Gå tilbake   Foreldreportalen > Blogger > Kaffestuggu – Where everybody knows your nick

Toffe

Kaffestuggu er åpen døgnet rundt for kaffe, vin, te, øl, brus, vann eller bare skravling. Alle, både nye og gamle, er hjertelig velkomne her! Bloggen er helt åpen og kan, som alle åpne blogger, også leses av ikke-FP-medlemmer og Google.

Bloggen tilhører ikke ett bestemt medlem, men drives av moderatorteamet i fellesskap, og den åpnes hver morgen av den første i teamet som føler for det. Kaffestuggu har ofte åpent på kveldstid også, særlig i helgene.
Rangér dette innlegget

Toffe

Postet 17-08-17 kl 07:38 av Kaffestuggu

Kommentarer totalt 38

Kommentarer

Gammel
Blondie sin avatar
Brutalt møte med vekkerklokka i morges, men nå er jeg klar for kontoret. Det hjelper at vi feirer krystallbryllup i dag.
Postet 17-08-17 kl 08:00 av Blondie Blondie er ikke aktiv
Gammel
Millen sin avatar
Gratulerer med krystallbryllup!
Såvidt våken.
Postet 17-08-17 kl 08:39 av Millen Millen er ikke aktiv
Gammel
Eia sin avatar
Yey - pakkebingo på Postnord. :sporer pakke: :venter på at kundeservice åpner for menneskelig kontakt:
Postet 17-08-17 kl 08:52 av Eia Eia er ikke aktiv
Gammel
Blå sin avatar
Gratulerer med krystallbryllup.

Storesøster har begynt på videregående og må tidligere opp enn før. Og som den gode curlingmoren jeg har fant jeg ut at det skadet jo ikke å komme seg litt tidligere på jobb. Så vi fortsetter med felles frokost og jeg var først på jobb i dag. Vi får se om den gode motivasjonen holder når det blir mørkt i høst.

Fremdeles travle tider, men jeg ser lyset i tunnellen, at jeg kan bli ferdig med dette her og ta helg og mer krever jeg egentlig ikke tror jeg.
Postet 17-08-17 kl 08:54 av Blå Blå er ikke aktiv
Gammel
ingling sin avatar
Gratulerer med krystallbryllup, Blondie!

Planleggingsdag på SFO her, så jeg og skolestarteren har levert lillesøster i barnehagen og er nå installert på hjemmekontor, hun med Minecraft og jeg med et seigt notat. Helg snart?
Postet 17-08-17 kl 09:29 av ingling ingling er ikke aktiv
Gammel
amylin sin avatar
På jobb! Snart helg, og den første arbeidsuka har gått fort. Kanskje litt for fort når jeg ser på hva som gjenstår å gjøre av arbeidsoppgaver?

Gratulerer med krystallbryllup, Blondie!
Postet 17-08-17 kl 09:37 av amylin amylin er ikke aktiv
Gammel
Tåtti sin avatar
Gratulerer med krystallbryllup, Blondie!
Vi har visst det om få dager, vi også, men vi gjør aldri noe utav dagen, så jeg husket ikke datoen i farten. Kjekt at den står i ringen.

Jeg er litt blid og litt sur på det nye e-læringssystemet på jobb. Det har potensiale, når jeg bare får det til å gjøre som jeg vil.
Postet 17-08-17 kl 09:44 av Tåtti Tåtti er ikke aktiv
Gammel
Gratulerer med bryllupsdag, Blondie!

Vi fortsetter med gode morgenrutiner og håper det varer. Møte og tannlege i dag.
Postet 17-08-17 kl 09:44 av millact millact er ikke aktiv
Gammel
Anda sin avatar
Jeg var vill&gal og var på gruppetrening kl 0720 i dag. Dusteteitidiotnavn på timen, men innholdet var bra. "Bootylicious"?
Postet 17-08-17 kl 09:47 av Anda Anda er ikke aktiv
Gammel
Neket sin avatar
Gratulerer med krystallbryllup!

Her driver kidsa fortsatt dank hjemme mens jeg er på jobb. Jeg må plutselig lage budsjett for neste år - fristen har i alle år vært oktober, men nå var den visst plutselig denne uka, fordi noen har fått en God Ide (TM). Så det blir litt sånn pick a number, any number. Jeg har prøvd å si at det kanskje er lurt å vente til markedsplanene er ferdige, men neida.
Postet 17-08-17 kl 09:50 av Neket Neket er ikke aktiv
Gammel
Divine sin avatar
Jeg har vært på én Bootylicious-time. Instruktøren sa at det var en gammeldags mage/rumpe/lår-time. Hvorfor i alle verden ikke kalle den det, da? Jeg synes mange gruppetimer på treningssentre nå, har slike kroppsfikserte navn.
Postet 17-08-17 kl 09:55 av Divine Divine er ikke aktiv
Gammel
Addison sin avatar
God morgen! Gratulerer med krystallbryllupsdag, Blondie!!

I dag skal tenåringen møte på VGS på første skoledag, hun gleder seg veldig! Musikklinje og endelig over på noe hun har valgt selv. Gleden stod i taket da inntaket var klart, nå håper jeg det står til forventningene! Eldste skal på intro/sosialt arr. på studiestedet i ettermiddag kveld, fadderperioden skal sparkes i gang. Mor er nesten litt misunnelig, husker studietiden med stor glede.
Postet 17-08-17 kl 09:55 av Addison Addison er ikke aktiv
Gammel
Candy Darling sin avatar
Divine, mener du at mage-rumpe-lår IKKE er et kroppsfiksert navn?

Foreløpig hjemmekontor, men poden skal straks på sin første injeksjon med allergivaksine, så det blir en ineffektiv dag sånn jobbmessig. Han er veldig spent og gruer seg nok mer enn han sier.
Postet 17-08-17 kl 10:07 av Candy Darling Candy Darling er ikke aktiv
Gammel
Ru sin avatar
Jeg kom meg tidlig avgårde i dag, noen fordeler er det å sende eldstebarnet med buss til skole i nabokommunen.
Vel på jobb dukket det opp enda en super anmeldelse av konserten vi hadde i helgen, så jeg fortsetter å sveve på skyer. Fy søren så gøy!
Nå mangler det egentlig bare at norske medier plukker opp den massive positive omtalen vi har fått i utenlandske aviser ...
Postet 17-08-17 kl 10:19 av Ru Ru er ikke aktiv
Gammel
Hondacrv sin avatar
Ler av mage rumpe lår. Eg skal trimme hemorider på eit stol på jobb, og elsker at ferien er over. Gler meg til elevane kjem på mandag også.
Postet 17-08-17 kl 10:29 av Hondacrv Hondacrv er ikke aktiv
Gammel
Mex sin avatar
Gratulerer med krystallbryllupsdag, Blondie!

Hjemmekontor, 4 unger i hus og en haug med Skype møter.

Kall det styrketrening/kjernemuskulaturtrening, spør du meg. Hvorfor skal det være så fancy navn på alt?
Postet 17-08-17 kl 10:42 av Mex Mex er ikke aktiv
Gammel
Sonar sin avatar
Gratulerer med bryllupsdag Blondie

Her er alle ungene på skolen igjen. Iår har jeg to VG1 ungdommer da eldste skiftet linje. 16 åringen har flyttet til Voss og bor på internat. Det er rart og vemodig at jeg ikke ser henne hver dag, men overbevist om at hun kommer til å trives.
Jeg har ferie denne uken. Deilig med rolig start når ungene skulle på an igjen.
Postet 17-08-17 kl 11:22 av Sonar Sonar er ikke aktiv
Gammel
Fersken sin avatar
Skolestart i dag og ungene er i gang på hver sin skole. Fikk hilst på ny lærer og har trua på at dette blir bra!

Senere i dag skal vi ut å kjøpe sykler til ungene.
Postet 17-08-17 kl 11:27 av Fersken Fersken er ikke aktiv
Gammel
Toffskij sin avatar
Morn! Jeg har tilbrakt den første delen av arbeidsdagen med å slåss med printere. Hurra!
Postet 17-08-17 kl 11:58 av Toffskij Toffskij er ikke aktiv
Gammel
Timar sin avatar
Jeg har spist frokost med sjørøvere! :Fortsatt feriemodus:
Postet 17-08-17 kl 12:09 av Timar Timar er ikke aktiv
Gammel
Divine sin avatar
Fjortenåringen min kommer hjem i dag. Har ikke sett han på én måned og én dag. Besteforeldrene syntes det var greit at han dro hjem nå. Han har tross alt bodd der i absolutt hele sommerferien. Først med oss foreldre og så alene. Jeg har ikke savnet han, men akkurat nå gleder jeg meg masse til han kommer hjem i kveld. Håper besteforeldrene har klart å innføre litt britisk kustus.
Postet 17-08-17 kl 12:12 av Divine Divine er ikke aktiv
Gammel
Divine sin avatar
Sitat:
Divine, mener du at mage-rumpe-lår IKKE er et kroppsfiksert navn?
Haha. Poeng. Men det er litt mer jordnært læll, da. Heter ikke "flat mage, lekre lår og deilig rompe", lizzom.
Postet 17-08-17 kl 12:13 av Divine Divine er ikke aktiv
Gammel
Skilpadda sin avatar
Sitat:
Opprinnelig lagt inn av Toffskij
Morn! Jeg har tilbrakt den første delen av arbeidsdagen med å slåss med printere. Hurra!
Mens jeg har grublet over ikke slettbare non-breaking-space i leksikonartikler sammen med hovedutvikleren vår. Er sikker på at jeg hadde en to do-liste et sted der det ikke stod noe som helst om dette!
Postet 17-08-17 kl 12:20 av Skilpadda Skilpadda er ikke aktiv
Gammel
Maverick sin avatar
Jeg har med toåringen på kontoret i dag, siden hun har pådratt seg et snev feber, og det gjør ikke dagen supereffektiv gitt.
Postet 17-08-17 kl 12:21 av Maverick Maverick er ikke aktiv
Gammel
Toffskij sin avatar
Men nå er jeg tilbake til å tigge om penger.
Postet 17-08-17 kl 12:26 av Toffskij Toffskij er ikke aktiv
Gammel
Eia sin avatar
Vi har første driftsrunde med en magisk maskin som letter jobbhverdagen betydelig i produksjonen, og øker kapasiteten vår mange ganger. Dette har vi jobbet med, tenkt på og verket etter å få i gang i nesten ett år. Og det virker! :jobbmilepæl:
Postet 17-08-17 kl 13:13 av Eia Eia er ikke aktiv
Gammel
Tjorven sin avatar
Så kult, Eia!
Postet 17-08-17 kl 13:37 av Tjorven Tjorven er aktiv nå
Gammel
tink sin avatar
Magiske maskiner er herlige.
Jeg sloss mot vaktlister og folk som slutter. Printeren fikk sparken i sommer, det er deilig med en printer som gjør som jeg vil.

Det er også ganske deilig med unger som er så store at de står opp og går ut etter oss, slik at morgenkommunikasjonen foregår på lapper. Svært harmonisk. Da kan selv en teit snarttenåringsmamma klare å unngå å snakke på en for glad eller for sur måte.
Postet 17-08-17 kl 14:34 av tink tink er ikke aktiv
Gammel
Anda sin avatar
Så bra, Eia!

Ad navn; jeg hadde garantert gått på "bootylicious"-time før, om den hadde hett "styrketrening med fokus på bein og kjernemuskulatur". :ikke markedsfører under 27:
Postet 17-08-17 kl 14:43 av Anda Anda er ikke aktiv
Gammel
Divine sin avatar
Sitat:
"styrketrening med fokus på bein og kjernemuskulatur".
Postet 17-08-17 kl 14:55 av Divine Divine er ikke aktiv
Gammel
Frøy sin avatar
Åh fy for en dag, den har inneholdt spyling av basseng, smøring av dører med lyd, skoleklokke som ikke vil ringe, solskjerming som ikke vil opp eller ned og mye mer, er fint ferdig nå kjenner jeg.
Postet 17-08-17 kl 15:43 av Frøy Frøy er ikke aktiv
Gammel
Polyanna sin avatar
Min erfaring er at besteforeldre sjelden innfører kustus, Divine.
Postet 17-08-17 kl 15:44 av Polyanna Polyanna er ikke aktiv
Gammel
Tjorven sin avatar
Sitat:
Min erfaring er at besteforeldre sjelden innfører kustus, Divine.
Det varierer nok med besteforeldrene. Ungene mine priser seg lykkelig når de kommer hjem fra bestefar og hans kone, for de er visst MYE strengere enn oss.

Bestemor derimot. Henne tvinner de rundt lillefingeren.
Postet 17-08-17 kl 15:46 av Tjorven Tjorven er aktiv nå
Gammel
Blå sin avatar
To do listen min i dag hadde seks punkter. Jeg har gjort det første. Men det var til gjengjeld det viktigste og det er helt og absolutt gjort, så jeg velger å være fornøyd.

En ting til, som jeg må krysse av, siden jeg skal gå på kurs i morgen. Men så skal jeg hjem, litt tidligere enn de andre dagene disse to ukene jeg har vært på jobb så langt.
Postet 17-08-17 kl 15:56 av Blå Blå er ikke aktiv
Gammel
Divine sin avatar
Sitat:
Min erfaring er at besteforeldre sjelden innfører kustus, Divine.
Nuvel, dette er britiske besteforeldre. De er av et litt annet kaliber. De er ikke superstrenge, altså, men de "don't suffer fools gladly".
Postet 17-08-17 kl 16:23 av Divine Divine er ikke aktiv
Gammel
Neket sin avatar
Hoho, mine har akkurat kommet hjem fra to uker hos granny i England, ække mye kustus å spore der. Får hjem to bortskjemte troll hver sommer.
Postet 17-08-17 kl 18:37 av Neket Neket er ikke aktiv
Gammel
Divine sin avatar
Tror de gir han en del slack. Men de er strenge på leggetid og slikt.
Postet 17-08-17 kl 19:03 av Divine Divine er ikke aktiv
Gammel
Blånn sin avatar
Laang dag på jobb i dag. Så lang at jeg må føre overtiden på to dager. Fått gjort mye da:
* opplæring angående ny elev
* kjørt lastebil med flyttelass fra en skole til en annen skole (og tilbake igjen med det som ble feilflyttet i forrige runde)
* endret hele timeplanen for ungdomstrinnet for andre gang denne uka
* laget timeplan til assistentene på min avdeling
* laget inspeksjonsplan og bussinspeksjonsplan
Og 1000 andre ting. Hvis noen flere lærere kommer nå og foreslår timeplanendringer fordi det er bedre med det faget sent på dagen, så skyter jeg...

Men, deilig å komme hjem til middag som mannen har lagd.
Postet 17-08-17 kl 21:56 av Blånn Blånn er aktiv nå
 
Nylige blogginnlegg av Kaffestuggu

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 08:18.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no