Gå tilbake   Foreldreportalen > Blogger > Kaffestuggu – Where everybody knows your nick

Offe

Kaffestuggu er åpen døgnet rundt for kaffe, vin, te, øl, brus, vann eller bare skravling. Alle, både nye og gamle, er hjertelig velkomne her! Bloggen er helt åpen og kan, som alle åpne blogger, også leses av ikke-FP-medlemmer og Google.

Bloggen tilhører ikke ett bestemt medlem, men drives av moderatorteamet i fellesskap, og den åpnes hver morgen av den første i teamet som føler for det. Kaffestuggu har ofte åpent på kveldstid også, særlig i helgene.
Rangér dette innlegget

Offe

Postet 01-11-17 kl 09:02 av Kaffestuggu

Kommentarer totalt 20

Kommentarer

Gammel
Millen sin avatar
First! Og vi er sent ute idag.
Postet 01-11-17 kl 09:05 av Millen Millen er ikke aktiv
Gammel
Mex sin avatar
På plass på jobb.
Har litt bedre morgener nå for tiden etter at jeg begynte med 15 min morgenyoga. Imponert over meg selv over at jeg har klart å holde på det, men nå har jeg fått til hver dag i 3 uker.
Postet 01-11-17 kl 09:15 av Mex Mex er ikke aktiv
Gammel
Maverick sin avatar
God morgen! Jeg er på vei til primadonnakurs. They can teach me nothing! (Eller egentlig er det et seminar om «hvordan håndtere vanskelige kollegaer», men vi får nå se hvordan det slår ut.)
Postet 01-11-17 kl 09:15 av Maverick Maverick er ikke aktiv
Gammel
Blå sin avatar
Lykke til Maverick.

Jeg er trett og sur og skal ha langt møte der i hvert fall noen av deltakerne mener at jeg er en unnasluntrer, som ikke gjør jobben min. Og, i tilfelle noen lurer, jeg er ikke en unnasluntrer, som ikke gjør jobben min. Jeg gjør faktisk jobben min ganske godt, men jeg kan ikke trylle, og det er det de forventer.

I kveld er det trening og vin. Det har jeg fortjent.
Postet 01-11-17 kl 09:23 av Blå Blå er ikke aktiv
Gammel
Tjorven sin avatar
Jeg skal levere et tilbud kl 12. Før jeg begynte å jobbe mot offentlige kunder ante jeg ikke hva dette innebar. Nå vet jeg at det innebærer store mengder av både jobb og frustrasjon.

Etter kl 12 skal jeg ta med to kolleger på kaffebar bare for å blåse ut. De har jobba beinhardt og fortjener det enda litt mer enn jeg.
Postet 01-11-17 kl 09:34 av Tjorven Tjorven er ikke aktiv
Gammel
ingling sin avatar
Nok en sykt barn-dag her, forhåpentligvis karantenedag 1, men det trodde jeg i går også. Trøtt seksåring levert i siste liten på skolen, godt det er kort skoledag for dem i dag. Ingen store planer for meg og minsten, hun er heldigvis ganske pigg og blid.
Postet 01-11-17 kl 09:57 av ingling ingling er ikke aktiv
Gammel
Anda sin avatar
Blå: I hear ya, sister.

Ellers driver jeg med det samme som Mex for tiden; 15 min morgenyoga, så dusj, kaffe og frokost, før 35 min gåtur til jobb. Det er riktig så fint.
Postet 01-11-17 kl 10:15 av Anda Anda er ikke aktiv
Gammel
Heilo sin avatar
To unger og ett lånebarn på skolen, min yngste nokså sliten både av post-Halloween-blues og av å være vertskap på femte dagen i dag. Tror det er greit at besøket er over i ettermiddag. Jeg har hjemmekontor i påvente av foreldresamtale på skolen og skal mekke en forelesning.
Postet 01-11-17 kl 10:15 av Heilo Heilo er ikke aktiv
Gammel
Heilo sin avatar
Morgenyoga ja! Jeg har hatt en veldig god periode med det siden tidlig i høst, men nå har det sklidd litt ut i takt med mørkere morgener og blitt formiddagsyoga eller ettermiddagsyoga. Kjenner at jeg vil komme tilbake til morgenyoga når dere minner meg på hvor deilig det er!
Postet 01-11-17 kl 10:17 av Heilo Heilo er ikke aktiv
Gammel
Blånn sin avatar
God morgen! Her er det også post-halloweenstemning. Å komme på jobb hvor tre vinduer er knust... En klasse er flyttet på og reparasjon er bestilt. Jeg har feid opp en bøtte (!) med glasskår.
Postet 01-11-17 kl 10:33 av Blånn Blånn er ikke aktiv
Gammel
Trixie sin avatar
Jeg har vært syk siden fredag og begynner igrunn å bli litt lei. Gjør litt jobb på det jeg kan fra hjemmekontor og vente på å bli bedre.

En god onsdag og oppmuntringer til alle som trenger det.
Postet 01-11-17 kl 10:52 av Trixie Trixie er ikke aktiv
Gammel
Matilda sin avatar
God bedring til små og store sjuklinger!

Jeg har hjemmekontor med innlagt foreldresamtale for minsten og gitarpause som blei litt for lang, men nå må jeg komme i gang. Har lovt gutta å hente tidlig også, så vi får god tid til alle leksene de må ta igjen fra tidligere i uka. #ups

Og ellers skal jeg planlegge to dobbelttimer, vurdere og kommentere på ti engelsktekster og legge ut kommentarer på åtte muntligvurderinger. Med Internett som stadig detter ut, tydeligvis. Hepp, hepp!
Postet 01-11-17 kl 11:24 av Matilda Matilda er ikke aktiv
Gammel
Pamina sin avatar
Så kjipt, Blånn! Er det hjemskolen, eller satelitten?

Supertravel fiksemorgen siden 6.30, nå gikk lufta litt ut av ballongen. Så jeg venter på ny inspirasjon.

Gøy på jobb, men vanskelig å få til de lange arbeidsstrekkene der man rekker gjennom mer kompliserte oppgaver.
Postet 01-11-17 kl 12:20 av Pamina Pamina er ikke aktiv
Gammel
tink sin avatar
Morgenyoga altså, når og hvor foregår dette?
Har hendene fulle med unger, påkledning og servering fra jeg kommer ut av dusjen 6.15.

Kanskje jeg må finne noen kule podcaster til bilen i stedet for.
Postet 01-11-17 kl 12:50 av tink tink er ikke aktiv
Gammel
ingling sin avatar
Samme her, tink. Jeg mistenker at sånt blir enklere med barn som ordner seg selv om morgenen? Høres fint ut, da.
Postet 01-11-17 kl 13:52 av ingling ingling er ikke aktiv
Gammel
Anda sin avatar
Jeg står opp 0630, tusler opp til utsikten min, ruller ut matta og kjører 15 min program. Skrur på kaffemaskin på vei ned, vekker et barn, dusjer, vekker det andre "barnet".

Sånn ca fire av fem hverdagsmorgener. Går hjemmefra 0745, mannen pisker dem videre hvis det trengs; de har egentlig vært selvgående om morgenene i mange år.
Postet 01-11-17 kl 14:15 av Anda Anda er ikke aktiv
Gammel
Heilo sin avatar
Kan bekrefte at morgenyoga foregår etter at yngste barn ble mer selvhjulpen om morgenen (og utgår ofte de dagene hun likevel trenger motivasjon/matpakkesmøring/hjelp til å dras ut i verden).
Postet 01-11-17 kl 14:39 av Heilo Heilo er ikke aktiv
Gammel
Polyanna sin avatar
Ser for meg valpen om jeg skulle gjøre yoga i nærheten av henne. JUHUUU, føtter og hender å bite i i alle retninger!!
Postet 01-11-17 kl 14:49 av Polyanna Polyanna er ikke aktiv
Gammel
Palmen sin avatar
God bedring, store og små sjuklinger!

Jeg har en supermorsom og krevende jobbdag, så jeg svosjer bare innom mellom møter. Tjobing!
Postet 01-11-17 kl 15:43 av Palmen Palmen er ikke aktiv
Gammel
Blå sin avatar
Takk Anda.

Jeg kan melde at jeg har overlevd. Men å få kjeft fordi jeg har gjort jobben min er litt surt.

Uansett, mer positive enn negative tilbakemeldinger tross alt og en arbeidsliste så lang som et vondt år. Når vi tar med et møte i morgen, som også kommer til å generere en lang arbeidsliste, så får avspaseringskontoen min sannsynligvis fylt seg godt i tiden som kommer. Jeg puster dypt og gleder meg til jul.
Postet 01-11-17 kl 16:48 av Blå Blå er ikke aktiv
 
Nylige blogginnlegg av Kaffestuggu

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 07:57.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no