Gå tilbake   Foreldreportalen > Blogger > Kaffestuggu – Where everybody knows your nick

Søndag

Kaffestuggu er åpen døgnet rundt for kaffe, vin, te, øl, brus, vann eller bare skravling. Alle, både nye og gamle, er hjertelig velkomne her! Bloggen er helt åpen og kan, som alle åpne blogger, også leses av ikke-FP-medlemmer og Google.

Bloggen tilhører ikke ett bestemt medlem, men drives av moderatorteamet i fellesskap, og den åpnes hver morgen av den første i teamet som føler for det. Kaffestuggu har ofte åpent på kveldstid også, særlig i helgene.
Rangér dette innlegget

Søndag

Postet 12-01-20 kl 09:14 av Kaffestuggu

Roboten som har hatt ansvaret denne måneden gikk tom for strøm. Han står og furter i er hjørne nå. Bare kom inn, kaffen er klar.

Kommentarer totalt 21

Kommentarer

Gammel
Blånn sin avatar
Morn!
Postet 12-01-20 kl 09:17 av Blånn Blånn er aktiv nå
Gammel
Input sin avatar
God morgen!
Postet 12-01-20 kl 09:22 av Input Input er ikke aktiv
Gammel
Blondie sin avatar
Morn, morn! Rolig søndag etter bursdagsfeiringer to dager på rad. Deilig å gå i sakte tempo.
Postet 12-01-20 kl 09:28 av Blondie Blondie er ikke aktiv
Gammel
Konfirmasjonspresentasjon i kirken og foreldremøte, så vi må opp.
Postet 12-01-20 kl 09:29 av millact millact er ikke aktiv
Gammel
polarjenta sin avatar
Morn morn.

Spiser frokost, skal også i kirka på presentasjonsgudstjeneste for konfirmantene, og ellers skal jeg rydde bort jula er planen.
Postet 12-01-20 kl 09:39 av polarjenta polarjenta er ikke aktiv
Gammel
Timar sin avatar
God morgen! Hytte, peis jeg endelig fikk fyr i, kaffe og sol ute! Heldige oss ikke-hyttefolk som får være med andre på hytta.

I går gikk vi på ski i snø og vind med slalombriller, i dag ser det heldigvis ut til å være mer behov for solbriller.
Postet 12-01-20 kl 10:03 av Timar Timar er ikke aktiv
Oppdatert 12-01-20 kl 11:45 av Timar
Gammel
Hondacrv sin avatar
Så gøy med konfirmantoppstart! Er det høstkonfirmasjon da? Eg skal tur med veninnne og så kjem kjæresten og dattera på middag. Det blir spennende. Første gangen.
Postet 12-01-20 kl 10:21 av Hondacrv Hondacrv er ikke aktiv
Gammel
nokon sin avatar
Spennande med første middag, Hondacrv! Håper det blir fint! Har døtrene dykkar møttes før?

Rolig søndag her. Håper å få rydda litt, elles ikkje så store planer. Har eigentleg ikkje gjort så mykje i helga.
Postet 12-01-20 kl 10:47 av nokon nokon er ikke aktiv
Gammel
Stompa sin avatar
Morn. Her begynner jeg å innse at jeg sannsynligvis ikke skal på jobb i morgen heller. Nå har jeg vært borte siden tirsdag, og det er helt krise - men jeg hoster og hoster og hoster og hoster, det går bare ikke an. Jeg brekker meg, og høres helt gal ut, og ikke klarer jeg å snakke heller. Mer enn to-tre setninger fører til ny hostekule.

Når går man til legen, egentlig?
Postet 12-01-20 kl 11:13 av Stompa Stompa er ikke aktiv
Gammel
Pingis sin avatar
Her er det barnebursdag på programmet, men i år skal den a) ikke være hjemme, og b) bursdagsbarnet ønska seg pizza fra peppes. Ingenting å klage på der, altså.
Postet 12-01-20 kl 11:34 av Pingis Pingis er ikke aktiv
Gammel
Blondie sin avatar
Jeg holdt på med den hosten der i over to uker, Stompa. Alle former for bevegelse førte til hosteanfall og brekninger. Jeg er bedre nå, hoster litt mindre dramatisk. Snakket med apoteket, de hadde ingenting som kunne hjelpe. God bedring!
Postet 12-01-20 kl 12:01 av Blondie Blondie er ikke aktiv
Gammel
star sin avatar
Da er de to feiringene av barn 2 bestemt. Same procedure as every year.
Postet 12-01-20 kl 13:13 av star star er ikke aktiv
Gammel
Fersken sin avatar
Klesvasksøndag! Etter en hviledag i går, så skal vi gå løs på haugen med klesvask. Det kom plutselig en haug fra barnas rom.
Postet 12-01-20 kl 13:24 av Fersken Fersken er ikke aktiv
Gammel
God ettermiddag til alle her vestfra også !

Skulle egentlig innom før frokost, men da var ikke åpent ennå - noe det jo nå viser seg å være grei forklaring på - så da ble det frokost/andakt, morgenmøte (=gudstjeneste) og deretter søndagsskole (lederansvar i dag) før middag med kyllingkjøttbrød (med “innbakt” gulrotrasp og grønne erter, bernaisesaus og poteter som tilbehør) og eplegrøt/fløtemelk.

Nå er det ut på tur (aldri sur) to-tre timer sammen med grendelaget for oss alle sammen, så to bibeltimer i frikirken (tilreisende besøk) og kveldsmat med gjester og altså noe småvarmt i tillegg til brød og pålegg. I morgen reiser ektefellen og jeg til byen pga arbeid og med oppmøte terminal kl 0500 og en halv times tid å kjøre dit gir det seg selv at det blir tidlig førstefrokost og tidlig god natt. Ektefellen er hjemme i grei tid før leggetid for voksne A-mennesker, selv skal jeg videre et par dager pga bedriftens (kundenes) ve og vel.
Postet 12-01-20 kl 13:55 av Vestlendingen Vestlendingen er ikke aktiv
Gammel
Blånn sin avatar
Jeg kom meg ut på en deilig tur i sola. Så nå spiser jeg opp kaloriene jeg har tjent på det på å spise vaffel på Lilloseter. Fikk ikke med noen barn og mannen skulle løpe, så det ble en tur i ensomhet.
Postet 12-01-20 kl 14:19 av Blånn Blånn er aktiv nå
Gammel
Input sin avatar
Åh, i dag hadde det vært vidunderlig med en tur til Lilloseter!

Jeg har ruslet en særdeles sakte tur i nabolaget, sammen med mannen. Gleder meg veldig til bekkenløsningen forsvinner. Men det er digg å være ute litt likevel.

Nå er det tilbake til karakterarbeidet.
Postet 12-01-20 kl 14:34 av Input Input er ikke aktiv
Gammel
nokon sin avatar
Hæ, eg var sikker på at fu holdt til i Telemark, Blånn.
Postet 12-01-20 kl 14:50 av nokon nokon er ikke aktiv
Gammel
Blånn sin avatar
Nokon: Neida, jeg har Lillomarka som nærmeste nabo (100 m til skogkanten fra inngangsdøra).
Postet 12-01-20 kl 15:22 av Blånn Blånn er aktiv nå
Gammel
Minerva sin avatar
Hvis hosten dere beskriver ikke går over etter ei uke ville jeg tatt neseprøve hos legen, for å teste kikhoste. Flere har fått det i området siste året. Tester man og får bekreftet det fort nok kan riktig penicillin virke litt.
God bedring.
Postet 12-01-20 kl 15:48 av Minerva Minerva er ikke aktiv
Gammel
Stompa sin avatar
Tenkte å ringe legen i morgen, har hostet siden før forrige helg, og det blir bare verre.
Postet 12-01-20 kl 15:55 av Stompa Stompa er ikke aktiv
Gammel
Enig, legetime, Stompa. Kan være mykoplasma også.

Hondacrv: Ja, høstkonfirmasjon, slutten av august. 62 stk.

Vært på lang skautur med ca 12 andre familier. Rakk akkurat hjem før det ble mørkt.
Postet 12-01-20 kl 17:30 av millact millact er ikke aktiv
 
Nylige blogginnlegg av Kaffestuggu

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 21:40.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no