Gå tilbake   Foreldreportalen > Blogger > Kaffestuggu – Where everybody knows your nick

Fastelavn-søffe

Kaffestuggu er åpen døgnet rundt for kaffe, vin, te, øl, brus, vann eller bare skravling. Alle, både nye og gamle, er hjertelig velkomne her! Bloggen er helt åpen og kan, som alle åpne blogger, også leses av ikke-FP-medlemmer og Google.

Bloggen tilhører ikke ett bestemt medlem, men drives av moderatorteamet i fellesskap, og den åpnes hver morgen av den første i teamet som føler for det. Kaffestuggu har ofte åpent på kveldstid også, særlig i helgene.
Rangér dette innlegget

Fastelavn-søffe

Postet 03-03-19 kl 07:00 av Kaffestuggu

Kommentarer totalt 19

Kommentarer

Gammel
polarjenta sin avatar
God morgen.

Her er det strålende vintervær, får vel nyte det, for neste uke så skal visst snøen lave ned.
Postet 03-03-19 kl 10:08 av polarjenta polarjenta er ikke aktiv
Gammel
Trixie sin avatar
Altfor tidlig oppe etter sen natt.
Nuvel, ser utover havet fra her jeg er nå og har selskap av en katt så det blir nok en fin dag selv om formen er litt klein.
Postet 03-03-19 kl 10:09 av Trixie Trixie er ikke aktiv
Gammel
Blondie sin avatar
Her er det bare hunden og jeg, så fastelavnsboller står (dessverre, etter å ha sett bildet) ikke på planen. Funderer litt på å ta en skikkelig avslappingsdag, er fryktelig sliten.
Postet 03-03-19 kl 10:22 av Blondie Blondie er ikke aktiv
Gammel
vixen sin avatar
Jeg lurer på å lage fastelavensboller. Har fått guttene i hus igjen etter at de har hatt vinterferie i byen. Nå er jeg oppe på føttene igjen jeg også og må gjøre klar til hverdag igjen.
Postet 03-03-19 kl 10:34 av vixen vixen er aktiv nå
Gammel
Vi skal ut på tur, men har også planer om å gjøre litt rent og bake boller.
Postet 03-03-19 kl 11:15 av millact millact er ikke aktiv
Gammel
Blånn sin avatar
Pt-time i dag også. Bein i går, overkropp i dag.
Postet 03-03-19 kl 11:21 av Blånn Blånn er ikke aktiv
Gammel
Millen sin avatar
Lage fastelavnens boller i regnet er passe aktivitet. Ellers skrive oppgave som skal leveres senere til uka og bli frisk. Er sylte forkjøla.
Postet 03-03-19 kl 11:31 av Millen Millen er ikke aktiv
Gammel
Fintdethei! sin avatar
Jeg skal gå lang tur i drittværet, deretter lage fastelavnsboller
Postet 03-03-19 kl 11:33 av Fintdethei! Fintdethei! er ikke aktiv
Gammel
Hondacrv sin avatar
Me skal ha fastelavnsbesøk i dag, og så blei det middag. Mi jente får vere med dei på ski og eg er heime og skal varme opp middagen som dei tar med seg når dei henter jenta. Genial løysing, spør du meg.
Postet 03-03-19 kl 11:39 av Hondacrv Hondacrv er ikke aktiv
Gammel
Frøy sin avatar
Jeg har kjøpt ferdige boller, men jeg har en stor gryte med lapskaus klar til koking.
Postet 03-03-19 kl 12:23 av Frøy Frøy er ikke aktiv
Gammel
Pingis sin avatar
Vi er invitert bort på fastelavnsboller i dag, men må ha med litt medbragt på grunn av cøliakiungen. Så da ble det baking her også, da. Eller - hvis man ikke legger ut bilder av bakverket i some - har man da bakt?
Postet 03-03-19 kl 13:12 av Pingis Pingis er ikke aktiv
Gammel
Hondacrv sin avatar
Ja, man har bakt. Eg har bakt bollar, rundstykke, kaka og skillingsboller siste døgnet.
Postet 03-03-19 kl 13:49 av Hondacrv Hondacrv er ikke aktiv
Gammel
annemede sin avatar
Du vet du har lykkes med flybookingen når personen i skranken som sjekker inn bagasjen sperrer opp øynene og lurer på om det var den letteste veien hjem. Til hun kommer på at 1440 flyet ikke går i dag.
Postet 03-03-19 kl 13:56 av annemede annemede er ikke aktiv
Gammel
star sin avatar
Har ikke bestemt meg angående boller enda. Eldste er ikke hjemme før sent i kveld. Jeg jeg trøtt i trynet etter å ha stått opp 6.30. Ikke akkurat vanlig på en søndag.
Postet 03-03-19 kl 14:00 av star star er ikke aktiv
Gammel
Input sin avatar
Jeg har laget en stor gryte kjøttsuppe og en milliard vårruller (til lunsj/middag neste uke), mannen har bakt boller. Bra bruk av alenesøndag!

Ingen bilder i SoMe da...
Postet 03-03-19 kl 14:03 av Input Input er ikke aktiv
Gammel
Polyanna sin avatar
Vi hadde tenkt oss "tidlig" ut lå skitur i dag, men da jeg våknet rundt åtte og hørte regnet hølje ned, så skrudde jeg av vekkerklokke og sov videre. Da jeg stod opp hadde mannen stekt det gryte-surdeigsbrødet jeg satte i går, jeg lagde juice og frokost og satte en bolledeig, og så lettet det såpass at vi stakk på en kort skitur likevel. Det er alltid så tilfredsstillende å kjøre innover i Sørkedalen og se skydekket sprekke opp akkurat når vi kommer, mens vi møter alle morgenfriske flinkisen på vei tilbake fra skitur - ha! ikke mye smart å være flinkis i DAG, nei! Vi fikk sol og hadde en helt nydelig minitur, og kom hjem til nystekte boller.

Nå står det kjøttgryte i römischen, den har jeg ikke brukt før, så jeg er spent.
Postet 03-03-19 kl 16:22 av Polyanna Polyanna er ikke aktiv
Gammel
Milfrid sin avatar
Sen frokost med sønn, datters kjæreste og eksen stedatter. Kjøpeboller, men skal bake senere. Nå skal jeg og bikkja gå en laaang tur og se om det hjelper på stressnakken. Den er så stiv og jævlig at jeg knapt kan snu hodet.
Postet 03-03-19 kl 16:27 av Milfrid Milfrid er ikke aktiv
Gammel
Blå sin avatar
Vi har så mye kake igjen etter selskap i går at jeg har bestemt at det må spises opp først. Merk det blir nok fastelavensboller senere i uken.
Postet 03-03-19 kl 17:18 av Blå Blå er aktiv nå
Gammel
Pamina sin avatar
Vi har hatt hjemmelagde dumplings til middag i dag, de ble skikkelig gode.

Så blir det boller til dessert etter hvert. Det er så morsomt å prøve noe nytt og så få det tild slik at alle gjerne vil ha samme middag igjen i morgen.
Postet 03-03-19 kl 19:27 av Pamina Pamina er ikke aktiv
 
Nylige blogginnlegg av Kaffestuggu

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 19:22.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no