Gå tilbake   Foreldreportalen > Blogger > Kaffestuggu – Where everybody knows your nick

Maffe

Kaffestuggu er åpen døgnet rundt for kaffe, vin, te, øl, brus, vann eller bare skravling. Alle, både nye og gamle, er hjertelig velkomne her! Bloggen er helt åpen og kan, som alle åpne blogger, også leses av ikke-FP-medlemmer og Google.

Bloggen tilhører ikke ett bestemt medlem, men drives av moderatorteamet i fellesskap, og den åpnes hver morgen av den første i teamet som føler for det. Kaffestuggu har ofte åpent på kveldstid også, særlig i helgene.
Rangér dette innlegget

Maffe

Postet 23-09-19 kl 07:38 av Kaffestuggu

Kommentarer totalt 24

Kommentarer

Gammel
polarjenta sin avatar
God morgen.

Jobb i dag på skolen. Så blir det permisjon til og med neste onsdag, pga kurs, forberedelser til lønnsforhandlinger og lønnsforhandlinger. Aller mest gleder jeg meg til Bodøtur.
Postet 23-09-19 kl 08:53 av polarjenta polarjenta er ikke aktiv
Gammel
Eia sin avatar
Morn! Mandag, og ny uke med nye muligheter. Først litt kontorjobbing, og så ut i produksjonen.

Aller først litt mer kaffe, da.
Postet 23-09-19 kl 09:11 av Eia Eia er ikke aktiv
Gammel
Albertine sin avatar
Etter en fantastisk helg var det litt tøft å skulle på jobb igjen, men starten på dagen ble helt magisk da en kollega hadde med seg hunden sin inn en liten tur. Vofser, altså.
Postet 23-09-19 kl 09:16 av Albertine Albertine er ikke aktiv
Gammel
Pelen sin avatar
På jobb, har syklet, men vil helst sove litt til.
Postet 23-09-19 kl 09:21 av Pelen Pelen er ikke aktiv
Gammel
annemede sin avatar
God morgen.

Det var litt tung start på dagen i dag, men jeg er sikker på at det blir en fin dag.
Postet 23-09-19 kl 09:22 av annemede annemede er ikke aktiv
Gammel
Tjorven sin avatar
Det aner deg at sønnen din kommer til å bli relativt stabil arbeidskraft når han får hastetime hos legen kl 12.20 og utbryter: "Mamma! Den timen må du bare flytte. Jeg er slett ikke ferdig på skolen så tidlig." :streng: Jeg gjorde det klart at når man får hastetime hos legen så tar man det tidspunktet man får.
Postet 23-09-19 kl 09:25 av Tjorven Tjorven er ikke aktiv
Gammel
Blå sin avatar
Tjorven.

Storesøster har heldigvis også alltid vært der.
Postet 23-09-19 kl 09:27 av Blå Blå er ikke aktiv
Gammel
Timar sin avatar
Sønn av sin mor, Tjorven?

Jeg har hatt en hyggelig morgen med ungene. Det overrasker meg fortsatt at vi kan ha det såpass harmonisk gjennom påkledning, frokost og avmarsj, men det er er desto hyggeligere å oppleve det.

Og fine førsteklassingen gikk strålende fornøyd til skolen kledd i gult fra topp til tå. For gult er kult!
Postet 23-09-19 kl 09:36 av Timar Timar er ikke aktiv
Gammel
Tjorven sin avatar
Timar: Det skal ikke utelukkes at jeg ser hvor det kommer fra, ja.
Postet 23-09-19 kl 09:39 av Tjorven Tjorven er ikke aktiv
Gammel
Blondie sin avatar
Lite som minnet om harmoni hjemme hos meg i dag, 18-åringen klikket fordi jeg pusset tennene med for høy lyd.

Bah. Mandagen kan godt gå fort over.
Postet 23-09-19 kl 09:50 av Blondie Blondie er ikke aktiv
Gammel
Hondacrv sin avatar
Drittmorgen her og i dag. Hater mandager og eg måtte gråte ein skvett i rein frustrasjon når tenåringen hadde forsvunne. No skal eg bruke opp resten av kreftene på jobb.
Postet 23-09-19 kl 10:10 av Hondacrv Hondacrv er ikke aktiv
Gammel
ingling sin avatar
Jeg er tilbake på jobb! Hurra! Formen er vel sånn passe, så jeg er glad for nesten møtefri dag og tid til oppdatering og kontorarbeid med podkast på øret. Relativt rolig morgen hos oss også, og rakk å kjøre eldstejenten til skolen på min vei. Hverdag er ikke dumt.
Postet 23-09-19 kl 10:18 av ingling ingling er ikke aktiv
Gammel
Heilo sin avatar
Jeg har bihule-hodepine men ikke lenger fullstendig bomull i hodet etter inntak av årgangs-forkjølelsesdop fra Storbritannien. Sånn der meditasjon for å fjerne hodepine var det ikke rom for i morgenrushet her i dag gitt.

Kan jeg få si hvor inderlig og intenst jeg HATER sånne såkalte koselige aktivitetsdager på skolen der alt er annerledes enn vanlig, det kreves ekstra utstyr og bruk av dette som barnet ikke er vant med/glad i, og det må motiveres og lokkes og snakkes strengt til om hverandre i dagevis i forkant og barnet må nærmest spas opp av senga og i klærne og ut av døra fordi det gruer seg sånn. Og vi har tross alt det meste av utstyr og/eller kan få lånt av familie, mens det for mange andre kommer logistiske og/eller økonomiske byrder med å låne fra utstyrsbank eller kjøpe inn ting til slike turer i tillegg. Ja til mer hverdager.
Postet 23-09-19 kl 10:26 av Heilo Heilo er ikke aktiv
Gammel
tink sin avatar
Hverdag her også. Var på fantastisk fest på lørdag, damefest med bobler og sjokolade og dans. Søndagen ble deilig sliten, men nå er jeg klar for høstens/årets travleste uke.
Postet 23-09-19 kl 10:35 av tink tink er ikke aktiv
Gammel
Anda sin avatar
Jeg holder virusene mine unna kontorlandskapet i dag.

Overraskende harmonisk mandagsmorgen, krysser fingrene for at det varer en hel uke...
Postet 23-09-19 kl 10:38 av Anda Anda er ikke aktiv
Gammel
nolo sin avatar
Jeg jobbet med loppemarked hele helgen, og nå trenger jeg egentlig helg.
Postet 23-09-19 kl 10:52 av nolo nolo er ikke aktiv
Gammel
star sin avatar
Gult er kult, Timar

Klokka mi på veggen går visst en smule treigt fant jeg ut i morrest.
Postet 23-09-19 kl 10:57 av star star er ikke aktiv
Gammel
Fersken sin avatar
Det var brutalt å måtte stå opp i dag etter en øvingshelg. Det er gøy, men slitsomt.

Jeg gleder meg vanvittig til søndag og mulighet for hvile.
Postet 23-09-19 kl 11:29 av Fersken Fersken er ikke aktiv
Gammel
Blå sin avatar
Det skjønner jeg godt nolo.

Jeg har hatt en superfin og egentlig ganske avslappende helg. Jeg har sovet godt og i det hele tatt vært fornuftig. Og likevel er jeg helt uforklarlig trett og lei meg i dag.

I tillegg så dukket det opp en hastesak på en allerede ganske travel to-do liste og det passet meg litt dårlig.
Postet 23-09-19 kl 11:30 av Blå Blå er ikke aktiv
Gammel
Polyanna sin avatar
Har sovet godt i det siste, og syns derfor det var EKSTREMT urimelig med en natt med dårlig nattesøvn, snorkende og bråkete mann og andre irriterende ting.

Men sykle til jobben hjelper veldig.
Postet 23-09-19 kl 11:35 av Polyanna Polyanna er ikke aktiv
Gammel
Martis sin avatar
Starter dagen på stranden i Cannes, endelig litt fint vær!! Hjem til Norge i ettermiddag etter en langhelg med jobben.
Postet 23-09-19 kl 11:48 av Martis Martis er ikke aktiv
Gammel
Trixie sin avatar
God morgen.
Jeg har F.
Etter en litt trøblete helg bar det veldig greit.
Kjærestetur til Palma resten av uken så vi må pakke og ordne idag. Reiser ikke med Ving heldigvis.

Ønsker alle en god mandag.
Postet 23-09-19 kl 11:58 av Trixie Trixie er ikke aktiv
Gammel
Jeg har 11-åring i dag, blid gutt, men trøtt. Første bursdag hvor han måtte vekkes, på vei til å bli tenåring.
Postet 23-09-19 kl 12:32 av millact millact er ikke aktiv
Gammel
star sin avatar
Gratulerer med bursdagsbarnet, millact
Postet 23-09-19 kl 12:45 av star star er ikke aktiv
 
Nylige blogginnlegg av Kaffestuggu

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 14:11.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no