Gå tilbake   Foreldreportalen > Blogger > Kaffestuggu – Where everybody knows your nick

Tirsdag

Kaffestuggu er åpen døgnet rundt for kaffe, vin, te, øl, brus, vann eller bare skravling. Alle, både nye og gamle, er hjertelig velkomne her! Bloggen er helt åpen og kan, som alle åpne blogger, også leses av ikke-FP-medlemmer og Google.

Bloggen tilhører ikke ett bestemt medlem, men drives av moderatorteamet i fellesskap, og den åpnes hver morgen av den første i teamet som føler for det. Kaffestuggu har ofte åpent på kveldstid også, særlig i helgene.
Rangér dette innlegget

Tirsdag

Postet 18-05-21 kl 06:47 av Kaffestuggu

Kommentarer totalt 46

Kommentarer

Gammel
tink sin avatar
God morgen! Tidlig påan på denne mandagete tirsdagen. Har hatt en absolutt deilig langhelg med familie, og naboer. 17. mai kom med finvær slik at vi fikk spist både ute og inne. Nå kan det bare regne et par dager framover.
Postet 18-05-21 kl 07:33 av tink tink er ikke aktiv
Gammel
Blå sin avatar
God morgen.

Tidlig morgen her også. Jeg sitter på et fremdeles 17 mai pyntet spisebord og ser på kakerestene. Dette kommer til å bli krevende for selvdisiplinen.
Postet 18-05-21 kl 07:40 av Blå Blå er ikke aktiv
Gammel
Frøy sin avatar
God morgen.

Vi er alt kommet til tirsdag så dette blir en fin og kort uke.
Her skal jeg starte dagen med å være drosje for guttungen, da mopedbilen er litt syk.
Postet 18-05-21 kl 08:07 av Frøy Frøy er ikke aktiv
Gammel
Toffskij sin avatar
Litt gjesp her også, plenty med jobb om dagen og plenty med flytteprepp om kveldene for tida. I dag kommer det søppeltaxi og tar med seg alt tøyset vi har hatt i bodene alle disse årene , og i overmorgen kommer det malere for å ta soverommene oppe (vi skal bo på hotell). Jau, jau.
Postet 18-05-21 kl 08:08 av Toffskij Toffskij er ikke aktiv
Gammel
Eia sin avatar
God morgen! Her er det rett tilbake til hverdagen og ut i produksjonen, gitt. Og jeg som har bursdag og alt mulig. Urettfeigt!
Postet 18-05-21 kl 08:18 av Eia Eia er ikke aktiv
Gammel
Toffskij sin avatar
Gratulerer med dagen, Eia!
Postet 18-05-21 kl 08:19 av Toffskij Toffskij er ikke aktiv
Gammel
Maverick sin avatar
Hurra for Eia!
Postet 18-05-21 kl 08:20 av Maverick Maverick er ikke aktiv
Gammel
Mex sin avatar
Gratulerer med dagen, Eia.

På fjernkontor, uten mobiltelefonen
Så må hjemom for å hente oksygentanken straks.
Postet 18-05-21 kl 08:23 av Mex Mex er ikke aktiv
Gammel
vixen sin avatar
God morgen! Sendte junior med bussen til Bjørnsund og leirskole. Har vært spent helt til idag om de faktisk fikk dra. Var en oppgira gjeng som dro. Ble nesten rørt! Hele sjuende trinn i kommunen drar og det er så fint miljøtiltak før de skal samles på ungdomsskolen til høsten. Junior våknet klokka fem idag av reisefeber. Finfin start på uka!
Postet 18-05-21 kl 08:28 av vixen vixen er ikke aktiv
Gammel
Addison sin avatar
God blåtirsdag! Er så sykt sliten, for å sitere kidsa. Er visst ikke helt i form til stående spilling i mange timer, er forferdelig støl i armene. En ting er instrumentet som må holdes, så er det bunadscape og regncape uten på der, som liksom trekker armene nedover. Rene styrkeøvelsen! Nuvel, on the bright side, kort uke, men travelt som fy!
Postet 18-05-21 kl 08:28 av Addison Addison er ikke aktiv
Gammel
Fintdethei! sin avatar
Hurra for Eia

Ellers, gi meg styrke..
Postet 18-05-21 kl 08:30 av Fintdethei! Fintdethei! er ikke aktiv
Gammel
Pappalille sin avatar
Gratulerer med dagen, Eia.

Jeg visste ikke om jeg skulle på jobb i dag (vikariat som ble forlenget, ikke lagt inn i systemet enda) men dukket nå opp uansett. Vil ikke sette kollegaene mine i den kjipe situasjonen at de er minst en for lite, og fikk vel et aldri så lite kryss i boka da sjefen kunne bekrefte at, joda, jeg har vakt i dag, og tusen takk. #gjørminehosergrønne
Postet 18-05-21 kl 08:37 av Pappalille Pappalille er ikke aktiv
Gammel
Dali sin avatar
Gratulerer, Eia!
Jeg våkna i natt og fikk ikke sove før like før klokka ringte. Dermed unødvendig trøtt i dag, og litt for mye å gjøre denne uka. Heldigvis langhelg i sikte igjen.
Postet 18-05-21 kl 08:38 av Dali Dali er aktiv nå
Gammel
Nenne sin avatar
Gratulerer med dagen, Eia!

Fordi det var så kort uke forrige uke og sein oppstart denne uka er alle mine tirsdagsformiddag-sjekk-inn-er avlyst. Det er ikke forventet at man har rukket sturt siden forrige tirsdag, så her sitter jeg trøtt og tiltaksløs og skulle like gjerne hatt en fridag til. *bortskjemt*
Postet 18-05-21 kl 08:43 av Nenne Nenne er ikke aktiv
Gammel
Hipp hipp hurra, Eia!

Blir en lang dag; ble lite søvn i natt, drakk for mye kaffe i går kveld. Jaja, godt jeg sitter hjemme.

Ungene mente de burde hatt fri i dag; jeg er helt enig.
Postet 18-05-21 kl 08:52 av millact millact er ikke aktiv
Gammel
Input sin avatar
Jeg er i samme situasjon som Eia. Hvorfor får man ikke fri på bursdagen sin? Gratulerer, Eia!

Fikk frokost på døra av svigerforeldrene mine, og remarkable av mann og barn. Og eldste hadde på egenhånd kjøpt termokopp med Super Mario til meg!
Postet 18-05-21 kl 08:52 av Input Input er ikke aktiv
Gammel
star sin avatar
Gratulerer, Eia

Møtebonansa i dag. Og fysio for minsten i ettermiddag.
Postet 18-05-21 kl 08:56 av star star er ikke aktiv
Gammel
Heilo sin avatar
Gratulerer med dagen Input og Eia!

Jeg har rømt fra flyttekontoret til campuskontoret. Prøver å huske hva det egentlig er jeg jobber med for tida. Trøtt!
Postet 18-05-21 kl 08:58 av Heilo Heilo er ikke aktiv
Gammel
Toffskij sin avatar
Mitt egentlig fine og romslige leiekontor er fullt av flytteesker. «Whoah, that's a lot of boxes!», som studentene sier når de får se dem på Teams.

Gratulerer med dagen, Input!
Postet 18-05-21 kl 09:04 av Toffskij Toffskij er ikke aktiv
Gammel
tink sin avatar
Gratulerer til Eia og Input.

Mai går som en vind, priser meg lykkelig for at vi er i gang med nok ei kort uke.
Postet 18-05-21 kl 09:15 av tink tink er ikke aktiv
Gammel
Frøy sin avatar
Gratulerer så mye med dagen Eia og Input!
Postet 18-05-21 kl 09:21 av Frøy Frøy er ikke aktiv
Gammel
Tjorven sin avatar
Jeg har hatt så stressende drømmer i det siste. Jeg våkner midt på natta og har drømt noe veldig om "ting jeg må få gjort" og så er det bare tulleting.

Håper at søvnen kommer tilbake nå som jobben starter igjen. Jeg har hatt det veldig sløvt i det siste, men nå tar det seg opp med arbeidsmengden. Det er bra.
Postet 18-05-21 kl 09:30 av Tjorven Tjorven er ikke aktiv
Gammel
Kaija sin avatar
Gratulerer Input og Eia!

Er det veldig slemt å kjenne på en ørliten lettelse over at jentungen begynte å spy i går kveld? Det måtte jo bli hjemmedag på oss i dag. Har fått av gårde vikaropplegg, og er i grunn glad for å slippe å eksponeres for 30-40 elever/kollegaer post-17.mai.
Postet 18-05-21 kl 09:35 av Kaija Kaija er ikke aktiv
Gammel
Blondie sin avatar
Hurra for Input og Eia! Jeg lader opp til min bursdag i morgen.

Vesla skulle reist på leirskole i dag, men den ble som alt annet avlyst. Hun var under middels fornøyd med å dra på skolen. Må innrømme at jeg kjente på følelsen.
Postet 18-05-21 kl 09:43 av Blondie Blondie er ikke aktiv
Gammel
Timar sin avatar
Gratulerer med dagen, Eia og Input!

Vi hadde en flott 17. Mai, men jeg er fullstendig uvant med både å være på besøk og å ha besøk, så jeg er totalt utslitt. Deilig, rolig start på dagen. For en gangs skyld har jeg veldig få møter i dag, det passer helt utmerket!

Men nå må man kanskje sveive i gang...?
Postet 18-05-21 kl 10:02 av Timar Timar er ikke aktiv
Gammel
annemede sin avatar
Hurra for Eia og Input.
Postet 18-05-21 kl 10:23 av annemede annemede er ikke aktiv
Gammel
Blå sin avatar
Gratulerer med dagen til Input og Eia.

Og god bedring til Kaijas yngste.

Jeg har hatt et møte som genererte litt for mye arbeid, i kombinasjon med at jeg ikke kan sitte ut over vanlig arbeidstid i dag og at det er grått og kaldt ute så falt jeg litt sammen kjenner jeg.

Det gir seg nok. Jeg skal unne meg noe godt til lunsj og komme ordentlig i gang med det.
Postet 18-05-21 kl 11:01 av Blå Blå er ikke aktiv
Gammel
Gratulerer med dagen, Input og Eia!
Postet 18-05-21 kl 11:04 av millact millact er ikke aktiv
Gammel
Fersken sin avatar
Gratulerer med dagen, Eia og Input!
Postet 18-05-21 kl 11:26 av Fersken Fersken er ikke aktiv
Gammel
Pappalille sin avatar
Gratulerer til Input og! Remarkable er så gøy!! Jeg fikk til jul av mann og barn. De kjenner meg godt.
Postet 18-05-21 kl 12:11 av Pappalille Pappalille er ikke aktiv
Gammel
Eia sin avatar
Takker og bukker, alle sammen, og gratulerer så mye med dagen din, Input!

:iler tilbake til produksjonen:
Postet 18-05-21 kl 12:20 av Eia Eia er ikke aktiv
Gammel
star sin avatar
Gratulerer, Input

2 av 3 møter unnagjort. Spent på om neste faktisk blir noe av og om vi evt får beskjed om en evt utsettelse. Møtet har dårlig statistikk for å si det mildt.
Postet 18-05-21 kl 12:25 av star star er ikke aktiv
Gammel
Addison sin avatar
Gratulerer så mye med dagen Input og Eia!!
Postet 18-05-21 kl 14:00 av Addison Addison er ikke aktiv
Gammel
Hondacrv sin avatar
Eg også, Blondie

Gratulerer med dagen, innpust og eia! Innpust. Hehe. Input!

I dag sovna tre elevar i timen min. Å ha russen 18. mai er alltid like morsomt.
Postet 18-05-21 kl 15:43 av Hondacrv Hondacrv er ikke aktiv
Gammel
Blondie sin avatar
Imponert over at russene mine dukket opp i dag, jeg! Ved starten av timen var det fire tilstede.
Postet 18-05-21 kl 16:07 av Blondie Blondie er ikke aktiv
Gammel
Maverick sin avatar
Gratulerer, Input! Remarkable er helt strøkent. Elsker min.
Postet 18-05-21 kl 16:12 av Maverick Maverick er ikke aktiv
Gammel
Eia sin avatar
Jeg kjenner at jeg også ønsker meg en Remarkable. Tenker at den kan funke bedre for meg enn en vanlig notisbok/kalender. Hvordan bruker du din, Maverick?

Jeg har fått middag og Sony wireless headset av gutta boys. Skal teste det på styremøte (Teams) straks.
Postet 18-05-21 kl 17:27 av Eia Eia er ikke aktiv
Gammel
Maverick sin avatar
Jeg bruker min mest som show-off på møter.

Neida, den er en kombinert notisblokk/rableblokk/to do-liste, med mulighet for intern katalogisering og overføring til og fra filer som hjelper meg å finne frem i eget kaos.
Postet 18-05-21 kl 18:58 av Maverick Maverick er ikke aktiv
Gammel
Eia sin avatar
Kan den synkronisere med Google-kalender og sånn?
Postet 18-05-21 kl 19:13 av Eia Eia er ikke aktiv
Gammel
Maverick sin avatar
Ikke min, men den er «gammel». Kanskje den nye.
Postet 18-05-21 kl 19:14 av Maverick Maverick er ikke aktiv
Gammel
Adrienne sin avatar
Ikke den nye heller, Mave.
Postet 18-05-21 kl 20:46 av Adrienne Adrienne er ikke aktiv
Gammel
Adrienne sin avatar
Men jeg bruker min daglig, likevel. (Eller, min og min, det er vel egentlig mannens, som jeg har arvet.)
Postet 18-05-21 kl 20:47 av Adrienne Adrienne er ikke aktiv
Gammel
Heilo sin avatar
Kan ReMarkable også erstatte Kindle? :vilvekkfraAmazon:
Postet 18-05-21 kl 21:15 av Heilo Heilo er ikke aktiv
Gammel
Adrienne sin avatar
Nope. Den kan ikke det heller.
Postet 18-05-21 kl 21:57 av Adrienne Adrienne er ikke aktiv
Gammel
Maverick sin avatar
... men den gir høy status på FAU-møter.
Postet 18-05-21 kl 21:59 av Maverick Maverick er ikke aktiv
Gammel
Input sin avatar
Takk for gratulasjoner!
Min Remarkable skal brukes som notatblokk, ja. Jeg tar ekstremt mye notater, bruker lett opp en A4-blokk i løpet av ei arbeidsuke. Også blir jeg frustrert fordi det er kaos og jeg må ta vare på noe og kaste mye.

Om den hadde kunnet erstatte Kindle hadde jeg uansett ikke gjort det. Den er jo alt for stor.
Postet 18-05-21 kl 23:25 av Input Input er ikke aktiv
 
Nylige blogginnlegg av Kaffestuggu

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 22:43.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no