kveld, for mannen har bursdag i dag, og jeg har inntekt igjen.
Postet 14-05-20 kl 09:46 av Eia Eia er ikke aktiv
Gammel
Blondie sin avatar
Kjæresten og jeg var på restaurant på fredag og det er det hyggeligste jeg har opplevd på så lenge jeg kan huske. Kelneren var overlykkelig og vi var superfornøyde, et deilig avbrekk. Anbefales! Kos dere i kveld, Heilo og Eia.
Postet 14-05-20 kl 09:49 av Blondie Blondie er ikke aktiv
Gammel
Nenne sin avatar
Jeg skal innom kontoret i dag med en kranglete PC og spise lunsj med en kollega. Det gleder jeg meg til.

I ettermiddag begynner vi forberedelser til den store 17.mai-frokosten med baking av rundstykker og handling. Her skal kokkeleres og bakes til den store gullmedalje!
Postet 14-05-20 kl 10:00 av Nenne Nenne er ikke aktiv
Gammel
Tjorven sin avatar
Jeg heiv meg rundt og deltok på en Bodybalance-time på livesendingen til Sats. Det tror jeg ryggen min hadde godt av.

Nå sitter jeg alene i stua. Mannen min har laget kontor på rommet til knerten, snuppa sitter på sitt rom og knerten er på skolen. Jeg skal straks i gang med jobb. Jeg er fremdeles 50 % sykemeldt, men kjenner at både hode og kropp begynner å henge litt mer med. Men sjefen min har bedt meg om å ikke forhaste meg. Han vil veldig mye heller at jeg jobber redusert enn at jeg ikke jobber. (Og han mener at jeg har godt av å lære meg å delegere bort mer arbeid ... skjønner ikke hva han mener? )
Postet 14-05-20 kl 10:06 av Tjorven Tjorven er ikke aktiv
Gammel
Blå sin avatar
Det høres ut som om du har en god og fornuftig sjef Tjorven.

Jeg sitter her og er litt tom i dag. Jeg kommer meg liksom ikke i gang. Jeg har svart på noe epost og har egentlig en del jeg skal gjøre, men viljen er ikke helt der. Heldigvis skal jeg inn på jobb for å være med på et møte senere i dag, så det blir litt variasjon i dagen.

Og i morgen skal jeg avslutte tidlig for å handle og begynne å gjøre i stand til 17. mai. Ingen store arrangement, men gjester to ganger i løpet av dagen og god mat. Det blir stas.
Postet 14-05-20 kl 10:09 av Blå Blå er ikke aktiv
Gammel
Blånn sin avatar
Fortsatt hjemmekontor fordi jeg er forkjøla.
Postet 14-05-20 kl 10:33 av Blånn Blånn er ikke aktiv
Gammel
Stompa sin avatar
Jeg er på jobb, og har time med fine elever. Rolig for meg, for de skal ha muntlig heldagsprøve neste uke og sitter og lager presentasjoner, men jeg er tilgjengelig for å veilede. De er så fine!
Postet 14-05-20 kl 10:40 av Stompa Stompa er ikke aktiv
Gammel
Maverick sin avatar
Aaaahhhnnngghhh, jeg hadde endelig travel kontordag foran meg og gledet meg skikkelig, og så SPYR fireåringen! Makan til dårlig timing. Så nå er det yet another day hjemme, med laptop på kjøkkenbenk og My Little Pony på tv-en. Jaja.
Postet 14-05-20 kl 10:40 av Maverick Maverick er ikke aktiv
Gammel
GeekyGirrrl sin avatar
Jeg og mannen var ute og spiste i går på en lokal restaurant som jeg vet sliter litt nå. Vi var helt alene i lokalet og restauranteier disket opp til oss deilig arabisk mat.

Håper inderlig at den restauranten overlever.
Postet 14-05-20 kl 10:44 av GeekyGirrrl GeekyGirrrl er ikke aktiv
Gammel
Blå sin avatar
Uffda Maverick.

Jeg har tatt meg en kopp kaffe og akkurat nå var det helt riktig. Av og til smaker kaffe utrolig godt og sånn var det i dag.

Men ellers jakter jeg fremdeles på arbeidslysten min.
Postet 14-05-20 kl 11:05 av Blå Blå er ikke aktiv
Gammel
celebelen sin avatar
Jeg jobber i rykk og napp om dagen. Konsentrasjonsevnen er ikke den beste i utgangspunktet, og kombinert med en rolig periode på jobben blir ikke effektiviteten på topp. Fordelen er at jeg fortsatt har hjemmekontor, og kan gjøre noe fornuftig når jeg trenger avveksling.
Postet 14-05-20 kl 11:16 av celebelen celebelen er ikke aktiv
Gammel
tink sin avatar
God formiddag fra det ekte kontoret. Alle ungene er på skolen for første gang på to måneder. Fikk fin e-post fra lærer som skryter av arbeidet vi har lagt ned som hans stedfortreder. Det varmer et frynsete mammahjerte.

God bedring til spysyk fireåring og hjemmearbeidende mave. Hadde nesten trodd at omgangsyken og annet ble utryddet nå som vi vasker og spriter for harde livet.
Postet 14-05-20 kl 11:32 av tink tink er ikke aktiv
Gammel
vixen sin avatar
Stakkars Maverick og stakkars jente som kaster opp. Det er altså trasig.
Postet 14-05-20 kl 11:58 av vixen vixen er ikke aktiv
Gammel
Pamina sin avatar
Inspirert av all restaurantrpraten har jeg bestilt bord til familien på lørdag. Det skal bli godt å gå ut og spise igjen.

God bedring til 4-åringen, Mave - dere får ta en alvorsprat om timing.
Postet 14-05-20 kl 11:58 av Pamina Pamina er ikke aktiv
Gammel
star sin avatar
Det ble med bare en på skolen i dag også. Eldste er ikke i slag.
Postet 14-05-20 kl 12:11 av star star er ikke aktiv
Gammel
Maverick sin avatar
Ja, uff, stakkars lille, det var ikke meningen å høres fullstendig ufølsom ut. "MEN MAMMA VIL JOBBE!!!"

Hun misser barnehagens 17.mai-feiring i morgen, det er litt kjipt, men saft og salt kjeks og My Little Pony-maraton er visst ikke den verste erstatningen.
Postet 14-05-20 kl 12:12 av Maverick Maverick er ikke aktiv
Gammel
annemede sin avatar
God bedring i heimen Mavs.
Postet 14-05-20 kl 12:47 av annemede annemede er ikke aktiv
Gammel
Eia sin avatar
God bedring til 4-åringen!
Postet 14-05-20 kl 13:28 av Eia Eia er ikke aktiv
Gammel
Blånn sin avatar
Puh, jeg prøver å skaffe oversikt over hvilke digitale læremidler vi betaler lisens for per i dag. Og fant nettopp en med administrator som sluttet for to år siden. Greit når lisensen fornyer seg automatisk hvert år. Ingen vet om lærerne faktisk bruker den, for ingen mister tilgangen. Noen som sa kostnadskontroll?
Postet 14-05-20 kl 13:35 av Blånn Blånn er ikke aktiv
Gammel
Maverick sin avatar
Ungen har nå fått i seg uventa mengder saltkjeks og saft (og lollipop!) uten mer oppkast så her er livsmotet tilbake for fullt monn.
Postet 14-05-20 kl 16:42 av Maverick Maverick er ikke aktiv
Gammel
star sin avatar
Middag i ovnen for 2 av oss, siste vil ikke ha mat. Så skal jeg og minsten være ute noen timer. Men i dag skal vi kle oss godt altså.
Postet 14-05-20 kl 17:16 av star star er ikke aktiv
Gammel
løve70 sin avatar
Full fest i stua hører jeg. Må få kjellerstua ryddet...(mannen bruker den som hjemmekontor )
Postet 14-05-20 kl 22:46 av løve70 løve70 er ikke aktiv
 
Nylige blogginnlegg av Kaffestuggu

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 19:10.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no