Gå tilbake   Foreldreportalen > Blogger > Kaffestuggu – Where everybody knows your nick

Tiffe

Kaffestuggu er åpen døgnet rundt for kaffe, vin, te, øl, brus, vann eller bare skravling. Alle, både nye og gamle, er hjertelig velkomne her! Bloggen er helt åpen og kan, som alle åpne blogger, også leses av ikke-FP-medlemmer og Google.

Bloggen tilhører ikke ett bestemt medlem, men drives av moderatorteamet i fellesskap, og den åpnes hver morgen av den første i teamet som føler for det. Kaffestuggu har ofte åpent på kveldstid også, særlig i helgene.
Rangér dette innlegget

Tiffe

Postet 15-08-17 kl 07:53 av Kaffestuggu

Kommentarer totalt 33

Kommentarer

Gammel
polarjenta sin avatar
God morgen.

Da var det over med ferie. Planleggingsdag i dag og resten av uka. Ny rektor på plass, og det virker veldig lovende. Nye utfordringer for meg også, tror det blir et bra år.
Postet 15-08-17 kl 08:30 av polarjenta polarjenta er ikke aktiv
Gammel
Eia sin avatar
God morgen. Jobb først, så møte i kveld. Repeat fra i går.

I dag skal yngste på terrengsykling for første gang. Han gleder seg sinnsykt mye, så jeg håper de ikke avlyser pga. regnmengden som er meldt.
Postet 15-08-17 kl 08:59 av Eia Eia er ikke aktiv
Gammel
Millen sin avatar
God morgen.
Har kaffe, snart få unger avgårde til aks og bhg og så hjem. Mulig rydde/ vaske hus idag. Evig repeat.
Postet 15-08-17 kl 09:19 av Millen Millen er ikke aktiv
Gammel
Fersken sin avatar
På jobb og har fått i meg frokost. Nå står kaffe for tur. I kveld er første ordinære musikkøvelse, hverdagen er tilbake.
Postet 15-08-17 kl 09:41 av Fersken Fersken er ikke aktiv
Gammel
Trixie sin avatar
Jobb ja.
Imorgen begynner hverdagen for skoleungene også, tror det blir bra.
Idag er det jobb, kjøring (på an igjen) og litt trening.
Årets første høstforkjølelse har kommet.
Postet 15-08-17 kl 09:46 av Trixie Trixie er ikke aktiv
Gammel
Blondie sin avatar
Jeg nyter nest siste dag med f. Skal pusle litt hjemme, planlegge jobbåret mentalt og gå en tur før regnet kommer plaskende. Tror jeg skal kjøpe Helga Hjorths bok, er nysgjerrig på den.
Postet 15-08-17 kl 10:07 av Blondie Blondie er ikke aktiv
Gammel
Tjorven sin avatar
Jeg begynner å få store barn. Minstemann skulle ta buss og t-bane helt på egenhånd til sommerskolen i dag, og jeg skulle ringe ham for å gi beskjed om at han måtte gå hjemmefra. Det glemte jeg, selvfølgelig. Men da jeg ringte ham 10 minutter før sommerskolen skulle begynne, så var han på helt rett sted.
Postet 15-08-17 kl 10:10 av Tjorven Tjorven er ikke aktiv
Gammel
vixen sin avatar
Har inntatt frokost på kafe og kvinner meg opp til GU. Tid for celleprøve og sjekk igjen. Det er jo fort gjort og viktig, men innrømmer at jeg alltid gruer meg litt.
Postet 15-08-17 kl 10:13 av vixen vixen er ikke aktiv
Gammel
Ru sin avatar
Herrefred det er tungt å komme tilbake til hverdagen etter å ha vært på tur. Spesielt når turen var et slik kaliber at det ble massiv utladning og kjempefest siste kvelden - og man fortsatt var full ved frokostbordet hjemreisedagen.
Stemmeløs og sliten, men veldig glad og fornøyd - og veldig godt å komme hjem til egen seng i går. Tror jeg sovnet på et blunk.
Postet 15-08-17 kl 10:31 av Ru Ru er ikke aktiv
Gammel
Toffskij sin avatar
Morn fra hjemmekontoret. Noen ganger er det ganske praktisk at ungene har fått et temmelig tenåringsaktig søvnmønster – da kan man jo jobbe helt uforstyrret i timevis.
Postet 15-08-17 kl 10:35 av Toffskij Toffskij er ikke aktiv
Gammel
Teofelia sin avatar
Dag to av "skrive presentasjon om noe jeg overhode ikke kan, som noen andre skal holde, og det er min skyld hvis vedkommende ikke har noe vettugt å si på scenen".
Postet 15-08-17 kl 11:19 av Teofelia Teofelia er ikke aktiv
Gammel
Sol sin avatar
Kroppen min er ikke klar for hverdag, og jeg er i uke 2. Topp det med tenåringscamp i huset i natt, 5 13-åringer i min bittelille leilighet, og dertil lite søvn på mor. De er herlige å være sammen med, da, og det er noe eget å prate med dem i flokk om ting de ikke helt tør å snakke med foreldrene sine om og sånt.

Jeg driver fortsatt å forsøker å redde stumpene av datahavari før sommerferien, har byttet jobb (internt) og kontor og prøver forsiktig å nyte en ny hverdag. Jeg innrømmer glatt at jeg kommer til å virkelig nyte å ikke ha personalansvar ganske lenge!
Postet 15-08-17 kl 11:24 av Sol Sol er ikke aktiv
Gammel
Toffskij sin avatar
Skumle saker, Teo!

Jeg tigger om penger i dag. Det er etter hvert en paradegrein.
Postet 15-08-17 kl 11:47 av Toffskij Toffskij er ikke aktiv
Gammel
Teofelia sin avatar
Sitat:
Jeg tigger om penger i dag. Det er etter hvert en paradegrein.
Er ikke det primærviksomheten i din bransje, da.
Postet 15-08-17 kl 12:23 av Teofelia Teofelia er ikke aktiv
Gammel
Toffskij sin avatar
Det er vel det.
Postet 15-08-17 kl 12:31 av Toffskij Toffskij er ikke aktiv
Gammel
Maverick sin avatar
Jeg savner ungene mine, og det gjør meg til et grettent menneske. Mer enn vanlig.
Postet 15-08-17 kl 13:39 av Maverick Maverick er ikke aktiv
Gammel
Divine sin avatar
Ungen min har vært borte fra meg i en måned, og jeg begynner så smått, bittelitt å tenke at det nok blir hyggelig når han kommer hjem på torsdag. Jeg tenker mange ganger at jeg hadde passet som mor i et samfunn der guvernanten kom og viste fram barna en times tid per dag.
Postet 15-08-17 kl 13:42 av Divine Divine er ikke aktiv
Gammel
Toffskij sin avatar
«Yes, but it was an hour every day!»
Postet 15-08-17 kl 13:50 av Toffskij Toffskij er ikke aktiv
Gammel
Divine sin avatar
Postet 15-08-17 kl 13:52 av Divine Divine er ikke aktiv
Gammel
nokon sin avatar
Du och jag, Vixen. Eg har akkurat gjennomført GU, som eg grua meg veldig til. Det gjekk heldigvis betre enn frykta, i motsetning til forrige gong, då det ikkje gjekk spesielt bra. Nå kan eg trøyste meg med at det er nokre år til neste gong. Litt lunsj, deretter blir det rydding i kjøkkenskapa.
Postet 15-08-17 kl 13:52 av nokon nokon er ikke aktiv
Gammel
nokon sin avatar
Eg sakner og ungen. Han er på tur med besteforeldre og sjølv om dei har det fint, har eg utvikla stor medkjensle for dei som lever med 50-50-deling den siste veka. Det er tomt her, denne veka.
Postet 15-08-17 kl 13:54 av nokon nokon er ikke aktiv
Gammel
Maverick sin avatar
Guttene mine har vært borte i to og en halv uke, og jeg går konstant med høye skuldre. Men det er i og for seg lettere nå som de er store nok til at jeg kan kommunisere direkte med dem via mobilene deres.
Postet 15-08-17 kl 13:56 av Maverick Maverick er ikke aktiv
Gammel
nokon sin avatar
Såpass lenge, ja. Min har vore henne i fore dagar, så eg skal ikkje klage.
Postet 15-08-17 kl 13:59 av nokon nokon er ikke aktiv
Gammel
Skilpadda sin avatar
Fjortenåringen har vært en liten uke hos mine foreldre og kommer hjem i kveld. Det har vært veldig greit at han var bortreist under Øya, mest med tanke på egen samvittighet. Tror han har kost seg også, og han har slett ikke vondt av å se litt andre folk og omgivelser iblant; selv om han mest sitter med spill og mobil, dukker han jo frem til måltidene, i alle fall.
Postet 15-08-17 kl 14:05 av Skilpadda Skilpadda er ikke aktiv
Gammel
Tjorven sin avatar
Vi har barn stort sett hele tiden. I sommer har de tidvis vært på utlån, og minstemann har vært borte i flere omganger. Men det har aldri vært så lenge at jeg har rukket å savne dem. Forskjellen er jo også at det er fullstendig selvvalgt for vår del.
Postet 15-08-17 kl 14:11 av Tjorven Tjorven er ikke aktiv
Gammel
Divine sin avatar
Det hjelper å vite at han har det supert, da. Hadde jeg vært redd for at han mistrivdes, hadde jeg nok ikke vært like bekymringsløs.
Postet 15-08-17 kl 14:16 av Divine Divine er ikke aktiv
Gammel
Eia sin avatar
He-he. Vi fikk sjokk i våres da vi oppdaget at begge barna hadde fått plass SAMTIDIG på feriekoloni. Vi tenkte etter, og fant ut at vi ikke hadde hatt så mye som 4 netter sammen uten barn siden vi ble foreldre. Ikke at det er noen krise, altså, men noen dager sammen uten barn ga litt mersmak.
Postet 15-08-17 kl 15:41 av Eia Eia er ikke aktiv
Gammel
Blå sin avatar
Vi var heldige da jentene var mindre og i flere år hadde vi en liten uke hver sommer der min mor reiste bort med dem. Og noen dager alene hjemme, enten vi jobbet eller pusset opp, var veldig deilig.

Nå er det slutt for noen år siden og vi har alenetid på en annen måte. Vi har tenåringer som i større grad er på rommene sine eller sammen med venner. Men som samtidig til dels legger seg samtidig med oss.

Forskjellen nå er jo at vi kan reise bort uten å ha barnevakt. Men det blir det ikke til at vi gjør i noen særlig grad.

Jeg sitter på jobb. Og her blir jeg sittende en stund til ser det ut til. Det har virkelig ballet på seg med jobb. Jeg vakler mellom "nå har jeg funnet ut av det og dette får jeg til" og "å nei, enda en ting jeg ikke kan/ikke har tenkt på/ikke visste om, jeg blir aldri ferdig.". Men i dag skal jeg gå tidsnok til å trene. Og i morgen må jeg bare sitte til jeg er ferdig med en større oppgave, uansett hvor sent det er. Sånn sett er det greit med store barn, jeg trenger ikke å gå på noe tidspunkt av hensyn til dem. Det eneste er at siden storesøster laget middag og i går og skal lage i dag, så har jeg egentlig lovet å lage i morgen.
Postet 15-08-17 kl 17:37 av Blå Blå er ikke aktiv
Gammel
Teofelia sin avatar
Jeg er fortsatt på jobb og forventer nattearbeid.
Postet 15-08-17 kl 18:21 av Teofelia Teofelia er ikke aktiv
Gammel
Blånn sin avatar
I dag kom alle lærerne på jobb igjen etter sommerferien, så nå er det slutt på de rolige dagene på jobb. Alle de nye fant veien til skolen og personalrommet (de var innom i går - da kjørte en seg bort og en fant ikke fram inne på skolen ).

Familielogistikken når nye høyder. Det er håndballskole og treninger. I dag fikk mellomste en t-skjorte signert av alle på herrelandslaget. Han fikk den fordi han viste gode lagspilleregenskaper. Mor syntes det var spesielt stas at han fikk den på dagen da Joakim Hykkerud (landslagsspiller) hadde treningene.
Postet 15-08-17 kl 20:32 av Blånn Blånn er ikke aktiv
Gammel
Maverick sin avatar
Jeg jobber og banner og jobber og banner.
Postet 15-08-17 kl 22:18 av Maverick Maverick er ikke aktiv
Gammel
Millen sin avatar
Jeg fryser og begynner å bli syk.
Postet 15-08-17 kl 22:24 av Millen Millen er ikke aktiv
Gammel
Eia sin avatar
Lykkelig minstemann hjemme igjen. Terrengsykling var innertier!
Postet 15-08-17 kl 22:41 av Eia Eia er ikke aktiv
 
Nylige blogginnlegg av Kaffestuggu

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 12:25.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no