Gå tilbake   Foreldreportalen > Blogger > Kaffestuggu – Where everybody knows your nick

Fredag

Kaffestuggu er åpen døgnet rundt for kaffe, vin, te, øl, brus, vann eller bare skravling. Alle, både nye og gamle, er hjertelig velkomne her! Bloggen er helt åpen og kan, som alle åpne blogger, også leses av ikke-FP-medlemmer og Google.

Bloggen tilhører ikke ett bestemt medlem, men drives av moderatorteamet i fellesskap, og den åpnes hver morgen av den første i teamet som føler for det. Kaffestuggu har ofte åpent på kveldstid også, særlig i helgene.
Rangér dette innlegget

Fredag

Postet 08-05-20 kl 07:53 av Kaffestuggu

Kommentarer totalt 28

Kommentarer

Gammel
Blondie sin avatar
Tidlig oppe, mye som skal ordnes før hjemmekontor er en saga blott ( ). Sjetteklassingen skal snart vekkes, hun gråt av glede over nyhetene i går. Lurer på om hun er like positivt innstilt på mandag, da hun innser at hun må opp halvannen time tidligere.

Kjæresten og jeg skal spise ute i dag, på en herlig tapasrestauranten i rusleavstand fra leiligheten min. Jeg gleder meg som et lite barn. God fredag og frigjøringsdag!
Postet 08-05-20 kl 09:02 av Blondie Blondie er ikke aktiv
Oppdatert 08-05-20 kl 09:09 av Blondie
Gammel
Adrienne sin avatar
Jeg har jobbet en time allerede. Ikke mye slutt på hjemmekontor her i gården. De fleste på jobben min kommer seg dit kollektivt, inkludert meg. Da blir det nok en stund til jeg får vende tilbake, spesielt ikke når alle jobber i store, åpne landskap. Fordelen med hjemmekontor er at man kan rulle ut av senga og begynne å jobbe, spesielt sånn som i dag, når det var ting som hastet litt.
Postet 08-05-20 kl 09:10 av Adrienne Adrienne er ikke aktiv
Gammel
Blå sin avatar
Det blir en spennende dag. Mann (ungdomsskole) og barn (vgs) får vel vite hvordan det blir med oppstart tilbake på skolen igjen.

Selv vet jeg at jeg sitter på hjemmekontor i hvert fall i to uker til. Så er det sagt at det muligens skal åpnes langsomt opp og kanskje halvparten på jobb av gangen eller noe sånt. Helt tilbake på kontoret tror jeg ikke at jeg er før over sommeren. Jeg kan gå til jobb selv om jeg vanligvis tar buss og deler et stort kontor med en annen person, så vi kan fint være på jobb samtidig uten å gå på akkord med noen smitteregler.
Postet 08-05-20 kl 09:14 av Blå Blå er ikke aktiv
Gammel
Addison sin avatar
God fredag! Hos oss starter gjenåpningen av hovedkontoret i Vestfold nå. Men Oslokontoret må nok vente lengre, vi har ikke parkeringsplasser til alle, og vanligvis går det helt fint siden noen alltid tar kollektivt. Så vi får se.
Postet 08-05-20 kl 09:28 av Addison Addison er ikke aktiv
Gammel
Tjorven sin avatar
Ungene mine jublet i går. De gleder seg veldig til å møte på skolen igjen. Snuppa ble litt betuttet da hun innså at det også innebærer å stå opp tidlig hver morgen, men ble raskt enig med seg selv om at det var en grei pris på betale.

Selv skal jeg sitte på hjemmekontor ganske lenge til. Jeg jobber i staten og har en arbeidsplass hvor samtlige reiser kollektivt (hvis man ikke går eller sykler), så vi har fått klar beskjed om at vi ikke står på prioriteringslista. Det lever jeg greit med så lenge ungene mine får gå på skolen.

Denne helgen skal mannen og jeg ha etterlengtet voksenhelg. Ungene sendes til hver bestemor og bestefar (som ikke bor sammen), og vi voksne drar på hytta. Det blir uendelig bra.

Men først - knerten skal på engelsktest i dag på den ungdomsskolen han har søkt seg til. Han er veldig spent og det er egentlig jeg også.
Postet 08-05-20 kl 09:31 av Tjorven Tjorven er ikke aktiv
Gammel
ingling sin avatar
Mornings! Jeg har tatt ut avspasering i dag. Kaffe og hageprogram før jeg skal være litt sjåfør for minste når hun skal på tur med klassen. Deilig med en rolig dag!
Postet 08-05-20 kl 09:33 av ingling ingling er ikke aktiv
Gammel
Toffskij sin avatar
Morn! Jeg er også veldig glad for at det blir skolestart. Hjemmekontor blir det på ubestemt tid framover, men det blir jo noe helt annet når jeg faktisk får huset for meg selv store deler av tida.
Postet 08-05-20 kl 09:39 av Toffskij Toffskij er ikke aktiv
Gammel
GeekyGirrrl sin avatar
Jeg har snufsete barnehagebarn her i dag... Og koronaen har lært meg at hjemme med sykt barn fint (alt er relativt ) kan kan kombineres med hjemmekontor.
Mannen kjører samme trikset som før, "vi har full KRISE, så jeg må JOBBE.." så barnehagebarnet svinser rundt beina mine mens jeg svarer på e-poster og prøver å lese dokumenter..
Jeg har kaffe og teller til tusen inni meg.
Postet 08-05-20 kl 09:39 av GeekyGirrrl GeekyGirrrl er ikke aktiv
Gammel
Hondacrv sin avatar
Tjorven, no vart eg glad på dine vegne! Eg har fri fredager, og venter på beskjed om klassen skal møte på skulen på mandag. Eg som er midt i eit gruppearbeid, det går vel dårlig å sitte med hodene sammen i klasserommet no? Litt blue i dag kjenner eg. Det er mye nå.
Postet 08-05-20 kl 10:05 av Hondacrv Hondacrv er ikke aktiv
Gammel
Blånn sin avatar
Hos oss var det ikke spesielt mye jubel over åpning av skolene. Spesielt minste har hatt det godt med pause fra bråket i klasserommene. Men godt at hverdagen kommer sigende. Foreslo forresten at de kunne sykle til skolen. Da så de dumt på meg. 10 km hver vei gadd de ikke.
Postet 08-05-20 kl 10:21 av Blånn Blånn er ikke aktiv
Gammel
Stompa sin avatar
Jeg har akkurat drodlet muligheter med mellomleder, så hun har mange argument å stille opp med når toppledelsen kommer med urealistiske forslag til hvordan vi skal gjøre ting når vi skal ha 750+ elever inn i et tradisjonelt skolebygg fra 50-tallet med to vasker i hver etasje og - bare for å sette prikken over i-en - elevtoalettene i kjelleren stengt pga. muggsoppsanering.
Postet 08-05-20 kl 10:29 av Stompa Stompa er ikke aktiv
Gammel
polarjenta sin avatar
Har akkurat hatt utviklingssamtale med læreren til lillebror, alt var bedre enn i høst, så det var jo bra. Han skal sannsynligvis ha dem til neste år også, og det syns jeg var bra. Jeg håper egentlig at han skal ha dem ut 10.

Storebror syns nok det er greit å komme seg på skolen igjen, lillebror ikke.
Postet 08-05-20 kl 10:34 av polarjenta polarjenta er ikke aktiv
Gammel
Fersken sin avatar
Det var ikke en veldig positiv reaksjon her hjemme på at de skal tilbake på skolen.

Hjemmekontor inn i evigheten her også.
Postet 08-05-20 kl 10:34 av Fersken Fersken er ikke aktiv
Gammel
Vi har ikke hørt noe enda fra våre skoler, men det kommer nok i løpet av dagen. Mine var litt sånn halvveis til skolestart, men det går nok fint når de bare får snudd døgnet litt tilbake.

Jeg må nok på jobb igjen fra neste uke; det ser jeg ikke frem til. Det er så mye hissige diskusjoner der og noen som alltid vet best. Slike ting har jeg nå ikke hatt siden 12.mars, helt nydelig. I tillegg må jeg lære opp to stk slik at de kan dekke for meg i sommerferien. Det er alt for kort tid, men det er det ingen som gidder høre på.
Postet 08-05-20 kl 10:37 av millact millact er ikke aktiv
Gammel
Serafin sin avatar
Ungene var ganske lunkne på at skolen åpner igjen til uka. Jeg er overlykkelig, og ser at jeg muligens kan bevare vettet.

Jeg spurte om Lillesøster kunne være så vennlig å droppe alle planer om baluba når skolene åpnet for alle, hun trodde ikke at hun kunne love det, gitt. Men, jeg tenker det går greit, blir nok godt å komme på skolen og møte venner igjen.

Nå venter vi bare på å høre fra skolen hva som er tenkt, og når det er oppstart. Det får bli som det blir tenker jeg.

Først venter helg med både kjæresten og bonusgutten, det blir fint.
Postet 08-05-20 kl 10:38 av Serafin Serafin er ikke aktiv
Gammel
Neket sin avatar
Ikke jubel for skoleåpning her heller gitt. Mini mener at hvis kidsa liksom er the future vil hun helst ha seg frabedt å bli ofret til Korona. Dessuten, er jeg faktisk klar over hvor skittene tenåringer er???

Tipper det blir bra når de kommer i gang, vi har ikke fått beskjed om når enda.

Jeg har tvungen korona-avspasering i dag, men må visst jobbe litt innimellom likevel. I ettermiddag skal jeg gå meg en lang tur i skogen, gleder meg.
Postet 08-05-20 kl 10:48 av Neket Neket er ikke aktiv
Gammel
Jeg har sendt avgårde noen mailer, men ikke fått svar, så da har jeg fått hengt opp flagget i mellomtiden. Får visst ikke gjort mye fornuftig i dag, godt det er fredag. Må tenke litt gjennom opplæring før ferien, men ikke i dag tror jeg.
Postet 08-05-20 kl 11:03 av millact millact er ikke aktiv
Gammel
star sin avatar
Har hatt tlf samtale og er nå på jobb. Men jeg orker egentlig ikke.
Postet 08-05-20 kl 11:43 av star star er ikke aktiv
Gammel
Sissel sin avatar
Sånn halvtravel hjemmekontordag i dag. Har nettopp vært ute og gått en liten tur hele familien. Godt å lufte hodet litt.
Postet 08-05-20 kl 11:51 av Sissel Sissel er ikke aktiv
Gammel
Nenne sin avatar
Jeg er glad for at verden blir litt mer normal igjen og er glad for at guttene skal av gårde til uka. Mellomste er lettet, minstemann trivdes med hjemmeskole, for han fikk sitt behov for å være sosial dekket allikevel. Formiddagen i dag er blitt litt rotete, men satser på topp innsats noen timer etter lunsj i stedet.
Postet 08-05-20 kl 12:13 av Nenne Nenne er ikke aktiv
Gammel
Fredagsfølelsen er her og jeg har da fått gjort diverse ting.
Postet 08-05-20 kl 12:59 av millact millact er ikke aktiv
Gammel
GeekyGirrrl sin avatar
Jeg fikk kjeft av pappa i stad. Jeg hadde ikke hengt opp flagget på frigjøringsdagen. "Ungdommen no til dags. Skjønner ikke hvor stor den dagen var!" Sitat min far, 4 år og 10 måneder i mai 1945.

Men jeg skjønner veldig godt at den dagen må ha gjort stort inntrykk på en liten pjokk.
Postet 08-05-20 kl 13:09 av GeekyGirrrl GeekyGirrrl er ikke aktiv
Gammel
tink sin avatar
Flagg her også i dag!

Har fått kaffe på senga, gave fra familien og 2x morgenlevering fra gode søstre. Beste bursdagsgave er jo at storungene får lov å begynne å skolen igjen neste uke.

Nå er det heldagskurs på zoom. Jeg gleder meg ellevilt til vi kan begynne med ekte greier igjen.
Postet 08-05-20 kl 13:11 av tink tink er ikke aktiv
Gammel
Blå sin avatar
Gratulerer med dagen tink.
Postet 08-05-20 kl 13:26 av Blå Blå er ikke aktiv
Gammel
GeekyGirrrl sin avatar
Gratulerer med dagen tink.
Postet 08-05-20 kl 13:31 av GeekyGirrrl GeekyGirrrl er ikke aktiv
Gammel
star sin avatar
Selvsagt er flagget oppe i dag. En av få flaggdager som er ekstra obligatorisk.
Syns nesten det var skuffende få flagg ute når jeg kjørte på jobb i dag.

Gratulerer med dagen, tink
Postet 08-05-20 kl 13:56 av star star er ikke aktiv
Gammel
I min gate er det mange som flagger, veldig koselig! Jeg har vært hos min mor og samboer og spist kake og kaffe i solen, helt nydelig.

Gratulerer med dagen, Tink!
Postet 08-05-20 kl 17:52 av millact millact er ikke aktiv
Gammel
Blånn sin avatar
Straks hjem fra jobb. Håper det meste er tenkt på når det gjelder organiseringen av at mellomtrinnet kommer tilbake på mandag. Nå manner jeg meg opp til å sykle hjem, reise ut for å handle mat (noe ferdig i dag også) før jeg skal flate ut på sofaen.
Postet 08-05-20 kl 18:24 av Blånn Blånn er ikke aktiv
 
Nylige blogginnlegg av Kaffestuggu

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 23:29.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no