Gå tilbake   Foreldreportalen > Blogger > Påskehøna

[Påske 2013] 25. mars. noen

Rangér dette innlegget

[Påske 2013] 25. mars. noen

Postet 25-03-13 kl 08:00 av Påskehøna

Rema 1000-påskestemning fra noen
For oss med et litt anstrengt forhold til matlaging/baking som best liker litt limpistolliming i forbifarten, må påskepynten fikses raskt og effektivt. Enklere enn dette blir det ikke.


Du trenger:

  • en bukett tulipaner – gjerne friske, nyinnkjøpte og flotte
  • en vase – Aaltovasen er som skapt for tulipaner
  • en gul duk – damask eller lin er jo flott
Av og til tar man det man har, og kanskje det er en gjeng tulipanhengehoder, en vase med flere skår og en gul serviett fra Dolly Dimple’s. Det blir påskestemning og sånt også.




Limpistolen ble selvfølgelig brukt til å lime deler av tulipanblomstene tilbake på stilkene.

Påsken er min favorittferie, og de siste 35 år har den som regel blitt tilbragt på et fjell. 9-10 dager over tregrensen på denne tiden av året er ren terapi. Om dagene brukes i solveggen, foran peisen eller på akkurat lange nok skiturer, har ikke så mye å si bare man er på et fjell. I år har jeg investert i nye fjellski. Nansen fra Åsnes som skal tåle litt bratt terreng. Perfekt, tenkte jeg i butikken. På testturen forrige uke ble jeg mer betenkt. Å gå på ski under Nansens granskende blikk er beintøft altså. Det er akkurat som om han rister på hodet og sier «Ungdommen nu tildags!» Vi skal ikke se bort ifra at han vil få litt gaffa strategisk plassert over øynene i løpet av påskeferien.



Håper dere alle får en strålende påske, uansett hvor den tilbringes!

Kommentarer totalt 19

Kommentarer

Gammel
Miss Norway sin avatar
Sånne blomster klarer jeg og å lage! Sjikkelig talent til og med!

Og det blikket til Nansen da. Tør ikke ta pauser med sånt foran deg, det skjønner jeg godt!
Postet 25-03-13 kl 08:36 av Miss Norway Miss Norway er ikke aktiv
Gammel
Toffskij sin avatar
Jeg er også ganske god på den typen blomsterdekorasjoner.

Når det gjelder Nansen, blir det jo en vurderingssak om det vil hjelpe å tenke på det berømte nakenbildet eller ikke.
Postet 25-03-13 kl 08:44 av Toffskij Toffskij er ikke aktiv
Gammel
Martis sin avatar
Jeg syns jeg ser Nansen si "skal du ikke gå lenger enn dette?" "Pause, allerede?"

Veldig fin påskepynt, min er nok klar om 3 -5 dager.
Postet 25-03-13 kl 08:46 av Martis Martis er ikke aktiv
Gammel
Ru sin avatar
Fin påskepynt, jeg har noen påskeliljer på trappens om vil gjøre susen til den slags!

Nansen; Pfft. Det han kommer til å si er "Kvikklunsj?! Det hadde ikke vi! "
Postet 25-03-13 kl 09:41 av Ru Ru er ikke aktiv
Gammel
Tjorven sin avatar
Det er tydeligvis noe feil med oppdragelsen min. Jeg har aldri vært på fjellet i påska. :shock:

Vi hadde ingen arvehytte, og slett ikke penger til å bo på hotell. Så dette med påskefjellet er ganske gåtefullt for meg. Harryhandling og fest i Strømstad på skjærtorsdag er jeg derimot ganske dreven på. Jeg vet ikke om jeg er så stolt.

Og jeg har definitivt ikke klart å gå på ski med det bekymrede blikket som stirret på meg hele tiden.
Postet 25-03-13 kl 09:47 av Tjorven Tjorven er ikke aktiv
Gammel
Agent Scully sin avatar
Nansen som PT ... Tøffe skitak.
Postet 25-03-13 kl 10:06 av Agent Scully Agent Scully er ikke aktiv
Gammel
Agent Scully sin avatar
Men han sier nok: Pfth, ingen vits å gå helt til Kobberhaugshytta, den er allerede oppdaget.
Postet 25-03-13 kl 10:08 av Agent Scully Agent Scully er ikke aktiv
Gammel
Skilpadda sin avatar
Vakkert og stemningsfullt, noen! Jeg kan formelig kjenne duften av overmodne tulipaner og pizzarester.

Jeg har heller aldri vært på fjellet i påsken. Jeg har knapt vært "på fjellet", egentlig. Eller, vi var alltid hos besteforeldrene mine i påsken, og vi gikk alltid på ski, og det er kort vei fra hav til fjell nordpå, så det hendte vi havnet over tregrensen, mulig det teller?
Postet 25-03-13 kl 10:08 av Skilpadda Skilpadda er ikke aktiv
Gammel
Pøblis sin avatar
Åh, vakkert!

Jeg synes også at Nansen ser litt skeptisk ut og jeg har en lei tendens til å prøve (febrilsk!) å please sånne, så jeg hadde nok gått ganske langt og blitt ganske sliten med slike ski.
Postet 25-03-13 kl 10:33 av Pøblis Pøblis er ikke aktiv
Gammel
Fløyel sin avatar
Han ser litt oppgitt ut ja.

Herlig påskestemning, det beste med påsken var å komme ned fra snørikt fjell til rene fortauer i Oslo og kjenne duften av vår.
Postet 25-03-13 kl 10:40 av Fløyel Fløyel er ikke aktiv
Gammel
Cuyahoga sin avatar
Jeg blir litt skremt av de skia dine. Anbefaler rett og slett gaffatape.

Jeg har en pose påskepynt, sånne lubne kyllinger og kjøkkenduker med broderte påskeharer og påskeliljer, pent prakket på meg av min mor, i boden. Mulig jeg og gutta skal dandere det utover i huset i dag.
Postet 25-03-13 kl 11:06 av Cuyahoga Cuyahoga er ikke aktiv
Gammel
Fersken sin avatar
Dynk Nansen i snø!
Postet 25-03-13 kl 11:15 av Fersken Fersken er ikke aktiv
Gammel
Inagh sin avatar
Oy, stilige ski!
Postet 25-03-13 kl 11:17 av Inagh Inagh er ikke aktiv
Gammel
Gaia sin avatar
Påske er en genial ferie! Og jeg har lært meg å elske påskefjellet. Men jeg tror kanskje jeg står over Nansenski, gitt...
Postet 25-03-13 kl 12:17 av Gaia Gaia er ikke aktiv
Gammel
Blå sin avatar
Hjemme hos meg er det påskepyntet av to entusiastiske barn. Heldigvis hadde de mindre påskepynt tilgjengelig enn det de har til jul, men de klarer nok å få det til å synes, uansett.

Jeg er vokst opp med påskefjellet, men selv om jeg er glad i fjell og ski er jeg blitt bypåskemenneske som voksen. Det er så deilig med late dager hjemme og ofte er det vær til å begynne med hagearbeidet også.
Postet 25-03-13 kl 12:20 av Blå Blå er ikke aktiv
Gammel
Maverick sin avatar
Fantastisk!
Postet 25-03-13 kl 12:24 av Maverick Maverick er ikke aktiv
Gammel
Teofelia sin avatar
Fantastiske ski. Nesten bedre enn mine. (Jeg har nakne damer på mine skitupper. Jeg er usikker på hva de er ment å skulle motivere til ...)
Postet 25-03-13 kl 12:32 av Teofelia Teofelia er ikke aktiv
Gammel
isola sin avatar
Ah, en sånn påskedekorasjon skal jeg klare! Og så sliter jeg "litt" med å se for meg Tjorven på rølpeharrytur, kjenner jeg..
Postet 25-03-13 kl 13:30 av isola isola er ikke aktiv
Gammel
nokon sin avatar


Eg får ikkje mine til å henge sånn fint over kanten på vasen, eg. Korleis har du gjort det?
Postet 25-03-13 kl 17:32 av nokon nokon er ikke aktiv
 
Nylige blogginnlegg av Påskehøna

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 15:46.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no