Gå tilbake   Foreldreportalen > Blogger > Kaffestuggu – Where everybody knows your nick

Toffe

Kaffestuggu er åpen døgnet rundt for kaffe, vin, te, øl, brus, vann eller bare skravling. Alle, både nye og gamle, er hjertelig velkomne her! Bloggen er helt åpen og kan, som alle åpne blogger, også leses av ikke-FP-medlemmer og Google.

Bloggen tilhører ikke ett bestemt medlem, men drives av moderatorteamet i fellesskap, og den åpnes hver morgen av den første i teamet som føler for det. Kaffestuggu har ofte åpent på kveldstid også, særlig i helgene.
Rangér dette innlegget

Toffe

Postet 31-08-17 kl 07:43 av Kaffestuggu



Du vet du er trøtt når du begynner å skrive dagens kaffebloggoverskrift som brukernavn i påloggingsvinduet.

Kommentarer totalt 38

Kommentarer

Gammel
Maverick sin avatar
Føøøørst!

Og
Postet 31-08-17 kl 08:16 av Maverick Maverick er ikke aktiv
Gammel
Blå sin avatar
Uffda. :fniser:

Jeg er på jobb. Og trett. Og i morgen skal jeg ha to små på overnatting, så det blir ikke lange morgenen på lørdag heller. Men det blir sikkert koselig.

Det er, utrolig nok, fint vær i Bergen og det er hyggelig å sitte her og se på blå himmel.
Postet 31-08-17 kl 08:31 av Blå Blå er ikke aktiv
Gammel
Martis sin avatar
Bare en kaffe og så svusj avgårde til jobb! Litt skuffet i dag, var helt sikker på at det var fredag når jeg våknet.
Postet 31-08-17 kl 08:38 av Martis Martis er ikke aktiv
Gammel
vixen sin avatar
Akkurat landet på Gardermoen. På vei til Amsterdam! Skal møte tre av mine favorittmennesker der. Veldig takknemlig over å ha gode venner som jeg har kjent siden jeg var lita selv om vi nå bor på ulike steder i landet.
Postet 31-08-17 kl 08:43 av vixen vixen er ikke aktiv
Gammel
Palmen sin avatar
Så koselig Vixen! God tur!

Jeg har to kontordager igjen før en ukes jobbreise. Spent på om jeg vil rekke alt.
Postet 31-08-17 kl 08:53 av Palmen Palmen er ikke aktiv
Gammel
Millen sin avatar
God tur til Amsterdam Vixen.

Oppe her og,men langt fra helt våken.
Har kaffe og det hjelper på.
Postet 31-08-17 kl 08:54 av Millen Millen er ikke aktiv
Gammel
Nenne sin avatar
Jeg er så sliten og stressa at jeg ikke finner ord. Virkelig, helt vanlige ord husker jeg bare ikke og famler etter dem.

I dag har jeg masse å gjøre og likedan i morgen, men i helgen vil jeg gjøre ikke noe. Bærene i fryseren som skal bli syltetøy får ligge ei uke til tror jeg.
Postet 31-08-17 kl 09:08 av Nenne Nenne er ikke aktiv
Gammel
Christa sin avatar
God tur Vixen!

Her er det vanlig dag med elever. Noen kjente, noen nye og veldig hyggelig.
Postet 31-08-17 kl 09:11 av Christa Christa er ikke aktiv
Gammel
Tjorven sin avatar
Jeg sitter på jobb hos en kunde med god kaffe. Jeg har glemt å hente kaffe. Straks tilbake!
Postet 31-08-17 kl 09:11 av Tjorven Tjorven er aktiv nå
Gammel
Fersken sin avatar
Først jobb, så dugnad rett etter jobb.
Postet 31-08-17 kl 09:23 av Fersken Fersken er aktiv nå
Gammel
polarjenta sin avatar
Jeg har endt opp med hjemmedag med lillebror. Jaja.
Postet 31-08-17 kl 09:53 av polarjenta polarjenta er ikke aktiv
Gammel
Anda sin avatar
Ferdig trent, fin start på dagen. Litt mer interessant enn vanlig, all den tid Elixia kunne by på en mannlig rørlegger i damegarderoben kl 07:55.
Postet 31-08-17 kl 09:59 av Anda Anda er ikke aktiv
Gammel
Toffskij sin avatar
Morn! Jeg har hatt en uke med bare-sånn-passe-effektive hjemmekontor, og nå begynner jeg å bli litt stressa. Vel, panikk er nå engang min beste arbeidsmodus.
Postet 31-08-17 kl 10:03 av Toffskij Toffskij er ikke aktiv
Gammel
ingling sin avatar
Litt heseblesende start på dagen, men rakk bussen og var inne på jobb akkurat kl. 9, så da er det greit. Møtebonanza i dag, så det er i grunnen bare å finne en kaffekopp å klamre seg fast til. Yoga og bobler i ettermiddag/kveld (ikke samtidig), så jeg har motivasjon i andre enden.
Postet 31-08-17 kl 10:21 av ingling ingling er ikke aktiv
Gammel
Hondacrv sin avatar
Eg er så trøtt at eg ser slapp og hjernen virker ikkje. Men på jobb må eg, og så blir det vel kviling etterpå. Sukk. Den rare kroppen min som enten er i heiltspenn med stive skuldre og migrene eller totalt avspent, sånn at eg av og Til nesten ikkje klarer jobbe. Er det mulig.
Postet 31-08-17 kl 10:36 av Hondacrv Hondacrv er ikke aktiv
Gammel
Maverick sin avatar
Jeg har den sedvanlige "telefonen ringer hele tiden så jeg rekker ikke kontoret i tide"-problematikken. Skulle ønske barnehagen hadde hente- og bringeservice.
Postet 31-08-17 kl 10:46 av Maverick Maverick er ikke aktiv
Gammel
Blånn sin avatar
Ombygging av skole og relokalisering av to trinn er festlig. Spesielt når ikke alt går på skinner og de ulike avdelingene føler seg snurte over at vi ikke er helt fornøyde. De sparker i alle retninger og skylder på hverandre.

Nu kontorarbeid. Før inspeksjon og t-banetur til hovedskolen, møte der før t-banetur tilbake, buss med elevene til hovedskolen og bilen tilbake hit (eller kanskje jeg blir på hovedskolen?).
Postet 31-08-17 kl 11:13 av Blånn Blånn er ikke aktiv
Gammel
Polyanna sin avatar
Jeg har begynt dagen med å klare å gjennomføre en lenge planlagt og like lenge utsatt helvetesøkt på mølle, og det gikk faktisk riktig bra, selv om det ble litt hektisk da jeg kom på at jeg skulle begynne arbeidsdagen med et møte, og bare så vidt rakk innom dusjen først. Gikk fint, selv med litt svetteperler på leppa.
Postet 31-08-17 kl 11:54 av Polyanna Polyanna er ikke aktiv
Gammel
Tallulah sin avatar
Jeg er blæ i dag. Dessverre har oppstart på ungdomsskolen fått meg til å betvile om offentlig skole er det rette for Hiawata. Igjen. Som jeg har gjort av og på de siste fem årene.
Postet 31-08-17 kl 11:58 av Tallulah Tallulah er ikke aktiv
Gammel
Toffskij sin avatar
Kjipe greier, Tally. Håper det går seg til!
Postet 31-08-17 kl 12:01 av Toffskij Toffskij er ikke aktiv
Gammel
Polyanna sin avatar
Huff, Tally, så veldig dumt!

Vurderer dere andre alternativer konkret? Nå er han jo så stor at han kan frakte seg selv litt distanser?
Postet 31-08-17 kl 12:06 av Polyanna Polyanna er ikke aktiv
Gammel
Tallulah sin avatar
Ikke mer eller mindre konkret enn før, egentlig. Vi har alltid noe i kikkerten, men det er jo vanskelig å få plass, særlig nå som skolen har startet. Det hjelper jo ikke at fagfeltet mitt er kommunikasjon og informasjon, når lærerne og de andre ansatte på skolen helt tydelig aldri har blitt undervist en tøddel i hvordan slikt foregår. Æsj, nei, det er sikkert urettferdig av meg å si. Jeg er bare skuffet og lei i dag. Jeg skal gi det litt tid.
Postet 31-08-17 kl 12:08 av Tallulah Tallulah er ikke aktiv
Gammel
Ru sin avatar
Jeg er strålende fornøyd med valget om å sende Knotten på annen skole. Det er en del herk og hassel med skole langt unna og ingen/liten mulighet for å ta Knøtteliten ut av SFO tidlig (siden Knotten ikke går på skole vegg i vegg lengre),men det er verdt det. Han trives og gleder seg til skolen. Det har aldri skjedd før ...
Postet 31-08-17 kl 12:10 av Ru Ru er ikke aktiv
Gammel
Polyanna sin avatar
De fleste private har litt rokkeringer første ukene, så det kan godt åpne seg plass. Men skifte bør skje før første oktober, for det er da man "teller" elevene. Skifter man etter det så får man ikke statsstøtte for eleven, og da er det rent tap for skolen å ta dem inn (det gjøres, selvsagt, men er ikke så optimalt).
Postet 31-08-17 kl 12:23 av Polyanna Polyanna er ikke aktiv
Gammel
Frøy sin avatar
Jeg skal ta sprøyte i dag igjen. Siste påfyll av hepatitt. Føler ikke jeg har gjort annet enn å ta sprøyter etter at jeg begynte i denne jobben.

Men først skal svømmeklubben på befaring på bassenget som snart er klart til drift også må jeg se om jeg får opp noen vinduer. *Vaktmesterens spennende liv*
Postet 31-08-17 kl 12:23 av Frøy Frøy er ikke aktiv
Gammel
Maverick sin avatar
Ungdomsskole er kompliserte greier og ganske hard overgang fra barneskolen. Jeg tror (og håper) at det mine får igjen av samfunnskunnskap av å gå på offentlig skole veier opp for manglene.

Og så har jeg ikke råd til privatskole heller.
Postet 31-08-17 kl 12:26 av Maverick Maverick er ikke aktiv
Gammel
Høst sin avatar
Internasjonal skole ble løsningen for oss. Jeg deler opp livet mitt i før og etter overflyttingen, og fatter ikke hvorfor vi ikke gjorde det før. Vi flytter nestemann over neste høst. Og Knøttet kommer nok aldri til å gå på "vår" lokale skole. Dessverre, men jeg må vite at ungene har det bra når jeg sender de på skolen.
Postet 31-08-17 kl 12:42 av Høst Høst er ikke aktiv
Gammel
Hjertensfryd sin avatar
Eg skal snart avgårde og halde morfar litt i handa. For kanskje siste gong. Vemodig, men eg håpar han slepper snart.
Postet 31-08-17 kl 13:03 av Hjertensfryd Hjertensfryd er ikke aktiv
Gammel
Candy Darling sin avatar
Så trist, Hjertensfryd.
Postet 31-08-17 kl 13:56 av Candy Darling Candy Darling er ikke aktiv
Gammel
Maverick sin avatar
Klem til deg, Hjertensfryd.
Postet 31-08-17 kl 14:01 av Maverick Maverick er ikke aktiv
Gammel
Tjorven sin avatar
Uff da, Hjertensfryd. Det er lov til å håpe at han skal få slippe snart, selv om det sikkert gjør vondt allikevel.
Postet 31-08-17 kl 14:12 av Tjorven Tjorven er aktiv nå
Gammel
Høst sin avatar
Hjertensfryd:
Postet 31-08-17 kl 15:23 av Høst Høst er ikke aktiv
Gammel
Pamina sin avatar
på Hjertensfryd.
Postet 31-08-17 kl 18:21 av Pamina Pamina er ikke aktiv
Gammel
Maverick sin avatar
Akkurat i dag skulle jeg ønske jeg kunne stikke på Teddy's etter jobb og sitte der til fuglene våkner, kjenner jeg.
Postet 31-08-17 kl 18:24 av Maverick Maverick er ikke aktiv
Gammel
Eia sin avatar
Klem til Hjertensfryd!

På toget hjem fra storbyen etter to dager med påfyll og en nydelig middag hos gode venner.

I morgen bærer det sørover på messe og nettverksmingling. Lørdag og søndag er viet barna - mannen og jeg har kun kommunisert via telefon de siste dagene da vi har byttet plass hjemme. Søndag er nok han tilbake også. :karuselluke:
Postet 31-08-17 kl 18:41 av Eia Eia er ikke aktiv
Gammel
Hjertensfryd sin avatar
Det er vondt å sjå han slik, men å ligge slik som han gjer noer ikkje noko liv. 14 dagar utan mat no.
Postet 31-08-17 kl 18:47 av Hjertensfryd Hjertensfryd er ikke aktiv
Gammel
Millen sin avatar
på Hjertensfryd.
Postet 31-08-17 kl 19:51 av Millen Millen er ikke aktiv
Gammel
Hondacrv sin avatar
Åh, hjertensfryd. Så leit å høyre. Håpar han får ro snart.
Postet 31-08-17 kl 21:52 av Hondacrv Hondacrv er ikke aktiv
 
Nylige blogginnlegg av Kaffestuggu

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 11:12.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no