Gå tilbake   Foreldreportalen > Blogger > Kaffestuggu – Where everybody knows your nick

Maffe

Kaffestuggu er åpen døgnet rundt for kaffe, vin, te, øl, brus, vann eller bare skravling. Alle, både nye og gamle, er hjertelig velkomne her! Bloggen er helt åpen og kan, som alle åpne blogger, også leses av ikke-FP-medlemmer og Google.

Bloggen tilhører ikke ett bestemt medlem, men drives av moderatorteamet i fellesskap, og den åpnes hver morgen av den første i teamet som føler for det. Kaffestuggu har ofte åpent på kveldstid også, særlig i helgene.
Rangér dette innlegget

Maffe

Postet 18-02-19 kl 07:00 av Kaffestuggu

Kommentarer totalt 25

Kommentarer

Gammel
007 sin avatar
I dag tenner jeg et lys for oss vestlendinger, som ikke har vinterferie før neste uke.

Siden jeg ikke er så kjapp av meg, så startet jeg på sesong 1 av Heimebane i går. Det resulterte i fire episoder og alt for seint i seng.
Postet 18-02-19 kl 07:51 av 007 007 er ikke aktiv
Gammel
Trixie sin avatar
På vei på jobb snart.
Skal se om jeg finner motivasjon et sted.
Postet 18-02-19 kl 08:37 av Trixie Trixie er ikke aktiv
Gammel
polarjenta sin avatar
Du kan jo tennne et par lys for oss nordlenninger som ikke har vinterferie før om 2 uker, 007.

Straks jobb.
Postet 18-02-19 kl 08:55 av polarjenta polarjenta er ikke aktiv
Oppdatert 18-02-19 kl 11:42 av polarjenta
Gammel
Blå sin avatar
God morgen

På jobb og har fått god kaffe.

Litt overrasket over at ikke 007 har sett Heimebane. Men den er verd å se nå også. Hos oss er tre av fire hektet og vi kommer nok til å se hver søndag fremover.

Ikke spesielt spennende dag her. Kort arbeidsdag siden jeg har utviklingssamtale med lillesøster og hjem og fortsette å tømme soverom.
Postet 18-02-19 kl 09:00 av Blå Blå er ikke aktiv
Gammel
Eia sin avatar
God morgen. Et lys for de som må jobbe der det faktisk er vinterferie også, vær så snill.

Neida. Joda.

Jeg har med tenåringen på jobb i dag. Som i at han skal jobbe her. Han var temmelig trøtt i trynet i morges, skal sies, en time tidligere enn på skoledager.
Postet 18-02-19 kl 09:01 av Eia Eia er ikke aktiv
Gammel
Fersken sin avatar
Har sovet godt og lenge i natt, men det var like hardt å stå opp som ellers.
Postet 18-02-19 kl 09:11 av Fersken Fersken er ikke aktiv
Gammel
Tjorven sin avatar
Jeg er på jobb, men det er ikke akkurat overbefolket her. Det er forunderlig mange som tar vinterferie.

Ja, altså. Det var egentlig min plan å ta vinterferie i år også, men så fikk jeg ny jobb og kjente at det kanskje ikke var helt greit å bli borte en hel uke bare 2 uker etter at jeg hadde startet.

Knerten skal på håndballskole i tre dager, og gleder seg VELDIG. Han har sullet rundt på fotballbanen i nesten 7 år uten å vise store mengder treningsiver. Men nå har han sluttet helt på fotball og treningsiveren på håndballen har tatt helt av. Han tar pushups og situps hver kveld, for han vil bli GOD. Tre dager med håndballtrening fra 9-15 fremstod som det reneste paradis, og i dag stod han opp før jeg vekket ham.
Postet 18-02-19 kl 09:16 av Tjorven Tjorven er aktiv nå
Gammel
Tjorven sin avatar
Vi så første episode av Heimebane sesong 2 i går, og mannen min ble oppriktig sur på søsteren sin som ringte midt i sendingen fordi hun ville ha support på pc'en. Vi ser vanligvis ikke serier som man må vente en uke for å se neste episode (altså sparer vi serien til hele serien ligger tilgjengelig på nett-tv), men denne kunne vi ikke vente på.

Nå er jo vi hakket mer interessert i fotball enn gjennomsnittet, men denne serien er jo mer enn bare fotball.
Postet 18-02-19 kl 09:19 av Tjorven Tjorven er aktiv nå
Gammel
Timar sin avatar
007, jeg begynte også på Heimebane, sesong 1 i går! Heldigvis hang NRK seg litt ut i andre episode, så jeg fikk lagt meg. Fortsetter i dag!

Ingen vinterferie her heller. Men med bare halve familien hjemme så blir det ihvertfall takeaway sushi til middag! De små gleder
Postet 18-02-19 kl 09:21 av Timar Timar er ikke aktiv
Gammel
Blå sin avatar
Jeg finnes jo ikke interessert i fotball. Men etter 11 år med jentespillere har jeg lært litt. (virkelig bare litt)

Men Heimebane er veldig mye mer enn fotball og jeg liker den virkelig veldig godt. I går satt jeg og snufset og prøvde å få lillesøster til å love at hun aldri ville stenge meg helt ute fra livet sitt.
Postet 18-02-19 kl 09:22 av Blå Blå er ikke aktiv
Gammel
Blondie sin avatar
Endelig sesongstart på Heimebane, ja! Den er utrolig fin.

Ungene og jeg har lat vinterferiemorgen, fryktelig deilig.
Postet 18-02-19 kl 09:24 av Blondie Blondie er ikke aktiv
Gammel
Mex sin avatar
Hmm.. Verken jeg eller noen andre i familien har sett Heimebane, kanskje vi burde gi det en sjanse?

Hjemmekontor i dag. Pjusk 12-åring. Liker ikke helt dette når det er litt udefinerbart med dårlig allmenntilstand. Influensa kanskje?
Postet 18-02-19 kl 09:39 av Mex Mex er ikke aktiv
Gammel
celebelen sin avatar
Vi kjørte barnet ut i skogen i går (til ventende bestefar og fetter, altså, ikke "finn veien hjem, sees om noen dager"), vi voksne må nemlig jobbe. Med unntak av internrevisjon i morgen er det vel håp om noen rolige dager.
Postet 18-02-19 kl 09:45 av celebelen celebelen er ikke aktiv
Gammel
Tjorven sin avatar
Mex: Ja, det mener jeg definitivt. Hos oss er både mannen, jeg og snuppa hektet. (Knerten er ikke så interessert i sånt som handler om følelser.) Det er en skikkelig god dramaserie. Fotball er riktignok bakteppet, men det er slett ikke hovedtema. Ryktene tilsier at sesong 2 skal handle om homofili i fotballen, og det er et spørsmål jeg synes er utrolig interessant. Det er jo noe forunderlig at INGEN spillere i verken eliteserien eller førstedivisjon har stått frem som homofile. Det henger jo ikke på greip.
Postet 18-02-19 kl 09:45 av Tjorven Tjorven er aktiv nå
Gammel
Harriet Vane sin avatar
Håndball er den store hiten hjemme hos oss også, og jeg bare: INNE! VARMT! TØRT! Minsten tar sit ups og push ups hver dag og gjør sånne gøyale finteøvelser hvor han hopper en vei og vrir seg en annen vei i lyntempo.

Lyset for manglende F er tent. Pulten er full av oppgaver og kalenderen full av møter. Tre årsmøter, to korpsøvelser og en foreldresamtale på tapetet denne uken...Har ikke begynt på Heimebane 2, men vi likte eneren godt. Vi ser Innesperret, fullstendig hektet. Satt til langt på natt i helgen.
Postet 18-02-19 kl 09:46 av Harriet Vane Harriet Vane er ikke aktiv
Gammel
Skilpadda sin avatar
Morn! Grått og tåkete i Oslo i dag, men ikke regn, ser det ut som. Jeg drikker te og venter på at sekstenåringen skal være klar til å bli med på jobb. I kveld planlegger vi å få sett enda en av årets Oscarfilmer (vi tenkte å få sett så mange vi får til av dem som har de «viktigste» nominasjonene før utdelingen om en uke).
Postet 18-02-19 kl 09:48 av Skilpadda Skilpadda er ikke aktiv
Gammel
Neket sin avatar
Morn! Jeg er også på jobb i vinterferien, men bare i dag og i morgen - så kan ikke klage. Og så viser det seg at verden går videre selvom østlandet har vinterferie, så her er det bare å brette opp armene.
Postet 18-02-19 kl 10:06 av Neket Neket er ikke aktiv
Gammel
Maverick sin avatar
God morgen! Her er det to av tre barn som kvalifiserer til vinterferie, den ene er i Korketrekkeren med klassekompiser, den andre sitter i sofaen inntullet i dyne og lærer seg fransk, og det oppsummerer egentlig personlighetene deres ganske greit.

Mor er på vei til jobb, no rest for the wicked.
Postet 18-02-19 kl 10:27 av Maverick Maverick er ikke aktiv
Gammel
Polyanna sin avatar
Ikke ferie her heller, men litt roligere tempo enn vanlig, ganske deilig.

Tre sovende barn og en hund med et VELDIG trist oppsyn da jeg dro fra henne.


Jeg på min side er sjeleglad for at jeg SLIPPER å sitte innendørs i en håndballhall om vinteren, men min teori er at man finner glede i det barna finner glede i, fordi vi er enkle, glade vesener. Jeg hadde virkelig aldri i måneskinn trodd jeg skulle trives med å stå ved en skøytebane og se på en utendørs ballidrett, i hvert fall. Men fotball har jeg ikke klart å mobilisere interesse for, så der er det en svakhet i teorien. Men der har mannen nok for to.


Jeg så sønnen debutere i landslagsdrakt i helgen, det var stas.
Postet 18-02-19 kl 10:36 av Polyanna Polyanna er ikke aktiv
Gammel
007 sin avatar
For nordlendingene:
Postet 18-02-19 kl 10:51 av 007 007 er ikke aktiv
Gammel
007 sin avatar
Sitat:
Opprinnelig lagt inn av Blå
Litt overrasket over at ikke 007 har sett Heimebane
Vi fikk ikke med oss første og andre episode i fjor, og kom aldri i gang med å ta igjen serien. Så skulle vi se den i sommer, men så ble det aldri da heller. Samme greier som med Skam, jeg gikk glipp av starten og har dermed aldri sett den.

For de uten ferie:
(Da er vel det meste dekket?
Postet 18-02-19 kl 10:56 av 007 007 er ikke aktiv
Gammel
Blå sin avatar
Alt det du har å glede deg til 007. Du må virkelig se Skam, altså.

Vi kom sent i gang med Heimebane selv. Og der var det litt som i gamle dager. Lillesøster falt litt ut av klassesamtalene fordi hun ikke hadde sett den. Hun har en veldig sportsinteressert klasse og det var tydeligvis et must.
Postet 18-02-19 kl 11:05 av Blå Blå er ikke aktiv
Gammel
Hondacrv sin avatar
Buskerud også har neste veke. Så eg tar til meg lystenninga. Men over til noe meir akutt: er det bare veier, eller gater heiter det kanskje, i sentrum av Oslo? Isete? Eller tørt og bart?
Postet 18-02-19 kl 11:43 av Hondacrv Hondacrv er ikke aktiv
Gammel
Skilpadda sin avatar
Det er bare veier for det meste nå; det er mildvær og lite is igjen. I alle fall i de ganske sentrale gatene der jeg har vært.
Postet 18-02-19 kl 11:58 av Skilpadda Skilpadda er ikke aktiv
Gammel
Hondacrv sin avatar
Ja eg soser jo berre rundt nede på plata og området rundt der.
Postet 18-02-19 kl 12:06 av Hondacrv Hondacrv er ikke aktiv
 
Nylige blogginnlegg av Kaffestuggu

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 10:57.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no