Gå tilbake   Foreldreportalen > Blogger > Kaffestuggu – Where everybody knows your nick

Tirsdag

Kaffestuggu er åpen døgnet rundt for kaffe, vin, te, øl, brus, vann eller bare skravling. Alle, både nye og gamle, er hjertelig velkomne her! Bloggen er helt åpen og kan, som alle åpne blogger, også leses av ikke-FP-medlemmer og Google.

Bloggen tilhører ikke ett bestemt medlem, men drives av moderatorteamet i fellesskap, og den åpnes hver morgen av den første i teamet som føler for det. Kaffestuggu har ofte åpent på kveldstid også, særlig i helgene.
Rangér dette innlegget

Tirsdag

Postet 18-01-22 kl 08:34 av Kaffestuggu

Kommentarer totalt 19

Kommentarer

Gammel
celebelen sin avatar
På plass på karantenehjemmekontoret. Vi har fått matlevering fra Oda, og i går fikk vi hjemmetester og hostesaft levert på døra. Ville og jeg tester oss i dag, så får vi se om vi går fra karantene til isolasjon.
Postet 18-01-22 kl 08:40 av celebelen celebelen er ikke aktiv
Gammel
Mex sin avatar
Huff, Celebelen. Riktig god bedring til de syke.

Dag to med tog til jobb, det er jammen meg lite folk å se. Doble togsett, så vi som reiser har vel en vogn for oss selv sånn ca.
I går tok eldstemann siste test etter å ha vært nærkontakt, og minstemann tok første test etter å ha vært nærkontakt.
Korona, korona, korona, korona.
Ferdig snart, eller?
Postet 18-01-22 kl 08:45 av Mex Mex er ikke aktiv
Gammel
løve70 sin avatar
God morgen

Gruffer over at bussen ikke kjører her denne uka - det gjøres visst noe arbeid i buss-slusa. Måtte derfor kjøre arvingen til nærmeste bussholdeplass. LøveMannen er fremdeles syk. Har vært det i to uker nå. Må nok sende ham tilbake til legen.

Ellers begynner det virkelig å bli travelt på jobb, så bare å komme igang. Skal heldigvis klare å få til en yoga time på SATS i formiddag
Postet 18-01-22 kl 08:48 av løve70 løve70 er aktiv nå
Gammel
Tjorven sin avatar
Jeg har negativ test i dag også, og er nå ute av karantene.

Jeg har veldig mye å gjøre på jobb for tiden, og heldigvis innebærer det at jeg får gjort mye også. Selv om jeg synes deler av arbeidet mitt er VELDIG tungt fra hjemmekontor. Å få folk til å ta i et tak er virkelig lettere når man er fysisk sammen.
Postet 18-01-22 kl 08:53 av Tjorven Tjorven er aktiv nå
Gammel
Så flott med negative tester!!!
Tenker det var nydelig å komme ut av karantene, Tjorven.

Eldste har negativ test og gikk til skolen. Mye smitte der nå og smittet venninne.

Yngste er fremdeles ikke pigg, så i dag skal jeg ringe legen og se om det er mulig å få ham inn for en sjekk.
Postet 18-01-22 kl 08:58 av millact millact er ikke aktiv
Gammel
Frøy sin avatar
God morgen.

Gratulerer med friheten fra karantene Tjorven!
Her er nok å gjøre på jobb, men jeg har et strikketøy som roper på meg fra stuen, blir hardt å overse det helt til lunsj.
Postet 18-01-22 kl 09:01 av Frøy Frøy er ikke aktiv
Gammel
tink sin avatar
God tirsdag! Alle er ute av huset, på hver sine skoler.
I går startet de opp igjen med fellestreninger i sporten min. Sannelig ser det ut til at det skal bli ei bra uke!
Postet 18-01-22 kl 09:06 av tink tink er ikke aktiv
Gammel
Heilo sin avatar
Jeg har kjørt tenåringen til skolen fordi været var så fryktelig dårlig. Det viste seg å egentlig være for dårlig til at jeg burde ha kjørt bil. Vi snakker tett snøfokk og sterk vind. Svært lite sikt, snøfonner over veiene mange steder, og fullstendig white out da jeg ble forbikjørt av en brøytebil i 70-sonen. Jeg er hjemme igjen nå og har fortsatt høy puls, stramme skuldre og pusten oppe i halsen.
Postet 18-01-22 kl 10:01 av Heilo Heilo er ikke aktiv
Gammel
Fintdethei! sin avatar
Jeg planlegger en del klesvask i forbindelse med mitt hjemmekontor i dag. Såpass med goder må man kunne ta seg.
Postet 18-01-22 kl 10:09 av Fintdethei! Fintdethei! er ikke aktiv
Gammel
Ja, Findethei, det er absolutt innafor. Jeg gjorde det samme i går, tre maskiner. Pakket også en kasse kjøkkenutstyr i lunsjpausen og skiftet på en seng.

Blir vel noe tilsvarende i dag; rolig på mailfronten og ingen møter.
Postet 18-01-22 kl 10:14 av millact millact er ikke aktiv
Gammel
Tjorven sin avatar
Vi får beskjed fra ledelsen om å ta pauser på hjemmekontoret. De sier at vi gjerne må gå en tur, sette på en vaskemaskin eller lignende. Avbrekk er bra for oss.
Postet 18-01-22 kl 10:21 av Tjorven Tjorven er aktiv nå
Gammel
celebelen sin avatar
Vi snakket litt om det på et jobbmøte forrige uke. På kontoret får man en del naturlige avbrekk, som å hente seg kaffe og bli stående og prate litt underveis, eller gå bort til en kollega for å spørre om noe. Hos oss går vi dessuten over til nabobygget til lunsj. Hjemme har en del lett for å bli sittende foran skjermen uavbrutt, og det er ikke bra i lengden.
Postet 18-01-22 kl 10:26 av celebelen celebelen er ikke aktiv
Gammel
Timar sin avatar
Jeg møter dagen som koronasyk! Jeg har 2,5 vaksinedoser innabords (Fikk den 3. et par dager før smitte), og enda så merker jeg sykdommen godt. Ikke at jeg er veldig syk, men jeg har sår hals, vondt i hodet, hoster og nyser litt, og syns jeg er tungpustet. Det skal sies at flere av symptomene kom umiddelbart sammen med positiv test.
Postet 18-01-22 kl 10:28 av Timar Timar er ikke aktiv
Gammel
Toffskij sin avatar
Fem undervisningsøkter i dag, alle på Teams!
Postet 18-01-22 kl 10:29 av Toffskij Toffskij er ikke aktiv
Gammel
Blå sin avatar
God bedring Timar.

Og lykke til Toffskij.

Jeg fikk tredje vaksinedose i går og har sovet ekstremt dårlig og har hodepine. Heldigvis ikke noe verre enn det, så jeg skal vel overleve ett litt halvhjertet hjemmekontor. Jeg skal på et fysisk møte i ettermiddag, som jeg skal lede, så jeg må bli bedre til det.
Postet 18-01-22 kl 10:35 av Blå Blå er ikke aktiv
Gammel
star sin avatar
Var snill og kjørte yngste til skolen. Mest fordi da kom jeg meg ut døra også og fikk gjort en runde. Måtte levere og hente en bok på biblioteket og det er motsatt vei av alt annet.
Postet 18-01-22 kl 10:50 av star star er ikke aktiv
Gammel
Blondie sin avatar
Jeg får stadig melding om positive tester i min umiddelbare nærhet, så nå regner jeg med at flaksen min er oppbrukt snart. Testet negativt i dag også da, så jeg er på plass på bortekontoret. Vurderinger først, undervisning etterpå.
Postet 18-01-22 kl 11:09 av Blondie Blondie er ikke aktiv
Gammel
Mams sin avatar
Godt med karantene frihet vil jeg tro Tjorven.
God bedring Timar, symptomene var nok der før også, men du la bare merke til de når testen var positiv. Da kjenner man jo etter.

Hjemmekontor med dataproblemer fortsetter for meg. Sakte men sikkert får de ting opp og gå igjen etter dataangrep. Det blir sinnsykt mye å gjøre når alt er påplass da og alle infor for disse ukene skal inne i systemer.
Postet 18-01-22 kl 11:12 av Mams Mams er ikke aktiv
Gammel
Eia sin avatar
Du og jeg, Timar ...

Dag 2 som syk, alle mulige indikasjoner på Covid, unntatt hurtigtestene som viser negativt alle sammen. Jeg er uansett i husstandskarantene pga. yngste (positiv test og symptomer), så smittevernet er ivaretatt. I går var jeg full av feber, tåkedott i hodet og alt smakte salt. I dag er feberen nede, men halsen tetter seg. Jaja. Skal bestille PCR i dag, for å dokumentere det jeg antagelig allerede vet.
Postet 18-01-22 kl 11:24 av Eia Eia er ikke aktiv
 
Nylige blogginnlegg av Kaffestuggu

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 11:30.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no