Gå tilbake   Foreldreportalen > Blogger > Kaffestuggu – Where everybody knows your nick

Er det tirsdag?

Kaffestuggu er åpen døgnet rundt for kaffe, vin, te, øl, brus, vann eller bare skravling. Alle, både nye og gamle, er hjertelig velkomne her! Bloggen er helt åpen og kan, som alle åpne blogger, også leses av ikke-FP-medlemmer og Google.

Bloggen tilhører ikke ett bestemt medlem, men drives av moderatorteamet i fellesskap, og den åpnes hver morgen av den første i teamet som føler for det. Kaffestuggu har ofte åpent på kveldstid også, særlig i helgene.
Rangér dette innlegget

Er det tirsdag?

Postet 16-10-18 kl 07:33 av Kaffestuggu

Kommentarer totalt 18

Kommentarer

Gammel
Anda sin avatar
Jarra. Tirsdag.

«Velkommen til Flytoget».
Postet 16-10-18 kl 08:02 av Anda Anda er ikke aktiv
Gammel
Maverick sin avatar
God morgen. Vært på jobb for lenge allerede. There is not enough coffee.
Postet 16-10-18 kl 08:14 av Maverick Maverick er ikke aktiv
Gammel
Fersken sin avatar
Har spist nydelig hotellfrokost og skal nå i møte med den nye sjefen min.
Postet 16-10-18 kl 08:59 av Fersken Fersken er ikke aktiv
Gammel
Eia sin avatar
God morgen. Har kaffe, og gjør unna litt morgendonter før jeg skal produsere litt. Ettermiddagen blir spist opp av møte og tannlegebesøk for eldste (når blir de forresten gamle nok til å gå selv?).
Postet 16-10-18 kl 09:08 av Eia Eia er aktiv nå
Gammel
Trixie sin avatar
God morgen.

Her er det bare å brette opp ermene, full gass.
Jobbet til nesten midnatt, ikke noe hvilehjem.

Snart lillelørdag da
Postet 16-10-18 kl 09:09 av Trixie Trixie er ikke aktiv
Gammel
Hondacrv sin avatar
EIA, det tenkte eg på i går, då eg fulgte trettenåringer til ein akuttime. Eg hugsar ikkje at nokon nokon gong fulgte meg...
Postet 16-10-18 kl 09:11 av Hondacrv Hondacrv er ikke aktiv
Gammel
Heilo sin avatar
Eia og Hondacrv: Jeg lot 11,5-åringen gå alene på kontroll nå sist da timen hennes kolliderte med min legetime og det var vanskelig å bytte.

For min del lurer jeg på når de blir gamle nok til å komme seg avgårde i tide uten påminning og uten meltdowns.
Postet 16-10-18 kl 09:31 av Heilo Heilo er ikke aktiv
Gammel
Blå sin avatar
God morgen.

Sitter på forelesning. Det er sjelden og et deilig avbrekk. En del jeg for så vidt kan, men det er godt å få satt ord på det og få reflektert over det.

Jeg tenker at de er gamle nok til å gå alene til tannlegen når de selv synes det er greit. Det er jo sjelden at foreldrene egentlig trengs. Mine begynte å gå alene på ungdomsskolen.
Postet 16-10-18 kl 09:55 av Blå Blå er ikke aktiv
Gammel
Tjorven sin avatar
Jeg spurte om følge til tannlegebesøk da snuppa var 11 år, og fikk et strengt blikk fra tannpleier og beskjed om å følge i mange år til. Knerten er nå 11 og jeg kunne ikke i mine villeste fantasier sendt ham alene til tannlegen. Så det er nok litt forskjell på unger også.

Jeg trenger mer kaffe enn det finnes i verden. Jeg fikk jobbtilbud i går, så motivasjonen for min eksisterende jobb er veldig på minussiden.
Postet 16-10-18 kl 09:59 av Tjorven Tjorven er aktiv nå
Gammel
Blå sin avatar
Så spennende Tjorven. Gratulerer.
Postet 16-10-18 kl 10:00 av Blå Blå er ikke aktiv
Gammel
Toffskij sin avatar
Morn! Det viste seg at pendlerkjøkkenet bare hadde knekkebrød og småmuggen ost i seg, så noen luksuriøs frokost ble det ikke.
Postet 16-10-18 kl 10:02 av Toffskij Toffskij er ikke aktiv
Gammel
Addison sin avatar
Gratulerer Tjorven! Så spennende!

Frøken snart-12 her kunne nok gått alene til tannlegen, men siden vi må kjøre henne, følger vi i samme slengen. Husker ikke når vi sluttet å følge frk. tenåring, hun har nok gått selv de siste 2-3 årene i alle fall.

Enda trøttere i dag, sover utrolig dårlig for tiden, usikker på hvorfor.
Postet 16-10-18 kl 10:17 av Addison Addison er ikke aktiv
Gammel
ingling sin avatar
Toffskij!

Jeg var tidlig på jobb i dag, har prøvd å få å unna noen dårlige samvittigheter, er temmelig frustrert over ymse, og sulten. Dagen kunne vært bedre, så langt.
Postet 16-10-18 kl 10:18 av ingling ingling er ikke aktiv
Gammel
Blondie sin avatar
Vi sluttet å følge barna når de begynte på ungdomsskolen. Da var de likevel utrustet med busskort og kunne komme seg dit på egenhånd.

Minste er av den selvstendige typen og vil helst gjøre alt nå, men hun er bare 10. Tipper hun må drasse på mamma og pappa en stund til.
Postet 16-10-18 kl 10:24 av Blondie Blondie er ikke aktiv
Gammel
Gratulerer, Tjorven, så spennende!

Min eldste på 13 går alene til reguleringstannlege og har gjort det i over et år allerede. Forrige gang hun var hos vanlig tannlege gikk hun også alene. Følger fortsatt 10-åringen, da. Begge følges til lege.
Postet 16-10-18 kl 10:43 av millact millact er ikke aktiv
Gammel
Eia sin avatar
Takk for at dere deler følge-til-tannlege-erfaringene deres. Da tenker jeg at jeg spør 14-åringen om han vil ha følge av mamma. Det blir nok til at han går alene, tenker jeg.
Postet 16-10-18 kl 11:28 av Eia Eia er aktiv nå
Gammel
polarjenta sin avatar
Min 13åring var alene til tannlegen forrige gang han var, er vel et år siden. Det er mulig bestefaren satt utenfor og ventet. Jeg følger han fortsatt til legen da.

Her er lamineringsmaskinen borte, akkurat når jeg skulle bruke den. Jaja, den dukker vel opp igjen.
Postet 16-10-18 kl 14:52 av polarjenta polarjenta er ikke aktiv
Gammel
Bergensis sin avatar
Me har ein times køyring (kvar veg) med bil og ferje for å komme til reguleringstannlege, så her følger me. Alternativet er buss i fire timar (til saman).

Da me var på same alder, reiste me åleine. Da var det ein dagsreise. Men det var som ein storbytur for oss, og eg hugsar det som kjekke dagar.
Postet 16-10-18 kl 17:36 av Bergensis Bergensis er ikke aktiv
 
Nylige blogginnlegg av Kaffestuggu

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 12:03.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no