Gå tilbake   Foreldreportalen > Blogger > Kaffestuggu – Where everybody knows your nick

Onsdag

Kaffestuggu er åpen døgnet rundt for kaffe, vin, te, øl, brus, vann eller bare skravling. Alle, både nye og gamle, er hjertelig velkomne her! Bloggen er helt åpen og kan, som alle åpne blogger, også leses av ikke-FP-medlemmer og Google.

Bloggen tilhører ikke ett bestemt medlem, men drives av moderatorteamet i fellesskap, og den åpnes hver morgen av den første i teamet som føler for det. Kaffestuggu har ofte åpent på kveldstid også, særlig i helgene.
Rangér dette innlegget

Onsdag

Postet 19-01-22 kl 08:47 av Kaffestuggu

Kommentarer totalt 24

Kommentarer

Gammel
Frøy sin avatar
God morgen.
Huset for meg selv og et par møter på planen i dag. Etter jobb så skal jeg få 3.dose med vaksine greit å få det gjort tenker jeg.
Postet 19-01-22 kl 08:55 av Frøy Frøy er aktiv nå
Gammel
Tjorven sin avatar
Jeg skal sende av gårde to unger på skolen i dag, og det blir jammen bra.

Ellers har jeg altfor mange møter og altfor mye å gjøre i dag. En av oppgavene innebærer å sende noe på distribusjon i arkivet vårt og så videre ut av huset, og det klarer jeg ALLTID å rote til. Vi har en veldig snill arkiv-avdeling som hjelper meg når jeg spør, men de må begynne å bli lei av at jeg aldri får til.
Postet 19-01-22 kl 08:58 av Tjorven Tjorven er aktiv nå
Gammel
Fintdethei! sin avatar
Denne januar altså, kan den bli lengre, mørkere og våtere? 2022 må vi snart være halvveis i.
Nuvel, en frynsete tenåring sendt på skolen. Selv skal jeg gjøre et hederlig forsøk på å få unna noen arbeidsoppgaver i dag. Bare litt mer kaffe først.
Postet 19-01-22 kl 09:20 av Fintdethei! Fintdethei! er ikke aktiv
Gammel
star sin avatar
Bursdagsbarnet er sendt ut døra.

Jeg skal prøve å være litt mer effektiv enn i går.
Postet 19-01-22 kl 09:24 av star star er ikke aktiv
Gammel
Fersken sin avatar
Tenåringer med meltdown på grunn av grønt nivå, alt for mange møter og litt selvforakt er ingen god kombinasjon.

Det hjelper sikkert med mer kaffe.
Postet 19-01-22 kl 09:27 av Fersken Fersken er ikke aktiv
Gammel
tink sin avatar
Gratulerer til bursdagsbarnet star!

To er ute, to begynner sent. Den trøtteste av de sene er heldigvis oppe på to bein. Selv er jeg på en måte godt i gang med dagens dont, litt mer inspirert og effektiv enn i går.
Postet 19-01-22 kl 09:35 av tink tink er ikke aktiv
Gammel
Gratulerer med dagen til yngstemann, Star!

Venter på at legen skal ringe meg opp, dvs det blir vel helsesekretær. Masse utslett på junior etter infeksjon en uke, så vi trenger noe sterkere enn vanlig allergitabletter tror jeg.

Om en time skal jeg til tannlegen; gruer meg til det!
Postet 19-01-22 kl 09:35 av millact millact er ikke aktiv
Gammel
Fersken sin avatar
Gratulerer med bursdagsbarnet, star!
Postet 19-01-22 kl 09:37 av Fersken Fersken er ikke aktiv
Gammel
Blå sin avatar
Gratulerer med bursdagsbarn star.

Og på Fersken.

Jeg har fått ny bærbar pc. Eneste problemet med den er at den ikke kan kobles til den eksterne skjermen jeg har. Så nå er jeg tilbake i sofaen med pcen på fanget. Når jeg ikke kan bruke skjerm likevel, så er det ikke noe stort behov for å sitte ved spisebordet. Akkurat nå fungerer det helt greit, men det kommer noen saker der jeg kunne trengt to skjermer etterhvert. Jeg satser på at det enten ordner seg, eller at vi snart får noen dager i uken på kontoret.

I går fikk jeg en ganske kraftig vaksinereaksjon, men i dag tror jeg at jeg er mye bedre. Så nå får vi bare holde ut regnet og mørket og håpe på at livet lysner litt snart.
Postet 19-01-22 kl 10:04 av Blå Blå er ikke aktiv
Gammel
Sissel sin avatar
God morgen!

Litt flere hjemme her i dag, grunnet korona i hus, men ingen flere er blitt syke heldigvis. En som har "gammel" nok 3 dose er ute av huset etter negativ test. Pasienten er dårligere enn i går, og hørtes ganske så pjusk ut, men har spist frokost, og fått ned en stor kopp te, så det går vel over i likeste laget.
Postet 19-01-22 kl 10:16 av Sissel Sissel er ikke aktiv
Gammel
Mex sin avatar
God morgen

Gratulerer med bursdagsbarnet, Star
Og litt til Fersken, Fintdethei! og Millact som skal til tannlegen.

Jeg prøver å få en takstmann til å foreta en forhåndstakst av hytta vår. Ikke noe billig affære. Og så venter vi befaring fra rørlegger for å vurdere luft-vann varmepumpebytte hos oss senere i dag. Her er det bare å åpne pengeboka skjønner jeg..
Postet 19-01-22 kl 10:28 av Mex Mex er ikke aktiv
Gammel
Nenne sin avatar
Vond og sår hals, lett snørrete og med bomullshode. Kanskje er det forkjølelse eller kanskje er det korona. Blæh! Jeg har ikke en god dag i dag.
Postet 19-01-22 kl 11:04 av Nenne Nenne er ikke aktiv
Gammel
ingling sin avatar
Våknet også med sår hals og hodepine, så etter å ha gitt et par beskjeder til folk på jobb sov jeg noen timer til. Det hjalp litt, men fortsatt ikke spesielt pigg. Negativ test, da, så satser på at det er forbigående, hverken sår hals eller hodepine er så uvanlig for meg. Møtefri dag, så prøver å gjøre litt annet forefallende.
Postet 19-01-22 kl 11:53 av ingling ingling er ikke aktiv
Gammel
Sissel sin avatar
I dag blir det grandis til lunch på hjemmekontoret. Kan ikke huske sist jeg smakte det, men ungdommene i huset er fornøyd.
Postet 19-01-22 kl 11:58 av Sissel Sissel er ikke aktiv
Gammel
annemede sin avatar

Jeg hadde en kortslutning i hjernen. Har nå fått oppdatert kunnskap om boliglån 1.0.1.
Postet 19-01-22 kl 12:02 av annemede annemede er ikke aktiv
Gammel
Pamina sin avatar
Fortsatt på jobb, men det er mannefall av en annen verden både blant ansatte og elever. Et trinn stiller i dag med 35 av 102 elever.

Stafetten går videre - det er litt spennende å åpne mailboksen om dagen.
Postet 19-01-22 kl 12:13 av Pamina Pamina er ikke aktiv
Gammel
Blondie sin avatar
Jeg er parkert på sofaen etter en runde til observasjon hos legen. Nå skal jeg hvile både puls og blodtrykk ned.
Postet 19-01-22 kl 12:18 av Blondie Blondie er ikke aktiv
Gammel
Timar sin avatar
Gratulerer med bursdagsbarn, Star!

Vi har også bursdagsgutt i dag. Stakkars pjokken er i karantene siden resten av husstanden har korona. Nå har klassen sunget for ham på Teams, og han er heldigvis veldig blid og fornøyd selv om han må være hjemme.
Postet 19-01-22 kl 12:22 av Timar Timar er ikke aktiv
Gammel
Kaija sin avatar
Gratulerer til bursdagsbarn.
God bedring til snufsne og syke.

Mannefall på min jobb også. Storklassen jeg er mest i var nesten halvert i går. Selv er jeg hjemme i dag med oppkastsyk unge på 10. dagen. Liker ikke at det varer så lenge, og at hun ikke klarer å holde på noe som helst. Legetime senere i dag.
Postet 19-01-22 kl 12:26 av Kaija Kaija er ikke aktiv
Gammel
tink sin avatar
Snart klar for lunsj etter et oppløftende teamsmøte. Noen andre har heldigvis hatt et lyst øyeblikk og prosjektet er plutselig mye mer håndfast enn jeg trodde før jeg gikk inn i møtet. Det er så deilig med flinke folk.

Det høres ikke bra ut med oppkast i 10 dager, jeg ville sikkert ringt til legen etter dag 4 eller noe. Håper dere får hjelp.
Postet 19-01-22 kl 12:39 av tink tink er ikke aktiv
Gammel
Kaija sin avatar
Vi var i kontakt m legen mandag. Hun ville se det an, men ba oss kontakte dem igjen om det vedvarte.
Postet 19-01-22 kl 12:50 av Kaija Kaija er ikke aktiv
Gammel
Stompa sin avatar
Her begynner covid å komme ubehagelig nært; nye smitta elever og kollegaer hver dag. Jeg har ikke vært stressa før, men nå er jeg satt opp til operasjon 31. januar og vil helst ikke bli smitta før den tid. Så jeg har faktisk lufta for lederen min om jeg kan ha digital undervisning neste uke for å forbedre oddsene litt.
Postet 19-01-22 kl 13:49 av Stompa Stompa er aktiv nå
Gammel
Godt du får datteren sjekket, Kaija; 10 dager er lenge. Håper det snart snur.

Tannlegen gikk greit, null hulll og ikke fullt så fælt som vanlig å fjerne tannstein.

Gutten er bedre, utslettet er på retur, sjekket av lege, og han spiller online med en venn som er i karantene.

Grattis med bursdagsgutt, Timar; håper han får en fin dag til tross for karantene!
Postet 19-01-22 kl 15:35 av millact millact er ikke aktiv
Gammel
star sin avatar
Takker og bukker.

Og gratulerer med bursdagsgutten, Timar
Postet 19-01-22 kl 16:03 av star star er ikke aktiv
 
Nylige blogginnlegg av Kaffestuggu

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 13:00.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no