Gå tilbake   Foreldreportalen > Blogger > Kaffestuggu – Where everybody knows your nick

Søffe

Kaffestuggu er åpen døgnet rundt for kaffe, vin, te, øl, brus, vann eller bare skravling. Alle, både nye og gamle, er hjertelig velkomne her! Bloggen er helt åpen og kan, som alle åpne blogger, også leses av ikke-FP-medlemmer og Google.

Bloggen tilhører ikke ett bestemt medlem, men drives av moderatorteamet i fellesskap, og den åpnes hver morgen av den første i teamet som føler for det. Kaffestuggu har ofte åpent på kveldstid også, særlig i helgene.
Rangér dette innlegget

Søffe

Postet 10-02-19 kl 06:00 av Kaffestuggu

Dette er stuggus nye vikar, roboten Robert.



Jeg har fått ansvaret for å åpne stuggu de dagene det vanlige personalet ikke er tilgjengelig.

Velkommen inn.

Kommentarer totalt 29

Kommentarer

Gammel
annemede sin avatar
Takker. Snart på vei ut. På topptur.
Postet 10-02-19 kl 07:50 av annemede annemede er aktiv nå
Gammel
Blondie sin avatar
Smart! Robert har nok litt mer min døgnrytme.

Jeg sitter og nipper til kaffen mens jeg ser på soloppgangen. Skuler bort på rettebunken som må forseres, men først skal jeg til moren min på besøk.
Postet 10-02-19 kl 08:16 av Blondie Blondie er ikke aktiv
Gammel
Millen sin avatar
God morgen!
Vært av og på våken siden kl. 5 så nå kunne jeg like godt stå opp.
Usikker hva vi gjør idag kommer an på været trur eg.
Postet 10-02-19 kl 08:27 av Millen Millen er ikke aktiv
Gammel
Blånn sin avatar
På vei til dusjen. Deretter blir det sekretariatsvakt i noen timer. Jei.
Postet 10-02-19 kl 08:29 av Blånn Blånn er ikke aktiv
Gammel
Nenne sin avatar
Endelig en dag uten planer. Det har vært travelti det siste.

I dag skal jeg vaske klær, strikke og fyre i ovnen. Ikke noe mer!
Postet 10-02-19 kl 08:51 av Nenne Nenne er ikke aktiv
Gammel
Matilda sin avatar
Robert!

Jeg har oppdratt familien min godt - som eneste dame i huset insisterer jeg på at morsdag skal feires (sjøl om jeg er oppdratt til å fnyse av handelstandens alle påfunn for profitt). Etter først å ha våka over kvalm unge mellom 5 og 6, har jeg fått sove lenger, og nå hører jeg lyden av croissanter på vei inn i ovnen. Og ungene har lagd kort på skolen, veit jeg. Jeg elsker bursdag to ganger i året! Vurderer å innføre halvtårsfeiring også.

Ellers er jeg sliten etter seig virusinfeksjon à la influensa, og å ha rydda og tømt to skap, samt ommøblert stua, så vi får brukt vår nye peis. I dag må jeg jobbe litt, før noen skal i familiebursdag og andre skal så paprika og pelargoner. Trenger vår nå.
Postet 10-02-19 kl 09:33 av Matilda Matilda er aktiv nå
Gammel
Blondie sin avatar
Så hyggelig, Matilda! Jeg hadde stålsatt meg for at morsdagen skulle forbigås i stillhet, men jeg har fått et koselig hjemmelaget kort og blomster. Tanken på en beklemt 17 år gammel gutt på Plantasjen kommer til å more meg en stund fremover.
Postet 10-02-19 kl 09:45 av Blondie Blondie er ikke aktiv
Gammel
Timar sin avatar
Ungene påstår de hadde glemt morsdag, men nå er eldste i sving med å dekke på til frokost, mens yngste ligger i en pøl av trass på gulvet.

Vi pleier ikke å feire noe særlig, men mannen er borte og ungene har godt av å øve seg på markeringer for andre.

Blondie, du må ha gjort mye riktig!
Postet 10-02-19 kl 10:04 av Timar Timar er aktiv nå
Oppdatert 10-02-19 kl 10:36 av Timar
Gammel
Matilda sin avatar
Blondie:
Postet 10-02-19 kl 10:06 av Matilda Matilda er aktiv nå
Gammel
polarjenta sin avatar
Jeg fikk blomster i går(kjøpt av mamma, levert på døra mens jeg var ute), og i dag har lillebror slått til og laget egg og bacon til meg. Han laget det helt selv, men kom noen ganger ut og stilte meg spørsmål uten noen spesiell grunn for det skulle jo være en overraskelse.

Ellers blir det nok en sløve dag fram til jeg skal dra å synge med koret mitt.
Postet 10-02-19 kl 10:54 av polarjenta polarjenta er aktiv nå
Gammel
Candy Darling sin avatar
Jeg fikk blomster i går, og kaffe på sengen i dag. Etter kun mildt press.
Postet 10-02-19 kl 11:23 av Candy Darling Candy Darling er ikke aktiv
Gammel
Anda sin avatar
Blomster fra mann i går og nydelig kort fra barna i dag.

(Kortet var i flertallsform, men tenåringsgutten hadde tydeligvis ikke fått med seg en ting, så han bør være søstra si takknemlig.)
Postet 10-02-19 kl 12:47 av Anda Anda er ikke aktiv
Gammel
Maverick sin avatar
Morsdag er ikke nødvendigvis ultimat for alenemødre, må jeg tilstå. Men, i kveld har jeg alle ungene her igjen.
Postet 10-02-19 kl 12:50 av Maverick Maverick er ikke aktiv
Gammel
Fersken sin avatar
Ingen markering hos oss. Jeg fikk sove så lenge jeg ville og kaffen var klar da jeg stod opp.
Postet 10-02-19 kl 13:14 av Fersken Fersken er ikke aktiv
Gammel
star sin avatar
Skal det bli noe markering her så må jeg stå for det selv gitt.
Postet 10-02-19 kl 13:29 av star star er aktiv nå
Gammel
Pebbles sin avatar
Første morsdag som trebarnsmor - og det var litt forskjell på energinivået til hyper 4-åring som hadde vært våken og gledet seg fra klokka sju og til de to tenåringsønnene som måtte vekkes til frokosten kl. 11. Lillesøster har ikke feiret morsdag før, men akkurat som den nye mammaen sin så elsker hun feiringer av alle slag, så det sto ikke på entusiasmen!
Postet 10-02-19 kl 13:31 av Pebbles Pebbles er ikke aktiv
Gammel
007 sin avatar
Jeg har fått to nye Mummikopper av ungene, nå er skapet stappfullt. Egentlig kunne jeg tenkt meg å hatt dem synlige på en hylle, for de er så fine. Mannen hadde gardert seg i tilfelle ungene hadde glemt gave, så jeg fikk et ullsett fra Kari Traa også. Siden jeg allerede har tre sett fra før tror jeg det skal byttes i noe jeg trenger.
Postet 10-02-19 kl 13:47 av 007 007 er ikke aktiv
Gammel
Skilpadda sin avatar
Hallo! Ingen morsdagsmarkering her, og jeg lagde pannekaker med bacon til søndagsfrokost som jeg pleier. (Ferdig før ett var det også, såvidt. ) Det er helt i orden for meg; mannen står opp halv syv og lager frokost til oss alle hver eneste hverdag, så jeg tar med glede helgefrokostene.

Egentlig hadde jeg tenkt å svippe innom en Håkon Bleken-utstilling i byen i dag, men jeg tror ikke jeg gidder å gå ut i silregnet. Vi kaller det en selvpleiedag i stedet.
Postet 10-02-19 kl 14:23 av Skilpadda Skilpadda er ikke aktiv
Gammel
vixen sin avatar
Jeg fikk kaffe på senga og kort fra begge ungene. Mannen ordnet med blomster og kake. I ettermiddag skal vi til min mor på pizza og fotball. Feiring etter hennes smak. Junior er på håndball og mini og mannen ute på aking. Da blir det litt netflix på mor.
Postet 10-02-19 kl 14:30 av vixen vixen er ikke aktiv
Gammel
ingling sin avatar
Jeg er ikke sammen med barna mine, men med min egen mor. Hun har fått blomster, og en fryser full av middager som kan varmes opp. Praktisk kjærlighetserklæring der, altså. Eldstejenten har visst laget gave til meg, så blir koselig å se når jeg kommer hjem i kveld.
Postet 10-02-19 kl 14:39 av ingling ingling er ikke aktiv
Gammel
Toffskij sin avatar
Femtenåringen driver og baker kanelboller, og sier at vi gjerne kan kalle det morsdagsmarkering hvis jeg vil. Jeg småjobber litt i påvente av at de skal bli klare.
Postet 10-02-19 kl 15:18 av Toffskij Toffskij er ikke aktiv
Gammel
Hjemme igjen fra Oslo, kom hjem til vår, nesten. Mye av snøen har smeltet i helgen, nydelig.
Postet 10-02-19 kl 16:32 av millact millact er ikke aktiv
Gammel
Anda sin avatar
Vi var på Håkon Bleken- utstilling i dag. Vi var ikke alene, for å si det sånn.
Postet 10-02-19 kl 16:51 av Anda Anda er ikke aktiv
Gammel
Candy Darling sin avatar
Haha, Anda, vi hadde også tenkt oss dit, men siden jeg var på byen i går, orket jeg ikke tanken på crowds. Høres ut som det var et riktig valg.
Postet 10-02-19 kl 20:53 av Candy Darling Candy Darling er ikke aktiv
Gammel
Dali sin avatar
Morsdagen startet bra men endte med ambulanse og innleggelse av mann.
Postet 10-02-19 kl 22:14 av Dali Dali er ikke aktiv
Gammel
nolo sin avatar
Nei, så trasig, Dali.
Postet 10-02-19 kl 22:15 av nolo nolo er ikke aktiv
Gammel
Timar sin avatar
Dali. Går det bra med ham?
Postet 10-02-19 kl 22:33 av Timar Timar er aktiv nå
Gammel
Dali sin avatar
Nei, ikke noe særlig bra. Jeg er full av katastrofetanker.
Postet 10-02-19 kl 23:18 av Dali Dali er ikke aktiv
Gammel
Pamina sin avatar
Dali, så skummelt. Håper det går bedre etter hvert!
Postet 10-02-19 kl 23:29 av Pamina Pamina er ikke aktiv
 
Nylige blogginnlegg av Kaffestuggu

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 10:59.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no