Gå tilbake   Foreldreportalen > Blogger > Kaffestuggu – Where everybody knows your nick

Mandag

Kaffestuggu er åpen døgnet rundt for kaffe, vin, te, øl, brus, vann eller bare skravling. Alle, både nye og gamle, er hjertelig velkomne her! Bloggen er helt åpen og kan, som alle åpne blogger, også leses av ikke-FP-medlemmer og Google.

Bloggen tilhører ikke ett bestemt medlem, men drives av moderatorteamet i fellesskap, og den åpnes hver morgen av den første i teamet som føler for det. Kaffestuggu har ofte åpent på kveldstid også, særlig i helgene.
Rangér dette innlegget

Mandag

Postet 16-03-20 kl 08:29 av Kaffestuggu

Kommentarer totalt 44

Kommentarer

Gammel
Blondie sin avatar
Jeg er spent på digitale løsninger, bekymret for elever som sliter og litt ensom i leiligheten. Små ting i det store bildet, jeg får drikke kaffe og se ut på sola mens jeg venter på undervisningsstart.
Postet 16-03-20 kl 08:50 av Blondie Blondie er ikke aktiv
Oppdatert 16-03-20 kl 09:09 av Blondie
Gammel
007 sin avatar
Jeg bråvåknet 07.30 og scrollet alle nyheter. Jeg kommer til å bli fullstendig tullerusk hypokonder og dommedagsprofet om jeg ikke beskytter meg litt fra nyheter fremover. Tror jeg skal holde meg til NRK og BT.

Jeg skal på jobb klokka ni sammen med to andre. Vi har hvert vår kontor, digert møterom og så må vi lage en plan og fordele arbeidsoppgaver før vi går hver til vårt.

I kveld er planen egentrening fra 19-20, jeg er spent på om jeg klarer å opprettholde treningen.
Postet 16-03-20 kl 08:55 av 007 007 er ikke aktiv
Gammel
Millen sin avatar
Mandagen starter som den alltid gjør- trøtt.
Jeg er og spent på hvordan dette her vil gå.
Postet 16-03-20 kl 09:00 av Millen Millen er ikke aktiv
Gammel
celebelen sin avatar
God morgen fra hjemmekontor1. Både mannen og jeg skal innom de respektive jobbene fra tid til annen, men ellers blir det to hjemmekontor og en hjemmeskole fordelt rundt i huset. I dag har jeg den beste plassen, med utsikt og god kontorstol.
Postet 16-03-20 kl 09:11 av celebelen celebelen er ikke aktiv
Gammel
Addison sin avatar
God morgen, ny uke, dugnaden fortsetter. Små øyeblikk av panikk innimellom, men ikke noe konkret, bare usikkerheten som noen ganger blir helt overveldende. Vi klarer oss fint!
Postet 16-03-20 kl 09:24 av Addison Addison er ikke aktiv
Gammel
Eia sin avatar
God morgen fra kontor. Plan for dagen: stenge ned virksomheten, opprette rutiner for å håndtere kommunikasjon og annet, og kvalitetssikre korrekt permitteringsunderlag til ansatte. Styreleder trer inn som arbeidende styreleder (uten lønn) for å ivareta løpende oppgaver.

Dette er surrealistisk!
Postet 16-03-20 kl 09:25 av Eia Eia er ikke aktiv
Gammel
Blå sin avatar
God morgen

Enn så lenge hjemmekontor i sofakroken. Men siden mannen driver og lager nettmøte med elever i den andre sofaen kan det være at jeg må flytte meg til soverommet etter hvert. Men litt morsomt å høre på.

Tenåringene skal prøve å disiplinere seg til matte.

Jeg er småforkjølet og regner med at det betyr at jeg ikke kan vise meg på jobb med det første.
Postet 16-03-20 kl 09:27 av Blå Blå er ikke aktiv
Gammel
Adrienne sin avatar
Jeg var klar på hjemmekontor halv åtte, går fort når veien fra sofa til kontor er tre meter.

Prøver meg på halv dag i dag, formen er fortsatt ikke helt bra, men bedre enn i går. Fyr på peisen har jeg også, og masse masse kaffe.
Postet 16-03-20 kl 09:28 av Adrienne Adrienne er ikke aktiv
Gammel
ingling sin avatar
Mornings, har vært i gang på hjemmekontoret en stund, men er ikke superproduktiv ennå. Jeg har fått skrivebord på soverommet, det føles litt uvant, men i hvert fall greit å kunne trekke seg litt tilbake. Litt jobb nå før vi gyver løs på skoledelen av dagen.
Postet 16-03-20 kl 09:29 av ingling ingling er ikke aktiv
Gammel
star sin avatar
Jaggu mange flere på jobb enn jeg hadde trodd. Jeg vil egentlig helst være hjemme.
Postet 16-03-20 kl 09:29 av star star er aktiv nå
Gammel
vixen sin avatar
Vi har rigget oss opp med hjemmekontor og hjemmeskole. Jeg og gutta har benket oss rundt stuebordet. Vi har store vinduer og fin utsikt. Det hjelper litt på å se snødekte fjell bade i sola. Guttene starter klokka ni og da er lærer på plass med junior online.
Postet 16-03-20 kl 09:40 av vixen vixen er ikke aktiv
Gammel
annemede sin avatar
Litt tynn kaffe, da kaffemaskinen gikk tom for bønner, men jeg tømmer ikke ut kaffen, det skulle tatt seg ut Neste kopp blir god da.
Postet 16-03-20 kl 09:41 av annemede annemede er ikke aktiv
Gammel
Hondacrv sin avatar
Eg skal på digilo digilei med klassen ti på ti. Spent på om me får det til å funke. Ein elev oppretta chatter «team-hjelp» i går då eg var inne og testa. Det var ganske søtt. Ein del elever har jo gjort dette før. Me får sjå.
Postet 16-03-20 kl 09:50 av Hondacrv Hondacrv er ikke aktiv
Gammel
Toffskij sin avatar
Morn! Så langt i dag har jeg vært mer hjemmeskolelærer enn hjemmekontorarbeider, men vi får håpe balansen snart snur seg.
Postet 16-03-20 kl 09:51 av Toffskij Toffskij er ikke aktiv
Gammel
tink sin avatar
Morn fra hjemmeskolen. Har hatt 1,5 time hjemmekontor før ungene stod opp. Mannen har obligatorisk fjern-undervisning for vgs fra det rosa jenterommet. 2-klassingen har hatt sfo med pusling mens vi ventet på mellomtrinnseleven i dusjen. Han har feber og er sjaber. Tror ikke det er korona, men hvem vet? Vi har i hvert fall satt oss selv i karantene inn til videre.
Postet 16-03-20 kl 09:51 av tink tink er ikke aktiv
Gammel
Nenne sin avatar
Hjemmekontor og hjemmeskole. Vi prøver og ser hvordan det går. Foreløpig har nettforbindelsen vært litt kranglete.
Postet 16-03-20 kl 09:53 av Nenne Nenne er ikke aktiv
Gammel
Tjorven sin avatar
Fordelen med hjemmekontor var at jeg kunne logge meg på et par minutter over kl 7, og foreløpig har jeg fått gjort mye.

Men nå starter knerten med hjemmeskole, og jeg er veldig spent på hvor mye hjelp han kommer til å trenge. Og det er utfordrende når vi skal være 3 personer som sitter i nettmøter samtidig nå kl 9. Så jeg har rigget meg til i senga på soverommet.
Postet 16-03-20 kl 09:55 av Tjorven Tjorven er ikke aktiv
Gammel
Hjemmekontor herfra også og har allerede vært i teamsmøte som gikk fint, alle hjemmefra. Drikker kaffe, begge barna er i gang med sitt arbeid, snekkeren kommer snart og likeså en forsikringsmann som skal se på evt vannskade fra helgen.
Postet 16-03-20 kl 10:06 av millact millact er ikke aktiv
Gammel
Fersken sin avatar
Hjemmekontor på stuen, skal snart få i gang ungene på hjemmeskole. Det stod ikke noe om felles oppmøte, lærerne er tilgjengelige fra kl 9 og utover.
Postet 16-03-20 kl 10:08 av Fersken Fersken er ikke aktiv
Gammel
Appelsin sin avatar
Hjemmekontor og hjemmeskole.
Litt sløve barn foreløpig, men jeg nå fått gjort ymse allerede, selv om jeg merker at det er andre inne på helsenettet også..
Postet 16-03-20 kl 10:09 av Appelsin Appelsin er ikke aktiv
Gammel
Mex sin avatar
Foreløpig bare hjemmeskole for min del her, mens jeg prøver å formatere en PC som da kanskje kan bli brukende etterhvert.
Postet 16-03-20 kl 10:21 av Mex Mex er ikke aktiv
Gammel
Trixie sin avatar
Hjemmekontor her.
Barna er hos sin far så dette blir en veldig stille uke. I morgen skal jeg på jobb da, bhg er åpen for noen få barn.
Nuh, jobbe litt.
Postet 16-03-20 kl 10:38 av Trixie Trixie er ikke aktiv
Gammel
Addison sin avatar
Kjenner jeg er glad for Teams-innstillingen som lager uskarp bakgrunn. Håper de lager filtre snart så man kan se litt mindre trøtt og usminket ut også.
Postet 16-03-20 kl 10:42 av Addison Addison er ikke aktiv
Gammel
Tjorven sin avatar
Gymlæreren til knerten har sendt ut et fryktinngydende opplegg for gymtimene denne uka. Det er fysisk aktivitet hver dag, og hvis alle gjennomfører dette så blir de topptrente hele gjengen. (Gymlæreren er landslagstrener i en liten idrett som krever robuste utøvere, og jeg ser at opplegget bærer preg av det. )
Postet 16-03-20 kl 10:56 av Tjorven Tjorven er ikke aktiv
Gammel
Toffskij sin avatar
Jeg sitter og tjuvlytter til sekstenåringens veldig tentative digitale mattetime. Morsomt!
Postet 16-03-20 kl 11:04 av Toffskij Toffskij er ikke aktiv
Gammel
ingling sin avatar
Addison, I know! Et lite sånt filter på ansiktet hadde gjort seg.
Postet 16-03-20 kl 11:07 av ingling ingling er ikke aktiv
Gammel
annemede sin avatar
Vi får, heldigvis, ikke bruke kamera på møtene våre, da kneler systemet.
Postet 16-03-20 kl 11:10 av annemede annemede er ikke aktiv
Gammel
Blondie sin avatar
Jeg har nettopp blitt kjent med fastlegen min på en annen måte, undervinkling på webkamera er gøyalt!
Postet 16-03-20 kl 11:41 av Blondie Blondie er ikke aktiv
Gammel
Dali sin avatar
Har kamera en virkning på kapasitet altså, det har jeg faktisk ikke tenkt over. Spørs om jeg skal slå av kamera framover da. Like godt, siden forkjølatrynet mitt ikke egner seg til å vise fram. Var tenkt å dra til jobb i dag, både for å hente litt utstyr pluss ha møter derfra. Men våknet med tykk hals både jeg og to av døtrene, så det utgikk. Den friskeste av oss er 14-åringen, så det blir hennes jobb å gå på butikken i dag.
Postet 16-03-20 kl 11:48 av Dali Dali er ikke aktiv
Gammel
Appelsin sin avatar
Jeg hadde videokonferanse med en kollega på fredag. Hå hå hå, sa hun plutselig, Appelsin er ikke alene! Og da stod minstemann bak meg med boxer og diverse høye kneløft
Postet 16-03-20 kl 11:51 av Appelsin Appelsin er ikke aktiv
Gammel
Fersken sin avatar
At kamerafunksjonen på skypemøter ikke er bra ved hjemmekontor har vi erfart i normale tider også, så her er kamera av. Vi har oppdaterte bilder da, så vi vet hvem vi snakker med.
Postet 16-03-20 kl 12:03 av Fersken Fersken er ikke aktiv
Gammel
Martis sin avatar
Hjemmekontor og hjemmeskole her og. Til dels store problemer med de digitale løsningen for skolen, så vi har vært nødt til å endre litt på timeplanen, ta fysak og supernytt nå og håpe at presset på ITL minker utover. Kaffe og god lunsj holder humøret oppe!
Postet 16-03-20 kl 12:22 av Martis Martis er ikke aktiv
Gammel
Tjorven sin avatar
Full krig i heimen! Knerten utførte pliktskyldigst tabata-treningsopplegget tilsendt fra gymlærer (som innebar utstrakt bruk av doruller!). Og storesøster filmet. Gemyttene er nå roet ned, filmen er slettet og knerten ble både god og svett.
Postet 16-03-20 kl 12:34 av Tjorven Tjorven er ikke aktiv
Gammel
Blondie sin avatar
Da kan du jo kvittere med å ha en forelesning om digital hygiene og nettvett, Tjorven.
Postet 16-03-20 kl 12:39 av Blondie Blondie er ikke aktiv
Gammel
Candy Darling sin avatar
Dagens fine: 7c har akkurat hatt musikktime med pop & rockens historie, så nå har vi sunget oss gjennom mange oldies and goldies!
Postet 16-03-20 kl 13:38 av Candy Darling Candy Darling er ikke aktiv
Gammel
celebelen sin avatar
Jeg fikk melding om at Microsoft har problemer med Teams, så det ser ut som det er litt overbelastning i dag. Ville får daglig arbeidsplan fra skolen, hun ser ut til å være stort sett selvgående på den. Jeg har hevet meg på dagens fysiske aktiviteter, og skal gjennom 80 situps i løpet av dagen.
Postet 16-03-20 kl 13:50 av celebelen celebelen er ikke aktiv
Gammel
Jeg har fått ryddet søppel uti gata i "friminuttet" mitt.
Postet 16-03-20 kl 14:11 av millact millact er ikke aktiv
Gammel
Adrienne sin avatar
Jeg har vært utenfor dør for første gang siden fredag og det var så utrolig digg. Gikk ikke langt, for formen er elendig og føret likeså, men frisk luft.
Postet 16-03-20 kl 14:16 av Adrienne Adrienne er ikke aktiv
Gammel
Palmen sin avatar
Herlig Adrienne!
Postet 16-03-20 kl 14:23 av Palmen Palmen er ikke aktiv
Gammel
Hjertensfryd sin avatar
Vert på jobb nokre timar, men det blir nok ikkje fleire denne veka. Med mindre det plutselig oppstår eit behov for barnepass. Så det er heimeskule for jentene og lesing av diverse ting for meg.
Postet 16-03-20 kl 14:54 av Hjertensfryd Hjertensfryd er ikke aktiv
Gammel
Toffskij sin avatar
Her går det veldig bra med hjemmeskolen, men bare so-so med hjemmekontoret mitt.
Postet 16-03-20 kl 14:58 av Toffskij Toffskij er ikke aktiv
Gammel
Nenne sin avatar
Godt å høre at du er litt bedre, Adrienne.
Postet 16-03-20 kl 15:19 av Nenne Nenne er ikke aktiv
Gammel
Millen sin avatar
Hjemmeskole har gått bedre enn hjemmekontor foreløpig her iallefall.
Postet 16-03-20 kl 15:28 av Millen Millen er ikke aktiv
Gammel
Godt du er såpass bedre, Adrienne!
Postet 16-03-20 kl 16:14 av millact millact er ikke aktiv
 
Nylige blogginnlegg av Kaffestuggu

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 20:14.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no