Gå tilbake   Foreldreportalen > Blogger > Kaffestuggu – Where everybody knows your nick

Freffe

Kaffestuggu er åpen døgnet rundt for kaffe, vin, te, øl, brus, vann eller bare skravling. Alle, både nye og gamle, er hjertelig velkomne her! Bloggen er helt åpen og kan, som alle åpne blogger, også leses av ikke-FP-medlemmer og Google.

Bloggen tilhører ikke ett bestemt medlem, men drives av moderatorteamet i fellesskap, og den åpnes hver morgen av den første i teamet som føler for det. Kaffestuggu har ofte åpent på kveldstid også, særlig i helgene.
Rangér dette innlegget

Freffe

Postet 17-03-17 kl 07:34 av Kaffestuggu

Kommentarer totalt 40

Kommentarer

Gammel
Toffskij sin avatar
Hmmm, er nå ikke så sikker, men det skal bli godt når arbeidsdagen er over og jeg kommer hjem (laaaangt utpå kvelden). Så DA har jeg kanskje fredagsfjes!
Postet 17-03-17 kl 08:12 av Toffskij Toffskij er ikke aktiv
Gammel
Adrienne sin avatar
Jeg har heller ikke noe særlig til fredagsfjes enda, måtte tidlig opp for å rekke et frokostseminar og bare tanken på det i går fikk meg til å sove dårlig i natt.

Men: blå himmel, sol og hyggelige arbeidsoppgaver. Kunne vært verre.
Postet 17-03-17 kl 08:22 av Adrienne Adrienne er ikke aktiv
Gammel
polarjenta sin avatar
Her blir det hjemmedag med storebror. Ingen andre planer for helga enn å få han frisk.
Postet 17-03-17 kl 08:24 av polarjenta polarjenta er ikke aktiv
Gammel
Frøy sin avatar
Skal vi se på todo listen før fredagsfjes er: Møte, sprinkler/brannalarm test, retting av gardinstang, fjerning av maur, avlåsning av toalettdør på en eller annen måte, skriving av rapport, sjekke lys, kjøpe ters og andre rør ting slik at vi får vekk en vask og andre ting som dukker opp i løpet av dagen.

Men etterpå da er det fredagsfjes da!
Postet 17-03-17 kl 08:44 av Frøy Frøy er ikke aktiv
Gammel
Tjorven sin avatar
Jeg sitter på hjemmekontor før jeg skal kjøre sørover i et kundemøte. Jeg blir stadig kastet på dypere vann på jobben. Dette kundemøtet er et oppstartsmøte i et prosjekt hvor jeg er prosjektleder for noe jeg virkelig ikke kan noe som helst om. Men jeg har folk med solid erfaring med meg i teamet, så dette skal nok gå bra. (Jeg er 10 år yngre enn alle de andre, men jeg forsøker å finne trøst i det fremfor å bare bli skremt.)
Postet 17-03-17 kl 09:02 av Tjorven Tjorven er ikke aktiv
Gammel
Addison sin avatar
God morgen og fredag!! Sol og blå himmel på vei til jobb, trøtt som en strømpe men god søvn i natt, sånn blir det når man får en alenenatt i sengen. Mannen er i Sverige på strategisamling med sin jobb, kommer hjem i kveld. Fint å ha eldstemann hjemme, han har blitt mann siden han dro i militæret, skjegg og +x kg muskler hjelper på!
Postet 17-03-17 kl 09:18 av Addison Addison er ikke aktiv
Gammel
Hondacrv sin avatar
Eg skal lage diverse utgaver av etikkprøve i dag. Og så skal eg og kenta planlegge overnattingspartyet i morgen. Det blir koselig.
Postet 17-03-17 kl 09:20 av Hondacrv Hondacrv er ikke aktiv
Gammel
Pappalille sin avatar
Mamma henter barna i dag og vi får en helg uten barn, de har vi ikke mange av. To i hele 2016, men jeg gleder meg ikke. Jeg vil ha barna hjemme. Jeg skjønner ikke hvorfor, er det noe vi trenger et det å få slappet av. O.o
Postet 17-03-17 kl 09:25 av Pappalille Pappalille er ikke aktiv
Gammel
Sol sin avatar
Jeg har et fjes som ser ganske anderledes ut, gitt, men fortsatt en form for fredagsfjes. Jeg jobber av ymse årsaker redusert for tiden, og det funker sånn passe. Så på fredag føler jeg meg ofte som jeg er overkjørt av en traktor. Og at jeg ser sånn ut og. Heldigvis er det en maratonhelg som venter. mbarepustenkunnefinnemagen:
Postet 17-03-17 kl 09:29 av Sol Sol er ikke aktiv
Gammel
Eia sin avatar
Jeg har fredagsfjes, for jeg har syklet til jobb i solskinn!

Skalvise: rette opp i regnskapskrøll, rydde i filstruktur, rekrutteringsmøte om ny medarbeider, basstime og fredagsvin. Joda, gliser fortsatt.
Postet 17-03-17 kl 09:33 av Eia Eia er ikke aktiv
Gammel
Mex sin avatar
Ikke noe fredagsfjes her enda. Møtebonanzadag først. Blæh!
Postet 17-03-17 kl 09:35 av Mex Mex er ikke aktiv
Gammel
Dali sin avatar
Morn! Diverse overnattinger i helga, og det er ikke hjemme hos oss. Da spørs det om det blir sushi i morgen kveld.
Postet 17-03-17 kl 09:44 av Dali Dali er ikke aktiv
Gammel
Blå sin avatar
Jeg har blitt rammet av fly i Nord-Norge og kom meg ikke til Gardermoen i går kveld slik jeg skulle. Så nå sitter jeg og er luksusmenneske og småarbeider på et hotellrom i Kirkenes, mens jeg venter på et fly som forhåpentligvis går.

Jeg har sovet godt og unnet meg god tid til god frokost, så jeg har fredagsfjes. Selv om jeg kommer meg litt senere hjem i dag enn jeg hadde tenkt.
Postet 17-03-17 kl 10:00 av Blå Blå er aktiv nå
Gammel
Frk_Fryd sin avatar
Jeg sitter nesten og vibrerer i kontorstolen, for når klokken slår 15.30 fyker jeg hjem og skal tilbringe helgen med gode venner på et sted som fortsatt er hemmelig for alle andre enn turarrangøren. Fredagsfjeset er definitivt på plass!
Postet 17-03-17 kl 10:06 av Frk_Fryd Frk_Fryd er ikke aktiv
Gammel
Addison sin avatar
Så gøy, Frk Fryd!!

Jeg skal jobbe til fire sharp, så suse bort på trening en time, før jeg kjører hjem, bestiller sushi, dusjer og henter maten. SÅ blir det fredagsfjes!
Postet 17-03-17 kl 10:22 av Addison Addison er ikke aktiv
Gammel
Tallulah sin avatar
God morgen! Jeg startet dagen med både hodestående og håndtående på yoga, og er fremdeles litt svimmel. Også ler og ler jeg av foreldrene til Karsten og Petra.

Sitat:
Ingen som har åpnet en av bøkene om Karsten og Petra (eller sett filmene for den saks skyld) har kunnet unngå å legge merke til hvor prektige de er? Sa jeg prektige? Jeg mente plettfrie? Sa jeg plettfrie? Jeg mente pedagogiske og kjærlige.

De andre barna i gata får sykle uten hjelm. Men ikke Karsten. Karsten tror han er uheldig som må bruke en teit sykkelhjelm, helt til den dagen den tøffe gutten uten hjelm nesten blir drept av en fuckings lastebil. Da skjønner Karsten at han har verdens beste foreldre.
Postet 17-03-17 kl 10:38 av Tallulah Tallulah er ikke aktiv
Gammel
Input sin avatar
God morgen!

Jeg har fredagsfjes fordi jeg har ruslet til skolen sammen med 6-åringen, i strålende sol, og med god nok tid til å gå en omvei for å se på grafitti og innom for å kjøpe kaffe/kakao. Digg start på dagen as!
Postet 17-03-17 kl 10:53 av Input Input er ikke aktiv
Gammel
Hjertensfryd sin avatar
Skal me sjå. Det plasker ned ute. Vekselvis hagl og regn. Fått i meg kvalmestillande og frukost så kanskje eg kjem meg i dusjen snart. Og så er det avgårde for strålebehandling og gjennomføring av veke 4 Då kan eg verkeleg ta helg.
Postet 17-03-17 kl 11:12 av Hjertensfryd Hjertensfryd er ikke aktiv
Gammel
Nenne sin avatar
Jeg så den der, Tallulah og lo godt jeg også.

Dessuten tenker jeg som alltid at Emils pappa får mye ufortjent tyn. Javisst rister vi ikke unger sånn som han gjør et par ganger, men med tanke på hva som var allment akseptert når det gjelder avstraffelse av barn på den tiden er han ganske mild og snill. "Time-out" i snekkerboden er like mye for både far og sønn og der lider Emil heller ingen nød, så alt i alt synes jeg at Anton var mye bedre enn samtidens fedre.

Nuvel, her gledes til helg definitivt og jeg vurderer om jeg skal lage de fantastiske blåbærsuffléene jeg smakte på dessertkurs i går i løpet av helgen. Eller kanskje sorbet?

For alle som er nær nok til Grenlandsområdet at de kan dra på kurskvelder med Spiller ingen kasserolle catering så anbefaler jeg det på det varmeste!
Postet 17-03-17 kl 12:27 av Nenne Nenne er ikke aktiv
Gammel
Input sin avatar
Jeg orker ikke lese/se Karsten og Petra på grunn av foreldrene. Og hun der storesøsteren. Jeg blir bare sur av det.
Postet 17-03-17 kl 12:32 av Input Input er ikke aktiv
Gammel
Skilpadda sin avatar
Jeg har billetter til Magnetic Fields i London i september.
Postet 17-03-17 kl 12:59 av Skilpadda Skilpadda er ikke aktiv
Gammel
Ru sin avatar
Fredag - det er kun oppladning til en helg med masse masteroppgaveskriving, korseminar og håndballkamper.
Postet 17-03-17 kl 13:05 av Ru Ru er ikke aktiv
Gammel
Fersken sin avatar
Skal straks avgårde til lege med febersyk gutt. Han har hatt høy feber av og på i nesten ei uke og nå har han litt tung pust i tillegg.
Postet 17-03-17 kl 13:08 av Fersken Fersken er ikke aktiv
Gammel
Maverick sin avatar


Skikkelig kaosdag. :slukkerbrannerfortløpende:
Postet 17-03-17 kl 13:13 av Maverick Maverick er ikke aktiv
Gammel
Addison sin avatar
Jeg har funnet en stilling som roper på meg, og lurer på om jeg skal tørre å søke. Er rusten i jobbsøkingsgamet, har vondt i magen bare ved tanken. Men jeg tror ikke jeg kan la denne gå uten å søke i det minste.
Postet 17-03-17 kl 13:56 av Addison Addison er ikke aktiv
Gammel
Høst sin avatar
Selvfølgelig skal du søke!!! Hvis ikke har du jo gitt den fra deg allerede nå!
Postet 17-03-17 kl 14:27 av Høst Høst er ikke aktiv
Gammel
Frøy sin avatar
I går ble vask demontert i dag måtte vi søren meg montere den i igjen. 1,5 time til helg!
Postet 17-03-17 kl 14:38 av Frøy Frøy er ikke aktiv
Gammel
Adrienne sin avatar
Nå har jeg nettopp blåst liv i en PC, bokstavlig talt. Den påstod at det var feil på viften og nektet å starte, så da blåste jeg hardt i viften og så plutselig startet den igjen. Nå tas det back-up, i tilfelle det er høyst midlertidig fix.
Postet 17-03-17 kl 15:12 av Adrienne Adrienne er ikke aktiv
Gammel
Palmen sin avatar
Og denne PC-en som det ble blåst liv i var tilfeldigvis min. Jaggu bra det er du som er IT-sjefen min, Adrienne, hvis ikke kunne dette blitt smertefullt.

Ellers har jeg en latterlig festlig dag, sånn helt til tross for at at PC-en min gikk åt skogen i dag tidlig. Man får ikke mere moro enn man lager sjøl.
Postet 17-03-17 kl 15:21 av Palmen Palmen er ikke aktiv
Gammel
Maverick sin avatar
Dere, ass. Tuppen og Lillemor.
Postet 17-03-17 kl 15:27 av Maverick Maverick er ikke aktiv
Gammel
Palmen sin avatar
Og så deg, da, Mave. Lillesøsteren!
Postet 17-03-17 kl 15:30 av Palmen Palmen er ikke aktiv
Gammel
Adrienne sin avatar
PC gikk jo ikke åt skogen, det var jo bare viften som nekter å starte siden du har hatt PC liggende i en veske med masse rusk, sånn at det hadde satt seg fast ting i viften. Hallo, liksom.
Postet 17-03-17 kl 16:02 av Adrienne Adrienne er ikke aktiv
Gammel
Tjorven sin avatar
Addison: det er slitsomt å søke på jobber, særlig hvis du ikke har cv og en start på et søknadsbrev liggende klar (og det har man jo som regel ikke). Men noen ganger kan det være så innmari verdt det!

For egen del gikk dagens møte veldig bra. Jeg vet fremdeles veldig lite om akkurat det temaet, men jeg fremstod som en relativt stødig prosjektleder. Og det er jo det jeg er solgt inn som.
Postet 17-03-17 kl 16:05 av Tjorven Tjorven er ikke aktiv
Gammel
Maverick sin avatar
Adrienne bare blåste på PC-en, så virket den igjen. Det der burde vært youtubet.
Postet 17-03-17 kl 16:24 av Maverick Maverick er ikke aktiv
Gammel
Mex sin avatar
Nå har jeg tatt helg!
Klart du må søke Addison! Man skal aldri la spennende og interessante muligheter gå fra seg uten å ha prøvd.

Jeg har vært mrs. Grumpy i noen av dagens møter. Fader heller, er man prosjektleder kaller man ikke inn ørten fjørten folk til svadamøter.
Postet 17-03-17 kl 17:34 av Mex Mex er ikke aktiv
Gammel
Toffskij sin avatar
Nå er det sånn ca. helg her også. Om vi ser bort fra flyturen hjem.
Postet 17-03-17 kl 18:40 av Toffskij Toffskij er ikke aktiv
Gammel
Palmen sin avatar
Addison, du må søke!

Jeg klarte å fjase bort halve dagen min og fikk en vekker da det kom en reminder på en deadline litt utpå ettermiddagen. 35 sider som må gjennomgås i ekstrem detalj før kl 11 på mandag... jaujau. Det var lønna si det tenker jeg.

I heimen hersker vårstemning, ungene er i trampolina og er ekstatiske. Vi tror at våren er her for å bli nå, ja?
Postet 17-03-17 kl 19:10 av Palmen Palmen er ikke aktiv
Gammel
Frøy sin avatar
Guttunge på fredagsklubb, mannen er på vei hjem og det er reker i kjøleskapet.

Jeg har nytt strikketøy og fredagsføleøse i kroppen.
Postet 17-03-17 kl 19:26 av Frøy Frøy er ikke aktiv
Gammel
Hjertensfryd sin avatar
Klarte å lage fredagstacoen og sendt to jenter avgårde med morfaren for å sjå Skjønnheten og Udyret. Trur dei får det kjekt. Eldstemann forsvann opp på rommet sitt så snart maten var ferdig og eg ligger på sofaen og slapper av. Godt med helg.
Postet 17-03-17 kl 19:32 av Hjertensfryd Hjertensfryd er ikke aktiv
Gammel
Eia sin avatar
Sitat:
Opprinnelig lagt inn av Nenne
For alle som er nær nok til Grenlandsområdet at de kan dra på kurskvelder med Spiller ingen kasserolle catering så anbefaler jeg det på det varmeste!
Så hyggelig at du anbefaler kursene. Jeg kjenner kokken ganske godt (har jobbet med han), og han er bare super!
Postet 17-03-17 kl 19:50 av Eia Eia er ikke aktiv
 
Nylige blogginnlegg av Kaffestuggu

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 08:12.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no