Gå tilbake   Foreldreportalen > Blogger > Kaffestuggu – Where everybody knows your nick

Tirsdag

Kaffestuggu er åpen døgnet rundt for kaffe, vin, te, øl, brus, vann eller bare skravling. Alle, både nye og gamle, er hjertelig velkomne her! Bloggen er helt åpen og kan, som alle åpne blogger, også leses av ikke-FP-medlemmer og Google.

Bloggen tilhører ikke ett bestemt medlem, men drives av moderatorteamet i fellesskap, og den åpnes hver morgen av den første i teamet som føler for det. Kaffestuggu har ofte åpent på kveldstid også, særlig i helgene.
Rangér dette innlegget

Tirsdag

Postet 14-04-20 kl 08:12 av Kaffestuggu

Kommentarer totalt 26

Kommentarer

Gammel
Frk_Fryd sin avatar
God morgen!
Har startet hjemmekontoret, printet ut opplegget til mellomste og fått mat i yngstemann. Usikker på hvor klar jeg er for å fortsette dette hjemmeopplegget, men det er vel bare å sette i gang uten å kjenne for mye på det.
Postet 14-04-20 kl 08:32 av Frk_Fryd Frk_Fryd er ikke aktiv
Gammel
Tjorven sin avatar
Jeg er igjen på plass på hjemmekontoret, og har sovet ca en halvtime i natt. Dette går ikke så bra, og jeg har vondt langt inn i sjela. Jeg vil ha normale dager og ting å glede meg til. Akkurat nå er det bare helt svart.

Her starter ikke skolen før i morgen, så jeg får nok unna brorparten av en arbeidsdag før jeg ser noe til avkommene.
Postet 14-04-20 kl 08:36 av Tjorven Tjorven er ikke aktiv
Gammel
Martis sin avatar
Jeg har ommøblert på hjemmekontoret og har nå fått meg en ordentlig stol, det har sunket inn at dette kanskje blir å vare lenger enn jeg trodde. Så jeg skal bestille meg et skrivebord fra IKEA også og lage en kontorkrok, i stedet for spisebordet som jeg bruker nå.

Uff, Tjorven det høres ikke bra ut!
Postet 14-04-20 kl 08:43 av Martis Martis er ikke aktiv
Gammel
Blondie sin avatar
Stor klem, Tjorven!

Jeg gjør klart til dagens undervisning, setter opp karakteroversikt og planlegger ene-samtaler for uka. Dessuten slo det med at det kun er fire uker til eksamen.
Postet 14-04-20 kl 09:01 av Blondie Blondie er ikke aktiv
Gammel
Adrienne sin avatar
Uff, Tjorven. Har du noen du kan få pratet med? Luftet hodet litt?

Jeg er klar på hjemmekontor, starter med en litt rolig dag men i morgen setter møtegalskapen inn for alvor. Teppebombet kalender med Teamsmøter er ikke akkurat balsam for sjelen...
Postet 14-04-20 kl 09:05 av Adrienne Adrienne er ikke aktiv
Gammel
tink sin avatar
til Tjorven.

Påskeferien har vært helt topp, vi er vant med hjemmepåske, bare litt rart at det skal være så fullt av folk der vi vanligvis går tur. Er litt mer spent på hvordan det går når vi igjen skal sjonglere skole og jobb her hjemme. Ser fram til å sende 2. klassingen på skolen igjen om to uker, selv om jeg også er spent på hvordan de har tenkt å løse det praktisk.
Postet 14-04-20 kl 09:10 av tink tink er ikke aktiv
Gammel
Trixie sin avatar
Klemmer til deg Tjorven.
Jeg har 15-åring idag. Det skal feires, såvidt.
Ellers en dag på hjemmekontor, tror jeg skal gå meg en tur også.
Postet 14-04-20 kl 09:12 av Trixie Trixie er ikke aktiv
Gammel
Millen sin avatar
Mårn. Også på plass på hjemmekontoret. Har kaffe. Skolen begynner ikke før imorgen.
Postet 14-04-20 kl 09:37 av Millen Millen er aktiv nå
Gammel
God morgen alle mann. Også på hjemmekontor og tilbake til virkeligheten. Bare påloggingsproblemer, men nå har jeg byttet passord og livet ble noe bedre. Dette blir en lang uke kjenner jeg.

Ungene sover, det er greit, de starter i morgen.
Postet 14-04-20 kl 09:41 av millact millact er aktiv nå
Gammel
Frk_Fryd sin avatar
Uff, Tjorven!

Jeg gikk gjennom kalenderen sammen med lillesøster for å se hvor lenge det er til barnehagestart. Da vi kom til 27. april og skolestart, ser jeg at det jammen er samme uka som 1. mai. Hvor ble denne våren av? Og kjenner samtidig jeg er spent på når eldste får begynne på skolen.
Postet 14-04-20 kl 09:43 av Frk_Fryd Frk_Fryd er ikke aktiv
Gammel
Eia sin avatar
God morgen. Har akkurat satt i gang 7.- og 10.-klassingen (med et lite sjokk, fikk melding kl 21 i går kveld, som jeg leste for 5 min. siden, om en halvtimes tidligere start i dag. Litt kort varsel, kanskje?). Om litt skal jeg innom kontoret og planlegge de to neste månedene. Muligens kan vi åpne såvidt i mai, men det henger i en tynn tråd.

Skulle gjerne fått svar fra NAV snart, for kontoen er meget slunken. Har fått lært ungene litt om økonomi, da, så aldri så galt at det ikke er godt for noe.
Postet 14-04-20 kl 09:43 av Eia Eia er ikke aktiv
Gammel
Blå sin avatar
Tjorven og Eia.

Jeg er på plass på hjemmekontoret, aka stolen på soverommet. Jeg sitter egentlig godt, men har litt problemer med å få varme i rommet i dag, så jeg har tykk ullgenser på.

Laber motivasjon. Håper at det hjelper med et kort møte om en liten stund. Og så har vi heldigvis gått over til sommertid, så jeg kan logge av kl. 15 med god samvittighet.
Postet 14-04-20 kl 09:52 av Blå Blå er ikke aktiv
Gammel
My sin avatar
Huff Tjorven, det er fælt å ikke få sove. Håper du får hentet deg inn igjen i løpet av dagen.

Jeg er også på plass på hjemmekontoret. Lederen min har sagt at jeg kan velge om jeg vil ha hjemmekontor eller være på jobb, siden jeg er frisk av covid. Selv om det ikke er 100% sikkert at jeg er immun så er sjansen likevel mye mindre for at jeg er smittebærer enn hos de som ikke har hatt det. Men så lenge ungene har hjemmeskole synes jeg det er greit å være hjemme så jeg kan følge opp litt og være tilgjengelig hvis de trenger hjelp til noe. I dag måtte mannen på jobb, så da blir jeg hjemme, men vi kommer til å bytte på litt. Ute er det full vinter, så det er greit å slippe å gå ut av huset riktig enda.
Postet 14-04-20 kl 09:58 av My My er ikke aktiv
Gammel
Frøy sin avatar
God morgen fra hjemmekontoret.
Her er 6. og 10. klassingen i gang med dagen, og det er fremdeles MYE mer å gjøre for 6.klassingen enn 10. klassingen.
Postet 14-04-20 kl 10:09 av Frøy Frøy er ikke aktiv
Gammel
star sin avatar
Tjorven.

Ikke all verden med søvn her heller, men har kommet meg på jobb. Er allerede irritert på at det igjen kommer opp ting etter at jeg har sendt ut sluttfaktura.
Postet 14-04-20 kl 10:11 av star star er aktiv nå
Gammel
Fersken sin avatar
Hjemmekontor og hjemmeskole er i gang. Jeg sliter med å huske hva jeg gjorde før jeg tok påskefri, men har i alle fall fått koblet opp ekstra skjerm og fått avlyst et møte.
Postet 14-04-20 kl 10:35 av Fersken Fersken er ikke aktiv
Gammel
nokon sin avatar
Note to self: Sjekk skuleruta før du krangler med ungen om iPad før skulearbeid ... Første skuledag i heimeskulen er visst først i morgon.
Postet 14-04-20 kl 10:40 av nokon nokon er ikke aktiv
Gammel
Stompa sin avatar
Her er jeg og Frøkna i gang. Herremannen har fri til i morgen, siden det er plandag for lærerne i fylket vårt i dag, så elevene begynner i morgen. Frøkna følger skoleruta for Østfold (Viken? Vet ikke om det er felles skolerute for hele det nye storfylket.)

Herremannen har fått beskjed om å kjøre på miljøtorget for meg i dag, med alt jeg ryddet ut fra boden i påska.
Postet 14-04-20 kl 10:42 av Stompa Stompa er ikke aktiv
Gammel
Martis sin avatar
Her er det også mye mer å gjøre for 6. klassingen enn ungdomskoleeleven, så vi har allerede hatt en krangel siden jeg oppdaget at han satt å spilte nå. Viser seg at han har ingenting å jobbe med, han er ferdig med prosjektene som de skal jobbe med hele uken... Mulig han får noe nytt i morra.
Postet 14-04-20 kl 11:00 av Martis Martis er ikke aktiv
Gammel
Tjorven sin avatar
Arbeidsmengden er veldig forskjellig også hos mine barn. Ungdomsskoleeleven er ferdig på en time pr dag, mens han i 7. klasse har skole fra 9-15. Nå tror jeg kanskje at sistnevnte gjør oppgavene noe mer omstendelig, men det er virkelig stor forskjell. Jeg forsøkte å spørre læreren på ungdomsskolen, men jeg fikk til svar at eldste gjorde det hun skulle.
Postet 14-04-20 kl 11:05 av Tjorven Tjorven er ikke aktiv
Gammel
annemede sin avatar
Jeg fikk vondt i magen da jeg åpnet arbeidsprogrammet mitt i dag. Hovedprosjektet mitt, som skal ferdigsstilles i løpet av uken er borte.
Trekk pusten dypt inn, skru pc-av og på, og så starte på nytt, Voila, der var det.

Har jeg sagt at jeg hater denne PC-en?
Postet 14-04-20 kl 11:18 av annemede annemede er ikke aktiv
Gammel
Dali sin avatar
Morn. jeg våknet lenge før klokka i dag, og fikk jobbet en time ekstra på morgenen. Som betyr at jeg kan slutte av litt tidligere i ettermiddag. Dvs litt mer synk i familien. Variabelt med motivasjon blant både store og små, men det går seg vel til. Yngste gleder seg stort til å starte på skolen igjen etter neste uke.
Postet 14-04-20 kl 11:33 av Dali Dali er ikke aktiv
Gammel
Pappalille sin avatar
Jeg og to barn var klare for hjemmeskole i dag. Det er jo fint, siden vi ikke er i gang før i morgen. Jaja, ungene var strålende fornøyd med en uventet ekstra fridag.
Postet 14-04-20 kl 11:50 av Pappalille Pappalille er ikke aktiv
Gammel
Addison sin avatar
God formiddag!

Stor klem til deg Tjorven! Kjenner på noe av det samme, dog føles det litt bedre å være kommet i gang, enn det gjorde i går da jeg gruet meg skikkelig.
Postet 14-04-20 kl 11:50 av Addison Addison er ikke aktiv
Gammel
celebelen sin avatar
Annemede, sånt er skikkelig stress.
til Tjorven og andre som trenger.

Jeg har gravemaskin i hagen, lastebil foran huset og forhåpentligvis kjøkkenhageplass om noen dager. Og et årsoppgjør som skal være ferdig samtidig.
Postet 14-04-20 kl 13:14 av celebelen celebelen er ikke aktiv
Gammel
My sin avatar
Jeg vet ikke om det er så stor forskjell i arbeidsmengde her, mellom sjuende- og niendeklassingene, men forskjell på arbeidsmåte. Sjuendeklassingene har mer fastlagte dager, konkrete oppgaver som skal gjøres, pålogging til klassemøte, undervisningstimer online, linker til videoer som de må se, med spørsmål de må svare på etterpå, en haug med regneoppgaver i Kikora etc. Likevel gjør de oppgavene relativt kjapt unna, så de blir kanskje ferdige på kortere dager enn normalt. Niendeklassingen har ikke like mange konkrete oppgaver fra dag til dag, men har haugevis med mer langvarige innleveringer, prosjektoppgaver, fordypningsoppgaver o.l. i flere fag samtidig, som krever strukturering av dagen og selvstendig jobbing, og får karakterer på alt. Det er såpass mye at hun selv setter opp timeplan for når hun skal jobbe med hva, for å unngå å glemme noe. Fredag skal hun ha muntlig prøve i geometri på videosamtale med læreren. Hun har tidligere hatt den typen prøve både i mat og helse og i KRLE. Det varierer litt fra dag til dag hvor lenge hun jobber, og hun tar gjerne en pause midt på dag, også jobber hun på kvelden igjen, med chromebooken i fanget i sofaen. Men i sum tror jeg nok hun jobber flere timer enn småsøsknene.
Postet 14-04-20 kl 14:51 av My My er ikke aktiv
Oppdatert 14-04-20 kl 14:57 av My
 
Nylige blogginnlegg av Kaffestuggu

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 13:15.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no