Gå tilbake   Foreldreportalen > Blogger > Kaffestuggu – Where everybody knows your nick

Toffe

Kaffestuggu er åpen døgnet rundt for kaffe, vin, te, øl, brus, vann eller bare skravling. Alle, både nye og gamle, er hjertelig velkomne her! Bloggen er helt åpen og kan, som alle åpne blogger, også leses av ikke-FP-medlemmer og Google.

Bloggen tilhører ikke ett bestemt medlem, men drives av moderatorteamet i fellesskap, og den åpnes hver morgen av den første i teamet som føler for det. Kaffestuggu har ofte åpent på kveldstid også, særlig i helgene.
Rangér dette innlegget

Toffe

Postet 03-08-17 kl 08:10 av Kaffestuggu

Kommentarer totalt 33

Kommentarer

Gammel
Eia sin avatar


God morgen! Dagen er full av oppgaver, å drikke ferdig kaffekoppen er en av de.
Postet 03-08-17 kl 08:50 av Eia Eia er ikke aktiv
Gammel
Millen sin avatar
God morgen! Første natt på flere uker jeg har sovet godt og lenge.
Har dagens viktigste kopp med kaffe, den første.
Fortsetter gårsdagens plan med jobbsøking og så får vi se hva dagen bringer.
Postet 03-08-17 kl 08:52 av Millen Millen er ikke aktiv
Gammel
Tjorven sin avatar
Jeg sitter på hjemmekontor igjen, for om ikke altfor lenge skal jeg opp på Ekebergsletta igjen. Det er klart for årets to siste kamper på Norway Cup. Hvis vi skal dømme ut fra resultatene til motstanderne tidligere i turneringen, så skal vi vinne lett. Men cup er cup, så jeg er litt spent allikevel. Klarer jentene å fortsatt stå som ubeseiret siden sesongstart?
Postet 03-08-17 kl 09:04 av Tjorven Tjorven er ikke aktiv
Gammel
Mex sin avatar
Se hva jeg kikket utpå nå nettopp:



En oter. De var flere, men jeg rakk ikke ta bilde av de andre. Familie på morgentur. (Så bare 2 av dem, men hørte lyden av flere). Moro!
I dag er ungene hos mamma, mens jeg sitter her hos pappa og jobber. De har planlagt bytur og Vill Vite senteret.
Postet 03-08-17 kl 09:13 av Mex Mex er ikke aktiv
Gammel
Sol sin avatar
Lykke til Tjorven. Jeg våknet alt for tidlig av meldinger rundt logistikkordninger for jenter som vil være med å heie på venninnene sine som skal spille åttendedelsfinale i dag. Fotballmammaen i meg er skikkelig nervøs. Så nå sitter jeg på sofaen på verandaen med kaffekoppen og slår i hjel litt tid før jeg rister liv i spiller og supporter.
Postet 03-08-17 kl 09:22 av Sol Sol er ikke aktiv
Gammel
polarjenta sin avatar
Morgen. Jeg sovna ikke før sent i natt, likevel våkner jeg tidlig. Jaja, sove når jeg blir gammel.

Skal innom jobb en tur, og rydde litt på kontoret.
Postet 03-08-17 kl 09:23 av polarjenta polarjenta er ikke aktiv
Gammel
Addison sin avatar
God morgen! I dag blir en kort og travel jobbedag, simultant med pakke ned koffert for å kjøre hjem i ettermiddag. Allerede i morgen ettermiddag etter jobb drar vi på ny tur, hyttetur og søskenbarntreff for mannen. Tradisjonelt ikke en helg med mye søvn, men jepp polarjenta, sove når man blir gammel. Eller noe sånt.
Postet 03-08-17 kl 09:42 av Addison Addison er ikke aktiv
Gammel
tink sin avatar
God morgen. Jeg ble liggende og lese for lenge i går kveld. Så soving får skje til helgen eller når jeg blir gammel.

Mellomste ble gjenforent med kompiser på sfo i går, jeg lurer på om han ikke snart skal slutte på sfo. Det koster jo en del å gå der, men foreløpig ser det ut til å være en viktig venne-arena.
Postet 03-08-17 kl 10:00 av tink tink er ikke aktiv
Gammel
Oppe og har kaffe. Blir ikke noe bra vær i dag heller, mer høst i grunnen. Fint ryddevær i alle fall, men vi får se hva vi finner på.
Postet 03-08-17 kl 10:27 av millact millact er aktiv nå
Gammel
Divine sin avatar
Jeg må innrømme at jeg er glad jeg ikke har fotballspillende barn. Jeg HAR hatt det, og klarte ikke å opparbeide et fnugg av entusiasme rundt det. Cuper var bare drepen.

Det jeg dog ER entusiastisk over er at jeg ikke skal trene i dag. Og ikke jobbe overtid. Det betyr at jeg har en hel kveld til å faktisk GJØRE noe. Regner med at jeg ender opp med å sløve i sofaen, men læll.
Postet 03-08-17 kl 10:33 av Divine Divine er ikke aktiv
Gammel
Millen sin avatar
Etter å ha levert i bhg og aks er det faktisk ok temperatur ute så jeg har benket meg opp i loungen ute og lagd ny kaffe. Bare fordi det er deilig og jeg kan.
Postet 03-08-17 kl 10:34 av Millen Millen er ikke aktiv
Gammel
Blånn sin avatar
Puh, da har jeg fått satt på en vifteovn på kontoret og vaktmester er på vei for å kjøpe inn en tryggere ovn. Imens sitter jeg her med ullsjal rundt halsen og ett over skuldrene. I går brukte jeg et par timer på å bli varm etter jobb.

Jeg pusler timeplaner.
Postet 03-08-17 kl 10:40 av Blånn Blånn er aktiv nå
Gammel
Ru sin avatar
Jeg har desverre snublet over noen kommentatfelter knyttet til sakene om den klingale svanen i Os (som de endelig tok til vett og avlivet). Gud bedre folk er dumme! 16-åringer som får svanen opp i båten når de legger til kai - og så får 16-åringene skylden?
Her kunne det jo vært fristende å skrive noe om at jeg forstår hvorfor Frp gjør det så godt i Os ... men det skal jeg la være. Eller ikke.
Postet 03-08-17 kl 10:50 av Ru Ru er ikke aktiv
Gammel
vixen sin avatar
Ru, jeg vet. Folk er gale!!

Skal idag møte en venninne jeg sjelden ser og så blir det litt mer husarbeid. Først litt kaffe og netflix.
Postet 03-08-17 kl 10:56 av vixen vixen er ikke aktiv
Gammel
007 sin avatar
Jeg leste også litt i kommentarfeltet, Ru, men måtte logge av. Man kan jo miste troen på menneskeheten av mindre.
Postet 03-08-17 kl 11:00 av 007 007 er ikke aktiv
Gammel
Polyanna sin avatar
Morn! Fint vær! Sommerkjole!


Ellers fikk Norway cup en brå avslutning for min deltaker i går, med ambulanse og greier. Og vi fikk vel en indikasjon på at en nesten 190 høy råsterk midtstopper er ganske viktig for forsvaret til laget, for selv om det skjedde på slutten av kampen gikk det brått fra ledelse til tap på noen minutter. Det gikk bra med ham, da, slapp med skrekken.
Postet 03-08-17 kl 11:04 av Polyanna Polyanna er ikke aktiv
Gammel
Taien sin avatar
Kommentarfelt er til for å minne en om at verden er klin gal!

I dag er det sparkling og første strøk på kjøkkenet.
Postet 03-08-17 kl 11:06 av Taien Taien er ikke aktiv
Gammel
007 sin avatar
Min deltaker fikk også en brå slutt i går. Albue i hodet og sjekk på Oslo legevakt i går kveld/natt. Heldigvis ikke alvorlig, men litt kjipt for mor å ikke være der.
Postet 03-08-17 kl 11:07 av 007 007 er ikke aktiv
Gammel
Tallulah sin avatar
Så skummelt Polyanna! Godt det ikke var noe alvorlig.
Postet 03-08-17 kl 11:08 av Tallulah Tallulah er ikke aktiv
Gammel
Fersken sin avatar
Et barn på SFO og et barn sitter i sofaene med en skjerm. Jeg har ferie ut uken og skal bare slapper av de siste dagene.
Postet 03-08-17 kl 11:09 av Fersken Fersken er ikke aktiv
Gammel
Polyanna sin avatar
Ja, jeg var heller ikke der. Mannen ringte og fortalte det etter at de var blitt dimittert.
Postet 03-08-17 kl 11:16 av Polyanna Polyanna er ikke aktiv
Gammel
Palmen sin avatar
Jeg sov så elendig dårlig i natt, så da sov jeg litt frempå på morgenen. Hjemmekontor og kaffe nå!
Postet 03-08-17 kl 11:34 av Palmen Palmen er ikke aktiv
Gammel
Candy Darling sin avatar
Ru, det ville i hvert fall vært litt overraskende hvis det er stort sammenfall mellom militante dyrevernere og FrP-ere i Os, for det tror jeg ikke det er i resten av landet. Men at de er spik spenna gærne er helt sikkert.

Jeg har båtet og syklet til jobb i dag, og endte med å sykle meg vill på Fornebulandet IGJEN. Ingen skal si at jeg lærer!
Postet 03-08-17 kl 11:38 av Candy Darling Candy Darling er ikke aktiv
Gammel
Toffskij sin avatar
Jeg har brukt en time på å godsnakke med printeren vi arvet av noen bekjente. Vel anvendt arbeidstid!
Postet 03-08-17 kl 12:10 av Toffskij Toffskij er ikke aktiv
Gammel
Maverick sin avatar
Så gøy med oter!

Candy, det er ikke helt uvanlig med FrP-befatning og en litt interessant holdning til dyrevern. Dyr er søte, innvandrere er skumle.
Postet 03-08-17 kl 12:21 av Maverick Maverick er ikke aktiv
Gammel
Candy Darling sin avatar
Så du mener at "Lad og skyt"-holdningen til ulv kommer av at de er innvandrere og ikke dyr? Jojo, jaja.
Postet 03-08-17 kl 12:47 av Candy Darling Candy Darling er ikke aktiv
Gammel
Blånn sin avatar
Sitat:
Så du mener at "Lad og skyt"-holdningen til ulv kommer av at de er innvandrere og ikke dyr? Jojo, jaja.
Postet 03-08-17 kl 12:48 av Blånn Blånn er aktiv nå
Gammel
Maverick sin avatar
Ensomme streifulver. Garantert terrorister.
Postet 03-08-17 kl 12:55 av Maverick Maverick er ikke aktiv
Gammel
Frøy sin avatar
Roligere dag på jobb i dag enn i går som var helt gal. Ikke fullt så gira på å måtte gjøre andre sin dugnadsjobb i ettermiddag, bare for at andre ikke greier å gjøre det de skal.
Postet 03-08-17 kl 13:38 av Frøy Frøy er ikke aktiv
Gammel
Ru sin avatar
Ulven er jo med på å holde flåttbestanden nede, så den kan få leve. Den jævla svanen? Gud bedre.

Tror ikke noen fra Os har meldt seg i ulvedebatten. De har jo Ulven.



(Gudbedredetvarendårliginternvits.)
Postet 03-08-17 kl 13:54 av Ru Ru er ikke aktiv
Gammel
007 sin avatar
, Ru.

Jeg er fasinert rundt byråkratiet med å flytte en fugl. Aalle instanser skal godkjenne at et dyr flyttes?
Postet 03-08-17 kl 14:01 av 007 007 er ikke aktiv
Gammel
Maverick sin avatar
Jeg har to sønner i Paris og en liten datter hjemme som kom hjem i går kveld etter en UKE borte fra meg, og så må jeg jobbe og jobbe ganske mye egentlig og det er jeg så gretten over nå! Vil hjem og kose.
Postet 03-08-17 kl 14:29 av Maverick Maverick er ikke aktiv
Gammel
Eia sin avatar
Oops. Regnet begynte vel tidlig her i området. Jaja, blir en temmelig våt sykletur hjem om en drøy time.
Postet 03-08-17 kl 15:23 av Eia Eia er ikke aktiv
 
Nylige blogginnlegg av Kaffestuggu

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 13:24.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no