Gå tilbake   Foreldreportalen > Blogger > Adventskalenderbloggen

Mens vi venter - 23



Hver morgen fra og med 1. til og med 24. desember blogges en luke i kalenderen, og her kan man finne noe hyggelig eller morsomt eller nyttig eller fint eller gøy; bilder, vers, aktiviteter, oppskrifter, sjokolade ... Det er bare lukeutøvernes fantasi som setter grensene.
Rangér dette innlegget

Mens vi venter - 23

Postet 23-12-08 kl 08:00 av Kalenderpiken






Jeg klarer ikke bestemme meg for hvilket bidrag jeg skal vise for dere.
Derfor må en av dere få velge, nærmere bestemt den som scorer best i min julequizzz:
Fasit står i spoilertaggen, dere må selv regne ut poengsummen. (and be generous ... alle hjelpemidler tillatt - det er JUL, ikke eksamen)
Vinneren får velge lukeinnhold blant disse alternativene:
Kifs Føleri, Kifs Fjaseri eller Kifs Alvorskrok.
Skriv hvilket alternativ du vil ha sammen med antall poeng du klarte ... Og gjerne breefe hvis du klarer de vanskelige, selvfølgelig!

Klar ferdig gå! Fra hvilke julesanger er følgende strofer hentet?

Top to toe in tailbacks // Oh, I got red lights on the run // But soon therell be a freeway // Get my feet on holy ground
Chris Rea › Driving Home For Christmas

Fiiiiive gold riiiings ....
The Twelve Days of Christmas ( A Partridge in a pear tree)

Det var midt i julenatt/ Tarzan gikk på fluejakt// Traff en flue midt i hue// Med en gammel pilogbue
Tarzans fluejakt, aka Deilig er den himmelblå

In the meadow we can build a snowman // Then pretend that he is Parson Brown // He'll say: Are you married? We'll say: No man // But you can do the job When you're in town.
Walking in a winter wonderland

Oh, I feel like a spare bit of holley - Green and surrounded by pricks
Mel&Kim - Rockin' around the christmas tree

Tonight thank God it's them instead of you
Band Aid - Do they know it's christmas time

Men okse der og asen sto, og asen sto
Et barn er født i Betlehem

Jeg henter katten hvis dere ikke holder opp!
Musevisa

Christmas leaves, he must leave too.. // Flush him down, but he's never gone // His smell and his spirit lingers on.
South Park - Mr Hankey, The Christmas Poo

You scumbag, you maggot // You cheap lousy faggot // Happy christmas your arse // I pray God its our last
Pogues - Fairytale Of New York

Years from now, perhaps we'll see // See the day of glory // See the day, when men of good will // Live in peace, live in peace again
David Bowie - Peace On Earth / Little Drummer Boy (feat. Bing Crosby)

---

Kifs Fjaseri:
Ingen jul uten denne: (Kortversjonen)

Den lange versjonen, som også inneholder en nyttig repetisjon på meningen med livet, finnes på youtube her: wkQhAVFxDFk


Kifs Føleri: En nydelig julesang, i en nydelig versjon - løp og kjøp. (Kort smakebit only - det var det eneste jeg fant. Det dreier seg om Jul, Jul, Strålande Jul med Canticum)


Kifs Alvorskrok går selvsagt til alle sammen i Blogorama (i god sosialistisk juleånd)

Jeg kunne sparket meg selv da jeg så Miss Norways geniale luke - fordi jeg selv ikke hadde kommet på noe slikt først. Men så kom jeg over dette nettstedet, og det så ut til å være en passende måte å bli kvitt en brysom lege som har det med å stille meg i skyggen ... Heldigvis kom julestemningen over meg, og jeg bestemte meg for å svelge stoltheten min og heller følge oppfordringen på nettstedet. Så nå kan vi feire jul vel vitende om at 50 mennesker kan behandles for sovesyke (det er igrunnen fint, ettersom jeg sover for omtrent 50 mennesker for tiden)

Og for å komme i den riktige gode, veldedige julestemingen, kan dere kose dere med denne schlægeren:

Nylige blogginnlegg av Kalenderpiken

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 11:35.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no