Gå tilbake   Foreldreportalen > Blogger > Kaffestuggu – Where everybody knows your nick

1. tirsdag i sommertid

Kaffestuggu er åpen døgnet rundt for kaffe, vin, te, øl, brus, vann eller bare skravling. Alle, både nye og gamle, er hjertelig velkomne her! Bloggen er helt åpen og kan, som alle åpne blogger, også leses av ikke-FP-medlemmer og Google.

Bloggen tilhører ikke ett bestemt medlem, men drives av moderatorteamet i fellesskap, og den åpnes hver morgen av den første i teamet som føler for det. Kaffestuggu har ofte åpent på kveldstid også, særlig i helgene.
Rangér dette innlegget

1. tirsdag i sommertid

Postet 02-04-19 kl 09:58 av Kaffestuggu

Vi serverer kruttsterk kaffe, og annet med futt i som kan hjelpe til med å komme over sjokket med sommertid.
Varmelampene er på plass utendørs, og vi har pledd, våren er visstnok på vei.

Men det blir ingen bilder av hestehov her, for de var så store at personalet ble blåst over ende.

Kommentarer totalt 29

Kommentarer

Gammel
ingling sin avatar
Se der ja! Oppe og i gang på fjernkontor noen timer, før jeg setter kursen hjemover i ettermiddag. Ble vekket av sjuåringen som har fått "smartklokke" og bare måtte si god morgen til meg.
Postet 02-04-19 kl 10:04 av ingling ingling er ikke aktiv
Gammel
celebelen sin avatar
Sykt barn hjemme med pappan sin, jeg holder på å avslutte regnskapsåret og gjøre klart for revisjon i slutten av uka. Det hadde gjort seg med litt mer enn fire dager fra året slutter til revisor står på døra, kjenner jeg.
Postet 02-04-19 kl 10:19 av celebelen celebelen er ikke aktiv
Gammel
Fersken sin avatar
Det er så godt at det er litt lysere på kvelden igjen.

Fra og med i dag er det full rulle ut uken. Snakkes på mandag.
Postet 02-04-19 kl 10:23 av Fersken Fersken er ikke aktiv
Gammel
Addison sin avatar
Fantastisk deilig med lyse kvelder! Prisen er noen uker helt i koma når man må stå opp, skal vel overleves i år også. Kaffe, ja takk!!
Postet 02-04-19 kl 10:25 av Addison Addison er ikke aktiv
Gammel
Milfrid sin avatar
Oslo, Rikshospitalet og svelging av slangen. Jippi!
Postet 02-04-19 kl 10:26 av Milfrid Milfrid er ikke aktiv
Gammel
Blå sin avatar
Stakkars Milfrid. Jeg har gjort det en gang og har all sympati med de som skal gjennom det.

Jeg har kastet inn håndkledet. Jeg har vært forkjølet med vondt i halsen og i hodet i noen dager og i dag holder jeg meg hjemme. Litt småjobbing, mest at jeg holder et øye med eposten. Ellers tv og strikketøy og te.
Postet 02-04-19 kl 10:32 av Blå Blå er ikke aktiv
Gammel
annemede sin avatar
Milfrid.
Postet 02-04-19 kl 10:34 av annemede annemede er ikke aktiv
Gammel
Maverick sin avatar
Sommertid er en skam for et moderne samfunn.

Ellers - enda en dag stappfull av ting som skal gjøres. Woopwoop.
Postet 02-04-19 kl 11:30 av Maverick Maverick er ikke aktiv
Gammel
Adrienne sin avatar
Jeg elsker sommertid og synes vi skulle hatt det hele tiden, og kutte ut det tullet med vintertid.
Postet 02-04-19 kl 11:33 av Adrienne Adrienne er ikke aktiv
Gammel
Polyanna sin avatar
Jeg driter om vi har vintertid eller sommertid, det som er idiotisk er den snuingen! For en komplett ubrukelig ide!!

Og lange, lyse kvelder er vi uansett bare uker unna å ha, her oppe i nord, nå som vi har passert vårjevndøgn og vel så det og hva er galt med lyse morgener?!
Postet 02-04-19 kl 11:36 av Polyanna Polyanna er ikke aktiv
Gammel
Matilda sin avatar
Jeg. ER. Så. Trøtt.

Henger på en togstasjon i en by nær meg, etter å ha skrangla rundt på buss for tog. Alt for tidlig ute for avtalen min, men tenkte det var bedre å ha god tid, for en gangs skyld. (Det hjalp å få en tekstmelding fra Politiet i morges. ) I det minste kommer vel resultatet av dagens ærend til å føye seg pent inn i rekka og kvalifisere beskrivelsen vi fikk ved en eller annen grenseovergang for noen år siden: «Det går bra. ALLE ser sjuke ut på passfotoet sitt.»
Postet 02-04-19 kl 11:39 av Matilda Matilda er ikke aktiv
Gammel
Mex sin avatar
Klokkeskruing er tullete. Men det blir vel slutt i 2021 tenker jeg.

Blir liksom aldri helt kvitt denne forkjølelsen. urk
Postet 02-04-19 kl 11:49 av Mex Mex er ikke aktiv
Gammel
Maverick sin avatar
Vintertid er den eneste tiden jeg kan identifisere meg med. SOMMERTID ER EN KRENKELSE!
Postet 02-04-19 kl 12:03 av Maverick Maverick er ikke aktiv
Gammel
Milfrid sin avatar
Jeg ha eller problemet og har en klokke med sommertid og en med vintertid i bilen.
Postet 02-04-19 kl 12:08 av Milfrid Milfrid er ikke aktiv
Gammel
Palmen sin avatar
Klokkesnuing er en krenkelse. Jeg bruker 45 minutter hver kveld på å forklare en overtrøtt 6 åring at det er natta selv on det er lyst.
Postet 02-04-19 kl 12:08 av Palmen Palmen er ikke aktiv
Gammel
Toffskij sin avatar
Vintertida er jo den EKTE tida i vår tidssone. (Som riktignok er feil for Vestlandet og Finnmark.)
Postet 02-04-19 kl 12:12 av Toffskij Toffskij er ikke aktiv
Gammel
Matilda sin avatar
Samme her. «Vi skal ikke legge oss nå, nei.» Selvsagt mens mannen er på jobb i utlandet flere legginger på rad.
Postet 02-04-19 kl 12:14 av Matilda Matilda er ikke aktiv
Gammel
Hjertensfryd sin avatar
Sitter på Haukeland og blomstrer. Vert her sidan kl 9. Reknar med eg blir sittande her i heile dag.
Postet 02-04-19 kl 12:21 av Hjertensfryd Hjertensfryd er ikke aktiv
Gammel
Matilda sin avatar
Håper på minimalt med ventetid, Hjertensfryd.

Jeg er på bussen hjem igjen, og det før oppsatt timeavtale - så de var i alle fall effektive. Rekker kanskje gjøre noe fornuftig i dag og, da.
Postet 02-04-19 kl 12:32 av Matilda Matilda er ikke aktiv
Gammel
Pamina sin avatar
Klokkesnuing

Jeg lander igjen til høsten når vi får normaltiden tilbake.
Postet 02-04-19 kl 13:53 av Pamina Pamina er ikke aktiv
Gammel
Tjorven sin avatar
Hodet mitt bruker utrolig lang tid på å tilpasse seg sommertid. Det er ikke greia med at det er lyst, men jeg som vanligvis er stuptrøtt kl 22.30 er nå ikke trøtt før en time senere. Og ettersom jeg fremdeles skal opp til samme tid, så betyr det egentlig en time mindre med søvn.

Jeg forsøker å finne trøst i at det bare skal være sommertid i noen få år til, for dette tullet må man få en slutt på.
Postet 02-04-19 kl 14:21 av Tjorven Tjorven er ikke aktiv
Gammel
Ru sin avatar
Liker ikke klokkesnu. Om vi skal kvitte oss med hele problematikken så tenker jeg at det spiller keine kasserolle hvilken tid vi ender opp med. Bare jeg slipper snu.
Postet 02-04-19 kl 14:42 av Ru Ru er ikke aktiv
Gammel
Neket sin avatar
TEAM SOMMERTID.

Ellers: Kaffe, jobb, har meldt meg på noe user testing opplegg av nytt system, angrer veldig, det ser ut som noe jeg absolutt kommer til å hate, og jeg må bruke 10 timer i uka på det i en måned. Angrer masse. Etterpå skal jeg på shopping med minsten. Blir stas. Kanskje.
Postet 02-04-19 kl 14:48 av Neket Neket er ikke aktiv
Gammel
Ru sin avatar
@Toffskij; Det kartet forklarer alt.
Postet 02-04-19 kl 14:50 av Ru Ru er ikke aktiv
Gammel
Toffskij sin avatar
Ja, sant? Sommertid er jo dobbeltfeil borte hos dere.
Postet 02-04-19 kl 15:07 av Toffskij Toffskij er ikke aktiv
Gammel
star sin avatar
Hjertensfryd.

Jeg måtte stille klokka i bilen tilbake.
Postet 02-04-19 kl 15:13 av star star er aktiv nå
Gammel
Harriet Vane sin avatar
Fersken: Når drar du oppover? Jeg må få prøve å høre deg spille!
Jeg har hatt full rulle hele helgen, i går og fra i morgen og ut uken. Juhuuu!
Postet 02-04-19 kl 15:21 av Harriet Vane Harriet Vane er ikke aktiv
Gammel
Divine sin avatar
Jeg er sykmeldt og har vært på kafé! På dagtid! På en vanlig tirsdag! Jeg har også testet ut pilates for første gang siden 2005. Det ser ut som trim for eldre, men de kjernemusklene fikk kjørt seg, altså.

Jeg lar meg for øvrig ikke affisere av sommer- og/eller vintertid. Jeg er trøtt og lat uansett.
Postet 02-04-19 kl 15:52 av Divine Divine er ikke aktiv
Gammel
Fersken sin avatar
Harriet: Jeg drar fredag. Øvelser i alle bauger og tidspunkt.
Postet 02-04-19 kl 16:00 av Fersken Fersken er ikke aktiv
 
Nylige blogginnlegg av Kaffestuggu

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 20:14.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no