Gå tilbake   Foreldreportalen > Blogger > Kaffestuggu – Where everybody knows your nick

Onsdag

Kaffestuggu er åpen døgnet rundt for kaffe, vin, te, øl, brus, vann eller bare skravling. Alle, både nye og gamle, er hjertelig velkomne her! Bloggen er helt åpen og kan, som alle åpne blogger, også leses av ikke-FP-medlemmer og Google.

Bloggen tilhører ikke ett bestemt medlem, men drives av moderatorteamet i fellesskap, og den åpnes hver morgen av den første i teamet som føler for det. Kaffestuggu har ofte åpent på kveldstid også, særlig i helgene.
Rangér dette innlegget

Onsdag

Postet 10-02-21 kl 06:02 av Kaffestuggu

Kommentarer totalt 33

Kommentarer

Gammel
Blånn sin avatar
Morn! 16 minusgrader ute. Jeg gruer for sykkelturen til jobb. Bare å pakke seg godt inn!
Postet 10-02-21 kl 07:03 av Blånn Blånn er ikke aktiv
Gammel
Mex sin avatar
Hjemmekontor, fyr i peisen og klar for dagen.
Postet 10-02-21 kl 07:19 av Mex Mex er ikke aktiv
Gammel
Trixie sin avatar
God morgen.
Iskaldt ute, måtte legge meg til tining etter jobb igår. Idag er det enda kaldere så får se om vi må holde alle inne.
Vel, på tide å komme seg på jobb iallefall.
Postet 10-02-21 kl 07:19 av Trixie Trixie er ikke aktiv
Gammel
Serafin sin avatar
Kaldt. Snø. Blæh.

Krise i heimen, headsettet til Lillesøster har streiket, og hun blånekter alle løsninger, og går i "hele verden er imot meg" modus.

Hun sovnet rasende i går kveld, og våknet rasende. Må nok på elkjøp en tur i løpet av dagen.
Postet 10-02-21 kl 07:51 av Serafin Serafin er ikke aktiv
Gammel
Frøy sin avatar
Brrrr. Skikkelig kaldt i dag, jentunge sendt på uteskole, guttungen har planleggingsdag og mannen skal i retten for første gang i sitt liv. Dere kan tenke dere at det er litt rar stemning i Frøyhjemmet.
Postet 10-02-21 kl 07:54 av Frøy Frøy er ikke aktiv
Gammel
Blondie sin avatar
Jeg måtte gi opp tanken på jobb i dag. Migreneanfall fra i går ettermiddag, nokså skadeskutt i dag. Jeg blir værende under dyna.
Postet 10-02-21 kl 08:12 av Blondie Blondie er ikke aktiv
Gammel
løve70 sin avatar
Iskaldt her også - 14 kalde. I dag er kalenderen fullt opp igjen, skal etterhvert flytte kontoret til stallen
Postet 10-02-21 kl 08:23 av løve70 løve70 er ikke aktiv
Gammel
Heilo sin avatar
God bedring Blondie! Og lykke til med dagen til Frøy-familien.
Postet 10-02-21 kl 08:23 av Heilo Heilo er ikke aktiv
Gammel
tink sin avatar
Spennende tider. Har sendt ett barn på skidag, ett barn på "vanlig skole" med kohort, har en ungdom med hjemmeskole i hula si og deler stuekontoret med mannen som driver digital undervisning hjemmefra. Vi deler oss når det er tid for undervisning/seminar.
Postet 10-02-21 kl 08:28 av tink tink er ikke aktiv
Gammel
annemede sin avatar
God bedring Blondie.
Postet 10-02-21 kl 08:36 av annemede annemede er ikke aktiv
Gammel
Blå sin avatar
God bedring til Blondie.

Jeg har te og stearinlys på sofakontoret. En hjemmeværende tenåring, som forhåpentligvis har startet hjemmeskolen på rommet sitt. Jeg har ikke sett henne ennå.
Postet 10-02-21 kl 08:46 av Blå Blå er ikke aktiv
Gammel
Heilo sin avatar
Tung start i dag. Tror jeg skal følge Blås eksempel og rigge meg til på sofakontoret med te og stearinlys. Det hørtes koselig ut!
Postet 10-02-21 kl 08:50 av Heilo Heilo er ikke aktiv
Gammel
star sin avatar
God bedring, Blondie.

På jobb, men har fanken meg vondt over alt. Fysio senere.
Postet 10-02-21 kl 08:52 av star star er ikke aktiv
Gammel
Stompa sin avatar
Kjip dag. Har hatt hodepine i et døgn, og når jeg er 50 % sykemeldt med høyt blodtrykk blir jeg bekymret. Hjemmemåling viste høyere trykk enn da jeg ble sykemeldt.

Har ringt legen, får telefontime seinere i dag, så får vi se hva som skjer.
Postet 10-02-21 kl 09:14 av Stompa Stompa er ikke aktiv
Gammel
celebelen sin avatar
Jeg startet dagen med negativt prøvesvar, så nå kan jeg reise ut og handle og ordne andre ting. Ville er fortsatt i karantene, men hun setter pris på å få litt tid alene hjemme.
Postet 10-02-21 kl 09:17 av celebelen celebelen er ikke aktiv
Gammel
Eia sin avatar
Pjusk på alle som trenger det.

Kald sykkeltur her også, men bedre enn ventet. På tide å fortsette sykkeltransporten nå, og gi beng i kulda.
Postet 10-02-21 kl 09:26 av Eia Eia er ikke aktiv
Gammel
Fintdethei! sin avatar
Det er hundre mennesker her hjemme. Minst. Dvs alle er hjemme. Alltid. Ingenting som skjer. Leser jeg en artikkel til om at «det er fortsatt lov å gå tur», da oppsøker jeg artikkelforfatteren personlig. Åja, dette var ikke rantetråden, nei. Jaja, neinei.
Ellers kaffe, sol, kaldt og nyyydelig vintervær. Blir deilig med lunsj på det koselige hjemmekontoret snart :hjerte: :hjerte:.
Postet 10-02-21 kl 11:04 av Fintdethei! Fintdethei! er ikke aktiv
Gammel
Pelle sin avatar
Stompa; hvordan går det?

Jeg begynte sent på jobb i dag, motivasjonen er på bånn. Så hadde jeg et bra og konstruktivt møte, det hjalp. Nå skal jeg se på regjeringens nye koronatiltak, før jeg ringer rundt og gir noen dumme beskjeder, ut fra et regelverk jeg ikke er enig i. #byråkrat
Postet 10-02-21 kl 12:50 av Pelle Pelle er ikke aktiv
Gammel
Blånn sin avatar
Da har baby nr. 3 dette skoleåret poppet. Fremdeles 3 mager igjen å poppe. Det tilsvarer at 11 % av staben har fått eller får barn dette skoleåret. I tillegg har den ene babyen en pappa som jobber her (13 % av staben får barn i løpet av skoleåret).
Postet 10-02-21 kl 15:09 av Blånn Blånn er ikke aktiv
Gammel
Blondie sin avatar
Oi, Blånn, hva er det i vannet hos dere?
Postet 10-02-21 kl 15:14 av Blondie Blondie er ikke aktiv
Gammel
Blånn sin avatar
Vi har hatt maaaange koronakarantener...

Og 21 % av staben har vært smittet med korona.
Postet 10-02-21 kl 15:30 av Blånn Blånn er ikke aktiv
Gammel
Polyanna sin avatar
Oi, det var mye, Blånn!! (altså, Coronasmitte!)
Postet 10-02-21 kl 15:53 av Polyanna Polyanna er ikke aktiv
Gammel
Oi, mange, Blånn!
Postet 10-02-21 kl 16:07 av millact millact er ikke aktiv
Gammel
Blånn sin avatar
Jeg jobber i en bydel med en del smitte. Mange bor lokalt, men vi hadde også et stort utbrudd rundt jul hvor mange ansatte ble smittet. Vi mistenker mutantsmitte, men det får vi nok aldri vite.
Postet 10-02-21 kl 16:20 av Blånn Blånn er ikke aktiv
Gammel
Taien sin avatar
Med så mange baby-popper, ser jeg hvordan de er smittet!

Jeg er til tining. Var på jobb på butikken til kl 12 og så diverse plasser etterpå i kulden. Jeg er bånnfrosset til margen! Så ettermiddagen skal tilbringes under pledd i soffen...med strikketøy om fingrene mine tiner.
Postet 10-02-21 kl 16:50 av Taien Taien er ikke aktiv
Gammel
Hvor kaldt har dere det nå, Taien? Vi må snart bortover og tømme hus, men jeg hadde håpet på litt mer varme (eller mindre kulde) og mindre snø.
Postet 10-02-21 kl 17:22 av millact millact er ikke aktiv
Gammel
Fersken sin avatar
Det er ikke så mye snø, såvidt det er dekket bakken. Men det har jevnt over vært rundt -7 i området der du jobbet før. :svarerforTaien:
Postet 10-02-21 kl 18:42 av Fersken Fersken er ikke aktiv
Gammel
Serafin sin avatar
Headsett ble innkjøpt, og vipps så var hun ikke like morderisk ovenfor brødrene lenger, og drasset skjerm og playstation ut på stua igjen. Hun masjerte på rommet med det i går kveld, og kunne fortelle at hun ALDRI MER kom til å spille på stua, FOR TENK, for de BRÅÅÅÅÅÅKTE. Og om vi ikke kunne adoptere de bort?

Men i dag, blid som ei sol.

Bonusgutten er på konfirmasjonsundervisning, Storebror skal straks begynne med kveldsrutinene og Lillesøster forsvant på rommet med ipad og is, når Bonusgutten dro.
Postet 10-02-21 kl 18:47 av Serafin Serafin er ikke aktiv
Gammel
Stompa sin avatar
Legen min var visst mer bekymret enn helsesekretæren, for telefontime i 14-tida ble til oppringning kl. 10, beskjed om å komme inn for nye målinger, og 100 % sykemelding i fire uker.
Postet 10-02-21 kl 19:27 av Stompa Stompa er ikke aktiv
Gammel
Polyanna sin avatar
Det høres veldig fornuftig ut. God bedring!
Postet 10-02-21 kl 19:53 av Polyanna Polyanna er ikke aktiv
Gammel
Blondie sin avatar
God bedring, Stompa!
Postet 10-02-21 kl 19:57 av Blondie Blondie er ikke aktiv
Gammel
star sin avatar
God bedring, Stompa.

Jeg prøver å skrive ned kaoset på innsiden etter at timen hos fysio ble bare skravling med en tredjepart.
Ser det kan leses mer alvorlig enn det nok er ment. Jeg er så himla lei. Og kvalm etter for mye lakris.
Postet 10-02-21 kl 20:03 av star star er ikke aktiv
Gammel
God bedring, Stompa!
Postet 10-02-21 kl 21:29 av millact millact er ikke aktiv
 
Nylige blogginnlegg av Kaffestuggu

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 05:30.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no