Gå tilbake   Foreldreportalen > Blogger > Kaffestuggu – Where everybody knows your nick

Freffe

Kaffestuggu er åpen døgnet rundt for kaffe, vin, te, øl, brus, vann eller bare skravling. Alle, både nye og gamle, er hjertelig velkomne her! Bloggen er helt åpen og kan, som alle åpne blogger, også leses av ikke-FP-medlemmer og Google.

Bloggen tilhører ikke ett bestemt medlem, men drives av moderatorteamet i fellesskap, og den åpnes hver morgen av den første i teamet som føler for det. Kaffestuggu har ofte åpent på kveldstid også, særlig i helgene.
Rangér dette innlegget

Freffe

Postet 18-08-17 kl 07:37 av Kaffestuggu

Kommentarer totalt 30

Kommentarer

Gammel
Mex sin avatar

En liten time innom pc fra hjemme på morgenkvisten, før jeg starter dagen med 45 min massasje, og så inn på kontoret.
Postet 18-08-17 kl 08:32 av Mex Mex er ikke aktiv
Gammel
Heilo sin avatar
Massasje hørtes deilig ut Mex.

Jeg skal også jobbe hjemmefra i begynnelsen av dagen, siden jeg har et ettermiddagsarrangement og ungene enda ikke har startet på skolen. Må liksom få sett og snakket litt med dem før jeg forsvinner ut av huset (faren er bortreist også).

Ellers så er jeg trist og frustrert over terroren nå i Barcelona, og norske islamister som hyller den, og Trump, et cetera. Jeg føler på at man bør gjøre mer. Samtidig som jeg prøver å ikke la alt dette ta alt for stor plass i hode og følelser. Det er litt vanskelig.
Postet 18-08-17 kl 08:38 av Heilo Heilo er ikke aktiv
Gammel
Tjorven sin avatar
Nå er det helt offisielt at jeg har vært på jobb i mange uker. Så i går sjekket jeg kalenderen og startet nedtelling til høstferien. Jobben min er ålreit, den altså, men ferie er nå allikevel mest stas.

Jeg har litt som jeg må få unna på jobb i dag, men det er greie ting, så dette skal gå fint. Og når jobben er ferdig er jeg igjen klar for en tur til hytta. Det er så altfor lenge siden sist.
Postet 18-08-17 kl 08:40 av Tjorven Tjorven er aktiv nå
Gammel
Candy Darling sin avatar
Jeg har sommerfuglkjole, og skal rett fra jobb på champis med mange fine damer (der jeg bare kjenner noen få av dem). Gleder meg, men litt bekymret for sko i regnet.
Postet 18-08-17 kl 09:05 av Candy Darling Candy Darling er ikke aktiv
Gammel
Eia sin avatar
Morn.

Jeg tror jeg er ganske trøtt om morgenen: jeg bestemte meg for å kjøre til jobb i dag, i den tro at det skulle bøtte ned. Det var først da jeg satt i bilen at det sank inn at været var perfekt for sykling. Så jeg har kjørt til jobb og sørget over at jeg ikke syklet i det fine været.
Postet 18-08-17 kl 09:08 av Eia Eia er ikke aktiv
Gammel
Anda sin avatar
Jeg har ikke lyst til å lese aviser i dag.

Ellers har jeg syklet til jobb i rød regnkåpe og treningstights, og prøvd å ikke bli svett.
Postet 18-08-17 kl 09:22 av Anda Anda er ikke aktiv
Gammel
Millen sin avatar
God morgen.
Siste skoleferiedag, jeg er klar for at ungene begynner på mandag.
Det er jo rene høstværet allerede. :lei:
Postet 18-08-17 kl 09:23 av Millen Millen er aktiv nå
Gammel
Nenne sin avatar
Jeg må være skikkelig flink på jobb i dag og så blir det kjøpesenter i ettermiddag/kveld. Litt skolesaker og litt annet som vi har skjøvet foran oss må på plass og siden storesøster skal ta over huset for feiring av 18-årsdagen som var i sommerferien, passer det greit at vi ikke er hjemme hele tida. Nå fikser hun hele festen selv da, og skal tilbringe dagen med å bake og stelle i stand. Store unger er kjekt altså.
Postet 18-08-17 kl 09:33 av Nenne Nenne er ikke aktiv
Gammel
tink sin avatar
Her er vi godt i gang allerede. Storebror har innkjøring med tur og bli-kjent-opplegg på ungdomsskolen. Mellomste holder på å få kontroll på matpakkelaging selv. Og lillesøster trives i ny barnehage, litt lengre unna, men fortsatt gå-avstand.

Hvor mange uker er offisielt mange Tjorven? Usikker på om jeg kan begynne med nedtelling helt enda. 1-2-mange?
Postet 18-08-17 kl 09:37 av tink tink er ikke aktiv
Gammel
Divine sin avatar
Jeg har maxikjole med litt for stor utringing, føler jeg. Jeg begynner tydeligvis å bli snerpete, for den utringingen har da vitterligen ikke plaget meg tidligere om årene.

Vi fikk fjortenåringen hjem fra ferie i går. Han virker nesten sjenert over å se oss igjen. Men hadde med fine smågaver til oss. Søtingen!

Jeg skal trene bodypump etter jobb og så hjem til sofaen. Blir vel hjemmelaget pizza i kveld også. Same procedure as every Friday.

Jeg hadde forøvrig en FP-drøm i natt. Skilpadda hadde skrevet et innlegg der hun linket til et leserinnlegg hvor noen hadde blitt krenket over en morsomhet som vi hadde ledd godt av her på FP. Og så himlet vi av denne krenkelsen. Kan man kalle dette en metadrøm?
Postet 18-08-17 kl 09:47 av Divine Divine er aktiv nå
Gammel
Fersken sin avatar
Jeg skal ikke ha fri før til jul, så jeg gidder ikke starte nedtellingen enda.

Tidsskjema sprakk i morges, så jeg kjørte til jobb. Rett før jeg var framme nådde jeg igjen bussen jeg hadde planlagt å ta. Skal bli greit neste uke når sommerrutene er over og bussen kommer til å gå oftere enn hver halvtime.
Postet 18-08-17 kl 09:50 av Fersken Fersken er ikke aktiv
Gammel
Divine sin avatar
Jeg skal ha masse fri før jul. :gnir det inn:

Tre dager fri i slutten av august, fire dager i oktober, et par dager i november. Minst!
Postet 18-08-17 kl 09:52 av Divine Divine er aktiv nå
Gammel
Toffskij sin avatar
Morn! Her er det hjemmekontor. Mulig jeg trenger litt mer kaffe for å komme ordentlig i siget.
Postet 18-08-17 kl 09:59 av Toffskij Toffskij er ikke aktiv
Gammel
Polyanna sin avatar
Aaaauu! Jeg klarte å bråbremse på sykkelen ved en fortauskant, unngikk å stupe over styret, men fikk stanga rett opp i symfysen og det kjenner fanden ta ut som om jeg har BRUKKET noe der, går det an??

Utrolig uelegant skade.


Hangover har jeg også, så det er en trist fredag, gitt!
Postet 18-08-17 kl 10:26 av Polyanna Polyanna er ikke aktiv
Gammel
Nenne sin avatar
Det høres ikke godt ut, Polyanna. Du har bein der også, så det kan vel brekke. Ring legen din du!
Postet 18-08-17 kl 10:33 av Nenne Nenne er ikke aktiv
Gammel
Toffskij sin avatar
Stakkars Poly! Jeg ville også hørt med legen!
Postet 18-08-17 kl 10:40 av Toffskij Toffskij er ikke aktiv
Gammel
Millen sin avatar
Au, Polyanna. Det hørtes vondt ut.

Her vil ikke lillesøster i bhg om dagen og hun har vært der siden hun ble født. Gammel traver i bhg.

Jeg og eldste skal visst ut og ordne ting og tang idag.
Postet 18-08-17 kl 10:42 av Millen Millen er aktiv nå
Gammel
LilleLeo sin avatar
Poly: Å shit! Det er det vondeste stedet!
Postet 18-08-17 kl 10:42 av LilleLeo LilleLeo er ikke aktiv
Gammel
Matilda sin avatar
Au! Få det sjekka!

Jeg begynte dagen med å eksperimentere litt i sosiologiklassen min, det viser seg at elever blir ganske stressa om man bare sitter og glor på dem, uten å si noe. Så fikk vi snakka litt om forventninger, normer og normbrudd. Fin gjeng, dette blir nok gøy.
Postet 18-08-17 kl 10:44 av Matilda Matilda er ikke aktiv
Gammel
Kaprifol sin avatar
Huff, Polyanna. Mest sannsynlig er du veldig forslått, det er dritvondt å lande på den måten. btdt. Men det er jo bein, du kan ha funnet på noe artig ala brist eller brudd, jeg hadde nok sett an litt og sikkert ringt en lege eller legevakta hvis det var trøblete å bevege seg.
Postet 18-08-17 kl 10:46 av Kaprifol Kaprifol er aktiv nå
Gammel
Polyanna sin avatar
Jeg har googlet og det skal visst ekstremt mye trøkk til for å brekke det, så jeg er nok bare veldig forslått.
Postet 18-08-17 kl 10:47 av Polyanna Polyanna er ikke aktiv
Gammel
Heilo sin avatar
Artig undervisningsopplegg Matilda!

Jeg planlegger forelesning men sliter skikkelig med konsentrasjonen.
Postet 18-08-17 kl 10:47 av Heilo Heilo er ikke aktiv
Gammel
Divine sin avatar
Poly:
Postet 18-08-17 kl 10:52 av Divine Divine er aktiv nå
Gammel
Palmen sin avatar
Dakar Poly.
Postet 18-08-17 kl 10:58 av Palmen Palmen er ikke aktiv
Gammel
Frøy sin avatar
Puh, dagen i dag er også travel. Skal ikke være travelt på fredager da skal man gire ned til helg.

Nå venter jeg på muskler som kan være med å løfte på plass en vaskemaskin for meg, den var en smule tung.
Postet 18-08-17 kl 10:58 av Frøy Frøy er ikke aktiv
Gammel
Frøy sin avatar
Åh au Polly!
Postet 18-08-17 kl 10:59 av Frøy Frøy er ikke aktiv
Gammel
Tjorven sin avatar
Polyanna: selv om det skal mye til, så kan det faktisk brekke/slå av deler av beinet. Hadde det ikke vært greit med et legevaktsbesøk sånn for å være sikker? Det kommer uansett til å gjøre så vondt så lenge at du vil være usikker lenge.

Jeg har levert inn et tilbudet jeg har jobbet (altfor) mye med, og kjenner at jeg er litt utladet.
Postet 18-08-17 kl 11:08 av Tjorven Tjorven er aktiv nå
Gammel
Addison sin avatar
Jeg har jobbet hjemmefra på starten av dagen, og vært på oppstartssamtale med hyggelig kontaktlærer sammen med tenåringen. Lover bra!! Eldstemann stakk avgårde i dress og pensko, den kjekkingen! Studiet hans har meget lav prosent menn, så han skal nok få svingt seg. Immatrikulering i dag, så suser det i gang med faddergreier fra neste uke. Åh, den som var student igjen!
Postet 18-08-17 kl 11:46 av Addison Addison er ikke aktiv
Gammel
Maverick sin avatar
Pokkern, det er FREDAG jo! Det passer litt dårlig.
Postet 18-08-17 kl 12:48 av Maverick Maverick er ikke aktiv
Gammel
Blånn sin avatar
Endelig helg! Må jobbe en del i løpet av helgen, men det går nok fint. Begge de minste skal spille håndballcup i helgen. Startet i dag med oppmøte kl. 16.45 for minsten. Det rakk vi ikke, men trenerne var enda mer forsinket.
Postet 18-08-17 kl 23:35 av Blånn Blånn er ikke aktiv
 
Nylige blogginnlegg av Kaffestuggu

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 11:04.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no