Gå tilbake   Foreldreportalen > Blogger > Kaffestuggu – Where everybody knows your nick

Tirsdag

Kaffestuggu er åpen døgnet rundt for kaffe, vin, te, øl, brus, vann eller bare skravling. Alle, både nye og gamle, er hjertelig velkomne her! Bloggen er helt åpen og kan, som alle åpne blogger, også leses av ikke-FP-medlemmer og Google.

Bloggen tilhører ikke ett bestemt medlem, men drives av moderatorteamet i fellesskap, og den åpnes hver morgen av den første i teamet som føler for det. Kaffestuggu har ofte åpent på kveldstid også, særlig i helgene.
Rangér dette innlegget

Tirsdag

Postet 22-08-23 kl 06:18 av Kaffestuggu

Kommentarer totalt 34

Kommentarer

Gammel
celebelen sin avatar
Hjemmekontor, snart med kaffe.
Postet 22-08-23 kl 06:59 av celebelen celebelen er ikke aktiv
Gammel
Tjorven sin avatar
Knerten holdt på å dø i dag, trodde han i hvert fall. Videregående skole starter en time tidligere enn ungdomsskolen, og han har lenger reisevei. Dette var en skikkelig pangstart for ham stakkar.

Familien ble i går endelig enige om at vi skal skjerpe oss, rydde, vaske og selge rekkehuset i suburbia og kjøpe noe som er mer sentrumsnært. Så får vi se om det var mye ord og lite ull. Jeg har jo tenkt tanken mange ganger, men har aldri fått ut fingern til å faktisk gjøre noe. Men hvis alle 4 vil, så høres det jo riktig ut å flytte.
Postet 22-08-23 kl 07:48 av Tjorven Tjorven er ikke aktiv
Gammel
star sin avatar
Oppe og venter på badet. Må komme meg på kontoret i dag.
Postet 22-08-23 kl 07:52 av star star er ikke aktiv
Gammel
Nenne sin avatar
I går var det fullt hus og stormende jubel og stramt tidsskjema da vår øverste sjef var på besøk. Min presentasjon gikk fint og hun stilte flere spørsmål, som jeg kunne svare på, på stående fot, så det var bra. Og fordi det var så mange sjefer her i går har de tatt ledermøte for hele forskning og utvikling her i dag, så vi må jammen møte til tida og pene i tøyet i dag også.

I dag skal vi feire en kollega som faktisk har 50-års jubileum på jobben. Han starta som lærling 17 år gammel og har vært i firmaet siden. Han gir seg ikke helt ennå heller, han får ikke lov av meg for jeg trenger ham i ett av prosjektene mine, så foreløpig har han lovet meg å bli til neste vår i hvert fall.
Postet 22-08-23 kl 08:12 av Nenne Nenne er ikke aktiv
Gammel
Blå sin avatar
Spennende Tjorven.

Jeg har eid to hus i mitt liv. Der jeg bor nå har jeg bodd i 16 år og jeg begynner allerede å grue meg litt til at jeg i 70 årene bør være snill med mine barn og flytte i leilighet før de må flytte meg. Men imponert over alle som er mer flyttbare enn meg.
Postet 22-08-23 kl 08:14 av Blå Blå er ikke aktiv
Gammel
star sin avatar
Jeg er på mitt andre. Hadde vi ikke bytta by så hadde jeg sikkert bodd i det første enda.
Postet 22-08-23 kl 09:03 av star star er ikke aktiv
Gammel
Pelle sin avatar
Også imponert over Tjorvens flyttepositivitet, sånn generelt. Jeg har fremdeles mareritt om da jeg flyttet for 12,5 år siden (som var en helt ordinær flytteprosess i samme nabolag).

Har fulgt datter til skole, det innebærer buss og trikk. Irriterer meg sykt at trikken ikke kommer når den skal. Vi hadde masse god margin, men når trikken ikke kommer på 10-15 min tross at det er tre linjer på sporet (og skiltene liksom sier at den kommer om få minutter uten at noe skjer), så ble det stress til slutt. Og så sykt fullt! Hun kom frem 6 min før skolestart og var helt på gråten. Vi tar følge i starten, så får vi se om vi må justere til en tidligere buss fra vår side - men jeg synes liksom at i overkant av 1 t reisetid var nok for en 8. klassing egentlig.
Postet 22-08-23 kl 09:08 av Pelle Pelle er ikke aktiv
Gammel
tink sin avatar
Jeg hadde planlagt hjemmekontor og fokustid i dag. Men her sitter jeg på kontoret, noen hadde invitert til fysisk møte med eksterne, og da er det jo greit å være til stede.

1 time reisevei for 8.klassing i tettbygd strøk høres mye ut, Pelle. Krysser fingrene for at trafikken roer seg og at ting kommer når de skal framover.
Postet 22-08-23 kl 09:23 av tink tink er ikke aktiv
Gammel
Hondacrv sin avatar
Og her sit eg og er blitt sjuk. Forkjøla og slapp og susete og hva har du. Tok koronatest, men den var negativ. Heldigvis har eg fri tirsdager, men korleis eg skal klare full dag med møter i tillegg i morgen, aner eg ikkje. Så eg trur eg melder meg sjuk så sjefen får funne vikar. Tragisk oppstart på skoleåret.
Eg og tenkjer ein del på det med flytting. Innen sju år trur eg at eg er borte fra dette huset som eg er så uendelig glad i. Hufs.
Postet 22-08-23 kl 09:37 av Hondacrv Hondacrv er ikke aktiv
Gammel
star sin avatar
Æsj, dagen er ikke så god. Noen har slått av lyset.
Og så krangler både skulder og kne. Trente i går da, så er jo derfor. Men tydeligvis gjorde jeg for mye på skulderen selv om det ikke var vondt da jeg holdt på.
Kommer til å bli bra støl tror jeg.
Postet 22-08-23 kl 09:58 av star star er ikke aktiv
Gammel
Martis sin avatar
Traumatisk start på dagen, bilen stoppet på en svært trafikkert innfartsvei og jeg fikk akkurat vippet den over i bussfilen. Nødblink og veihjelp og 30 min på veiskulderen og se på køen jeg laget! Heldigvis så tidlig at Viking hadde ingen ventetid.

På kontoret nå og billøs på ubestemt tid.

Spennende Tjorven! Jeg har også lyst å flytte mer sentralt, men familien er ikke helt der.
Postet 22-08-23 kl 10:05 av Martis Martis er ikke aktiv
Gammel
Fersken sin avatar
Jeg har jobboppstartblues etter ferien og ser mørkt på det meste. Må bare ta på masken og heller krype sammen hjemme.
Postet 22-08-23 kl 10:05 av Fersken Fersken er ikke aktiv
Gammel
Blondie sin avatar
På jobb, vegg-til-vegg-samtaler med enkeltelever. Veldig hyggelig, men guri så utmattende.
Postet 22-08-23 kl 10:10 av Blondie Blondie er ikke aktiv
Gammel
ingling sin avatar
Jeg hjemmekontorer litt før jeg skal kjøre til et møte. Litt seige dager, men i kveld er det korøving, og det pleier å hjelpe på humøret!
Postet 22-08-23 kl 10:14 av ingling ingling er ikke aktiv
Gammel
Adrienne sin avatar
Var det deg, Martis? Og jeg som trodde det var en elbil som hadde gått tom for strøm. Det var en pen kø du laget.
Postet 22-08-23 kl 10:16 av Adrienne Adrienne er ikke aktiv
Gammel
Mams sin avatar
Jeg gruer meg til den dagen jeg skal flytte. Har bodd i huset mitt siden 1993, men tok over som eier i årsskiftet 1994/95.
Jeg har ting på loftet etter foreldrene mine fortsatt....
Den dokka vi fant der i vinter med inntrøkte øyne gikk i spøla i vinterr da. (den var skikkelig ekkel.)
Postet 22-08-23 kl 10:21 av Mams Mams er ikke aktiv
Gammel
Martis sin avatar
Det var nok meg Adrienne. Og ganske mye kjipere grunn enn tom for strøm. Krysser fingrene for at forsikringen dekker dette, og nå får jo mannen «rett» i at vi burde ha byttet bil i vår.
Postet 22-08-23 kl 10:31 av Martis Martis er ikke aktiv
Gammel
Nenne sin avatar
Men har ikke dere akkurat flyttet dit da, Tjorven?

Vi har bodd på samme sted i 23 år og hvis ikke en av ungene ber pent om å få overta når de har stiftet familien blir vi nok boende så lenge vi er to. Vi er enige om å ta en prat om 10 år når vi går av men pensjon. Da regner vi med å ha litt bedre oversikt over hvor ungene havner og hvor mye plass vi må ha til overnattingsbesøk. Kommer flere hele familier og skal tilbringe hele jula eller et barnebarn eller to fra nedi gata. Det er jo stor forskjell.
Postet 22-08-23 kl 10:32 av Nenne Nenne er ikke aktiv
Gammel
Ine sin avatar
Hva er vegg-til-vegg-samtaler, Blondie?
Postet 22-08-23 kl 10:36 av Ine Ine er ikke aktiv
Gammel
Nenne: Bra øverste sjef var fornøyd! Jeg så henne i Arendal forrige uke.

Tjorven: Spennende da! Når man flytter relativt ofte går det jo raskere, man sparer jo mindre.

Har vært på jobb før 7 i dag og møtte nattskiftet som var på vei hjem. Nå har jeg tatt HMS kurs slik at jeg ikke mister adgangen til området.
Postet 22-08-23 kl 10:39 av millact millact er ikke aktiv
Gammel
Tjorven sin avatar
Vi har bodd der vi bor nå i over 5 år. Det er lenger enn vi har for vane å bo i samme leilighet.

Jeg virkelig hater å flytte, men samtidig er det den tingen i livet jeg har tjent mest penger på. Vi får jo realisert ganske betydelige gevinster hver gang. Denne gangen er det jo også tenkt at vi skal kjøpe noe som er litt mindre slik at prisen blir ganske lik selv om vi kjøper mer sentralt.
Postet 22-08-23 kl 10:44 av Tjorven Tjorven er ikke aktiv
Gammel
celebelen sin avatar
Det lengste jeg noen gang har bodd på samme sted er 9 år, og det var i det forrige huset vårt. Nå har vi bodd her i 6, og jeg tror nok vi flytter når Ville ikke bor hjemme lenger.
Postet 22-08-23 kl 10:48 av celebelen celebelen er ikke aktiv
Gammel
Blondie sin avatar
Sitat:
Hva er vegg-til-vegg-samtaler, Blondie?
Bare en litt dystopisk måte i så samtaler i ett. Jeg har satt opp fjorten samtaler fra 09.00 - 13.00. (fordi lommene ofte gir seg selv, som nå. De ter sjelden alle møter).

Jeg har flyttet altfor mye de siste årene, litt mot min vilje. Egentlig er jeg en sånn som vil bo fast et sted lenge, men sånn ble ikke livet. Om fem år er nok alle ungene ute, da tipper jeg det blir en lettstelt leilighet med utsikt til vann som blir løsningen. Jeg sliter allerede med trapper, og vi har nå tre etasjer.
Postet 22-08-23 kl 11:05 av Blondie Blondie er ikke aktiv
Gammel
Kanina sin avatar
Jeg håper vi slipper å flytte flere ganger. Bor i livsløpsstandard-leilighet allerede, med alt på ett plan, heis ned til garasjen, to minutter å gå til t-bane og taxiholdeplass, og matbutikker i umiddelbar nærhet. Når bare T-banen begynner å gå til Skullerud igjen, er Marka en kort t-banetur unna også.

Er spent på hvor dere vurderer å flytte, da Tjorven! Får høre om det en annen gang.
Postet 22-08-23 kl 11:16 av Kanina Kanina er ikke aktiv
Gammel
Heilo sin avatar
Jeg er også en av de som har flyttet mye. Dels pga utenlandsopphold, også som ungdom med familien, og dels pga kjøp og salg av nye boliger. Jeg blir rastløs og føler at det er behov for en opprydning og endring etter et visst antall år. Akkurat nå skulle jeg i prinsippet egentlig gjerne ha flyttet av økonomiske og praktiske årsaker. Men dels er det så vanskelig boligmarked i byen vår akkurat nå, og dels har jeg ikke helse til en flytteprosess, så jeg prøver å undertrykke følelsen...

Skjønner at mange har en litt tung start etter ferien. Selv gikk jeg rett i veggen og måtte rykke tilbake til start. Føler meg litt som bilen til Martis egentlig...
Postet 22-08-23 kl 11:17 av Heilo Heilo er ikke aktiv
Gammel
Kaprifol sin avatar
I dag er jeg litt lykkelig fordi jeg kunne sykle til jobben. Endelig kan jeg bo litt hos kjæresten min igjen. Noen kilometer på sykkel i pent vær er langt å foretrekke foran buss for tog.
Postet 22-08-23 kl 11:18 av Kaprifol Kaprifol er ikke aktiv
Gammel
Pingis sin avatar
Så koselig med så mange kaffekommentarer!

Jeg koser meg med jobb. Det er mange ting som er litt strevsomt for tida, men jobb er ikke en av dem, så det er deilig med noen timer der hjernen går i jobbmodus. Fine kolleger og morsomme oppgaver!
Postet 22-08-23 kl 11:37 av Pingis Pingis er ikke aktiv
Gammel
løve70 sin avatar
Spennende med potensielt leilighetskjøp Tjorven!

Litt mer jobbing i dag enn jeg hadde planlagt.

Nå reiser snart LøveMannen hjemoverm - så blir det en uke alene på meg her på hytta. Får håpe jeg ikke må jobbe så veldig mye...
Postet 22-08-23 kl 11:55 av løve70 løve70 er aktiv nå
Gammel
Adrienne sin avatar
@Kaprifol: I går brukte jeg 1,5 time til jobb med buss for tog. I dag kjørte jeg og brukte under halvparten av tiden, til tross for at Martis hadde laget kø.
Postet 22-08-23 kl 12:22 av Adrienne Adrienne er ikke aktiv
Gammel
Sol sin avatar
@Kaprifol og Adrienne - står respekt av å stå i den reiseveien hver dag akkurat nå. Jeg har flyttet så godt som permanent til dalen deres og koser meg glugg med nesten ingen reisevei til jobb. Neste på agendaen er å faktisk flytte, noe som innebærer salg av en leilighet vi har bodd i i 12 år. Jeg gleder meg ikke til jobben, men dog veldig til resultatet.
Postet 22-08-23 kl 12:49 av Sol Sol er ikke aktiv
Gammel
Ine sin avatar
Blondie: aha, skjønner frustrasjonen.
Postet 22-08-23 kl 13:04 av Ine Ine er ikke aktiv
Gammel
Adrienne sin avatar
Jeg har heldigvis muligheten til å parkere i nærheten av kontoret hvis jeg trenger og ber resepsjonisten vårt pent, så nå har jeg bitt i det sure eplet og valgt å kjøre resten av uken, til tross for at jeg har månedskort.
Postet 22-08-23 kl 13:12 av Adrienne Adrienne er ikke aktiv
Gammel
Pelen sin avatar
Jeg bor i Oslo (ikke så langt fra Rikshospitalet) og jobber opp mot Gardermoen. Tidligere hadde jeg stort sett aldri noe kø. Siden begynnelsen av sommeren har det relativt ofte vært kø hjemover. Om jeg skulle ta offentlig transport så skulle det ta nesten 1,5 time. Med min lille elbil tar det normalt sett 35 minutter.
Postet 22-08-23 kl 13:20 av Pelen Pelen er aktiv nå
Gammel
Fersken sin avatar
Jeg har aldri hatt så lenge adresse på et sted som der vi bor nå. Det er 14 år siden vi kjøpte og flyttet. Dette inkluderer også barndommen.
Postet 22-08-23 kl 13:33 av Fersken Fersken er ikke aktiv
 
Nylige blogginnlegg av Kaffestuggu

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 18:33.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no