Gå tilbake   Foreldreportalen > Blogger > Adventskalenderbloggen

Før julen ringes inn



Hver morgen fra og med 1. til og med 24. desember blogges en luke i kalenderen, og her kan man finne noe hyggelig eller morsomt eller nyttig eller fint eller gøy; bilder, vers, aktiviteter, oppskrifter, sjokolade ... Det er bare lukeutøvernes fantasi som setter grensene.
Rangér dette innlegget

Før julen ringes inn

Postet 23-12-20 kl 09:27 av Kalenderpiken
Oppdatert 23-12-20 kl 12:24 av Kalenderpiken

FORELDREPORTALENS FANTASTISKE FØRJULSTRADISJON
- 13. årgang -

Venteluke


[1 Darth] [2 Pøblis] [3 rajraj] [4 Luftslottet] [5 Elise] [6 Tjorven]
[7 Tallulah] [8 Heilo] [9 Magica] [10 Skilpadda] [11 Adrienne og Palmen] [12 Mex]
[13 tink] [14 Agent Scully] [15 Kirsebær] [16 celebelen] [17 Dali] [18 Frøy] [19 Lorien]
[20 Nenne] [21 Toffskij] [22 Albertine] [23 Pappalille] [24 007]



Vi lever i tiden, følger med, og forventer effektivitet.

Så vi har selvfølgelig en rampenisse. Her er dagens sprell:



Det kuleste den har gjort. ihht spillende 1-klassing: "I går ga den meg en gave som jeg hadde ønsket meg, men i feil farge. En lipsyl. Og så husker jeg ikke mer". Pyntet juletreet? "Å, det var også en ting".

Tross nedtonede uttalelser fra den unge spillende, så har rampenissen vært god underholdning både for oss voksne og for henne gjennom desember. Ungdommen i huset har også fått flirt litt.

For ordensskyld: I går sminket rampenissen dukken, og la igjen en uåpnet leppepomade. Mandag var kjedelig, hen hadde funnet seg en klementin og forsøkt å drikke den med sugerør. Søndag var juletreet pyntet med undertøy, og rampenissen svinget seg i toppen.

Har dere rampenisser boende? Hva er det kuleste de har gjort, hva slo ikke an?

HP

Kommentarer totalt 8

Kommentarer

Gammel
nolo sin avatar
Kul luke. Det bor ingen rampenisse hos oss.
Postet 23-12-20 kl 11:44 av nolo nolo er ikke aktiv
Gammel
Maverick sin avatar
Haha! Her er det bare rampete mennesker.
Postet 23-12-20 kl 12:21 av Maverick Maverick er ikke aktiv
Gammel
star sin avatar
Kult.
Her bor heller ingen rampenisse.
Postet 23-12-20 kl 12:50 av star star er ikke aktiv
Gammel
celebelen sin avatar
Her er det ingen rampenisser, men hvis Ville hadde vært yngre kan det være jeg hadde blitt med på trenden.
Postet 23-12-20 kl 12:51 av celebelen celebelen er ikke aktiv
Gammel
Eia sin avatar
Ingen rampenisse hos oss heller. Men jeg vurderer å innføre en neste år, for det er jo et morsomt konsept.
Postet 23-12-20 kl 12:57 av Eia Eia er ikke aktiv
Gammel
Agent Scully sin avatar
Bikkjen til min søster tok seg en god jafs av ribben mens de begge lå i bilen. Det blir det nærmeste vi kommer en rampenisse
Postet 23-12-20 kl 16:13 av Agent Scully Agent Scully er ikke aktiv
Gammel
Magica sin avatar
Han tegnet grønne sprittusj-fregner på ungen mens hun sov.
Postet 23-12-20 kl 16:48 av Magica Magica er ikke aktiv
Gammel
Palmen sin avatar
Vi har rampenisse og selv om de minste påstår at de ikke tror på den så elsker de den! I år er det storesøster som har overtatt stafettpinnen, og hun er fantastisk kreativ. I dag ble de møtt med et brev on at rampenissen (eller, hos oss heter han tøysenissen) hadde dratt hjem - men under brevet lå det en rebus! Rebusen dro dem gjennom huset og endte opp i postkassa sammen med tøysenissen - for han hadde jo slett ikke tenkt å dra.
Postet 23-12-20 kl 19:56 av Palmen Palmen er ikke aktiv
 
Nylige blogginnlegg av Kalenderpiken

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 15:30.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no