Gå tilbake   Foreldreportalen > Blogger > Kaffestuggu – Where everybody knows your nick

Onsdag

Kaffestuggu er åpen døgnet rundt for kaffe, vin, te, øl, brus, vann eller bare skravling. Alle, både nye og gamle, er hjertelig velkomne her! Bloggen er helt åpen og kan, som alle åpne blogger, også leses av ikke-FP-medlemmer og Google.

Bloggen tilhører ikke ett bestemt medlem, men drives av moderatorteamet i fellesskap, og den åpnes hver morgen av den første i teamet som føler for det. Kaffestuggu har ofte åpent på kveldstid også, særlig i helgene.
Rangér dette innlegget

Onsdag

Postet 12-01-22 kl 08:47 av Kaffestuggu

Kommentarer totalt 21

Kommentarer

Gammel
Eia sin avatar
Morn. På jobb, og er fortsatt litt lammet av sorg over den varme, godhjertede, prøvede vennen som har dødd fra oss så tidlig. I går satt mannen og jeg og mimret over de mange, mange gode stundene vi og etter hvert våre familier tilbrakte sammen. Alle som tilbrakte litt tid med han ble berørt av hans varme, gode vesen. Den begravelsen kommer til å bli meget tung for oss alle.
Postet 12-01-22 kl 08:59 av Eia Eia er ikke aktiv
Gammel
Blondie sin avatar
Så ufattelig vondt, Eia!

Jeg sitter på hjemmekontor sammen med kjæresten og akkurat nå har han undervisning mens jeg smiler over det fine, varme vesenet han er. Snart skal jeg ha undervisning, håper han tenker det samme om meg.

Foreløpig er det maks mye hyggeligere å være på hjemmekontor sammen, men jeg ser jo for meg at det kan gå over etter noen år.
Postet 12-01-22 kl 09:01 av Blondie Blondie er ikke aktiv
Gammel
tink sin avatar
Åh, romantisk på hjemmekontor Blondie! Da er man nyforelsket da.

på Eia.

Jeg er støl i hele kroppen etter diverse utagerende trening i går. Håper, håper, jeg klarer å følge det opp utover vinteren og våren.
Postet 12-01-22 kl 09:08 av tink tink er ikke aktiv
Gammel
Eia sin avatar
Herlig - romantisk hjemmekontor!
Postet 12-01-22 kl 09:10 av Eia Eia er ikke aktiv
Gammel
celebelen sin avatar
Eia:
Jeg sitter på hjemmekontoret og prøver å ta meg sammen og gjøre noe fornuftig fram til nettkurset om sykefravær starter. Skulle gjerne vært på fysisk kurs i stedet, men får finne fram notatbok, strikketøy og kaffe og håpe på en engasjerende kursleder.
Postet 12-01-22 kl 09:13 av celebelen celebelen er ikke aktiv
Gammel
Heilo sin avatar
Så vondt, Eia!

Og så vakkert og fint, Blondie! Kaffebloggen byr på kontraster. Som livet.

Jeg sitter på hjemmekontoret i dag. I går var jeg på campuskontoret fordi jeg skulle lede et digitalt møte og ville kunne være uforstyrret. Det var en interessant opplevelse, for på gangen der jeg sitter fantes ikke pandemien. Nesten alle kollegaene mine var der. Inkludert pensjonistene som fortsetter å bruke kontorene sine. Ingen munnbind, begrenset avstand, alle snakker med alle og i lunsjen satt alle rundt det samme bordet på pauserommet. (Jeg spiste på kontoret.) Det VAR fint å se kollegaene mine, og nyttig. Men jeg synes det er ganske sært at sedvanen er slik, og så synes jeg det er litt kjipt at det er jeg som blir sær ved at jeg for det meste holder meg på hjemmekontoret slik vi har fått beskjed om. Ute på resten av campus var det pandemi, der var det folketomt, stengt kantine, munnbind og skilt om avstand.
Postet 12-01-22 kl 09:27 av Heilo Heilo er ikke aktiv
Gammel
star sin avatar
Eia.

Det tekniske vil ikke helt samarbeide gitt. Passer dårlig for har en god del som må gjøres i dag.
Postet 12-01-22 kl 09:29 av star star er ikke aktiv
Gammel
Stompa sin avatar
Hui, her lyner og tordner det. Jeg sitter hjemme og skal ha fire timer teams-undervisning; håper ikke strøm eller nett ryker!
Postet 12-01-22 kl 09:30 av Stompa Stompa er aktiv nå
Gammel
Mex sin avatar
Så vondt, Eia.
Og herlig med nyforelskelse på hjemmekontor, Blondie.

Ingen god start på dagen her. Eldstemann måtte teste seg i dag tidlig før han dro pga smitte i klassen (resten av klassen tester seg på skolen, men eldste starter dagen med vgs matte, så han måtte testes hjemme)

På jobb har en server streiket, og det forventes ikke å få det fikset før tidligst i kveld, så selv med tusen ting å gjøre, og tidsfrister.. så får jeg ikke gjort noe fornuftig i dag.. I tillegg klarte jeg atpåtil å velte te-koppen min, så dagen måtte starte med full vask av kontoret..
Postet 12-01-22 kl 09:54 av Mex Mex er ikke aktiv
Gammel
Fersken sin avatar
Eia:

Dagen startet med at forskjellige systemer på jobb var nede, men internett fungerte, så jeg fikk lest nyheter.
Postet 12-01-22 kl 10:17 av Fersken Fersken er ikke aktiv
Gammel
Frøy sin avatar
God morgen.
Eia.
Utrolig godt å kunne dele ut klemmer i kaffebloggen uten å være redd for smitte.
Her er det en rolig dag på hjemmekontoret så langt, noen kriser er avverget da og ukens smittetall for skoler og barnehager i kommunen ser ikke ut til å gå ned denne uken heller.
Postet 12-01-22 kl 10:17 av Frøy Frøy er aktiv nå
Gammel
Blå sin avatar
Eia

Og er veldig lykkelig for Blondies lykke.

Her er det en rolig hjemmekontordag. Og sånn som været er ute er jeg egentlig helt fornøyd.

Planen er jobb og trening, middag og strikking. Så spennende er livet blitt. Men på lørdag skal jeg faktisk ut, så noe skjer.
Postet 12-01-22 kl 10:20 av Blå Blå er ikke aktiv
Gammel
løve70 sin avatar
Eia

Ny dag på hjemmekontoret. I dag er det stort sett Teams møter hele dagen. Har i det minste fått trent. Etterhvert skal vi avgårde til stallen og se på en mulig ny hest.
Postet 12-01-22 kl 10:29 av løve70 løve70 er aktiv nå
Gammel
vixen sin avatar
Jeg og blå har like planer, bare at strikkingen blir byttet ut med husarbeid.

Stor klem til Eia. Så trist.

Sitter inne og fyrer i ovnen og venter på Gyda mens jeg jobber.
Postet 12-01-22 kl 10:30 av vixen vixen er ikke aktiv
Gammel
Tjorven sin avatar
Det er ikke mye romantikk på hjemmekontoret mitt, gitt. Kanskje jeg skal foreslå felles lunsj i dag - i det minste.
Postet 12-01-22 kl 10:38 av Tjorven Tjorven er ikke aktiv
Gammel
Magica sin avatar
Hei fra hjemmekontoret her og, en vanlig dag alene foran pcen mens jeg venter på Gyda her i Møre og Romsdal. Det regner masse da, men blåser ennå ikke noe særlig.
Postet 12-01-22 kl 11:01 av Magica Magica er ikke aktiv
Gammel
Magica sin avatar
Jeg skal forøvrig ut og ta vaksine dose 3 i ettermiddag, blir jo stas å gjøre det sammen med været Gyda.
Postet 12-01-22 kl 11:30 av Magica Magica er ikke aktiv
Gammel
polarjenta sin avatar
Jeg er syk, har stort sett vært syk fra 1.januar og er drittlei.
Postet 12-01-22 kl 11:57 av polarjenta polarjenta er ikke aktiv
Gammel
Addison sin avatar
Hei fra hjemmekontoret, i morgen blir det kontorkontor heldigvis! Og det kommer visst 2-3 andre også, lykke! Mye å drive med på jobb, og i kveld er det øvelse, nokså uanbefalt, men i ganske liten gruppe med god avstand i luftig lokale. Pr. nå er Norgesmesterskapet ikke avlyst, og om det skulle bli noe av i en eller annen form om en måned, må vi være klare.
Eia:
Postet 12-01-22 kl 12:11 av Addison Addison er ikke aktiv
Gammel
Skal straks ta meg en gåtur ned bakken for å signere skjøte hos megler og kanskje også ta en titt bort der jeg snart skal bo. I går ble plasten tatt av bygget og det var lys i hele bygget i går kveld da jeg kjørte forbi, riktig så koselig rett og slett.
Postet 12-01-22 kl 12:12 av millact millact er ikke aktiv
Gammel
Stompa sin avatar
Ferdig med dobbeltime tysk og deretter dobbeltime norsk der elevene har presentert fordypningsoppgavene sine om språk. Nå må jeg hive meg rundt og dra på jobb for å ha en dobbeltime norsk med fysisk oppmøte. Når det er over, er den verste dagen i uka over for meg og jeg kan kruse inn mot helga.
Postet 12-01-22 kl 12:48 av Stompa Stompa er aktiv nå
 
Nylige blogginnlegg av Kaffestuggu

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 13:08.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no