Gå tilbake   Foreldreportalen > Blogger > Kaffestuggu – Where everybody knows your nick

Tiffe

Kaffestuggu er åpen døgnet rundt for kaffe, vin, te, øl, brus, vann eller bare skravling. Alle, både nye og gamle, er hjertelig velkomne her! Bloggen er helt åpen og kan, som alle åpne blogger, også leses av ikke-FP-medlemmer og Google.

Bloggen tilhører ikke ett bestemt medlem, men drives av moderatorteamet i fellesskap, og den åpnes hver morgen av den første i teamet som føler for det. Kaffestuggu har ofte åpent på kveldstid også, særlig i helgene.
Rangér dette innlegget

Tiffe

Postet 13-03-18 kl 07:21 av Kaffestuggu

Kommentarer totalt 21

Kommentarer

Gammel
Timar sin avatar


Først ja, og enda har jeg ligget og vridd meg i senga noen timer. Allerede i gang med jobb, med et 6-tall først på klokka, verden står omtrent ikke til påske!
Postet 13-03-18 kl 07:37 av Timar Timar er ikke aktiv
Gammel
Millen sin avatar
God morgen. Igår planleggingsdag i bhg -idag syk unge dog en annen unge.
Ja ja vi får se hva dagen bringer, men først kaffe.
Postet 13-03-18 kl 08:40 av Millen Millen er ikke aktiv
Gammel
Blå sin avatar
God morgen

Jeg startet dagen med ett litt lite hyggelig møte i heisen. Jeg hadde sendt en e-post med det jeg trodde var en ganske uskyldig forespørsel, men som hun har oppfattet som at en jobb ikke er gjort godt nok. Jeg har lest e-posten min om igjen nå og kan ikke helt se hvordan den er tolket slik, men innser at det nok ligger noe historikk her. Av og til er jeg litt lei av å måtte liste meg rundt folk og være så skrekkelig forsiktig hele tiden.

Så selv om det er nydelig vær og egentlig en fin dag, så ble den litt dum. Jeg regner med at den går seg litt til.
Postet 13-03-18 kl 08:44 av Blå Blå er ikke aktiv
Gammel
celebelen sin avatar
God morgen fra hjemmekontoret. Vi skal på utviklingssamtale på skolen i dag, da var det greit å slippe å reise fram og tilbake til jobb.
Postet 13-03-18 kl 09:02 av celebelen celebelen er ikke aktiv
Gammel
Blånn sin avatar
God morgen! Jeg skal straks stå opp og gå ned til frokost før en dag med forelesning/workshop. Hjem igjen i kveld.
Postet 13-03-18 kl 09:11 av Blånn Blånn er ikke aktiv
Gammel
Tjorven sin avatar
Jeg sitter på jobb og føler meg godt forberedt. I dag igjen skal jeg tilbake til den jobben jeg sluttet i for 2 års tid siden, og jeg gruer meg fremdeles. Jeg lurer på om den kjipe følelsen noen gang kommer til å gå over.

Vi holder på å pakke ned leiligheten vår. Jeg blir veldig overrasket over hvor mange ting vi faktisk eier.
Postet 13-03-18 kl 09:21 av Tjorven Tjorven er ikke aktiv
Gammel
Fersken sin avatar
Trøtt morgen og da må det desto mer kaffe til. Jaja, bare en dag til på jobb denne uken, så er det tur til bartebyen.
Postet 13-03-18 kl 09:51 av Fersken Fersken er ikke aktiv
Gammel
Addison sin avatar
God morgen! Jeg er på dag t-4, før ferie, påske og ny jobb. Men ikke noe som tyder på at det skal bli rom for å runde av, her løper vi ut døren. Nuvel, skal ikke klage, nå er det straks tid for nye, spennende ting! Og solen skinner ute.
Postet 13-03-18 kl 10:05 av Addison Addison er ikke aktiv
Gammel
Hjertensfryd sin avatar
Sendt to unger avgårde på skidag. Eg klarte å leite opp to ski par hjå mamma og pappa tilslutt. Ikkje heilt gode sko og ikkje lik lengde på stavane. Jada. Heldigvis sol og fint ute, så dei får nok ein fin dag. Skulle berre ønske at det var opna opp for andre ting enn ski. Det var mange som ikkje hadde ski sa jentene.
Postet 13-03-18 kl 10:11 av Hjertensfryd Hjertensfryd er ikke aktiv
Gammel
Blondie sin avatar
Har fått pepper for en e-post jeg også og jobbet heftig med å ikke fremstå som snill-smileyen en periode. Voksne folk som ikke tåler faglige spørsmål (men oppfatter dem som subtil kritikk) er vanskelig å håndtere, synes jeg.

Snart kaffe igjen, da hjelper det nok.
Postet 13-03-18 kl 10:22 av Blondie Blondie er ikke aktiv
Gammel
Toffskij sin avatar
Hjemmekontor her også. Får vel prøve å være litt produktiv.
Postet 13-03-18 kl 10:34 av Toffskij Toffskij er ikke aktiv
Gammel
Avatar sin avatar
Har dere solgt Tjorven?
Postet 13-03-18 kl 10:49 av Avatar Avatar er ikke aktiv
Gammel
Millen sin avatar
Fint med unger som er syke kl. 8 og frisk kl.10 og kjeder seg. Skjerm er ikke alternativ... streng og kjip mamma.
Postet 13-03-18 kl 10:52 av Millen Millen er ikke aktiv
Gammel
ingling sin avatar
Fridag på meg i dag. Skal snart kjøre en bil full av klassens skøyter og sekker til ishallen, ellers minimalt med planer. Det trengs.
Postet 13-03-18 kl 10:58 av ingling ingling er ikke aktiv
Gammel
Blå sin avatar
Blondie.

Det er godt at vi er flere.

Jeg har funnet ut at en fin soldag godt kan brukes til å hente noen brosjyrer som er blitt liggende på trykkeriet. Godt med en unnskyldning til å gå ut.
Postet 13-03-18 kl 11:04 av Blå Blå er ikke aktiv
Gammel
Tjorven sin avatar
Avatar: Nei, vi skal selge. Det skal tas bilde av leiligheten i begynnelsen av april, for ... for å si det mildt ... så gjenstår det noe ryddearbeid.
Postet 13-03-18 kl 12:50 av Tjorven Tjorven er ikke aktiv
Gammel
Hjemme med sykt barn her, han spiller litt før vi skal til legen.
Postet 13-03-18 kl 14:57 av Chablis Chablis er ikke aktiv
Gammel
Candy Darling sin avatar
Jeg har gått en skitur på litt over 2 mil i "lunsjen".

#nedtelling
Postet 13-03-18 kl 15:12 av Candy Darling Candy Darling er ikke aktiv
Gammel
Hondacrv sin avatar
Bra lunsj, candy.

Eg sit og diskuterer med meg sjølv om eg er så sliten/depri at eg ikkje klarer å jobbe, eller om eg er så sliten/ depri fordi eg ikkje møter folk fordi eg ikkje er på jobb. Og så vrir det seg litt i magen når eg tenkjer på å gå på jobb. Jau.
Postet 13-03-18 kl 15:37 av Hondacrv Hondacrv er ikke aktiv
Gammel
Stompa sin avatar
Sitter og blomstrer i fellesområdet i bofellesskapet til Frøkna, så hun og kjæresten kan være litt i fred.

Hun har det heldigvis litt bedre mentalt enn jeg fryktet, og smertene er til å leve med (hun klarte å gjennomføre engelsktentamen i dag).

I morgen skal vi til idrettslege og få mer svar på hva hun kan forvente framover. Og jeg har hatt samtale med kontaktlærer om oppfølging framover så hun får trent det hun kan og ikke går helt i kjelleren. Når hun er vant til 25-30 timers trening i uka, kan hun ikke bli sittende i ro. Det ser heldigvis ut til at de er vant til slike scenario. Det gjør det litt lettere når jeg må reise fra henne igjen.
Postet 13-03-18 kl 16:03 av Stompa Stompa er ikke aktiv
Gammel
polarjenta sin avatar
Stompa: Jeg hørte på en tidligere toppidrettsutøver i dag som fortalte at da hen var 16 år og hadde flyttet sørover for å gå på idrettsgymnas mså ble han skadet etter 2 mnd, alvorlig skade. Først tenkte hen at det bare var å gi opp, men så var det flere som sa til hen at det måtte han jo ikke gjøre. Så da bestemte hen seg for at hen skulle trene det hen kunne, han skulle bli sterkere og hen skulle jobbe hardt med skolen. Hen var skadet 3 mnd og sa at flere droppet ut senere, men at hen tok med seg det hen lærte under skadeperioden og gjorde det bra i sin idrett. Så det kan hende at det kan komme positive ting ut av det også.
Postet 13-03-18 kl 20:20 av polarjenta polarjenta er ikke aktiv
 
Nylige blogginnlegg av Kaffestuggu

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 06:38.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no