Gå tilbake   Foreldreportalen > Blogger > Kaffestuggu – Where everybody knows your nick

Tiffe

Kaffestuggu er åpen døgnet rundt for kaffe, vin, te, øl, brus, vann eller bare skravling. Alle, både nye og gamle, er hjertelig velkomne her! Bloggen er helt åpen og kan, som alle åpne blogger, også leses av ikke-FP-medlemmer og Google.

Bloggen tilhører ikke ett bestemt medlem, men drives av moderatorteamet i fellesskap, og den åpnes hver morgen av den første i teamet som føler for det. Kaffestuggu har ofte åpent på kveldstid også, særlig i helgene.
Rangér dette innlegget

Tiffe

Postet 24-01-17 kl 08:23 av Kaffestuggu

Kommentarer totalt 43

Kommentarer

Gammel
Hondacrv sin avatar
Det passer i dag ja. Heldigvis berre to timar i dag, forma tilseier ikkje meir. Ha ein fin dag!
Postet 24-01-17 kl 09:06 av Hondacrv Hondacrv er ikke aktiv
Gammel
Toffskij sin avatar
Mmmm, kaffe. Eg bur på hybel denne veka og har litt ekspansive naboar, så eg har sove litt mindre enn eg hadde tenkt. Kaffe, som sagt.
Postet 24-01-17 kl 09:32 av Toffskij Toffskij er ikke aktiv
Gammel
Eia sin avatar
God morgen. En meget sjelden hjemmekontormorgen pga. tannlegebesøk om litt. Deilig å spise frokost med barna - det skjer ikke ofte i hverdagen. God kaffe skader heller ikke.

Hjemmekontor, ja. Betyr det at jeg må jobbe også?
Postet 24-01-17 kl 09:34 av Eia Eia er ikke aktiv
Gammel
Tjorven sin avatar
Jeg er på jobb og har egentlig masse å gjøre. Jeg er bare litt treig med å komme i gang.

I ettermiddag skal jeg ha spillermøte for fotballaget til snuppa hjemme hos oss. Jeg tror det blir 10 11-åringer rundt bordet som skal få mene noe om treningsvilje og ambisjonsnivå. Klubben sier at de er klare for dette nå. Jeg har min tvil.
Postet 24-01-17 kl 09:37 av Tjorven Tjorven er ikke aktiv
Gammel
Palmen sin avatar
God morgon. Eg sov litt vel lenge i dag, og kjem lovleg seint til kontoret. Og må gå tidleg for det er utveklingssamtale for dottera etter skuletid. Jaja. Treng kaffe. No.
Postet 24-01-17 kl 10:02 av Palmen Palmen er ikke aktiv
Gammel
Matilda sin avatar
Jeg trenger kaffe! Har fått krangla alle ungene av gårde for første gang på ei uke, har bladd gjennom avisen og er så i ferd med å få igjen pusten, og så tikker det inn melding om at førsteklassingen har gått hundre dager på skolen på torsdag og at de skal ha fest. Der de skal kle seg ut som om de er hundre år gamle. DET ER TO DAGERS VARSEL! Jeg ser at man kan være kreativ og kle dem ut som måsatroll eller gamle gubber med vest og lange ørehår eller som Emil, men jeg har ikke klær i hus til noen av delene. Hvis jeg er heldig har den lokale sjappa krageløse skjorter inne, men jeg har ikke mulighet til å legge ut på ekspedisjon for å ordne sånt. Jeg har to unger til og en mann som pendler OG jobber overtid denne uka, og dessuten en jobb sjøl.
Postet 24-01-17 kl 10:13 av Matilda Matilda er ikke aktiv
Gammel
Toffskij sin avatar
Lange ørehår!
Postet 24-01-17 kl 10:15 av Toffskij Toffskij er ikke aktiv
Gammel
Matilda sin avatar
Ja, strikkevest, bleie, lange ørehår og streng beskjed om å legge seg halv åtte, det kunne kanskje være noe?

Postet 24-01-17 kl 10:18 av Matilda Matilda er ikke aktiv
Gammel
Toffskij sin avatar
Postet 24-01-17 kl 10:19 av Toffskij Toffskij er ikke aktiv
Gammel
Matilda sin avatar
Og så finne på sånt, da!
Postet 24-01-17 kl 10:21 av Matilda Matilda er ikke aktiv
Gammel
Pingis sin avatar
Utkledningsarrangement burde vært forbudt. Bortsett fra der Polyanna holder til, da.

Jeg er trøtt, men prøver å finne en eller annen kvitrestemme, slik at jeg kan få det jeg holder på med til å høres ut som det morsomste i verden. Setter min lit til tekoppen.
Postet 24-01-17 kl 10:22 av Pingis Pingis er ikke aktiv
Gammel
Toffskij sin avatar
Dere har ikke en sixpence eller annen skyggelue?
Postet 24-01-17 kl 10:23 av Toffskij Toffskij er ikke aktiv
Gammel
Toffskij sin avatar
Jeg gjør mitt beste for å unngå dagens dont, som er å file videre på en prosjektbeskrivelse vi allerede har filt på i to måneder.
Postet 24-01-17 kl 10:24 av Toffskij Toffskij er ikke aktiv
Gammel
Toffskij sin avatar
Vasskjemma sideskill, burde ikkje det være nok?
Postet 24-01-17 kl 10:27 av Toffskij Toffskij er ikke aktiv
Oppdatert 24-01-17 kl 10:37 av Toffskij
Gammel
Maverick sin avatar


Hjemme med sjuk liten baby, venter på at pappaen skal komme hjem for vaktskifte så jeg kommer meg på jobb. Enn så lenge - kaffe og chill med varm godklump i fanget.
Postet 24-01-17 kl 10:29 av Maverick Maverick er ikke aktiv
Gammel
Matilda sin avatar
Satt og googla sixpence. Vi har selvsagt ikke sånt. Og vannkjemma hår... Joa, det holder kanskje lenge nok til at læreren får med seg intensjonen?

Postet 24-01-17 kl 10:31 av Matilda Matilda er ikke aktiv
Gammel
Toffskij sin avatar
Eller du kan bandasjere hovudet hans til minne om første verdskrig.
Postet 24-01-17 kl 10:34 av Toffskij Toffskij er ikke aktiv
Gammel
star sin avatar
Søknadar. Skrev egentlig møkkadag, men telefonen ville visst ikke det.
Postet 24-01-17 kl 10:39 av star star er ikke aktiv
Gammel
Blå sin avatar
Uffda Matilda. Veldig glad for at jeg har tenåringer kjenner jeg. Sånne krav får vi i hvert fall ikke.

Jeg har så vondt i viljen i dag at jeg neste kjenner det fysisk. Og jeg har ikke tid til dette her.

Jeg sitter her og leser FP og håper på Skamtrailer og gjør alt annet enn det jeg burde gjøre.
Postet 24-01-17 kl 10:53 av Blå Blå er ikke aktiv
Gammel
Matilda sin avatar
Toffen!

Jeg tror jeg elsker deg litt.

Jeg kler ham ut som Wilfred Owen, så klart, og lærer ham å deklamere "Dulce et decorum est..." Blir bra.
Postet 24-01-17 kl 10:59 av Matilda Matilda er ikke aktiv
Gammel
Toffskij sin avatar
JA!
Postet 24-01-17 kl 11:01 av Toffskij Toffskij er ikke aktiv
Gammel
Tjorven sin avatar
Ungenes skole fylte 120 år i fjor, og da skulle de kle seg ut fra det året skolen åpnet. Knerten stilte i bukser med strømper på utsiden av buksa opp til knærne (en av mine litt lange ullsokker), hvit skjorte og bukseseler.
Postet 24-01-17 kl 11:33 av Tjorven Tjorven er ikke aktiv
Gammel
Pamina sin avatar
Matilda - bunadnickers, hvit skjorte og en skrikkajakke/genser. Det holder lenge.
Postet 24-01-17 kl 11:37 av Pamina Pamina er ikke aktiv
Gammel
Matilda sin avatar
Jeg fant smårutete skjorte og bukseseler, så det blir nok noe sånt, ja. Det ser ikke det minste 1917 ut, men det er da noe annet enn han går med til vanlig! Håhå, jaja. Jeg har fått te, rista skive med ost og paprika og litt smågodtrester, i tillegg til en god latter av Toffskijs forslag, så jeg har gjenvinni balanse. Men nå har jeg visst time snart, så får pigge.
Postet 24-01-17 kl 11:40 av Matilda Matilda er ikke aktiv
Gammel
Matilda sin avatar
Hadde vi hatt bunadnickers, skjorte som minna vagt om fordums tider eller strikkejakke, så. Han nekter å bruke strikkeklær, så det har han ikke, samtidig som han blir lei seg om han føler han skiller seg ut... Å finne på et kostyme er ikke så vanskelig, men å skaffe det på to dager, og med et skolearrangement i kveld? Dette ordner seg, det er ingen stor sak og jeg fjaser mest her, altså, jeg er bare mildt oppgitt over kort varsel.
Postet 24-01-17 kl 11:46 av Matilda Matilda er ikke aktiv
Gammel
Adrienne sin avatar
Det var da ein frykteleg kort frist, Matilda.

Eg gjer ting eg berre nesten kan for tida, og i går var eg så sliten då eg kom heim frå jobb at eg gjekk rett og la meg i senga og sov ein times tid, og brukte resten av kvelden på å stirre apatisk ut i lufta. Litt betre form i dag, trøttheten eg kjenner på kan like gjerne skuldast at eg gløymer å drikke kaffien eg har ståande rett ved sida av meg. No er eg på tredje forsøk, så får me sjå om eg hugsar å drikke den før den vert kald, som dei to føregåande koppane.
Postet 24-01-17 kl 11:59 av Adrienne Adrienne er ikke aktiv
Gammel
Addison sin avatar
Sjefane hjå oss har kalla inn til hastemøte om ein time, fekk mail i går kveld, med STORE bokstavar, informasjon om organisasjonsendringar på gong. Eg bit neglar. Verkar å vere svært alvorleg, men me får sjå, har vore sagt "ulv, ulv" før her på bruket.
Postet 24-01-17 kl 12:33 av Addison Addison er ikke aktiv
Gammel
Divine sin avatar
Eg vil ikkje skrive nynorsk. Det plar hende at eg må omsetje opptil 100 ord frå engelsk til nynorsk i jobbsamanheng, og det tek uendelig masse tid.

Eg sit elles og nistirar på bilete av Kellyanne Conway. Bestevenninna mi har i månadsvis sagt at eg liknar på henne. Ho insisterer. No veier sikkert Ms.Conway sikkert bare halvparten av meg, men det er no så. Eg kan ikkje for mitt berre liv sjå noko likskap.
Postet 24-01-17 kl 12:57 av Divine Divine er ikke aktiv
Gammel
Maverick sin avatar
Eg synes IKKJE du likner på ho, Divine!
Postet 24-01-17 kl 13:12 av Maverick Maverick er ikke aktiv
Gammel
Skilpadda sin avatar
Jeg ble først sjokkert, jeg også, men så bildegooglet jeg litt, og på noen av de aller mest flatterende bildene av henne kan jeg se at du ligner litt. Som dette: https://leadershipinstitute.org/liim...k%20Conway.jpg
Postet 24-01-17 kl 13:15 av Skilpadda Skilpadda er ikke aktiv
Gammel
Fersken sin avatar
Kantina hadde nystekte W i dag.
Postet 24-01-17 kl 13:18 av Fersken Fersken er ikke aktiv
Gammel
Maverick sin avatar
Okei, du likner kanskje litt på den fotoshoppa utgåva.
Postet 24-01-17 kl 13:19 av Maverick Maverick er ikke aktiv
Gammel
Divine sin avatar
rker ikke mer nynorsk, selv om jeg egentlig er fan:

Det var et fint bilde av henne, Skilpadda, så takk. Men jeg ser altså ikke denne "ligner litt" engang. Jau, jau.
Postet 24-01-17 kl 13:21 av Divine Divine er ikke aktiv
Gammel
Skilpadda sin avatar
Smilet ligner litt. Ikke sånn at jeg vil insistere på at "du ligner skikkelig på henne", men på det bildet, der hun smiler ganske pent og vennlig, kan jeg se at smilet ligner.
Postet 24-01-17 kl 13:22 av Skilpadda Skilpadda er ikke aktiv
Gammel
Divine sin avatar
Sitat:
Okei, du likner kanskje litt på den fotoshoppa utgåva.
Det var komplimentet sitt. Og så herrrlig det er å endelig få lov til å bøye "kompliment" som intetkjønnsord.
Postet 24-01-17 kl 13:23 av Divine Divine er ikke aktiv
Gammel
Tjorven sin avatar
Jeg er enig med Skilpadda. Et eller annet på noen av bildene, men prikklik er du ikke akkurat.
Postet 24-01-17 kl 13:29 av Tjorven Tjorven er ikke aktiv
Gammel
Bluen sin avatar
Jeg er også enig med Skilpadda.
Postet 24-01-17 kl 13:39 av Bluen Bluen er ikke aktiv
Gammel
Matilda sin avatar
Jeg har ikke sett Divine, så aner ikke om hun likner eller ikke. Kan ellers melde om at ungene skal kle seg ut som hundreåringer, så da blir det vel bleie og lange ørehår. Eller dress og slips. Det må vel passe bra, når jeg har smågutter som åpner dører og barnehageport for meg, med kommentaren: "Damene først." :mor til gentlemen:
Postet 24-01-17 kl 15:05 av Matilda Matilda er ikke aktiv
Gammel
Gaia sin avatar
Divine, du er penere enn Kellyanne Conway. Mye penere.
Postet 24-01-17 kl 15:10 av Gaia Gaia er ikke aktiv
Gammel
Nextlife sin avatar
Ser Bocouse d'or på livesending nå og det er så spennende
Norge har akkurat levert første rett
Postet 24-01-17 kl 15:47 av Nextlife Nextlife er ikke aktiv
Gammel
Pøblis sin avatar
Divine, du er mye, mye penere enn Kellyann. Men det bildet Skilpadda linket til, likner litt på deg. Slik hun fremstår når hun snakker på TV, likner hun ikke i det hele tatt.

Bocuse d'or! Jeg har ikke tid til å se på - men jeg gleder meg til etterpå - da skal jeg se!
Postet 24-01-17 kl 16:19 av Pøblis Pøblis er ikke aktiv
Gammel
Pamina sin avatar
Hvem er det som sender Bocuse d'or?
Postet 24-01-17 kl 18:32 av Pamina Pamina er ikke aktiv
Gammel
Nextlife sin avatar
bocusedor.com
Sendingen for i dag er avsluttet, men starter igjen i morgen tidlig
Postet 24-01-17 kl 18:50 av Nextlife Nextlife er ikke aktiv
 
Nylige blogginnlegg av Kaffestuggu

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 01:28.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no