Gå tilbake   Foreldreportalen > Blogger > Kaffestuggu – Where everybody knows your nick

Offe

Kaffestuggu er åpen døgnet rundt for kaffe, vin, te, øl, brus, vann eller bare skravling. Alle, både nye og gamle, er hjertelig velkomne her! Bloggen er helt åpen og kan, som alle åpne blogger, også leses av ikke-FP-medlemmer og Google.

Bloggen tilhører ikke ett bestemt medlem, men drives av moderatorteamet i fellesskap, og den åpnes hver morgen av den første i teamet som føler for det. Kaffestuggu har ofte åpent på kveldstid også, særlig i helgene.
Rangér dette innlegget

Offe

Postet 14-03-18 kl 07:29 av Kaffestuggu

Kommentarer totalt 56  

Kommentarer

Gammel
Pappalille sin avatar
Jeg er ennå skikkelig forkjølet. Denne klorer seg fast og nekter å slippe taket! Det er mye nysing og snyting, og jeg lurer på om jeg ender opp med å måtte ta et snørrpapir-lån.

Ellers er det greit nok med onsdag når sola skinner. Ha en god dag folkens. =)
Postet 14-03-18 kl 08:11 av Pappalille Pappalille er ikke aktiv
Gammel
polarjenta sin avatar
God bedring, pappalille.

Det er litt nedtur når man tror det er torsdag også er det bare onsdag.

Jaja, straks jobb.
Postet 14-03-18 kl 08:25 av polarjenta polarjenta er ikke aktiv
Gammel
Blå sin avatar
God bedring Pappalille.

Jeg er i uendelig mye bedre humør enn i går. Heldigvis. Jeg trente i går og er akkurat passe mør i kroppen, sånn at jeg er full av god samvittighet. Det er nydelig vær og jeg skal tidlig hjem, spise middag med begge jentene mine og få litt tid i hagen håper jeg.
Postet 14-03-18 kl 08:50 av Blå Blå er ikke aktiv
Gammel
Millen sin avatar
God bedring Pappalille.

Endelig etterlengtet alenetid idag og tur til biblioteket for å levere en bok i strålende sol er dagens plan...
Postet 14-03-18 kl 08:55 av Millen Millen er ikke aktiv
Gammel
Maverick sin avatar
God morgen! Jeg har sendt avgårde to av tre unger. Eldste skal på dag 2 med utplassering på Bygg&Anlegg, han hadde stjerner i øynene da han kom hjem i går. «Jeg vil bli snekker!»
Postet 14-03-18 kl 09:46 av Maverick Maverick er ikke aktiv
Gammel
Anda sin avatar
Jeg har ingen møter i dag?!?!!!
Postet 14-03-18 kl 09:46 av Anda Anda er ikke aktiv
Gammel
Blå sin avatar
Så bra Maverick.

Jeg har en veldig fornøyd tømrer lærling hjemme hos meg også.

Om han søker den veien og om du vil ha et råd, så sjekk om det er noen skoler som tilbyr det som i Hordaland kalles vekslingsmodellen, der elevene får begynne som lærlinger med en gang og slipper to år på skolen før de kommer ut i realitetene. Eventuelt TAF (igjen, det kan være det kalles noe annet i Oslo), der de kombinerer lære med studiespesialiserende. De får også begynne som lærlinger med en gang, men kjører dobbeltløp, altså at de får både fagbrev og studiespesialiserende.
Postet 14-03-18 kl 09:49 av Blå Blå er ikke aktiv
Gammel
Onsdag, blå himmel og sol. Jeg skal forsøke å ikke irritere meg over jobbb.
Postet 14-03-18 kl 10:01 av millact millact er ikke aktiv
Gammel
Ru sin avatar
Jeg har gjemmekontor. Samtidig som naboen holder på å få fjernet masse mur og stein i hagen. Dunk-dunk-dunk-dunk.
Jaja. Vi får ny mur langs tomtegrensen, så jeg klarer helt fint å lide meg gjennom dette.
Det største problemet er egentlig at jeg ikke får hørt på musikken jeg vil høre på. Eller må høre på. En uke til Verdis Requiem med koret og det skal være utenat. Jeg trenger øve og høre og høre og øve, og spesielt første satsen er jo så piano at den knapt høres på opptak.
Postet 14-03-18 kl 10:02 av Ru Ru er ikke aktiv
Gammel
Éowyn sin avatar
God morgen. Jeg er på vei til en konferanse i Oslo.
Postet 14-03-18 kl 10:10 av Éowyn Éowyn er ikke aktiv
Gammel
Neket sin avatar
Morn. Ferdig med dagens første møte. Jeg har klart å booke møter fra 11-13, blir ikke noe lunsj på meg gitt.
Postet 14-03-18 kl 10:50 av Neket Neket er ikke aktiv
Gammel
Fersken sin avatar
Siste dag på jobb denne uken. Og så har jeg jammen fri på mandag også.
Postet 14-03-18 kl 11:12 av Fersken Fersken er ikke aktiv
Gammel
Toffskij sin avatar
Morn! Jeg har undervisningsfri noen uker, og det er veldig deilig å slippe daglige deadlines for en stund.
Postet 14-03-18 kl 11:19 av Toffskij Toffskij er ikke aktiv
Gammel
Musemus sin avatar
Blå: Tid i hagen?? Vi har et to-etasjeshus, med kjøkken i andre etasje, og vi har snø til opptil kjøkkenvinduet. Jeg kødder ikke.
Postet 14-03-18 kl 11:32 av Musemus Musemus er ikke aktiv
Gammel
Blondie sin avatar
Hagen vår har druknet, tror jeg. Har ikke sett den på et halvt år, hvertfall. Jeg er så lei av snø! Eldste sa det så fint i morges, når jeg pakket til minstes skidag. "Det burde ikke være mulig å arrangere skidag i mars!".
Postet 14-03-18 kl 11:37 av Blondie Blondie er ikke aktiv
Gammel
Matilda sin avatar
Jeg er så LEI av SNØØØØØ!

Jeg har nedtelling til London-helg, men først skal jeg liksom overleve ei uke til og komme à jour med vurdering. Høhø. Minsten har vært sjuk noen dager, men er i barnehage igjen i dag, så jeg får henge i. Skal sitte barnevakt for mininevøen et par timer i dag også, så det blir i alle fall ikke kjedelig! :svosj:
Postet 14-03-18 kl 11:38 av Matilda Matilda er ikke aktiv
Gammel
Blå sin avatar
Ikke lenger snø der vi bor og jeg håper at "hvilekassen" fra komposten ikke lenger er frossen, for da skal jeg arbeide litt i den og legge ny jord ut på bedene. Men vi får nå se.
Postet 14-03-18 kl 11:39 av Blå Blå er ikke aktiv
Gammel
Divine sin avatar
Tid i hagen? Jeg kan ikke se for meg at den snøen noensinne vil smelte. Det er rett og slett altfor mye av den.
Postet 14-03-18 kl 11:40 av Divine Divine er ikke aktiv
Gammel
Addison sin avatar
Jepp, jeg ser for meg skiføre til st. Hans, minst!
Postet 14-03-18 kl 11:43 av Addison Addison er ikke aktiv
Gammel
Hondacrv sin avatar
Er alle vindu i første etasje under snøen da, museums?

For ein vakker uttalelse, Blondie.
Postet 14-03-18 kl 11:45 av Hondacrv Hondacrv er ikke aktiv
Gammel
Matilda sin avatar
Det verste er at hagen vår er så dårlig drenert. Det kommer til å bli så vanvittig vått at vi ikke kan gå rundt der når det smelter, heller. Nå har det riktignok synki sammen litt, men det er nok en meter igjen. Jeg har for eksempel pallekarmbed i tre høyder med drivbenk oppå ett eller annet sted inni der, uten å kunne si helt hvor. Nok nå, ass.
Postet 14-03-18 kl 11:46 av Matilda Matilda er ikke aktiv
Gammel
Millen sin avatar
Melder meg inn i klubben som er lei SNØ.
Postet 14-03-18 kl 12:02 av Millen Millen er ikke aktiv
Gammel
Adrienne sin avatar
Vi har kapitulert hjemme hos oss når det gjelder snøen. Det ramlet ned fra garasjetaket i går, og vi gidder ikke en gang prøve å spa frem veien til sidedøra, så nå er garasjeporten eneste måten å komme inn i garasjen på. Krysser fingre for at fjernkontrollen på garasjen ikke ryker mens vi venter på at snøen smelter. Som skjer i mai en gang, tror jeg.
Postet 14-03-18 kl 12:24 av Adrienne Adrienne er ikke aktiv
Gammel
Candy Darling sin avatar
Joda, nå smelter det unna som bare det her i sentrum.
Postet 14-03-18 kl 12:33 av Candy Darling Candy Darling er ikke aktiv
Gammel
celebelen sin avatar
Jeg er veldig spent på dreneringen i hagen vår. Vi kjøpte jo huset i mars i fjor (da var det ikke noe snø igjen), og overtok i sommer, så dette er første vår. Heldigvis bor vi øverst i området, så alt kommer i hvert fall til å renne vekk...
Postet 14-03-18 kl 12:37 av celebelen celebelen er ikke aktiv
Gammel
Adrienne sin avatar
Dreneringen hjemme hos oss bare bør virke, for ikke bare har vi de uendelige mengdene med snø som er i vår hage, men vi har også de uendelige mengdene med snø som naboen har akkumulert også, som skal renne over vår gårdsplass og ned til neste nabo.
Postet 14-03-18 kl 13:18 av Adrienne Adrienne er ikke aktiv
Gammel
Ru sin avatar
Sitat:
Opprinnelig lagt inn av Gammelt jungelord
Du vet det blir en sen vår når skaren bærer til St.Hans
Her har hjorten laget sti i hagen. Og bæsjet overalt.
I går var det aldeles nydelig vær og jeg skulle gjerne begynt så vidt i hagen. Det er mye gammelt som skulle vært tatt bort, og det er ypperlig å gjøre det nå før sevjen begynner å stige. Her er det bare flekker med snø, heldigvis.
Postet 14-03-18 kl 13:31 av Ru Ru er ikke aktiv
Gammel
Albertine sin avatar
Så en forfrossen trønder som skal til hovedstaden i helga trenger ikke å tenke på småsko, altså?
Postet 14-03-18 kl 13:43 av Albertine Albertine er ikke aktiv
Gammel
Bluen sin avatar
Det er meldt 15 minus i Oslo om morgenen lørdag og søndag, men det stiger nærmere varmegrader utpå dagen - hvilket betyr slaps. Det er riktignok en del bare gater i sentrum.

(Hilsen en østlending som skal til Trondheim i helga )
Postet 14-03-18 kl 13:46 av Bluen Bluen er ikke aktiv
Gammel
Anda sin avatar
Småsko i Oslo nå? Nope.
Møtefri dag kan forøvrig brukes til brannslukning etter unødvendig-eskalerings-helvete.
Postet 14-03-18 kl 14:11 av Anda Anda er ikke aktiv
Gammel
Tjorven sin avatar
Jeg gikk mellom to møter i dag, og ble stående med lukkede øyne og vente på grønt mann. Sola varmet skikkelig og det var så godt.

Og vips, så hadde det visst vært grønn mann og blitt rødt igjen. Jeg må ha sett skikkelig teit ut der jeg stod.
Postet 14-03-18 kl 14:30 av Tjorven Tjorven er ikke aktiv
Gammel
Tallulah sin avatar
Det er flere sånne som deg som står rundt om i byen, Tjorven. Den reklamen med folk som strekker seg etter den ene lille stripa med vårsol er så utrolig norsk og gjenkjennelig.
Postet 14-03-18 kl 15:31 av Tallulah Tallulah er ikke aktiv
Gammel
Millen sin avatar
Jeg har vært ute og gått lang tur og stoppet opp flere ganger og kjente solen varme.
Og det har begynt å smelte litt ihvertfall, og dette er ikke i Oslo SEntrum.
Postet 14-03-18 kl 15:38 av Millen Millen er ikke aktiv
Gammel
Addison sin avatar
Jeg tror brøytemannskapene i vår kommune nå har gitt opp og venter på at det skal smelte av seg selv på småveiene. Det er absolutt ikke flere steder å gjøre av snøen, den bare raser ut igjen i veibanen. Håper bare det smelter nok før alle kuldegradene kommer tilbake i helgen.
Postet 14-03-18 kl 15:46 av Addison Addison er ikke aktiv
Gammel
Harriet Vane sin avatar
Bodø er så KALDT! Vakkert, javisst, men herregud, så surt og kaldt. Jeg lengter eter krokus og vår.
Postet 14-03-18 kl 18:30 av Harriet Vane Harriet Vane er ikke aktiv
Gammel
Blondie sin avatar
Jeg skal til Bergen i langhelgen og håper på mindre snø og mildere vær.
Postet 14-03-18 kl 19:31 av Blondie Blondie er ikke aktiv
Gammel
Musemus sin avatar
Hondacrv: Neida, vinduene er ikke under snø. Men ca 2 meter fra huset så starter snøhaugen og den går nesten like høyt som opp til kjøkkenvinduet. Liksom foran der bilen er parkert. Helt vilt!
Postet 14-03-18 kl 21:12 av Musemus Musemus er ikke aktiv
Gammel
Hondacrv sin avatar
Uff. Eg håpar me aldri får ein slik vinter att.
Postet 14-03-18 kl 21:42 av Hondacrv Hondacrv er ikke aktiv
Gammel
ingling sin avatar
På vei hjem etter 11,5 time på jobb. Fått gjort mye, da. Det er alt for mange møter på dagtid!
Postet 14-03-18 kl 21:46 av ingling ingling er ikke aktiv
Gammel
Skilpadda sin avatar
Sant det er overraskende kaldt på den nordnorske kysten, Harriet? Det er liksom en helt annen type kulde enn sånn mer innlandskulde som man har på Østlandet.

Jeg har stresset fra jobb for å rekke yoga, og stresset fra yoga for å rekke frisør. Godt jeg greide å unngå stress i selve yogatimen, da.

Nå skal jeg omsider spise noe, og så lage kransekakedeig, har jeg tenkt.
Postet 14-03-18 kl 21:57 av Skilpadda Skilpadda er ikke aktiv
Gammel
Blånn sin avatar
Jeg ser jeg er kjerringa mot strømmen, men det er jo ikke noe nytt. Denne vinteren er jo helt fantastisk! Massevis av snø og akkurat passe med kuldegrader.
Postet 14-03-18 kl 22:04 av Blånn Blånn er ikke aktiv
Gammel
Stompa sin avatar
Altså, jeg var i Oslo forrige helg og var forberedt på det meste ut fra at jeg hadde hørt at det var så mye snø i byen - men det var det jo ikke? Litt isete på fortauene der jeg var (Grünerlækka/Dælenenga), og veldig fint skiføre oppe ved Sognsvann tydeligvis, men ellers var det da ikke mye snø? Nå er jeg i Fredrikstad, og her er det heller ikke særlig snø. Ser jo at det er vinter, men ikke mer enn det.

Og ja - vinteren i Bodø har vært uvanlig kald i år. Det er ikke vanlig at det er sånn som det har vært etter nyttår. Vanligvis har vi vi mest dager rundt 0/med plussgrader, men i år har det vært minusgrader kontinuerlig i flere måneder. :fryser:
Postet 14-03-18 kl 22:18 av Stompa Stompa er ikke aktiv
Gammel
Blondie sin avatar
Det er veldig mye mindre snø i Oslo enn her hos meg, to timer unna. Jeg er glad i snø og ordentlig vinter, men i år har det vært tungt. Jeg er mer stemt for snø før jul og i januar, egentlig. I mars vil jeg se krokus!
Postet 14-03-18 kl 22:35 av Blondie Blondie er ikke aktiv
Gammel
Stompa sin avatar
Hos oss er mars en vintermåned, så det har sikkert noe med det å gjøre.
Postet 14-03-18 kl 22:37 av Stompa Stompa er ikke aktiv
Gammel
Blånn sin avatar
Her i skogkanten i Oslo er det godt med snø. Det er ikke like mye nedover i sentrum.
Postet 14-03-18 kl 22:37 av Blånn Blånn er ikke aktiv
Gammel
Skilpadda sin avatar
Det er ikke så mye snømengder i Oslo nå, nei. Det er mest det at det pleier å være mer vår på denne tiden, og i stedet snør det annenhver dag, liksom.

Jeg fikk akkurat opp noen bilder jeg tok for to år siden i Botanisk hage, og da var det helt bart og masse skudd og gåsunger på trærne. Det er mer normalt midt i mars.
Postet 14-03-18 kl 22:41 av Skilpadda Skilpadda er ikke aktiv
Gammel
Pamina sin avatar
Fredrikstad pleier normalt å være mer eller mindre bart for snø i slutten av januar.
Postet 14-03-18 kl 22:42 av Pamina Pamina er ikke aktiv
Gammel
Bluen sin avatar
Ekstremt mye mindre snø i Oslo sentrum enn hos oss, to mil unna! Hvis man ser på snødybden på plener som ikke har vært måkt, f.eks. er det over en halvmeter forskjell.
Postet 14-03-18 kl 23:31 av Bluen Bluen er ikke aktiv
Gammel
Tallulah sin avatar
Oslo er også en by med ganske store høydeforskjeller, så du skal ikke så veldig langt unna sentrum før det ligger et ganske tykt lag. Jeg bor tre km fra Oslo S, fremdeles i en sentrumsbydel, og her ligger det en halvmeter, og digre brøytefonner.

Sammenliknet med mer snørike steder er det det ikke mye, men sammenliknet med hva det pleier å være i Oslo på denne tiden er det enormt.
Postet 14-03-18 kl 23:35 av Tallulah Tallulah er ikke aktiv
Gammel
Palmen sin avatar
Jeg bor i Oslo, og hos oss er det fortsatt full vinter! Tror det har blitt nesten bart på hovedveiene i løpet av dagen i dag.
Postet 15-03-18 kl 00:06 av Palmen Palmen er ikke aktiv
 
Nylige blogginnlegg av Kaffestuggu

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 04:03.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no