Gå tilbake   Foreldreportalen > Blogger > Kaffestuggu – Where everybody knows your nick

Toffe

Kaffestuggu er åpen døgnet rundt for kaffe, vin, te, øl, brus, vann eller bare skravling. Alle, både nye og gamle, er hjertelig velkomne her! Bloggen er helt åpen og kan, som alle åpne blogger, også leses av ikke-FP-medlemmer og Google.

Bloggen tilhører ikke ett bestemt medlem, men drives av moderatorteamet i fellesskap, og den åpnes hver morgen av den første i teamet som føler for det. Kaffestuggu har ofte åpent på kveldstid også, særlig i helgene.
Rangér dette innlegget

Toffe

Postet 22-06-17 kl 08:09 av Kaffestuggu

Kommentarer totalt 38

Kommentarer

Gammel
Blånn sin avatar
Siste dag med lærere på jobb!
Postet 22-06-17 kl 08:22 av Blånn Blånn er ikke aktiv
Gammel
Millen sin avatar
Hjemme med fortsatt pjusk lillesøster. Hun sover ennå.
Nå er det tydeligvis min tur til å bli syk- har ikke tid til det.

Har kaffe.
To stk glade barn gikk til siste skoledag idag.
Postet 22-06-17 kl 09:01 av Millen Millen er ikke aktiv
Gammel
Pamina sin avatar
Siste skoledag før a og F.

Fin vitnemålsutdeling med 10.trinn i går, masse tårer og savn og veldig mange timer på beina. Litt mør i dag, kjenner jeg. Ungene er avgårde og jeg skal forflytte meg rolig til jobb etter hvert.
Postet 22-06-17 kl 09:17 av Pamina Pamina er ikke aktiv
Gammel
007 sin avatar
Halv skoledag for fjortisen min, selv får jeg ferie i morgen. I går var det avslutning med 10. trinn her også, med taler, tårer og (edruelige) gaver.
Jeg har en rolig morgen og venter på at blomsterbutikken skal åpne. Yngstes lærer får blomst av klassen, en tier fra hver elev (fra klassekassen) er nok til en pen kvast til en flott lærer.
Postet 22-06-17 kl 09:33 av 007 007 er ikke aktiv
Gammel
Tjorven sin avatar
Mine unger har siste skoledag i dag. I morgen skal de få rydde rommene sine, for det ser jeg at ikke har skjedd på en stund.

Jeg har sett over kalenderen og snuppa har hatt ALTFOR mye opplegg de siste ukene. Så det blir bra med ferie nå.

Jeg skal jobbe en stund til, og må bare innrømme at jeg ikke i tilstrekkelig grad har klart å skru om hodet fra den rettsaken som jeg trodde jeg skulle være meddommer i denne uka og til å faktisk jobbe igjen. Men i dag har jeg svært konkrete oppgaver på planen, og det hjelper på.
Postet 22-06-17 kl 09:37 av Tjorven Tjorven er ikke aktiv
Gammel
Toffskij sin avatar
Sterkt etterlengtet siste skoledag for mine unger også. To timer kosetime på hver, så vidt jeg kan forstå.

Jeg, derimot, jeg må skrive som en gal hele dagen.
Postet 22-06-17 kl 09:39 av Toffskij Toffskij er ikke aktiv
Gammel
Matilda sin avatar
Her har elevene høytidelig avslutning med læreren sin en halvtime, og så er det sommerkonsert og show med elever og pølsegrilling. Synd det regner litt... Jeg henger rundt og venter på sommeravslutning for lærerne klokka 12, og skal liksom rydde litt før det.

Førsteklassingen hat siste dag og fikk ha med godis på skolen, det var stas. Mora og småsøsknene litt mer lunkne.
Postet 22-06-17 kl 09:45 av Matilda Matilda er ikke aktiv
Gammel
Blå sin avatar
Storesøster har siste skoledag i dag og høytidelig avslutning i kveld. Lillesøster har siste dag og karakterutdeling i morgen. Jeg har siste dag før ferie og siste dag i denne jobben i dag.

I morgen er det rydding og pakking og lørdag morgen reiser vi på ferie. Hei så det går.
Postet 22-06-17 kl 09:50 av Blå Blå er ikke aktiv
Gammel
Trixie sin avatar
Vi er våkne. Ungene har F, jeg har 60% f.
Vi er på sommerhuset til en vennefamilie ved sjøen så her venter en fin dag håper jeg. Foreløpig er det ganske stille i huset.
Postet 22-06-17 kl 10:01 av Trixie Trixie er ikke aktiv
Gammel
Maverick sin avatar
Siiiiste skoledag! Hurra!
Postet 22-06-17 kl 10:15 av Maverick Maverick er ikke aktiv
Gammel
Frøy sin avatar
jeg har feriebarn hjemme, og for å gjøre det hele komplett skal jeg på styremøte etter jobb og er ikke hjemme før sent, mens mannen er på vakt innerst i fjorden. Jaja en gang må de bli voksne de også.
Postet 22-06-17 kl 10:22 av Frøy Frøy er ikke aktiv
Gammel
celebelen sin avatar
Jeg startet dagen med å ta imot elektriker, i ettermiddag kan vi forhåpentligvis starte å legge parkett over varmefolien. Fortsatt noen uker igjen på jobb, men jeg skimter F i det fjerne.
Postet 22-06-17 kl 10:22 av celebelen celebelen er ikke aktiv
Gammel
Ru sin avatar
Skole hele uken for ungene her, men i morgen er det nok bare kos og dill.
I dag skulle klassen til Knotten rydde og vaske klasserommet, se film og ha svømming. I morgen var det avslutning og sikkert halv dag.
Hva Knøttelitens klasse bedriver må man bare gjette seg til, førsteklassingen er ikke særlig informativ. De skulle visst ha lekedag i morgen. Hun skal nå uansett på SFO ut neste uke, før det er F.

Jeg er på jobb og småfryser. Jeg har endelig funnet igjen brillene mine etter å ha brukt reservebriller noen dager. Fant igjen brillene da jeg kom på den gløgge ideen å henge opp brillene på tv-opphenget på soverommet i går. Der hang det et par fra før gitt. Det er en skikkelig dårlig deal å være nærsynt og å legge fra seg brillene. Ser jo ikke skjit når jeg leter.
Pollensesongen tar nye høyder, tross daglig regn, så jeg er på øyedråper og hovne øyne for første gang på veldig mange år. Vanligvis blir jeg snufset og nyser meg kvart ihjel.

Jaja. Jobbe nå, liksom.
Postet 22-06-17 kl 10:32 av Ru Ru er ikke aktiv
Gammel
Palmen sin avatar
Jeg er på F! Med de to minste, endste og mannen kommer etter når skolen slutter i dag. En hel måned med sol og fri! Yay!
Postet 22-06-17 kl 10:32 av Palmen Palmen er ikke aktiv
Gammel
Skole i dag og i morgen for mine to. Yngste har idrettsdag og de skal grille på skolen. Typisk at det da er regn, men nå er det opphold.
Postet 22-06-17 kl 10:39 av millact millact er aktiv nå
Gammel
Appelsin sin avatar
Skal på gjørmetur i fjellet straks.
Prøver å fordøye gårsdagens 12-åring på skoleavslutning. Jeg har pikatre oppdratt et ekstrovert barn uten sceneskrekk
Postet 22-06-17 kl 10:54 av Appelsin Appelsin er ikke aktiv
Gammel
Blå sin avatar
Ikke sant Appelsin, at det er rart når man får barn som er ulike en selv?

jeg holder på å organisere en facebookside for fotballlaget. Har brukt litt tid på å overtale en mor til at datteren kunne få lov til å være på Facebook bare for å være i denne gruppen. Hun har sagt ja, og når jeg nå kommer i gang så viser det seg selvsagt at datteren har vært på Facebook med pseudonym i to år.
Postet 22-06-17 kl 11:09 av Blå Blå er ikke aktiv
Gammel
Blondie sin avatar
Herlig, Blå!

Overskyet, rolig dag. Lite planer utover å pusle litt rundt.
Postet 22-06-17 kl 11:12 av Blondie Blondie er ikke aktiv
Gammel
Skilpadda sin avatar
Morn! Jeg er fremdeles i Trondheim, og i dag er det jammen sol, og har vært det i minst en time sammenhengende! Jeg prøver å finne noen fagfolk å snakke med på formiddagen, men det ser ut til at 1300-møtet mitt blir det eneste. Spørs om jeg må stikke ut litt før det og få med meg litt av dette solskinnet.
Postet 22-06-17 kl 11:13 av Skilpadda Skilpadda er ikke aktiv
Gammel
Tjorven sin avatar
Blå - sånn for å komplisere det hele - Hvorfor bruker ikke fotballaget Spond? Det er jo mye enklere og gir deg masse statistikk og oversikter i tillegg.

Laget mitt har spillere på bare 11-12 år så da var ikke Facebook et alternativ, men Spond fungerer veldig greit.
Postet 22-06-17 kl 11:41 av Tjorven Tjorven er ikke aktiv
Gammel
Ru sin avatar
Spond kan virkelig anbefales!
Jeg har brukt det mest til kamper, men vet andre bruker det til treninger også. Veldig greit og enkelt å legge ut ting, og man kan differensere informasjonen.
Postet 22-06-17 kl 11:43 av Ru Ru er ikke aktiv
Gammel
Hjertensfryd sin avatar
Siste skuledag for mine tre troll. Eg er invitert til lunsj på jobben, men har bestemt meg for å ikkje gå. Dei har skuffa stort i det siste, så eg orker ikkje å bruke opp den lille energien eg har, på dei.
Postet 22-06-17 kl 13:02 av Hjertensfryd Hjertensfryd er ikke aktiv
Gammel
Blå sin avatar
Spond har jeg aldri hørt om en gang. Vi har brukt Viber. Det fungerer bare sånn delvis og hovedproblemet er at vi ikke får foreldrene til å være der og dermed får vi ikke gitt alle informasjon samtidig. Fordelen med Facebook er at der er folk stort sett.

Jeg tror ikke at jeg orker å foreslå enda et system nå etter at vi har diskutert det så lenge.
Postet 22-06-17 kl 13:57 av Blå Blå er ikke aktiv
Gammel
Tjorven sin avatar
Jeg ville også bare brukt facebook hvis jentene var gamle nok, men "mine jenter" er ikke det. Fordelen med Spond er at jeg faktisk har oversikt over treningsoppmøte. Et par av jentene har begynt å melde seg av trening en halvtime før den skal begynne, igjen og igjen. Da er det veldig greit å kunne vise frem en graf når man møter argumentasjon om "nehei, for tenk. Det har jeg bare gjort en gang." (Og jentene har begynt å være enig med snuppa om at moren hennes er ganske streng, samtidig som de sier at de elsker meg.)
Postet 22-06-17 kl 14:03 av Tjorven Tjorven er ikke aktiv
Gammel
Fersken sin avatar
Hos oss er det vi foreldre som bruker Spond og ligger inne som brukere på vegne av spilleren. Men her er jentene 07-modeller og de aller fleste av de er skikkelige vimser med mobilen. Ja, det er en ekstra app, men ingen big deal.
Postet 22-06-17 kl 14:27 av Fersken Fersken er ikke aktiv
Gammel
Tjorven sin avatar
Fersken: Ja, vi introduserte jentene for spond først i år. På laget til sønnen min (07-modell) er det bare foreldrene som er inne.

Men når det kom til 05-jentene, så var foreldrene så dårlige til å informere ungene sine at det ble fryktelig mange spørsmål fra jentene. Og 11-12-åringer har et såpass symbiotisk forhold til telefonen sin at det ikke er noe problem å få dem i gang på et nytt system
Postet 22-06-17 kl 14:43 av Tjorven Tjorven er ikke aktiv
Gammel
Ru sin avatar
Vi har samarbeidslag fra høsten av, så da blir det nok mer Facebook enn noe annet. Men det skal nok gå greit. For første gang på årevis skal jeg få lov til å sette laget før kamp, i stedet for å bruke dagene i forveien på å sørge for at vi har nok spillere ...
Postet 22-06-17 kl 15:06 av Ru Ru er ikke aktiv
Gammel
Maverick sin avatar
Jeg oppdaget nettopp at vi kan fylle et stafettlag med bare folk som heter (i en eller annen versjon) Haile Gebreselassie. Det hadde vært stilig påmelding da!
Postet 22-06-17 kl 15:29 av Maverick Maverick er ikke aktiv
Gammel
Tjorven sin avatar
Ru: Jeg har gått motsatt vei i år, og jeg må si at jeg ELSKER å hente inn yngre spillere som blir kjempemotivert av å få spille med oss kontra å måtte mase på spillere som "lurer på om jeg kanskje ikke har lyst".
Postet 22-06-17 kl 15:34 av Tjorven Tjorven er ikke aktiv
Gammel
Ru sin avatar
Tjorven: Helt til de tar det for gitt å spille opp og blir usmakelige og eplekjekke. Nei, good riddance. Jeg er glad jeg slipper dem i år. Neste sesong må de gjøre seg fortjent til det, og det er mange om beinet. (Jeg er drittlei, jeg vet det, og jeg vet at det nok gjennomsyrer hva jeg sier og skriver.)
Postet 22-06-17 kl 15:43 av Ru Ru er ikke aktiv
Gammel
Polyanna sin avatar
Palmen, jeg husker ikke akkurat hvor det er dere driver og har sol, kan du sende meg et hint? Jeg skal jo til samme land i hvert fall, drar i morgen.
Postet 22-06-17 kl 16:09 av Polyanna Polyanna er ikke aktiv
Gammel
Tjorven sin avatar
Ru: Det er sant. Du får lov til å velge deg spillere. Jeg er fremdeles lagleder for et barnelag, og der skal alle få spille like mye. Vi har uansett fordelt hvem som får spille opp såpass mye at det fremdeles er stas.
Postet 22-06-17 kl 16:10 av Tjorven Tjorven er ikke aktiv
Gammel
Pamina sin avatar
Regner med at Palmen er på Høttah!

Vi reiser nedover til Spania i Malagaområdet i begynnelsen av juli, jeg gleder meg noe sinnsykt til å kunne få sol på kroppen og feriefølelse og masse tid med mann og barn. Først blir det imidlertid rydding og bestigning av mt. klesvask.
Postet 22-06-17 kl 19:41 av Pamina Pamina er ikke aktiv
Gammel
Ru sin avatar
@Tjorven; Her skal alle få spilletid, det er ikke det. Men det skal bli deilig med en stor nok spillergruppe til at vi kan la alle hospitere oppover og bortover, og dermed også fordele spillebelastningen. Der har noen fått vel mye de siste årene.
Postet 22-06-17 kl 19:46 av Ru Ru er ikke aktiv
Gammel
Nessie sin avatar
Litt sånn sur og kjip dag Kroppen er ikke grei, jeg synes barna kjekler for alt, og kjæresten blir fort irritert. Og så blir jeg irritert. Så er alle irritert...

Men snart helg! Og vi skal på hyttetur til Stokkøya.
Postet 22-06-17 kl 22:09 av Nessie Nessie er ikke aktiv
Gammel
Addison sin avatar
Full rulle med NM-oppkjøring for trompetungdommen, hentekonsert i kveld, øvelse på dagtid i morgen. I morgen må de også pakke, begge jentene skal til DK med skolekorpset, tar båt søndag morgen. Vi blir helt barnefri hjemme til torsdag kveld, det blir rart. Men skal nok få tiden til å gå med jobbinnspurt, klesvask og pakking før f.
Postet 22-06-17 kl 23:33 av Addison Addison er ikke aktiv
Gammel
Blånn sin avatar
Minste skal på korpstur til England i morgen. Uniform er pakket ned og jeg holder på med det siste jeg skal ha med meg. Avreise hjemmefra litt før kl. 04.00...
Postet 23-06-17 kl 00:05 av Blånn Blånn er ikke aktiv
Gammel
Ru sin avatar
Jeg er i krig på FB. Burde heller funnet en tråd her på fP.
Postet 23-06-17 kl 01:14 av Ru Ru er ikke aktiv
 
Nylige blogginnlegg av Kaffestuggu

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 11:24.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no