Gå tilbake   Foreldreportalen > Blogger > Kaffestuggu – Where everybody knows your nick

Tiffe

Kaffestuggu er åpen døgnet rundt for kaffe, vin, te, øl, brus, vann eller bare skravling. Alle, både nye og gamle, er hjertelig velkomne her! Bloggen er helt åpen og kan, som alle åpne blogger, også leses av ikke-FP-medlemmer og Google.

Bloggen tilhører ikke ett bestemt medlem, men drives av moderatorteamet i fellesskap, og den åpnes hver morgen av den første i teamet som føler for det. Kaffestuggu har ofte åpent på kveldstid også, særlig i helgene.
Rangér dette innlegget

Tiffe

Postet 15-05-18 kl 07:19 av Kaffestuggu

Kommentarer totalt 35

Kommentarer

Gammel
ingling sin avatar
Først! Har jobbet en time allerede, på tide med frokost kanskje?
Postet 15-05-18 kl 07:58 av ingling ingling er ikke aktiv
Gammel
Millen sin avatar
God morgen.
Jeg er syk, forkjøla for det passer så fint nå.
Postet 15-05-18 kl 08:44 av Millen Millen er aktiv nå
Gammel
Trixie sin avatar
God morgen
Dagen før eksamen, fy som jeg gleder meg til å bli ferdig.
Lese, lese, lese.
Postet 15-05-18 kl 08:59 av Trixie Trixie er ikke aktiv
Gammel
Eia sin avatar
God morgen! :kvitre:

I dag er det jobb, panikkhandling av 17. mai-klær til gutta som vokser ut av sitt gode skinn og forhåpentligvis en gå-/joggetur på meg. Men først jobb. Nei, først kaffe!
Postet 15-05-18 kl 09:09 av Eia Eia er ikke aktiv
Gammel
Stompa sin avatar
Morn morn. Sitter og venter, på årets mest spennende dag: Trekk til skriftlig eksamen offentliggjøres kl. 9. Alltid spennende å se hvem jeg selv får opp, men i dag har jeg i tillegg unger selv som kan komme opp. Og siden de går Vg1, der bare ca. 20 % skal trekkes, er det ekstra spennende. Er de blant de 80 % som er heldige, eller de stakkars uheldige? Herremannen er ganske nervøs, for å si det mildt.
Postet 15-05-18 kl 09:19 av Stompa Stompa er ikke aktiv
Gammel
Frk_Fryd sin avatar
God morgen!

Det er egentlig alt for fint vær til å sitte inne på jobb, men kan i grunn ikke klage ettersom det er siste arbeidsdag denne uka. Men for et VÆR da! Sol! Varmt!
Postet 15-05-18 kl 09:20 av Frk_Fryd Frk_Fryd er ikke aktiv
Gammel
Hondacrv sin avatar
Hehe, stompa, alltid like spennande. Hos oss er trekket o morgon. Sjølv om eg ikkje får opp i fag da, må eg følge med fra andre etg.
Men i dag skal det strykes bunadsskjorte, sommarkle, kjøpe kjole, til fysio og jobbe innimellom alt det andre...
Ha ein fin dag!
Postet 15-05-18 kl 09:23 av Hondacrv Hondacrv er ikke aktiv
Gammel
celebelen sin avatar
Jeg har tatt hjemmekontor i dag, og har rukket to korte klesvasker og en kaffekopp (i tillegg til litt jobbing, da). Gleder meg til lunsjpause i hagen
Postet 15-05-18 kl 09:24 av celebelen celebelen er ikke aktiv
Gammel
007 sin avatar
Jeg er hjemme fra jobb for første gang siden januar 2014. Stemmeløs, hostende, nysende og sutrende, jeg hater å være syk. Det aller, aller verste er at mannen er syk også, så det er verken trøst eller pjusk å få. Russen, som drog dritten i hus etter Landstreffet, er heldigvis på bedringens vei og gleder seg til å få vite hva hun skal ha eksamen i. Alle fag er visst greit å komme opp i. Var ikke sånn i min tid...
Postet 15-05-18 kl 09:42 av 007 007 er ikke aktiv
Gammel
Millen sin avatar
God bedring 007.
Postet 15-05-18 kl 10:17 av Millen Millen er aktiv nå
Gammel
Matilda sin avatar
Eksamenstrekk, ja. Håhå, jaja. Vi skal nok komme oss gjennom i år og!
Postet 15-05-18 kl 10:52 av Matilda Matilda er ikke aktiv
Gammel
Polyanna sin avatar
Her er det siste dag før matteeksamen for eldste, det skal bli greit å få unnagjort. Nå er det på siste verset for tålmodigheten hans - ungdomsskolen skal være greit å ha overstått.

Bare muntlig igjen, da.

Været er jo som seg hør og bør i eksamensperioden.
Postet 15-05-18 kl 11:23 av Polyanna Polyanna er ikke aktiv
Gammel
007 sin avatar
Russen kom opp i nynorsk, politikk og psykologi, og er strålende fornøyd. Hva er det med ungdommen nu til dags?
Postet 15-05-18 kl 11:27 av 007 007 er ikke aktiv
Gammel
Polyanna sin avatar
Har du fått et sånt fremmed barn i huset, 007?
Postet 15-05-18 kl 11:34 av Polyanna Polyanna er ikke aktiv
Gammel
Blå sin avatar
God bedring 007.

Min førsteklassing kom ikke opp i noe og er svært fornøyd med det.

Jeg sitter i et uendelig møte. Men jeg har heldigvis selv kunnet kjøpe inn møtemat, så vi har jordbær og blåbær.
Postet 15-05-18 kl 11:34 av Blå Blå er ikke aktiv
Gammel
007 sin avatar
Poly: Da hun var liten overbeviste storebroren henne om at hun var adoptert fra Russland, noe hun trodde et års tid til hun kom på å spørre meg om det var sant. Spørs om det var noe i det.
Postet 15-05-18 kl 11:47 av 007 007 er ikke aktiv
Gammel
Stompa sin avatar
Hondacrv: Vgs-trekket skal jo være på samme tidspunkt over hele landet? Eller jobber du ikke i vgs?

Herremannen kom ikke opp. Frøkna kom opp i 1T. Kjenner jeg er lettere irritert; 50 % av kullet hennes kom opp (30 av 60 elever). Helt unødvendig da å ta opp henne, som har hatt albuen ute av ledd og ikke kan skrive for hånd ennå. En så liten skole bør kunne ta høyde for sånt, når vi klarer det på skolen min med 200-250 elever i hvert kull.
Postet 15-05-18 kl 11:52 av Stompa Stompa er ikke aktiv
Gammel
Anda sin avatar
Jeg punga sykkelen på vei til jobb i dag.

Og den dagen Andungen blir fornøyd med å bli trukket ut til eksamen i noesomhelst, den ser jeg ikke komme, altså!
Postet 15-05-18 kl 12:16 av Anda Anda er ikke aktiv
Gammel
Neket sin avatar
Matteksamen for eldste min i morgen også. Hun har funnet ut at hun kunne mer enn hun trodde, så hun er ved godt mot.

Det feires ved å bruke kvelden på kino i stedet for mattelesing, fordi læreren hadde sagt "at det var viktig med pause" og dessuten Deadpool. Jaja. Hun er så avlslappa til hele skolegreia, ikke noe generasjon perfekt å spore her.
Postet 15-05-18 kl 12:18 av Neket Neket er ikke aktiv
Gammel
Blondie sin avatar
Sirkus her, med skriftlig trekk. Både sønn og datter er kjempesure (matte), elevene mine er redde. (Fremmedspråk)
Postet 15-05-18 kl 12:57 av Blondie Blondie er ikke aktiv
Gammel
Palmen sin avatar
Mårn! Jeg har tatt meg fri på morningen i dag, og har vært med og gått i barnehagens barnehagetog for aller første og aller siste gang. Vi bor ikke langt fra Gardeleiren, så Garden inviterer alle barnehagene i nærmiljøet til tog, konsert, teater og drilloppvisning. Superstas både for store og små! Men nå må jeg svosje meg til litt hjemmejobbing før ettermiddagslogistikken tar meg.
Postet 15-05-18 kl 13:05 av Palmen Palmen er ikke aktiv
Gammel
Polyanna sin avatar
Du passet nok ikke på å legge stål eller sølv i vugga da hun var liten, 007, og å slå korsets tegn over henne - hun er nok en bytting.
Postet 15-05-18 kl 13:20 av Polyanna Polyanna er ikke aktiv
Gammel
007 sin avatar
Ja, alt dette gikk meg hus forbi i babystresset, så hun er nok lost case.
Hun er i tillegg drittlei av festing og russetid, så her snakker vi om et eple som er så langt borte fra stammen som det kan komme.
Postet 15-05-18 kl 13:23 av 007 007 er ikke aktiv
Gammel
Polyanna sin avatar
Kommer sikkert ikke til å gifte seg før hun er laangt oppe i tjueåra heller.
Postet 15-05-18 kl 13:28 av Polyanna Polyanna er ikke aktiv
Gammel
Mex sin avatar

God bedring til agenten.
Fredag på en tirsdag. Jeg skal våge meg ut på 2 dager fri (i teorien), og skal kjøre fra øst til vest i morgen.
Gleder meg til å feire 17. mai i den beste beste byen
Postet 15-05-18 kl 13:31 av Mex Mex er ikke aktiv
Gammel
celebelen sin avatar
Feiring hos Garden er gøy, Palmen - jeg var med det året jeg jobbet i barnehage i nærheten.
Postet 15-05-18 kl 13:43 av celebelen celebelen er ikke aktiv
Gammel
Maverick sin avatar
Jeg er sjuk og sur.
Postet 15-05-18 kl 13:49 av Maverick Maverick er ikke aktiv
Gammel
007 sin avatar
Sitat:
Kommer sikkert ikke til å gifte seg før hun er laangt oppe i tjueåra heller.
Nei, jeg er stygt redd for det.
Postet 15-05-18 kl 13:51 av 007 007 er ikke aktiv
Gammel
Divine sin avatar
Maverick: Jeg trodde først du skrev "tjukk og sur", og da tenkte jeg bare: Ke?

Men uansett, trøst og klem til alle syke.
Postet 15-05-18 kl 13:55 av Divine Divine er ikke aktiv
Gammel
Blondie sin avatar
Min russ er også lei av festing og fokuserer på eksamen.
Postet 15-05-18 kl 13:57 av Blondie Blondie er ikke aktiv
Gammel
Tjorven sin avatar
Jeg var et sånt barn som datteren til 007 høres ut til å være, som faktisk ble drittsur over å ikke bli trukket ut til en eneste ekstra eksamen på hele vgs (ganske utrolig egentlig) og som fikk 1000 kroner av faren min et par dager før russetida mot at jeg lovet å bruke dem opp på fest og tull.

Jeg har altså fått en datter som har et langt mer normalt forhold til skolearbeid og festligheter. (Og som allikevel er så lik med på en del andre ting at jeg blir helt skremt.)
Postet 15-05-18 kl 14:11 av Tjorven Tjorven er ikke aktiv
Gammel
Nenne sin avatar
Russen min trakk sidemål og fysikk og hadde håpet på matte og kjemi, så hun var litt lang i maska.
Postet 15-05-18 kl 15:11 av Nenne Nenne er ikke aktiv
Gammel
Blånn sin avatar
Russen min har visst i hele år hva han kommer opp i. Han kunne bare komme opp i kjemi og matte.
Postet 15-05-18 kl 18:56 av Blånn Blånn er ikke aktiv
Gammel
Hondacrv sin avatar
Hahaha, stompa, i mitt HODE var trekket i morgen, men på skolen var det i dag Joda, eg jobber jo i vgs.
Postet 15-05-18 kl 19:21 av Hondacrv Hondacrv er ikke aktiv
Gammel
Stompa sin avatar
Jeg har ei tysk 3-gruppe med 6 elever. Ingen av dem kom opp i tysk skriftlig i dag. Tror de er rimelig sikre nå på at de kommer opp i tysk muntlig, gitt. (Tror aldri vi har hatt fremmedspråk nivå 3 uten at de har kommet opp i muntlig, så de har sikkert rett. )
Postet 15-05-18 kl 20:14 av Stompa Stompa er ikke aktiv
 
Nylige blogginnlegg av Kaffestuggu

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 18:20.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no