Gå tilbake   Foreldreportalen > Blogger > Kaffestuggu – Where everybody knows your nick

Torsdag

Kaffestuggu er åpen døgnet rundt for kaffe, vin, te, øl, brus, vann eller bare skravling. Alle, både nye og gamle, er hjertelig velkomne her! Bloggen er helt åpen og kan, som alle åpne blogger, også leses av ikke-FP-medlemmer og Google.

Bloggen tilhører ikke ett bestemt medlem, men drives av moderatorteamet i fellesskap, og den åpnes hver morgen av den første i teamet som føler for det. Kaffestuggu har ofte åpent på kveldstid også, særlig i helgene.
Rangér dette innlegget

Torsdag

Postet 20-01-22 kl 08:31 av Kaffestuggu

Kommentarer totalt 33

Kommentarer

Gammel
Frøy sin avatar
God morgen.

Fryser og har vondt i armen etter 3.dose med vaksine i går. Er nå i det minste på plass foran PCen og skal nok klare å utrette noe produktivt på kontoret i dag også.
Postet 20-01-22 kl 08:57 av Frøy Frøy er ikke aktiv
Gammel
På plass på hjemmekontoret. Han med elveblest ser fortsatt ikke ut og verker overalt, vi ser an skole. Eldste fikk akkurat mld fra venninne om positiv test. Og slik går dagene......
Postet 20-01-22 kl 09:00 av millact millact er ikke aktiv
Gammel
Martis sin avatar
Jeg forstår ikke helt at det er torsdag allerede, det føles som onsdag! Men takknemlig for at det snart er helg.

God bedring til de syke!
Postet 20-01-22 kl 09:04 av Martis Martis er ikke aktiv
Gammel
Sissel sin avatar
Fortsatt ingen flere syke her i huset.

Utfordrende med både mannen og meg på hjemmekontor, men alt går.

Har bestilt Morgenlevering i dag, så tror jeg skal ta meg et rundstykke til lunch.
Postet 20-01-22 kl 09:05 av Sissel Sissel er ikke aktiv
Gammel
Tjorven sin avatar
I dag skal jeg sitte i møte hele dagen om en omstillingsprosess vi holder på med på jobben. :svett: Da jeg i går ved lunsjtider fikk beskjed om at jeg er utpekt som gruppeleder og skal lede en gruppe med folk (som jeg tildels ikke kjenner) i 2x2 timer i dag, så holdt jeg på å gå i frø. Dette er jeg IKKE klar for.

Men begge ungene får gå på skolen i dag, så jeg forsøker å være blid.

Mannen min har høstet en million poeng som verdens kuleste pappa og skal ta med ungene på kino i natt kl 00.01 å se "Spiderman - no way home". Vi hadde billetter til premieren i desember, men den ble avlyst. Så han fiksa billetter til den neste premieren, som altså er rett over midnatt. (Jeg er a-menneske og fikk ikke være med, for jeg kom uansett bare til å sovne. Sitat 14-åringen. )
Postet 20-01-22 kl 09:07 av Tjorven Tjorven er ikke aktiv
Gammel
star sin avatar
Oppe og jeg fryser. Ikke at det er noe nytt.
Postet 20-01-22 kl 09:10 av star star er ikke aktiv
Gammel
Blå sin avatar
Lykke til Tjorven.



Her er det snø og kaldt, så jeg har unnet meg å fyre i ovnen på hjemmekontoret selv om jeg har litt lite ved på grunn av dårlig planlegging i høst. Så nå har jeg fyr i ovnen, stearinlys på bordet og te i koppen. Og en surdeig i kjøleskapet. Jeg var på kurs på mandag, har hatt en starter i kjøleskapet, som jeg matet i går kveld og lot stå ute og den har vokst. Så til helgen satser jeg på baking. Det var ganske mye mer styrete enn jeg var forberedt på så vi får se hva jeg orker. Men samtidig elsker jeg surdeigsbrød, så hvis jeg får det til blir jeg veldig glad.
Postet 20-01-22 kl 09:49 av Blå Blå er ikke aktiv
Gammel
Wow, så gøy med kino i natt, Tjorven!

Min skal på søndag, premieren ble raskt utsolgt, men hans kamerat er nå i karantene. Søsteren har meldt seg som frivillig til å gå med ham.
Postet 20-01-22 kl 09:50 av millact millact er ikke aktiv
Gammel
star sin avatar
Har også en som skal se den, men ikke før til helga.
Postet 20-01-22 kl 09:50 av star star er ikke aktiv
Gammel
løve70 sin avatar
Ufyselig vær i dag. Har vært ute og løpt i snøstormen. Godt å få det gjort. LøveMannen er fremdeles ikke frisk. Skal jage ham til legen i dag.

Det går ikke buss her denne uka, så må kjøre/hente arvingen til nærmeste busstopp slik at hun kommer seg på skolen.

Ellers møter til syv i kveld. Sånn er det å jobbe i amerikansk firma.....
Postet 20-01-22 kl 09:58 av løve70 løve70 er ikke aktiv
Gammel
tink sin avatar
God morgen! Lykke til Tjorven, jeg skal være deltaker i diverse møter i dag, og lover å oppføre meg pent!

Blå: det er mest begynnelsen som er stress med surdeig. Nå har jeg en 4-5 år gammel sak som bor i kjøleskapet. Jeg slurver litt da, men tar den ut fra kjøleskapet når jeg skal bake rundstykker, og mater/fyller etter det som jeg tar ut av den. Det er jo mindre jobb enn vanlig gjærbakst, men litt mer plukk å følge opp. Sjelden jeg baker brød da, det er liksom litt enklere med rundstykker.
Postet 20-01-22 kl 10:05 av tink tink er ikke aktiv
Gammel
Tjorven sin avatar
Jeg kjenner at jeg er full av mismot nå og faktisk er usikker på om jeg klarer å gjennomføre.
Postet 20-01-22 kl 10:20 av Tjorven Tjorven er ikke aktiv
Oppdatert 20-01-22 kl 10:30 av Tjorven
Gammel
Blondie sin avatar
Jeg er så glad for at jeg ikke har noen som vil se den filmen.

Jeg er sykemeldt ut uka og ligger strak, vekselvis med internett og bok. Det er jo ikke kjempeille, sånn egentlig. Ubehagelig å være syk, men jeg satser på at litt hvile gjør susen.
Postet 20-01-22 kl 10:22 av Blondie Blondie er ikke aktiv
Gammel
Blå sin avatar
Så bra at jeg kan spørre deg om råd tink. Hvor lenge har du hatt den stående uten å gjøre noe med den og det har gått bra? Mannen var litt nervøs for om den måtte være med på ferie. Men vi fikk vite at den kunne stå i to uker i kjøleskap uten problemer og at den kunne fryses.



Jeg vil jo ikke bake hele tiden, men veldig gjerne ha muligheten.
Postet 20-01-22 kl 10:33 av Blå Blå er ikke aktiv
Gammel
Kaprifol sin avatar
Jeg sitter og tripper litt med en kopp te, datteren min har oppkjøring i dag. Jeg håper så veldig det skal gå fint og at hun ikke stresser.
Postet 20-01-22 kl 10:45 av Kaprifol Kaprifol er ikke aktiv
Gammel
ingling sin avatar
Tjorven, du fikser det!

Jeg prøvde meg på surdeig i fjor, men det ble litt for oppmerksomhetskrevende for mitt liv, så nå bestiller jeg surdeigsbrød fra Morrgenlevering.

Sol ute, litt grått på innsiden. Men nok å gjøre på jobb, så bare å holde ut.
Postet 20-01-22 kl 11:30 av ingling ingling er ikke aktiv
Gammel
Frøy sin avatar
I dag måtte jeg ty til en energidrikk for å komme i gang, jeg tviler på at det hjelper, men da er det nå i det minste forsøkt.

Lykke til Tjorven, dette fikser du!

Surdeig tror jeg ikke at jeg skal prøve meg på gitt.
Postet 20-01-22 kl 11:35 av Frøy Frøy er ikke aktiv
Gammel
Nenne sin avatar
Dette greier du, Tjorven! Det er jeg helt sikker på.

Så gøy med nattkino. Jeg har en her i huset som nok gjerne skulle gjort det samme, han snakka om å kjøre til Sverige i juleferien for å få sett filmen.

Det er strålende vær her, men det er finest å sitte inne og se ut for det er speilblank hålke over alt.

Jeg har stappet full av Paracet i dag og har tatt nok en negativ test, men halsen og hodet er vondt ennå. Jeg er ikke helt i form.
Postet 20-01-22 kl 11:50 av Nenne Nenne er ikke aktiv
Gammel
Kaprifol sin avatar
Puh, da er vi to med sertifikat i heimen.

Tjorven! Og alle andre som trenger en oppmuntring!
Postet 20-01-22 kl 11:59 av Kaprifol Kaprifol er ikke aktiv
Gammel
star sin avatar
Gratulerer til sjåføren, Kaprifol!

Tjorven
Postet 20-01-22 kl 12:11 av star star er ikke aktiv
Gammel
Fintdethei! sin avatar
Grattis med fersk lappen i hus!
Jeg har ingen møter i dag, og er bare helt tom. Det kreves uhorvelige mengder med energi for å spa frem ørlite motivasjon.
Nuvel, lunsj i godstolen er jo heller ikke å forakte.
Postet 20-01-22 kl 12:13 av Fintdethei! Fintdethei! er ikke aktiv
Gammel
Addison sin avatar
Jeg er nokså blid, på kontoret, har hatt både teamsmøte med kunde og byggemøte på nye lokaler, vi skal flytte om 4-5 uker. Blir så fint!! Minstemor fikk dose 2 i går, vi rakk det før smitten kommer til oss, det gjør den vel før eller siden. Var på herlig tutti korpsøvelse i går, det gjorde godt for motivasjonen! Nå skal det øves mot RM, NM er avlyst.
Postet 20-01-22 kl 12:24 av Addison Addison er ikke aktiv
Gammel
Tjorven sin avatar
Jeg overlever, men å si at dette er interessant er veldig, veldig feil.

Når det gjelder spiderman-filmen, så var det høylydt masing om å reise til Sverige hos oss også. Men når de innførte testplikt ved innreise, så gjorde vi ikke det.
Postet 20-01-22 kl 12:50 av Tjorven Tjorven er ikke aktiv
Gammel
Embriksmamma sin avatar
Den ene sønnen min dro sammen med to kompiser til Sverige i jula og så Spiderman - var visst bra film og gøy på tur.
Postet 20-01-22 kl 14:53 av Embriksmamma Embriksmamma er ikke aktiv
Gammel
Blå sin avatar
Hvis noen finner arbeidslysten min så er det fint om dere minner den på hvor den hører hjemme. Denne dagen er så treg at jeg vet ikke hva jeg skal gjøre av meg. Men, jeg har i det minste rene klær og rene vinduskarmer. Problemet er at det er ikke det jeg får lønn for.
Heldigvis har jeg et fysisk møte i morgen så jeg kommer meg ut, ser mennesker og får gjort noe annet.
Postet 20-01-22 kl 14:55 av Blå Blå er ikke aktiv
Gammel
celebelen sin avatar
Den er ikke her, Blå. Kanskje den har tatt med seg min og reist på tur?
Postet 20-01-22 kl 15:05 av celebelen celebelen er ikke aktiv
Gammel
Blå sin avatar
Der har du det. Oval helg i Køben, helt sikkert.
Postet 20-01-22 kl 15:11 av Blå Blå er ikke aktiv
Gammel
Fintdethei! sin avatar
Jeg tror det er et fysisk møte bare for arbeidslysten, der eierne ikke har lov å bli med.

Jeg prøver å lære meg sql på egen hånd. Lykkes sånn passe.
Postet 20-01-22 kl 15:15 av Fintdethei! Fintdethei! er ikke aktiv
Gammel
star sin avatar
Har heller ikke tatt den, Blå.

Hos legen for å sjekke vond, rød og varm finger.
Postet 20-01-22 kl 15:23 av star star er ikke aktiv
Gammel
Tjorven sin avatar
Jeg har brukt en hel arbeidsdag på noe fullstendig meningsløst.

Og nå må jeg starte med de oppgavene jeg faktisk må gjøre i dag.
Postet 20-01-22 kl 15:41 av Tjorven Tjorven er ikke aktiv
Gammel
Kaprifol: Så stas med enda en sjåfør i huset, grattis!

Tjorven: Du fortjener noe godt i glasset i kveld, stå på!

Star: Håper ikke du har betennelse.

Jeg er lei, lei det meste, og vil bare ha friskt barn.
Postet 20-01-22 kl 16:38 av millact millact er ikke aktiv
Gammel
Mams sin avatar
Føler med deg Tjorven.

Her er det fortsatt hjemmekontor med minimalt som fungerer. Noe fungerer, men å ta ut filer som jeg ikke vet når jeg får bruk for ser jeg som bortkastet. Håper mappene mine er tilgjengelig igjen neste uke. Og fortollingsprogrammet og og og...
Postet 20-01-22 kl 16:42 av Mams Mams er ikke aktiv
Gammel
star sin avatar
Da har jeg forflytte meg til annen by og sykehus. Legen ville visst sjekke en ting, men crp var fin altså.
Og her er det visst travelt.
Postet 20-01-22 kl 17:53 av star star er ikke aktiv
 
Nylige blogginnlegg av Kaffestuggu

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 08:05.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no