Gå tilbake   Foreldreportalen > Blogger > Kaffestuggu – Where everybody knows your nick

Toffe

Kaffestuggu er åpen døgnet rundt for kaffe, vin, te, øl, brus, vann eller bare skravling. Alle, både nye og gamle, er hjertelig velkomne her! Bloggen er helt åpen og kan, som alle åpne blogger, også leses av ikke-FP-medlemmer og Google.

Bloggen tilhører ikke ett bestemt medlem, men drives av moderatorteamet i fellesskap, og den åpnes hver morgen av den første i teamet som føler for det. Kaffestuggu har ofte åpent på kveldstid også, særlig i helgene.
Rangér dette innlegget

Toffe

Postet 25-07-19 kl 08:28 av Kaffestuggu

Kommentarer totalt 23

Kommentarer

Gammel
Nedtelling på jobb, i dag og i morgen igjen før to nye ferieuker venter. Ingen reiseplaner, men sikkert noen dagsturer og lokale ting. Kanskje får jeg også gjort noe hjemme. Med det flotte været vi har nå har vi ikke behov for å reise vekk. Vi har flotte strender fem minutters gåtur unna.
Postet 25-07-19 kl 08:50 av millact millact er ikke aktiv
Gammel
vixen sin avatar
I dag skal vi sette snuten mot Fredrikstad. Vi skal ikke til byen men til området rundt Hankø for å besøke de som vi låner huset av som er på hytta. De har fått leid gedigen hytte på åremål for en rimelig penge av noen de kjenner og det er veldig fint der. Vi skal levere kidsa på svoger sin hytte på vei tilbake sånn at i morgen har vi dagen fri i byen. Det blir fint. Jeg har dritvondt i korsrygg/hofter , men håper det går seg til. Nydelig sommervær og fremdeles deilig med ferie.
Postet 25-07-19 kl 08:56 av vixen vixen er ikke aktiv
Gammel
Tjorven sin avatar
Jeg har funnet ut at jeg skal fysisk være tilstede på jobb i dag også. Men så avspaserer jeg litt mitt på dagen og går på trening. Det er ikke akkurat sånn at arbeidsoppgavene står her og roper på meg.

Det er jo meldt så nydelig vær, så kanskje burde familien dra og bade i ettermiddag (sånt er vi normalt sett skikkelig dårlige på å gjøre).
Postet 25-07-19 kl 10:22 av Tjorven Tjorven er ikke aktiv
Gammel
Det synes jeg dere skal, Tjorven, men det er så lett for meg å si som har sjø tre minutters rusletur unna. Vi gjør det ofte og skal det i ettermiddag igjen, men da til et ferskvann (jeg liker ikke det, men hva gjør man ikke når gode venner foreslår det) med litt snacks og venner. Slike ting setter jeg stor pris på om sommeren selv om jeg jobber.

Jeg har fått sendt papirer til en kunde i Ukraina og har snart tenkt å begynne på en skikkelig handover til min kollega slik at jeg slipper å tenke på alt når jeg går ut døren i morgen for å ha mer ferie.
Postet 25-07-19 kl 10:26 av millact millact er ikke aktiv
Gammel
Nenne sin avatar
Arbeidsdag i dag og så fri igjen i morgen. Det passer fint.
Postet 25-07-19 kl 10:52 av Nenne Nenne er ikke aktiv
Gammel
Blånn sin avatar
God morgen! Her har eldstemann vært hos legen for å skaffe legeerklæring på at han har dysleksi slik at han kan søke om ekstra stipend. Planen for dagen er å rydde litt, skrubbe grillen og så får vi svigers, svigerinne med mann og to små barn og ei niese på middagsbesøk. Planen er grilling med tilbehør. Det blir hyggelig.

Leggene protesterer litt mot å bevege seg, men det går nok greit. Og solbrentheten dekkes til med en tynn skjorte.
Postet 25-07-19 kl 11:11 av Blånn Blånn er ikke aktiv
Gammel
Tjorven sin avatar
Blånn: Takk for opplysningen. Jeg ante ikke at det var en mulighet med ekstrastipend på grunn av dysleksi. Nå er det lenge igjen her, men da er det notert.
Postet 25-07-19 kl 11:23 av Tjorven Tjorven er ikke aktiv
Gammel
Blånn sin avatar
Du kan få ekstrastipend for nedsatt funksjonsevne. Dysleksien gjør at han vil måtte jobbe mer enn normalt med studiene og ikke kan ha ekstrajobb ved siden av.
Postet 25-07-19 kl 11:50 av Blånn Blånn er ikke aktiv
Gammel
Tjorven sin avatar
Jeg leste det. Det er interessant å vite at muligheten finnes. Jeg aner ikke om det blir aktuelt her. Først må hun jo finne ut om hun vil studere.
Postet 25-07-19 kl 12:07 av Tjorven Tjorven er ikke aktiv
Gammel
Fersken sin avatar
Vel framme etter å ha kjørt i 15 timer. Meldt supervær den lille uken vi skal være her.
Postet 25-07-19 kl 12:41 av Fersken Fersken er ikke aktiv
Gammel
Blånn sin avatar
Tjorven: Vi lærer under veis hvilke rettigheter han har. Kikker av og til på dysleksiforbundets sider.
Postet 25-07-19 kl 13:02 av Blånn Blånn er ikke aktiv
Gammel
Tjorven sin avatar
Jeg har trent for første gang etter tre ukers ferie på Kreta. Kondisjon er ferskvare, og jeg har nå mistet den helt. :utslitt:
Postet 25-07-19 kl 15:20 av Tjorven Tjorven er ikke aktiv
Gammel
Divine sin avatar
Herrefred så varmt det er her i Berlin. 34 grader, betong, asfalt og ikke et vindpust. Tenåringen og jeg skulle på luftballongferd, men den var satt på bakken fordi det var for varmt. Nå er vi på hotellrommet med aircondition på full guffe. Det var høyst nødvendig med en slik pause.
Postet 25-07-19 kl 16:34 av Divine Divine er ikke aktiv
Gammel
Blondie sin avatar
Jeg har hatt utvask av en hel leilighet i varmen. Nå er jeg sliten og uvel. Tror nesten det må bades i kveld.
Postet 25-07-19 kl 17:17 av Blondie Blondie er ikke aktiv
Gammel
Millen sin avatar
Vi har vært på stranda og badet hele dagen- gjentas i morgen.
Postet 25-07-19 kl 19:58 av Millen Millen er aktiv nå
Gammel
Tjorven sin avatar
Vi dro ikke for å bade. Isteden har vi vært 2 timer på turorientering. Men vi gikk forbi en badeplass da. Knerten bedyret at han foretrakk orienteringen.
Postet 25-07-19 kl 21:35 av Tjorven Tjorven er ikke aktiv
Gammel
Dali sin avatar
Jeg har vasset i dag, og lovet meg selv at jeg kanskje skal både i morgen.
Postet 25-07-19 kl 21:57 av Dali Dali er ikke aktiv
Gammel
Badet i 23 grader i ettermiddag. Deilig!
Postet 26-07-19 kl 00:01 av millact millact er ikke aktiv
Gammel
Stompa sin avatar
Jeg har vært inne hele dagen. Å være ute i 27-28 grader er helt ulidelig.
Postet 26-07-19 kl 00:05 av Stompa Stompa er ikke aktiv
Gammel
På alvor, Stompa? Synes du ikke det er litt deilig engang?
Postet 26-07-19 kl 00:16 av millact millact er ikke aktiv
Gammel
polarjenta sin avatar
Jeg skjønner deg godt, Stompa, og er sjeleglad for at det ikke er like varmt her.
Postet 26-07-19 kl 00:32 av polarjenta polarjenta er ikke aktiv
Gammel
Matilda sin avatar
Jeg liker godt å varme meg i sola, men er det mer enn et par og tjue vil jeg gjerne ha en liten bris, nå og da. Jeg liker meg heller ikke i 27-28 grader. I morgen er det meldt 33 grader her. Gruer meg. Har planer om is og kjellerstue det meste av dagen.
Postet 26-07-19 kl 01:25 av Matilda Matilda er ikke aktiv
Gammel
Blondie sin avatar
Jeg er helt enig, Stompa, jeg synes dette bare er fælt. Liker meg ute i 20-23 grader.
Postet 26-07-19 kl 07:53 av Blondie Blondie er ikke aktiv
 
Nylige blogginnlegg av Kaffestuggu

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 17:52.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no