Gå tilbake   Foreldreportalen > Blogger > Kaffestuggu – Where everybody knows your nick

Freffe

Kaffestuggu er åpen døgnet rundt for kaffe, vin, te, øl, brus, vann eller bare skravling. Alle, både nye og gamle, er hjertelig velkomne her! Bloggen er helt åpen og kan, som alle åpne blogger, også leses av ikke-FP-medlemmer og Google.

Bloggen tilhører ikke ett bestemt medlem, men drives av moderatorteamet i fellesskap, og den åpnes hver morgen av den første i teamet som føler for det. Kaffestuggu har ofte åpent på kveldstid også, særlig i helgene.
Rangér dette innlegget

Freffe

Postet 18-11-16 kl 07:28 av Kaffestuggu

Kommentarer totalt 30

Kommentarer

Gammel
Input sin avatar
Trøtt. Sovet helt eksepsjonelt dårlig i natt.
Postet 18-11-16 kl 07:47 av Input Input er ikke aktiv
Gammel
Toffskij sin avatar
Jeg har bakset meg gjennom sjarmerende sluddstorm, og er nå på et velsignet varmt og tørt kontor med en tilsvarende velsignet kaffekopp. I dag skulle det ligge til rette for en konsentrert og uoppstykket arbeidsdag.
Postet 18-11-16 kl 07:58 av Toffskij Toffskij er ikke aktiv
Gammel
Mex sin avatar
Det snør. Store, fete, hvite snøflak.
Og radioen har plutselig begynt å spille julesanger.

I år er jeg sent ute. Jeg har ikke tenkt på noe enda!!!
Postet 18-11-16 kl 08:17 av Mex Mex er ikke aktiv
Gammel
Éowyn sin avatar
Weeee! P7 Klem har blitt P7 Klem Jul!

Dessverre sitter jeg i åpent landskap, så jeg kan ikke synge med.
Postet 18-11-16 kl 08:21 av Éowyn Éowyn er ikke aktiv
Gammel
Blondie sin avatar
Jeg var på forfatterkveld i går og har drømt fine tanker om inspirerende mennesker. :zen: I tillegg har jeg funnet en granola-blanding jeg kan spise, så alt er bare velstand. Har lesedag før eksamen til uka, må skrive notater og pugge fagord.
Postet 18-11-16 kl 08:24 av Blondie Blondie er ikke aktiv
Gammel
Tjorven sin avatar
Jeg har funnet ut hvor familien skal være på julaften i år. Det tok lengre tid enn det pleier, men nå er det i boks. Til neste år skal vi være hjemme hos oss. Det er jeg ganske sikker på.

Ellers har jeg kjøpt presang til to svigerinner og begge barna, men det betyr at det gjenstår ganske så mange. Jeg har nemlig en hel liten hær av nieser og nevøer; særlig nieser.
Postet 18-11-16 kl 08:30 av Tjorven Tjorven er ikke aktiv
Gammel
Hjertensfryd sin avatar
God morgon.
Lader opp til jobb, barnebursdagsfest og kino i kveld. Trur eg er godt trøtt når det endelig er natt igjen.
Postet 18-11-16 kl 08:40 av Hjertensfryd Hjertensfryd er ikke aktiv
Gammel
Eia sin avatar
God morgen! Jeg syklet glad og fornøyd til jobb i regnvær, og måtte låne bil for å kjøre hjem igjen og hente PC-en. Så mye for miljøtanken.

Ja, ja. I dag skal jeg signere leiekontrakt på nytt bygg, leke selger litt til, leke grafisk designer en stund, og så ta helg med god samvittighet.
Postet 18-11-16 kl 08:46 av Eia Eia er ikke aktiv
Gammel
Divine sin avatar
Sitat:
Weeee! P7 Klem har blitt P7 Klem Jul!
Jeg har vanligvis nedtelling fram til når jeg kan begynne å høre på julemusikk, men dette er for tidlig, altså. All julemusikkspilling før 1. søndag i advent er forbudt. : oppleser og vedtar :

Og ellers – for et vær i Oslo. Og jeg som må ut om litt og levere et anbud. Vil heller sitte her med kaffen min.
Postet 18-11-16 kl 08:51 av Divine Divine er ikke aktiv
Oppdatert 18-11-16 kl 09:50 av Divine
Gammel
Blondie sin avatar
Pøh, jeg har hørt på julespillelista mi i to uker allerede. Det kom snø, da får jeg julestemning. Det er jo alt med jul er hyggelig, før alt stresset starter.
Postet 18-11-16 kl 08:56 av Blondie Blondie er ikke aktiv
Gammel
Tjorven sin avatar
Jeg kom plutselig på at jeg skal spise på restaurant i dag. Det hadde jeg helt glemt bort i farten, men det fikk definitivt opp humøret mitt.

Vi skal på Pjoltergeist og den har jeg hørt så mye spennende om.
Postet 18-11-16 kl 09:00 av Tjorven Tjorven er ikke aktiv
Gammel
Éowyn sin avatar
Jeg har ikke pleid å høre på julesanger før 1. søndag i advent/1. desember, men jeg og to kollegaer har snakket så mye om den søtsuppesangen Christmas shoes så vi har skrudd på radioen og bare venter på sangen.
Postet 18-11-16 kl 09:01 av Éowyn Éowyn er ikke aktiv
Gammel
Maverick sin avatar
Er det flere enn meg som føler seg fanget i en Guns'n Roses-låt?

Jeg begynte dagen med å oppdra billettkontrollvektere på bussen. Når man står der, tre unge menn, ved midtdøra og henger, kan man (for fanden) i det minste tilby seg å hjelpe med å få inn barnevogna.
Postet 18-11-16 kl 09:01 av Maverick Maverick er ikke aktiv
Gammel
polarjenta sin avatar
Ha, fri i dag, både fra jobb og barn. Tror sannelig jeg skal ta meg en tur og handle julegaver. Har kommet i gang, så tror egentlig ikke jeg har så mange igjen.
Postet 18-11-16 kl 09:21 av polarjenta polarjenta er ikke aktiv
Gammel
Blå sin avatar
Maverick.

I dag vil jeg ingenting. Det vil si. Jeg vil reise hjem, finne frem en tv serie og strikketøyet mitt og sette meg i sofaen. Dessverre er det ikke det jeg blir betalt for, så jeg er på jobb og prokrastinerer en krevende arbeidsoppgave av alle krefter. For jeg har sikkert mye mer lyst til å gjøre den på mandag. Etter jobb er det to timer med frivillig arbeid, handling og møte i idrettslaget. I morgen er det ytterligere noen timer med frivillig arbeid og så er det helg helt på ordentlig.

Jeg gleder meg til jul, men skal prøve hardt å ikke sette på julemusikk før om en uke. Jeg kjøpte nye pepperkakeformer i går. Jeg innrømmer det.
Postet 18-11-16 kl 09:40 av Blå Blå er ikke aktiv
Gammel
Nina sin avatar
Novembermorgen, øspøs regn, ca. 2 grader og tur med særs motvillig dyr før klokka sju. Lete med lommelykt etter etterlatenskaper som har omtrent samme farge som vått høstløv, plutselig finne det og nesten slå salto, innom vaskerom og dusje dyr og skure illeluktende sko.
Da smaker det utrolig godt med nylaget kaffe og en god klem fra sengevarm pode.
Postet 18-11-16 kl 09:48 av Nina Nina er ikke aktiv
Gammel
Éowyn sin avatar
Jeg funderer på noe; Hvordan vet man at man har gått fra å bare være (gode) kollegaer til å bli venner?
Postet 18-11-16 kl 09:53 av Éowyn Éowyn er ikke aktiv
Gammel
Anda sin avatar
Éowyn; for min del skjønte jeg det når jeg var med vedkommende på hytta. Dvs, da var jeg i hvert fall helt sikker.

Jeg gleder meg i dag, jeg skal nemlig spise meg i gjennom et gedigent skalldyrmåltid, som andre lager og rydder opp etter - og serverer gode viner til. I Oslofjorden en mørk novemberdag med Andamannen og noen venner.
Postet 18-11-16 kl 10:24 av Anda Anda er ikke aktiv
Gammel
Input sin avatar
Når man kommuniserer om private ting og/eller henger sammen på fritiden, kanskje? Jeg synes det samme er vanskelig ang. folk jeg studerer sammen med.
Postet 18-11-16 kl 10:45 av Input Input er ikke aktiv
Gammel
Divine sin avatar
Sitat:
men jeg og to kollegaer har snakket så mye om den søtsuppesangen Christmas shoes så vi har skrudd på radioen og bare venter på sangen
:vik fra meg: Jeg virkelig hater den sangen, og holder på å kyle noe i veggen hver gang jeg hører den.

:blir sur ved tanken:
Postet 18-11-16 kl 10:49 av Divine Divine er ikke aktiv
Gammel
Tjorven sin avatar
Éowyn: når man finner på ting sammen uten at det er med andre kolleger.
Postet 18-11-16 kl 10:49 av Tjorven Tjorven er ikke aktiv
Gammel
Gaia sin avatar
Takk, Mave. Nå fikk jeg November Rain på hjernen.
Postet 18-11-16 kl 11:16 av Gaia Gaia er ikke aktiv
Gammel
Maverick sin avatar
Postet 18-11-16 kl 11:30 av Maverick Maverick er ikke aktiv
Gammel
Nessie sin avatar

Jeg er nede for telling med omgangssyke, og går glipp av 3 retters middag og Humorgalla ikveld
Bursdagsgave til kjæresten, og endelig skulle vi kose oss en kveld ute.
Postet 18-11-16 kl 11:41 av Nessie Nessie er ikke aktiv
Gammel
Addison sin avatar
God formiddag! Jeg har visst jobbet en halv dag allerede, minst. Er skrubbsulten, må finne ut om dette hjemmekontoret har noe i kjøleskapet som kan spises til lunsj.

Jeg nekter å sette på en eneste strofe med julemusikk før 1. desember, ellers blir jeg jo lei lenge før jul! Har ikke gjort noe som helst i julesammenheng enda, bedre å komprimere det enn å hale det ut, i mitt hode.
Postet 18-11-16 kl 11:42 av Addison Addison er ikke aktiv
Gammel
Input sin avatar
Kjiiiiiipt, Nessie. God bedring!
Postet 18-11-16 kl 11:42 av Input Input er ikke aktiv
Gammel
vixen sin avatar
Fredag er dagen for tunge saker og det blir man litt sliten i hodet av, men nå er det snart helg. Mannen er i Oslo og skal være der til over helga så vi styrer oss hjemme alene noen dager til. Det blir en rolig helg med mye innekos og avslapping tror jeg. Trenger det alle mann.
Postet 18-11-16 kl 12:40 av vixen vixen er ikke aktiv
Gammel
Bluen sin avatar
Jeg er takknemlig, Maverick - elsker den sangen, og har nå satt den på repeat (selv om det faktisk har gått over til sol ).
Postet 18-11-16 kl 12:46 av Bluen Bluen er ikke aktiv
Gammel
Nenne sin avatar
Jeg er lei seg, som ungene sa da de var små.

Faggruppene våre her i byen slås sammen av årsaker som virker helt dustete på meg. Ja, det er to små grupper, men vi er en spesialistorganisasjon med fagområder som overhodet ikke overlapper og jeg frykter for kvaliteten på arbeidet i vår gruppe når vi nå legges inn under en annen.

Det samme har skjedd på min manns arbeidsplass med det til følge at han har, som jeg vil få, en sjef som ikke aaaaner hva han kan og hva han holder på med, som ikke greier å selge inn prosjekter internt i egen organisasjon fordi fagfeltet ikke ligger hjertet nær i det hele tatt.

Jeg frykter at vårt fagmiljø vil smuldre opp når vi ikke har en leder som fronter det med fynd og klem slik han pleier å gjøre. Det er viktig her å si at jeg jobber med indre og ytre miljø, noe som jo bare ses på som en utgiftspost og heft og plunder i en organisasjon som bare ser på bunnlinja. Jeg er kjempeskuffet over at miljøfokuset nå etter mine begreper nedprioriteres og skikkelig lei meg over å miste sjefen min. Han skal jo i prinsippet nå være kollega på samme nivå i den nye organisasjonen, men jeg har vondt for å se for meg at han blir her etter sånn behandling.

Postet 18-11-16 kl 12:57 av Nenne Nenne er ikke aktiv
Gammel
ingling sin avatar
, Nenne, høres ikke bra ut.

Veldig fredag her etter intens uke med to sertifiseringseksamener og kurs, heldigvis tror jeg siste eksamen gikk bra også. Sitter hos barn, de liker å ha på radio når de skal sove, og der var det blitt julemusikk. Tidlig, men veldig koselig. Og vi skal se Snekker Andersen og julenissen i morgen, så da er vi i grunnen i gang! Helt fint, jeg gleder meg skikkelig til jul for første gang siden 2013, så jeg skal nyte julefølelsen lenge!
Postet 18-11-16 kl 20:15 av ingling ingling er ikke aktiv
 
Nylige blogginnlegg av Kaffestuggu

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 20:40.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no