Gå tilbake   Foreldreportalen > Blogger > Adventskalenderbloggen

Før julen ringes inn - 15



Hver morgen fra og med 1. til og med 24. desember blogges en luke i kalenderen, og her kan man finne noe hyggelig eller morsomt eller nyttig eller fint eller gøy; bilder, vers, aktiviteter, oppskrifter, sjokolade ... Det er bare lukeutøvernes fantasi som setter grensene.
Rangér dette innlegget

Før julen ringes inn - 15

Postet 15-12-23 kl 07:00 av Kalenderpiken

FORELDREPORTALENS FANTASTISKE FØRJULSTRADISJON
- 16. årgang -

15


[1 Kirsebær] [2 Svanen] [3 Palmen] [4 Tjorven] [5 Dali] [6 Stompa]
[7 Kanina] [8 Skilpadda] [9 Luftslottet][10 Pøblis] [11 Heilo] [12 Syrinx]
[13 Toffskij] [14 Mex] [15 celebelen] [16 Eia] [17 Elise] [18 Maverick]
[19 Nenne] [20 Blånn] [21 amo] [22 Teofelia] [23 007] [24 Tallulah]

Vårres jul – på spansk

For å få inspirasjon til årets luke, og for ikke å gjenta meg selv, har jeg sett gjennom de forrige lukene jeg har laget. I 2020 debuterte jeg som kalenderlukeskriver, og skrev om julegudstjenesten vi pleier å delta på med koret (Før julen ringes inn - 16 - Foreldreportalen), og som selvsagt ikke ble noe av det året. Julestemningen etter Deilig er Jorden manglet da, men i år kommer den til gjengjeld trippelt – vi skal ha to konserter dagen etter julegudstjenesten.

Med bare noen få dager til konsertene, er jeg selvsagt litt redd for å få dårlig stemme, så jeg har lett fram noen tips og råd mot sår hals og rusten stemme (Sanger med vond hals, sår og hes stemme over tid? (stemmeflyt.no)) til glede både for sangere og de som bare vil være sikre på å høres under julemiddagen.

Det er flere som har delt julemusikk i kalenderen i år, og jeg har tenkt å dele en av mine favoritter – Navidad Nuestra. Vi har sunget den med koret et par ganger, og jeg håper vi tar den opp igjen snart. Den er litt annerledes enn det meste av julemusikken som spilles – det er en julekantate av Ariel Ramirez og Félix Luna. Her er juleevangeliet flyttet til Søramerika, og Jesusbarnet får blant annet en poncho i alpakka i gave.

Ariel RAMIREZ - Navidad nuestra:

Kommentarer totalt 10

Kommentarer

Gammel
Eia sin avatar
Musikkluke!

Vi har spart mye av julemusikken til nå, men fra nå av er det full rulle. Denne gleder jeg meg til å høre i ettermiddag.
Postet 15-12-23 kl 08:06 av Eia Eia er ikke aktiv
Gammel
nolo sin avatar
Takk for fin luke med ny og vakker julemusikk! Jeg har lyttet i tre minutter, og skal lytte videre senere.
Postet 15-12-23 kl 09:18 av nolo nolo er ikke aktiv
Gammel
Tjorven sin avatar
Takk for luke.

Jeg må innrømme at jeg humret litt av starten, for de så så ordentlige ut og lydbildet i starten var ikke som forventet. Men jeg kom raskt inn i stemningen.
Postet 15-12-23 kl 09:56 av Tjorven Tjorven er ikke aktiv
Gammel
Blå sin avatar
Nydelig. Takk
Postet 15-12-23 kl 10:31 av Blå Blå er ikke aktiv
Gammel
Nenne sin avatar
Herlig! Vårres jul på spansk. Jeg forventa noe helt annet.

Takk for fin luke.
Postet 15-12-23 kl 12:50 av Nenne Nenne er ikke aktiv
Gammel
Heilo sin avatar
He he, Nenne, jeg også. Jeg trodde Celebelen og familien hadde reist til Spania i jula.
Postet 15-12-23 kl 13:17 av Heilo Heilo er ikke aktiv
Gammel
Toffskij sin avatar
Pass på stemmen, ja!

Jeg var på en diger carol service der koret til eldsteungen sang nå i helga, og der fikk alle synge med på de fleste sangene. Til min store begeistring brukte de stort sett arrangementer jeg kunne fra gamle dager, så jeg koste meg med å synge altstemmene (og til og med tenor på noe) av hjertens lyst. Korsang gir den aller beste julestemningen!
Postet 15-12-23 kl 14:42 av Toffskij Toffskij er ikke aktiv
Gammel
Syrinx sin avatar
Eg er ingen songar, men eg har sunge nok i kor til å høyre og skjønne at det verket der må vere kjekt å framføre.

Takk for luka. Det var gøy å høyre noko heilt anna julemusikk.
Postet 15-12-23 kl 14:52 av Syrinx Syrinx er ikke aktiv
Gammel
Pøblis sin avatar
Åh, den har koret til foreldrene mine sunget noen ganger.

Det var et veldig hyggelig gjensyn.
Postet 15-12-23 kl 15:29 av Pøblis Pøblis er ikke aktiv
Gammel
ingling sin avatar
Må høre på sangen når jeg ikke sitter og legger barn. Jeg er også stresset for stemmen til konsertene våre, så jeg skal sjekke ut de tipsene! Og holde avstand til alle som hoster rundt meg.
Postet 15-12-23 kl 21:35 av ingling ingling er ikke aktiv
 
Nylige blogginnlegg av Kalenderpiken

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 22:06.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no