Gå tilbake   Foreldreportalen > Blogger > Kaffestuggu – Where everybody knows your nick

Sommerkaffe nr. 5

Kaffestuggu er åpen døgnet rundt for kaffe, vin, te, øl, brus, vann eller bare skravling. Alle, både nye og gamle, er hjertelig velkomne her! Bloggen er helt åpen og kan, som alle åpne blogger, også leses av ikke-FP-medlemmer og Google.

Bloggen tilhører ikke ett bestemt medlem, men drives av moderatorteamet i fellesskap, og den åpnes hver morgen av den første i teamet som føler for det. Kaffestuggu har ofte åpent på kveldstid også, særlig i helgene.
Rangér dette innlegget

Sommerkaffe nr. 5

Postet 22-07-24 kl 05:00 av Kaffestuggu

Kommentarer totalt 78  

Kommentarer

Gammel
007 sin avatar
Vi er på fjellet, og været har visst ikke helt bestemt seg i dag. Mannen har litt fleksibelt fjellkontor, så det kan bli en tur i «lunchen». Eller seinere. Eller ikke i det hele tatt.

Jeg har planer om å rydde litt i skap og skuffer, det hoper seg fort opp her også.
Postet 26-07-24 kl 10:26 av 007 007 er ikke aktiv
Gammel
Addison sin avatar
Her i fjordstroka innafor bøtter regnet ned, helt ville mengder som kommer. Jeg og mellomste skal på hyttebesøk i mer ytre strøk i ettermiddag, der skal det heldigvis gi seg tidligere. Kaaanskje det blir mulig å sitte litt ute, der også er det nydelig fjordutsikt. Yngste og kusinen er levert på "Feriespel", der skal det spilles fra morgen til kveld, og neste uke er det sommerkurs på dem. De har det som plommen i egget!
Postet 26-07-24 kl 11:05 av Addison Addison er ikke aktiv
Gammel
Appelsin sin avatar
Så bra, Addison!
Jeg jobber og gleder meg til fjellet etterpå. Det skal visst slutte å regne, men det er ikke så viktig.
Melder litt med et barn i Danmark, og en mann som snart er hjemme igjen etter en kort ferie med (sine) barn.
Postet 26-07-24 kl 12:45 av Appelsin Appelsin er ikke aktiv
Gammel
star sin avatar
Jeg har fått massasje. Så nå krangler korsryggen voldsomt.
Postet 26-07-24 kl 12:49 av star star er ikke aktiv
Gammel
Pelle sin avatar
Sitter på en rooftop bar i Thailand med en gin tonic. Regntid, men en deilig temperatur. Kjøpte 4 brus og halstabletter på flyplassen; 40 kr.
Postet 26-07-24 kl 13:00 av Pelle Pelle er ikke aktiv
Gammel
På jobb, stille, de tingene som kommer tas umiddelbart.

Lurer på å invitere med meg en fin fyr på bar i kveld?
Postet 26-07-24 kl 13:21 av millact millact er aktiv nå
Gammel
Fersken sin avatar
Vi skal reise i morgen og ingen har begynt å pakke enda.
Postet 27-07-24 kl 11:42 av Fersken Fersken er aktiv nå
Gammel
God ferie, Fersken!

Her ble det middag på byen i går, så vin et annet sted før vi tuslet hjem og så OL. Sommeren hjemme er absolutt bra!
Postet 27-07-24 kl 12:12 av millact millact er aktiv nå
Gammel
Blånn sin avatar
God formiddag! OL på tv. Senere i dag blir det åpningsparaden på Norway Cup. Satser på oppholdsvær. Det er så drass å spille treinstrument i regnvær.
Postet 27-07-24 kl 12:16 av Blånn Blånn er ikke aktiv
Gammel
007 sin avatar
Antydning til sol i fjellheimen, men lavt skydekke og fare for byger. Tror dagens tur blir skiheisen opp og så til fots ned igjen. I går ble det kun innedag, så her trengs det frisk luft og bevegelse.
Postet 27-07-24 kl 12:21 av 007 007 er ikke aktiv
Gammel
Millen sin avatar
God formiddag! Hvilket instrument spiller du, Blånn? Ungen her spiller klarinett og fikk plastklarinett til marsj og utesesongen.
Jeg tar pause fra hånd oppvasken etter at oppvaskmaskin tok kvelden igår. Kommer ny på tirsdag.
Postet 27-07-24 kl 12:22 av Millen Millen er aktiv nå
Gammel
Nenne sin avatar
Her gikk det akkurat fra sol til torden og regn i løpet av 15 minutter. Plutselig innevær.
Postet 27-07-24 kl 13:37 av Nenne Nenne er ikke aktiv
Gammel
Fintdethei! sin avatar
Jeg har hatt en lang skravletur med venninne, innlagt en veldig bratt stigning, så dagens trening er i boks. Usikker på om jeg skal gjøre noe mer i dag? Kanskje støvsuge en etasje..
Postet 27-07-24 kl 14:02 av Fintdethei! Fintdethei! er ikke aktiv
Gammel
Blånn sin avatar
Millen: klarinett
Postet 27-07-24 kl 14:10 av Blånn Blånn er ikke aktiv
Gammel
Blånn sin avatar
Ble ikke våt.
Postet 27-07-24 kl 18:39 av Blånn Blånn er ikke aktiv
Gammel
Millen sin avatar
Så bra!
Postet 27-07-24 kl 18:46 av Millen Millen er aktiv nå
Gammel
Dali sin avatar
Har vært på russedugnad. Hjalp til som skyttelbilsjåfør på en lokal festival. Mye hyggeligere enn å selge (kjøpe selv) dopapir.
Postet 27-07-24 kl 18:47 av Dali Dali er ikke aktiv
Gammel
Nenne sin avatar
Først brødskive og så en croissant etterpå, det skal ikke mer til før det føles som søndagsfin frokost. #nær livet opplevelse.
Postet 28-07-24 kl 12:10 av Nenne Nenne er ikke aktiv
Gammel
Fintdethei! sin avatar
Allerede postferieblues på denne siste feriedag.
Postet 28-07-24 kl 12:30 av Fintdethei! Fintdethei! er ikke aktiv
Gammel
007 sin avatar
Jeg er hardt og brutalt rammet av postferieblues, selv om jeg har mye ferie igjen. Jeg vil ha late dager på stranden og varme kvelder på balkongen. Jeg orker ikke at det er et år til neste gang.
Postet 28-07-24 kl 12:32 av 007 007 er ikke aktiv
Gammel
Martis sin avatar
På vei hjem fra regn og kulde. Heldigvis tre feriedager igjen i solen hjemme! Gleder meg vildt til å se vovsen igjen.
Postet 28-07-24 kl 12:37 av Martis Martis er ikke aktiv
Gammel
star sin avatar
Jeg har kosta gulvet i uteboden. Tror ikke jeg har gjort det siden jeg flyttet inn for 13 år siden. Flytta litt rundt det som stod på gulvet og samla det som skal kastes.
Må ta for meg hyllene også, men ikke akkurat nå.
Postet 28-07-24 kl 13:11 av star star er ikke aktiv
Gammel
Blondie sin avatar
Vi organiserer og rydder, heldigvis ferdige med riving og bygging. Kjedelig arbeid i lengden, for det virker så uendelig. Heldigvis blir det pause med håndballkamp kl 16.00.
Postet 28-07-24 kl 13:30 av Blondie Blondie er ikke aktiv
Gammel
Frøy sin avatar
Jeg nyte det late Spania liv. En uke er over, men det gjør ingenting for vi har 3 uker igjen.

Jeg sitter ute og nyter bris og god temperatur. Reisefølget er inne i sengen å ser på Netflix, TikTok eller noe annet. Vi kose oss begge og dette var så rett nå.

Varmt på dagtid så det tar i følge jentungen alt for lang tid å bli brun, men tror vi har fått litt farge i det minste.
Postet 28-07-24 kl 21:47 av Frøy Frøy er ikke aktiv
Gammel
Sissel sin avatar
Første jobbdag etter en nydelig ferie. Først noen dager på Lindesnes, og så 2 uker i Kroatia.

Hjemmekontor i dag da.
Postet 29-07-24 kl 08:44 av Sissel Sissel er ikke aktiv
Gammel
Dali sin avatar
Morn. Fortsatt ferie. Eneste som er stått opp enda, så koser meg med kaffe, radio og litt OL i bakgrunnen. Ingen planer foreløpig, så da får vi se om det blir mye eller lite gjort.
Postet 29-07-24 kl 09:08 av Dali Dali er ikke aktiv
Gammel
Fintdethei! sin avatar
Jeg innser at jeg befinner meg på kontoret. Litt usikker på hva de mener jeg skal gjøre her i dag. Det får da jammen holde at jeg både har stått opp, dusjet og tatt på mascara.
Postet 29-07-24 kl 09:14 av Fintdethei! Fintdethei! er ikke aktiv
Gammel
Appelsin sin avatar
Hardt etter ferie
Jeg synes det er hardt etter helgen hvorfor må jeg herje så forbaska i den hagen når jeg har fri. Full av hakk og stikk og bulker, så det dunket i armer og bein gjennom natten
Postet 29-07-24 kl 10:00 av Appelsin Appelsin er ikke aktiv

Nylige blogginnlegg av Kaffestuggu

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 17:56.