Gå tilbake   Foreldreportalen > Blogger > Kaffestuggu – Where everybody knows your nick

Toffe

Kaffestuggu er åpen døgnet rundt for kaffe, vin, te, øl, brus, vann eller bare skravling. Alle, både nye og gamle, er hjertelig velkomne her! Bloggen er helt åpen og kan, som alle åpne blogger, også leses av ikke-FP-medlemmer og Google.

Bloggen tilhører ikke ett bestemt medlem, men drives av moderatorteamet i fellesskap, og den åpnes hver morgen av den første i teamet som føler for det. Kaffestuggu har ofte åpent på kveldstid også, særlig i helgene.
Rangér dette innlegget

Toffe

Postet 08-08-19 kl 10:57 av Kaffestuggu

Kommentarer totalt 56  

Kommentarer

Gammel
Timar sin avatar
Bringebær!

Startet jobbedagen hjemme i dag, men nå er yngste levert på SFO og jeg nærmer meg jobb. Jeg kjenner at det ikke akkurat bobler av entusiasme i meg, men det kan de da ikke kreve første uka etter ferien heller?
Postet 08-08-19 kl 11:04 av Timar Timar er ikke aktiv
Gammel
Blondie sin avatar
Jeg hadde tolv menn på verandaen min før klokka sju. :eksotisk liv:

#bor i borettslag og bygningen skal males
Postet 08-08-19 kl 11:06 av Blondie Blondie er ikke aktiv
Oppdatert 08-08-19 kl 11:29 av Blondie
Gammel
Toffskij sin avatar
Morn! Jeg har glemt hvordan man jobber, virker det som. Ny sjanse neste uke?
Postet 08-08-19 kl 11:06 av Toffskij Toffskij er ikke aktiv
Gammel
Blå sin avatar
Jeg husker hvordan jeg skal jobbe. Heldigvis. Men det er urettfeigt at jeg skal ha så mye å gjøre når jeg er mest vant til å ha ferie.

Og så er jeg lei av urimelige mennesker. Allerede. Det kan bli en lang høst.
Postet 08-08-19 kl 11:12 av Blå Blå er ikke aktiv
Gammel
vixen sin avatar
Når jeg sukker over tunge saker første uka etter ferien så må jeg tenke at det tross alt er verre for de jeg skal bistå :skrape: Men første uka straks over og jeg har bare hatt meg selv å tenke på så skal egentlig ikke klage.
Postet 08-08-19 kl 11:23 av vixen vixen er ikke aktiv
Gammel
polarjenta sin avatar
På jobb, men her var det lite å gjøre. Så jeg har satt meg opp på hjemmekontor snart.
Postet 08-08-19 kl 11:24 av polarjenta polarjenta er aktiv nå
Gammel
annemede sin avatar
Jeg kom meg på jobb tidligere i dag.
Postet 08-08-19 kl 11:27 av annemede annemede er ikke aktiv
Gammel
Stompa sin avatar
Planen min var dugnad i dag og vaske rundt hos stefaren min i morgen. Nå viser det seg at dugnaden er i morgen, og det passer ikke å vaske rundt i dag, så der sprakk hele skjemaet, gitt.
Postet 08-08-19 kl 11:28 av Stompa Stompa er aktiv nå
Gammel
Mex sin avatar
I dag har jeg faktisk gjort noe fornuftig. Hjernen begynner å komme så smått i gang igjen.
Postet 08-08-19 kl 11:29 av Mex Mex er ikke aktiv
Gammel
Eia sin avatar
Jeg har sånn passe tempo i kroppen, men absolutt forbedringspotensiale i hodet.

Ergo - ut i produksjonen med seg!
Postet 08-08-19 kl 11:37 av Eia Eia er ikke aktiv
Gammel
Frk_Fryd sin avatar
Jeg er sulten, og det er 1,5 time til lunsj. :bidrar:
Postet 08-08-19 kl 11:39 av Frk_Fryd Frk_Fryd er ikke aktiv
Gammel
Anda sin avatar
Jeg sov seks timer i natt. Bedring! Fortsatt potte tette bihuler, da.
Postet 08-08-19 kl 11:42 av Anda Anda er ikke aktiv
Gammel
celebelen sin avatar
Jeg kom meg på trening i morges, nå er jeg sulten og klar for lunsj.
Postet 08-08-19 kl 11:46 av celebelen celebelen er ikke aktiv
Gammel
Neket sin avatar
Jeg er trøtt. Mannen sliter mer med jetlag enn meg, noe han syns er dypt urettfeigt, så han har dyttet på meg i hele natt. Heldigvis er han på jobbreise til i morgen så jeg kan få litt søvn i natt.
Postet 08-08-19 kl 11:53 av Neket Neket er ikke aktiv
Gammel
Stompa sin avatar
Jeg prøver å komme meg på trening, men har mer lyst til å strikke og se "Say Yes to the Dress".
Postet 08-08-19 kl 11:57 av Stompa Stompa er aktiv nå
Gammel
Christa sin avatar
Hjemme etter tre uker med ferie. Mannen drar rett på jobbreise. Jeg har ferie ut uka sammen med vesla. Så streiker vaskemaskinen og her står jeg med klesvask fra tre uker ferie.
Postet 08-08-19 kl 12:08 av Christa Christa er ikke aktiv
Gammel
Jeg har syklet innom jobb og det selv om jeg har ferie. Unngikk regnet.
Postet 08-08-19 kl 12:10 av millact millact er ikke aktiv
Gammel
Tjorven sin avatar
Jeg avspaserer i dag og i morgen. Denne uka er jeg på Øya, og jeg har veldig mye fleksitid til overs og litt lite å gjøre, så det var en grei kombo å ta fri.

Nå ligger jeg på sofaen og planlegger både dagens konsertrekke og hva jeg skal spise underveis.
Postet 08-08-19 kl 12:15 av Tjorven Tjorven er ikke aktiv
Gammel
Blondie sin avatar
Jeg skjønner meg ikke på slike festival-greier. Har blitt mast på om flere festivaler i år, særlig Øya, men jeg har tydeligvis ikke peiling på populærkultur. Jeg hører stort sett på U2, Metallica og Trygve Skaug jeg, ingen av dem spiller der.

Dessuten blir det en god del dyrere for meg som kommer utenbys fra og det koster allerede skjorta. Nei. Jeg får innse at jeg er for gammel til sinns, kanskje?
Postet 08-08-19 kl 12:27 av Blondie Blondie er ikke aktiv
Gammel
Tallulah sin avatar
Blondie: man blir vel aldri for gammel for festival eller for å sette pris på å oppdage ny musikk. Det handler vel mer om personlige preferanser enn hvor gammel man er eller føler seg til sinns.
Postet 08-08-19 kl 12:32 av Tallulah Tallulah er ikke aktiv
Gammel
Toffskij sin avatar
Det er kjempemorsomt å ringe til NAV om kompliserte utenlandstrygdesaker. Det er enda morsommere når man kommer til sommervikaren, som kan betydelig mindre enn meg om EØS-trygderett.
Postet 08-08-19 kl 12:36 av Toffskij Toffskij er ikke aktiv
Gammel
Blondie sin avatar
Det handler nok om totalpakka for min del, både at jeg ikke er vant til festivaler, at jeg sannsynligvis ikke kan spise noe av det som serveres, at jeg ikke liker øl (men cider og prosecco) og at jeg stort sett må høre musikk flere ganger før jeg liker det.
Postet 08-08-19 kl 12:40 av Blondie Blondie er ikke aktiv
Gammel
Bluen sin avatar
Jeg er definitivt på ditt lag her, Blondie. Liker verken folkemengder eller høy musikk, så det aller meste av festivaler og konserter utgår med høye kneløft. Knirk.
Postet 08-08-19 kl 12:42 av Bluen Bluen er ikke aktiv
Gammel
Tallulah sin avatar
Nettopp, personlige preferanser.

(og på Øya har de både cider, prosecco og mat man kan spise med både gluten- og melkeallergi i allefall).
Postet 08-08-19 kl 12:43 av Tallulah Tallulah er ikke aktiv
Gammel
Blondie sin avatar
Jeg anser gammel til sinns som egen preferanse også, men har full respekt for at andre elsker det. Jeg kom bare på det når jeg ser hvor mye Tjorven elsker det. Høres absolutt gøy ut.
(og det er bra at de har allergivennlige alternativ, men det hjelper dessverre ikke meg. Blir nesten alltid dårlig av mat produsert i nærheten av allergenene jeg ikke tåler. Det gjelder alle spisesteder).
Postet 08-08-19 kl 12:57 av Blondie Blondie er ikke aktiv
Gammel
Candy Darling sin avatar
Øya har jo nesten mer mat for de som har særlige preferanser enn helt vanlig mat, vil jeg påstå. Men veldig mye godt, da. Og det var egentlig her jeg oppdaget f.eks. kimchi, i hine hårde dager!

Det er så klart helt ok å ikke like festival. Og det ER seff høy musikk og folkemengder og kaggedo og dyr øl og sur vin. Men det er - i hvert fall på Øya - utrolig god logistikk, godt utvalg av mat og drikke, masse nye impulser på musikkfronten og god plass til å legge seg på teppet. Og venner og sol(Ish) og plutselige treff av barndomskamerater og fantastiske musikkopplevelser, og livet mitt hadde vært veldig mye fattigere uten det. #øylove #oslove
Postet 08-08-19 kl 13:20 av Candy Darling Candy Darling er ikke aktiv
Gammel
Har visst ikke vært på festival jeg heller, gitt.
Postet 08-08-19 kl 13:27 av millact millact er ikke aktiv
Gammel
Tallulah sin avatar
Virkelig helt i orden å ikke like festival. Det er ikke nødvendigvis det beste stedet for de helt store musikalske opplevelsene, om man ser på musikken isolert. Og det er vel ingen som virkelig liker port-a-potties. Personlig velger jeg bort festivaler som krever telt, det orker jeg ikke.

Men jeg nekter å gå med på at om man liker festivaler eller ny musikk har noe med alder å gjøre. Man bli ikke for gammel for festival eller for å oppdage nye band. Det er helt ok å ikke like det, men ikke skyld på alderen, enten den er fysisk eller psykisk.
Postet 08-08-19 kl 13:48 av Tallulah Tallulah er ikke aktiv
Gammel
Tjorven sin avatar
Ja, jeg elsker være på Øya. Det er ålreit musikk og for min del; masse folk å henge med. Vi bodde veldig nærme tidligere, og jeg kjenner utrolig mange som er der. Så for meg er det både musikk, øl, mat og sosialt. Og et herlig avbrekk fra å være skikkelig voksen og ordentlig.

Men det er ikke alle som synes det er like stas, og det er selvfølgelig helt greit. Jeg er bare glad for at jeg får ta del i opplevelsen.

Øya er forøvrig en festival med svært stor aldersspredning. Jeg vil faktisk tro at jeg er rundt gjennomsnittsalderen med mine 43 år.
Postet 08-08-19 kl 13:49 av Tjorven Tjorven er ikke aktiv
Gammel
Candy Darling sin avatar
Ja, hvis man ser på gårsdagen, er det ganske absurd å si at man blir for gammel for å se The Cure, i hvert fall. Det må ha vært den høyeste snittalderen jeg har sett på Øya, inkludert da Brian Ferry headlinet.
Postet 08-08-19 kl 13:51 av Candy Darling Candy Darling er ikke aktiv
Gammel
Maverick sin avatar
Jeg kan ikke fordra festivaler og konserter.
Postet 08-08-19 kl 13:58 av Maverick Maverick er ikke aktiv
Gammel
star sin avatar
Er ingen festivalperson jeg heller. Eller konsert.
Hatt opplæring i det ene systemet. Greit det. Papirorganiseringene derimot.
Postet 08-08-19 kl 13:58 av star star er ikke aktiv
Gammel
Blondie sin avatar
Jeg fornærmet nettopp en bekjent på det groveste fordi jeg ikke vil være med på dyr og eksklusiv restaurant også, så kanskje jeg bare skal krype inn i hula mi. En ting er at jeg ikke har råd til å betale fem lapper for en kveld, men jeg har ingen interesse av det heller. Er ikke så interessert i mat heller.
Postet 08-08-19 kl 14:12 av Blondie Blondie er ikke aktiv
Gammel
Nenne sin avatar
Jeg er heller ingen festivalgjenger. En og annen konsert er fint, men så holder det.

Jeg har ennå den skrekkelige hodepinen jeg har hatt hele uka og strever med konsentrasjon og det meste. Ikke kult!
Postet 08-08-19 kl 14:13 av Nenne Nenne er ikke aktiv
Gammel
Fersken sin avatar
Jeg skulle gjerne ha vært på festival, men han jeg helst vil gå med liker ikke festivaler/folkemengder.
Postet 08-08-19 kl 14:15 av Fersken Fersken er ikke aktiv
Gammel
Tangerine sin avatar
Jeg elsker festivaler og konserter like mye som Tjorven og Tallulah og flere.

Og elsker å bli eldre og oppdage at jeg ikke blir gammel likevel. Bare utenpå.
Postet 08-08-19 kl 14:16 av Tangerine Tangerine er ikke aktiv
Gammel
Tjorven sin avatar
Altså; jeg er ingen musikknerd. I år kjenner jeg overraskende mange artister i forhold til tidligere år, men jeg leser meg opp og tar imot anbefalinger fra andre. Det blir som regel veldig bra.

I dag gleder jeg meg veldig til konserten med Sigrid. Kanskje ikke helt min musikksmak, men hun var et fyrverkeri på scenen sist jeg så henne. Og det er så gøy når artistene liker å stå der.
Postet 08-08-19 kl 14:33 av Tjorven Tjorven er ikke aktiv
Gammel
amylin sin avatar
Er glad i konserter og festivaler, og Øya er virkelig bra. Utrolig at jeg ikke kom meg dit før tre år siden. Og morsomt å gå fra Rex Orange County med et ung publikum til Vindfruen noen meter unna og til et publikum med en helt annen alder og Idles.
Postet 08-08-19 kl 14:49 av amylin amylin er ikke aktiv
Gammel
Tangerine sin avatar
Siste festivalen jeg var på (helt uplanlagt i ferien) var "Fetes de Bayonne". Der snakker vi folkemengder og leven. Og jeg hadde knallgul topp på meg ...
Postet 08-08-19 kl 14:58 av Tangerine Tangerine er ikke aktiv
Gammel
Addison sin avatar
Jeg overrasket meg selv med å takle helt fint den store konserten jeg var på i juni, og lurte plutselig på om jeg også kan takle en festivaldag eller to. Kanskje jeg skal slå følge med naboene neste år, de er fast Øya-inventar.
Postet 08-08-19 kl 15:37 av Addison Addison er ikke aktiv
Gammel
Fersken sin avatar
Ha, kom på at jeg får dekt festivalbehovet mitt når jeg skal jobbe dugnad på en festival her i byen i slutten av august.
Postet 08-08-19 kl 15:54 av Fersken Fersken er ikke aktiv
Gammel
Maverick sin avatar
Kaffebloggen er ikke en god pause fra jobb i dag.
Postet 08-08-19 kl 15:58 av Maverick Maverick er ikke aktiv
Gammel
Tallulah sin avatar
Mave:
Postet 08-08-19 kl 16:02 av Tallulah Tallulah er ikke aktiv
Gammel
Tallulah sin avatar
Eller denne. Sånn apropos klipping av hund.
Postet 08-08-19 kl 16:04 av Tallulah Tallulah er ikke aktiv
Gammel
Maverick sin avatar


Takk Tally!
Postet 08-08-19 kl 16:07 av Maverick Maverick er ikke aktiv
Gammel
Tjorven sin avatar
Uten konserter og festivaler hadde du jo hatt litt lite å gjøre på jobb, Mave.
Postet 08-08-19 kl 16:22 av Tjorven Tjorven er ikke aktiv
Gammel
Toffskij sin avatar
Hundene!
Postet 08-08-19 kl 16:29 av Toffskij Toffskij er ikke aktiv
Gammel
Maverick sin avatar
Det er helt korrekt, Tjorven. Så jeg mener selvfølgelig ikke at jeg hater konserter og festivaler sånn egentlig, siden det er det jeg lever av, men akkurat nå, når man jevnt over jobber minst 15 timer i døgnet hver eneste dag og har gjort det ganske lenge, da blir man jo litt lei også. Selv om jeg i og for seg er klar over at dette er det jeg lever av.
Postet 08-08-19 kl 16:30 av Maverick Maverick er ikke aktiv
Gammel
Pøblis sin avatar
Hundene!

Jeg har aldri vært på Øya. Jeg elsker musikk og mener at jeg er god til å holde meg oppdatert også - selv om jeg nærmer meg metusalem i alder. Men det har liksom aldri passet seg sånn.
Postet 08-08-19 kl 16:44 av Pøblis Pøblis er aktiv nå
Gammel
Toffskij sin avatar
Jeg blir så sint på folk som prater at jeg neppe ville overlevd særlig lenge på festival.
Postet 08-08-19 kl 16:50 av Toffskij Toffskij er ikke aktiv
 
Nylige blogginnlegg av Kaffestuggu

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 20:47.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no