Gå tilbake   Foreldreportalen > Blogger > Kaffestuggu – Where everybody knows your nick

Tiffe

Kaffestuggu er åpen døgnet rundt for kaffe, vin, te, øl, brus, vann eller bare skravling. Alle, både nye og gamle, er hjertelig velkomne her! Bloggen er helt åpen og kan, som alle åpne blogger, også leses av ikke-FP-medlemmer og Google.

Bloggen tilhører ikke ett bestemt medlem, men drives av moderatorteamet i fellesskap, og den åpnes hver morgen av den første i teamet som føler for det. Kaffestuggu har ofte åpent på kveldstid også, særlig i helgene.
Rangér dette innlegget

Tiffe

Postet 23-04-19 kl 09:47 av Kaffestuggu

Kommentarer totalt 19

Kommentarer

Gammel
Addison sin avatar


Brå start med dårlig søvn som vanlig etter en lang ferie med mange late og lange sovemorgener. Jaja, en får skylde seg selv og vite at det var en kalkulert risiko. Enda godt uken er kort!
Postet 23-04-19 kl 10:06 av Addison Addison er ikke aktiv
Gammel
Fersken sin avatar
Det var overraskende lett å stå opp i morges. Er enda ikke kommet på jobb, men slikt tar tid når man må fly et lite stykke først.
Postet 23-04-19 kl 10:09 av Fersken Fersken er ikke aktiv
Gammel
Mex sin avatar
Ikke helt klar for å start igjen etter ferien.
Egentlig så skulle jeg være med til Oslo for en runde med jobbintervjuer, men så sa jeg at det orket jeg ikke, jeg kunne heller være med på Skype. Og så viser det seg at lokalene som sjefen har fikset ikke har godt nok utstyr for slikt, så da slapp jeg unna hele greia. Passer meg fint-fint!
Postet 23-04-19 kl 10:18 av Mex Mex er ikke aktiv
Gammel
Eia sin avatar
Vel overstått påske!

Overraskende lett å stå opp her også, men så la jeg meg også nokså tidlig i går.

Jeg gleder meg allerede til å komme hjem igjen til hage og drivhus, dog. :i hagemodus:
Postet 23-04-19 kl 10:26 av Eia Eia er ikke aktiv
Gammel
Neket sin avatar
Jeg kjørte mannen til flytoget 5.30 i morges, og syns jeg burde få en eller annen slags medalje for det. Første dag etter ferien! Jeg er så trøtt.

Nå er jeg på plass på jobb, men jeg har glemt frokostbananen min i bilen, og det er så langt å gå dit.
Postet 23-04-19 kl 10:28 av Neket Neket er ikke aktiv
Gammel
Polyanna sin avatar
Her var det også overraskende lett å stå opp, enda tidligere enn vanlig, for å få bilen unna før gatefeiing.

Kjørte dermed bil til jobb, og jeg FORSTÅR jo hvorfor folk gjør det. Svipp, 10 min, vs 30 - 45 min kollektivt.


Ellers driver jeg og prøver å venne meg til at han jeg jobber mest med har tatt skjegget i påsken og ser for det første HELT annerledes ut, og for det andre så viser det seg at han er veldig kjekk, og det var litt overraskende.
Postet 23-04-19 kl 10:44 av Polyanna Polyanna er ikke aktiv
Gammel
Palmen sin avatar
Jeg tror det å ta skjegget er en påsketing. Det har Jason Momoa gjort også.
Postet 23-04-19 kl 11:09 av Palmen Palmen er ikke aktiv
Gammel
Matilda sin avatar
Jeg har fri på tirsdager, og hadde planer om å dykke djupt ned i en bunke heldagsprøver som kom inn rett før påske, men har i stedet alle ungene hjemme og venter på legetime for lillebror om en liten time. Forhåpentligvis kan han få noe dop (astmamedisin/antihistaminer/whatever) som får ham til å sove bedre om nettene, for denne påsken har vært tung når det gjelder søvn. Jeg er ganske slått ut av pollen sjøl, i kveld trur jeg jeg må legge meg samtidig med ungene.

En av mine kolleger tok skjegget på nyåret, eller noe sånt, jeg har ikke vent meg til det ennå (men han har hatt langt skjegg de ti åra jeg har kjent ham). Når noen skal ha tak i «han med skjegget», trur jeg fortsatt det er ham.
Postet 23-04-19 kl 11:20 av Matilda Matilda er ikke aktiv
Gammel
Tjorven sin avatar
I dag var det helt uproblematisk å stå opp. Den første dagen etter ferien er alltid det. Det er verre med de kommende dagene.

Men jeg har jo begynt å jobbe i Staten, så jeg har snart sommertid. Jeg lurer på om jeg skal bruke den på å komme senere på jobb eller opparbeide meg avspaseringstid?
Postet 23-04-19 kl 11:41 av Tjorven Tjorven er ikke aktiv
Gammel
Bluen sin avatar
Vi har vært i Portugal med én times tidsforskjell, og dermed fått overgangen til sommertid på nytt. Da er det lite lurt å sitte oppe til 2 den siste kvelden i ferien. Får trøste meg med at jeg satt oppe fordi jeg var oppslukt av ei bok, for første gang på minst et halvt år.

10-åringen var så trøtt at han faktisk ramla overende - falt sammen som en sekk før han rakk inn på badet.
Postet 23-04-19 kl 11:48 av Bluen Bluen er ikke aktiv
Gammel
Helt greit å komme seg opp i dag, for for et kaos på jobb! Alt hastet like mye osv. Så, jeg har slukt middagen og begynt å jobbe igjen hjemmefra nå.
Postet 23-04-19 kl 18:12 av millact millact er ikke aktiv
Gammel
Blånn sin avatar
Greit å komme seg opp her også. Eldste startet for sikkerhets skyld opp med muntlig eksamen i dag. Han er ikke helt fornøyd, men forbedret karakteren sin.

Ellers har jeg hatt møte med en organisasjonspsykolog i dag. Veldig ok å få noen tanker utenfra på en vanskelig situasjon. Om to uker skal jeg dit igjen alene. Greit å lufte noen tanker uten sjefen til stede.
Postet 23-04-19 kl 19:04 av Blånn Blånn er ikke aktiv
Gammel
ingling sin avatar
Å stå opp gikk greit, å faktisk være på jobb var litt verre. Heldigvis har jeg fri i morgen, noen fordeler er det med å jobbe redusert en periode! Gudene skal vite at den fridagen kommer godt med. Må visst bare jobbe litt nå først.
Postet 23-04-19 kl 21:54 av ingling ingling er ikke aktiv
Gammel
Hondacrv sin avatar
Eg fekk heildagsprøver i dag, og oppdaga at nokon har klart å plagiere. Med nettet stengt og ukjende oppgaver. Den var ny. Alvorlig samtale venter. Dette er totalt krise.
Postet 23-04-19 kl 22:47 av Hondacrv Hondacrv er ikke aktiv
Gammel
Hvordan er det mulig å få til, Hondacrv?
Postet 24-04-19 kl 08:33 av millact millact er ikke aktiv
Gammel
Blondie sin avatar
Oi, Honda, så kjipt! Mine elever har heldagsprøve i dag.
Postet 24-04-19 kl 08:38 av Blondie Blondie er ikke aktiv
Gammel
Hondacrv sin avatar
Antakelig har eleven resonnert seg fram til oppgåva ved å sjå kva me gav på sist heildags, deretter tatt notater og håpa på det beste. Og det vart jo det beste, men det blir jo det veste no når det er oppdaga....
Postet 24-04-19 kl 17:29 av Hondacrv Hondacrv er ikke aktiv
Gammel
Ine sin avatar
Tatt notater som det er lov å ha med seg? Og kopiert notatene?
Postet 24-04-19 kl 19:06 av Ine Ine er ikke aktiv
Gammel
Stompa sin avatar
Det er ellers mange måter en kreativ elev kan komme seg på nett selv om skolens nett er stengt. De kan f.eks. levere inn en avslått dummytelefon og ha den egentlige telefonen påslått i sekken og koble seg på nett via den. Eller de kan finne et åpent nett i nabolaget og bruke det.

Ellers er det nok mange som finner ut hva de får hvis man bruker uendrede eksamenssett. Det prøver vi å unngå, nettopp av den grunn.
Postet 25-04-19 kl 09:43 av Stompa Stompa er ikke aktiv
 
Nylige blogginnlegg av Kaffestuggu

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 05:11.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no