Gå tilbake   Foreldreportalen > Blogger > Kaffestuggu – Where everybody knows your nick

Onsdag

Kaffestuggu er åpen døgnet rundt for kaffe, vin, te, øl, brus, vann eller bare skravling. Alle, både nye og gamle, er hjertelig velkomne her! Bloggen er helt åpen og kan, som alle åpne blogger, også leses av ikke-FP-medlemmer og Google.

Bloggen tilhører ikke ett bestemt medlem, men drives av moderatorteamet i fellesskap, og den åpnes hver morgen av den første i teamet som føler for det. Kaffestuggu har ofte åpent på kveldstid også, særlig i helgene.
Rangér dette innlegget

Onsdag

Postet 27-11-19 kl 08:43 av Kaffestuggu

Kommentarer totalt 29

Kommentarer

Gammel
Blå sin avatar
God morgen

Jeg er våken, så vidt. Jeg var dum nok til å slå av vekkerklokken og så legge meg ned igjen i dag, og sovnet. Heldigvis våknet jeg i tide og skal klare å gjennomføre en dag som tidligst er ferdig kl. 21 i kveld.
Postet 27-11-19 kl 09:00 av Blå Blå er ikke aktiv
Gammel
Frøy sin avatar
God morgen fra Budapest. Har vært å spist frokost med mannen og fått han avgårde på jobb, nå er det snart på tide å få liv i ungene slik at de også kan spise.

Planen for dagen er å utforske litt i kollektivsystemet her. Litt kjøpesenter og forhåpentligvis julemarked når mannen er ferdig på jobb. Føler oss litt urbane i det minste.
Postet 27-11-19 kl 09:08 av Frøy Frøy er ikke aktiv
Gammel
Tjorven sin avatar
Jeg er så fornøyd. Jeg hadde en veldig god dag på jobben i går, og på kvelden dro knerten og jeg på trening. Å få han som treningspartner er det lureste jeg noen gang har gjort. Vi motiverer hverandre og jeg tar i mye mer når jeg trener med ham enn når jeg er alene. Så i dag er jeg bittelitt støl sånn at jeg kjenner at jeg har jobbet skikkelig.

Plan for dagen er å gjøre ferdig julekalenderen til seksjonen min, som jeg (selvfølgelig) tok ansvar for å sparke i gang. Jeg glemte at det også involverte litt jobb, men jeg tror at jeg har lagt opp til noe som er ganske koselig.
Postet 27-11-19 kl 09:14 av Tjorven Tjorven er ikke aktiv
Gammel
Mex sin avatar
God morgen.

Er det trekning i FP's julekalender i dag? Er vi mange nok som har meldt oss i år?

I dag er det å komme seg gjennom arbeidsdagen, så skal jeg oppom ei venninne som nettopp har mistet broren sin.
Postet 27-11-19 kl 09:33 av Mex Mex er ikke aktiv
Gammel
Frk_Fryd sin avatar
God morgen!

Så forferdelig trist, Mex.

Rolig morgen på kontoret, og forhåpentligvis en rolig ettermiddag senere. Skal besøke en venninne i kveld, det blir fint!
Postet 27-11-19 kl 10:08 av Frk_Fryd Frk_Fryd er ikke aktiv
Gammel
star sin avatar
Så trist, Mex

3 timers søvn kommer til å bli hardt i dag. Vært innom jobb en snartur. Nå er jeg med ene guttungen til fysio. Første timen så da er jeg med. Tilbake på jobb etterpå og så skal jeg til fysio.
Postet 27-11-19 kl 10:32 av star star er ikke aktiv
Gammel
Mams sin avatar
Uff så trist Mex.

Jeg har fortsatt høy puls etter å ha ringt forsikringsselskapet. Pulsen var høy før jeg ringte og saken var ikke ferdig behandlet.
Jeg har motorskadeforsikring og bilen min har rådebank.
(hadde aldri hørt om det før)
Det som skal til for å fikse det er motorbytte....
Forsikringen min dekker det, men jeg har kjørt litt over mellom de to siste servicene. Så jeg er usikker på om de dekker det da. Helt ødelagt av dette jeg. Må jeg avlyse jula?
Postet 27-11-19 kl 10:44 av Mams Mams er ikke aktiv
Gammel
tink sin avatar
Så leit Mex. Og en ekstra pjusk til Mams, forsikring og bil kan gi magesår...

Jeg har karret meg på jobb gjennom trafikkkaos i Bergen. Er veldig spent på om de klarer å få utrettet skaden til jeg skal hjem, eller om jeg må starte 2 timer før for å forsøke å komme før køen. Irriterende å bruke avspaseringstimer på å jobbe kort dag på grunn av en vannlekkasje, men tipper det er værre for de som er evakuert.
Postet 27-11-19 kl 10:50 av tink tink er ikke aktiv
Gammel
Millen sin avatar
Så trist,Mex.
Jeg har hjemmekontor så få unna masse jobb, så er det foreldrekaffe på Aks for den ene ungen, og juleavslutning i ettermiddag/kveld for en annen unge.
Postet 27-11-19 kl 11:15 av Millen Millen er ikke aktiv
Gammel
Fersken sin avatar
Plutselig mye armer og bein i morgentimene, men nå ser det ut til at den potensielle krisen er avverget. Kommunikasjon er en fin ting.
Postet 27-11-19 kl 11:32 av Fersken Fersken er aktiv nå
Gammel
Toffskij sin avatar
Mex: Vi har ikke nok bidrag til årets FP-julekalender, så flere må melde seg om det skal bli noe av. Hepphepp!
Postet 27-11-19 kl 12:38 av Toffskij Toffskij er ikke aktiv
Gammel
Candy Darling sin avatar
Jeg har respondert på Toffens klare call-to-action, og oppfordrer alle juleelskere, -hatere og -skeptikere til å gjøre det samme!
Postet 27-11-19 kl 12:52 av Candy Darling Candy Darling er ikke aktiv
Gammel
Appelsin sin avatar
Jeg har sittet 4,5 timer i kø på en strekning på 5 km. Klarte til slutt å redde meg hjem, men er jo nå like langt, og liten vits å gå til jobb siden det tar to timer inkl et lite fjell
Setter elsykkelbatteriet på lading til i morgen.
Postet 27-11-19 kl 13:50 av Appelsin Appelsin er ikke aktiv
Gammel
annemede sin avatar
Jeg kan melde om lite trafikk i Bergen sør, og ingen kø til jobb i dag.
Postet 27-11-19 kl 13:54 av annemede annemede er ikke aktiv
Gammel
Appelsin sin avatar
Å, ti stille med deg
Postet 27-11-19 kl 14:06 av Appelsin Appelsin er ikke aktiv
Gammel
Heilo sin avatar
Det er vel ikke bare du som ikke nådde fram til jobb i Bergen i dag Appelsin.
Postet 27-11-19 kl 14:08 av Heilo Heilo er ikke aktiv
Gammel
Pelle sin avatar
Jeg er dritsur. Har snakket med nabo i over et år, som har en vegg med 30 m høye trær som tar all sol på ettermiddag/kveld. Avtale om å ta ned to høye trær som ville hjulpet oss, så vi slipper skygge fra kl 16 på sommeren. Trefellere bestilt og i gang med litt kratt. Da kommer annen gal nabo løpende og er lei seg fordi de vakre trærne (to av ørten bjerketrær) skal tas, så nå blir de ikke tatt likevel. Hun bor over 100 m unna og liker å ha dem å se på. At det er 10.000 andre trær i området betyr ikke noe. Så nå får vi ikke sol likevel.
Postet 27-11-19 kl 16:03 av Pelle Pelle er ikke aktiv
Gammel
Heilo sin avatar
I all verden, Pelle! Det høres ikke greit ut. Jeg tror dere som nære naboer har en sak ifht å mene noe om naboens trær. En nabo lenger unna skulle ikke være part i saken såvidt jeg kan forstå.
Postet 27-11-19 kl 16:12 av Heilo Heilo er ikke aktiv
Gammel
Pelle sin avatar
Nei, men vi er heller ikke nærmeste nabo, selv om vi er svært nære. Vi bor på skyggesiden av trærne, hun som blandet seg inn bor på solsiden.
Postet 27-11-19 kl 16:14 av Pelle Pelle er ikke aktiv
Gammel
Heilo sin avatar
Så frustrerende!
Postet 27-11-19 kl 16:15 av Heilo Heilo er ikke aktiv
Gammel
Pelle sin avatar
Har aldri sett damen før, siden vi bor så langt unna hverandre, men hun var så grei å ringe meg for å informere om at det nå ble stans, og at jeg ikke brydde meg om dyr i skogen (to ubygde skråningstomter med masse høye trær i et ellers urbant område) og fugleliv - og dessuten hadde ikke dette noe å si for mine solforhold, og jeg burde ikke flyttet dit hvis jeg ikke likte skogsområder (Jeg bor midt i e av Norges største kommuner - ikke i skogen). For hun har nemlig bodd der siden 2003, mens jeg kom i 2011, så dette vet hun mye mer om enn meg. Da jeg sa at jeg ikke forstod hvorfor jeg skulle diskutere dette med henne, når jeg ikke er naboen hennes og heller ikke har bedt henne om å felle trær, så ble hun snurt.
Postet 27-11-19 kl 16:20 av Pelle Pelle er ikke aktiv
Gammel
Candy Darling sin avatar
Så det var ikke nok at hun ødela for deg, hun hadde også et behov for at du skulle være enig med henne. Sånt er så sjarmerende.
Postet 27-11-19 kl 16:33 av Candy Darling Candy Darling er ikke aktiv
Gammel
Pelle sin avatar
Hun: "Det er viktig med dyr"
Jeg: "Og jeg synes det er viktig med sol".

Rareste telefonen jeg har hatt.
Postet 27-11-19 kl 16:37 av Pelle Pelle er ikke aktiv
Gammel
Candy Darling sin avatar
Det er i slike tilfeller jeg bare gir telefonen til min mann. Det er fordeler og ulemper ved å ha en partner som mangler høflighetsfilter overfor idioter.
Postet 27-11-19 kl 16:42 av Candy Darling Candy Darling er ikke aktiv
Gammel
annemede sin avatar
Pelle, hvilken hjemmel hadde hun til å stanse arbeidet da? Dette må jo være beste tida å ta trær på, ingen fugler som hekker.
Postet 27-11-19 kl 16:53 av annemede annemede er ikke aktiv
Gammel
Pelle sin avatar
Ingen hjemmel, kun påvirkning av nabo som egentlig ikke har så lyst til å kutte de. Så han sier nå at det er liten grunn til å høre mer på meg enn henne, og det er viktig å ta hensyn til alle naboer.
Postet 27-11-19 kl 17:02 av Pelle Pelle er ikke aktiv
Gammel
Polyanna sin avatar
MEd 30 meter høye trær så kan det hende dere har en sak, litt avhengig av hvor nær dere bor. Men man ønsker jo i utgangspunktet ikke å dra det dit, da.
https://www.huseierne.no/hus-bolig/t...klage-felling/
Postet 27-11-19 kl 18:59 av Polyanna Polyanna er ikke aktiv
Gammel
Pelle sin avatar
Det er en bitteliten hageflekk vi ikke eier til grensen, og noen meter derifra til trærne. Men tror det er nok til at vi er for langt unna til noe krav. Og hvordan måler man et kjempetre...?
Postet 27-11-19 kl 22:36 av Pelle Pelle er ikke aktiv
Gammel
annemede sin avatar
Appelsin, det har vært helt forferdelig trafikk i nord i dag. Og det tok over to timer i kveld fra nord til sør.
Postet 27-11-19 kl 22:42 av annemede annemede er ikke aktiv
 
Nylige blogginnlegg av Kaffestuggu

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 00:08.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no