Gå tilbake   Foreldreportalen > Blogger > Kaffestuggu – Where everybody knows your nick

Toffe

Kaffestuggu er åpen døgnet rundt for kaffe, vin, te, øl, brus, vann eller bare skravling. Alle, både nye og gamle, er hjertelig velkomne her! Bloggen er helt åpen og kan, som alle åpne blogger, også leses av ikke-FP-medlemmer og Google.

Bloggen tilhører ikke ett bestemt medlem, men drives av moderatorteamet i fellesskap, og den åpnes hver morgen av den første i teamet som føler for det. Kaffestuggu har ofte åpent på kveldstid også, særlig i helgene.
Rangér dette innlegget

Toffe

Postet 21-02-19 kl 07:00 av Kaffestuggu

Kommentarer totalt 28

Kommentarer

Gammel
007 sin avatar
Jeg trenger vinterferie! Nå!
To dager igjen, så venter en uke ferie. Før det skal tusen småoppgaver gjøres og tusen møter avholdes. I tillegg skal jeg til veterinær med hunden i dag, jeg mistenker at kulen hun har i en patte er styggedom. Hun er en gammel dame på 12 år, så det spørs om ikke det nærmer seg siste reis.
Postet 21-02-19 kl 08:01 av 007 007 er ikke aktiv
Gammel
Divine sin avatar
Så trist, 007.

Jeg skulle også gjerne hatt vinterferie, men nei da. Her er jeg på hjemmekontor mens mann og barn sover søtt. Men jeg har fin utsikt, da. Snøen har lavet ned i natt, så det er rene julekortstemning utenfor vinduet. Jeg er ikke noe stor fan av hjemmekontor, jeg liker å være rundt andre folk som også jobber, men akkurat i dag var det veldig behagelig å slippe å bruke en time inn til kontoret.
Postet 21-02-19 kl 09:03 av Divine Divine er ikke aktiv
Gammel
Frøy sin avatar
Jeg har fått sove lenge i dag, nå er jeg på ferjen på vei til strategi samling sammen med 5 fine kollegaer.
Postet 21-02-19 kl 09:04 av Frøy Frøy er ikke aktiv
Gammel
Tjorven sin avatar
Jeg fortsetter å jobbe i vinterferien, men i dag har jeg planer som jeg gleder meg til. Knertens håndballag skal spille treningskamp i dag, og etterpå skal vi spise komle på det som tidligere var nærrestauranten vår (som ligger rett ved der kampen skal spilles). Og det er greit å ha noe å glede seg til.

Jeg begynte i ny jobb for noen uker siden, og det er godt å merke at ny arbeidsgiver har enorm tiltro til mine arbeidsevner. Jeg blir tildelt helt utrolig store og spennende prosjekter.

OO7: sånne sykdommer hos hunden er skummelt. Det er kanskje lov til å håpe at det ikke er noe farlig?
Postet 21-02-19 kl 09:07 av Tjorven Tjorven er ikke aktiv
Gammel
Harriet Vane sin avatar
I dag regner det, sånn sært vestlandsregn der lufta bare er full av dråper. Så mye for å prøve å glatte håret.
Postet 21-02-19 kl 09:31 av Harriet Vane Harriet Vane er ikke aktiv
Gammel
Blondie sin avatar
Håper det beste for hunden din, 007!

Jeg har vinterferie og er tilbake etter et deilig døgn på hotell. I dag er planen gåtur, tannlegetime og retting av de meterhøye bunkene som kom inn før ferien. Eksotisk liv.
Postet 21-02-19 kl 09:33 av Blondie Blondie er ikke aktiv
Gammel
ingling sin avatar
Sykt eldstebarn her, men med mye til og fra denne uken kjører vi litt nettbrett/jobbing nå, og så tar vi heller litt fri sammen seinere. Akkurat hastelevert bamse til barnehagen, må sjekke den der kalenderen litt oftere.
Postet 21-02-19 kl 09:37 av ingling ingling er ikke aktiv
Gammel
Trixie sin avatar
Jobbevinterferie.
Skal jobbe halv dag i morgen da så det er ikke så verst. Nok å gjøre på kontoret i dag.
Og jeg har fått ny jobb, fast jobb, det er utrolig deilig etter mange år på engasjement, men før jeg skal begynne der er det mer enn nok å gjøre her. *svosj*
Postet 21-02-19 kl 09:58 av Trixie Trixie er ikke aktiv
Gammel
annemede sin avatar
Nedtelling til vinterF.
Postet 21-02-19 kl 10:05 av annemede annemede er ikke aktiv
Gammel
Millen sin avatar
Grattis, Trixie det er deg vel unt.

Først litt jobb, så hjem og lese pensum.
Postet 21-02-19 kl 10:08 av Millen Millen er ikke aktiv
Gammel
Blondie sin avatar
Hurra, Trixie, gratulerer så mye!
Postet 21-02-19 kl 10:21 av Blondie Blondie er ikke aktiv
Gammel
ingling sin avatar
Så bra, Trixie! Gratulerer!
Postet 21-02-19 kl 10:27 av ingling ingling er ikke aktiv
Gammel
Gratulerer med ny, fast jobb, Trixie!
Postet 21-02-19 kl 10:32 av millact millact er ikke aktiv
Gammel
Tjorven sin avatar
Gratulerer med fast jobb, Trixie!

Jeg er heldig og var nyutdannet på et tidspunkt da fast ansettelse var helt vanlig selv i starten (men skrev masteroppgaven min om "endringer i markedet for midlertidig arbeidskraft" ). Jeg er en skikkelig trygghetsjunkie og ville vært ukomfortabel med å ikke vite at jeg har jobb frem i tid. Men det er kanskje noe man bare må lære seg å leve med når man står i situasjonen?
Postet 21-02-19 kl 10:53 av Tjorven Tjorven er ikke aktiv
Gammel
Millen sin avatar
Når valget er engasjement vs. ledig er jo ikke valget så vanskelig.
Postet 21-02-19 kl 11:08 av Millen Millen er ikke aktiv
Gammel
Tjorven sin avatar
Millen: Jeg er veldig, veldig enig med deg, altså. Selvsagt velger man jobb fremfor ikke jobb. Jeg er bare veldig takknemlig for at jeg ikke har vært i situasjonen.
Postet 21-02-19 kl 11:20 av Tjorven Tjorven er ikke aktiv
Gammel
Timar sin avatar
Gratulerer, Trixie!
Og lykke til hos veterinæren, 007. Håper det går bedre enn du frykter.

Jeg skal til dyrlegen med katten etterpå, og gruer meg. Etter en intenst og slitsom slankekur i vår, klarte vi å få ham ned 1,5 kilo, men jeg mistenker sterkt at de har kommet på igjen. 1,5 kilo er MYE for en katt, altså.

Ellers startet jeg dagen med å måke snø. Skikkelig treningsøkt, for den snøen var tung! Hjemmekontor nå, jeg trodde det skulle bli fredelig, men den gang ei..
Postet 21-02-19 kl 11:35 av Timar Timar er ikke aktiv
Gammel
annemede sin avatar
Grattis Trixie.
Postet 21-02-19 kl 11:55 av annemede annemede er ikke aktiv
Gammel
Eia sin avatar
Gratulerer med fast jobb, Trixie!

Jeg har med jobb-PC på hytta, og skal ta unna noen mailer før vi smører på klister og begir oss ut på skitur. I nydelig solskinn, må jeg tilføye.
Postet 21-02-19 kl 12:15 av Eia Eia er ikke aktiv
Gammel
Blondie sin avatar
Jeg gikk som vikar i sju år i mitt tidligere arbeidsliv og holdt på å gå opp i limingen. Unner ingen den usikkerheten. Som lærer gikk jeg bare et år, var heldig og fant en åpning. Ikke alle kolleger som er like heldige, dessverre.
Postet 21-02-19 kl 12:24 av Blondie Blondie er ikke aktiv
Gammel
Harriet Vane sin avatar
Jeg har knapt hatt et vikariat, har hatt et 9 mnd engasjement en eneste gang, ellers bare faste jobber. Jeg kan ikke fordra usikkerhet, så jeg er veldig takknemlig for stabiliteten.
Postet 21-02-19 kl 12:34 av Harriet Vane Harriet Vane er ikke aktiv
Gammel
Toffskij sin avatar
Mens jeg først fikk fast jobb for halvannet år siden, etter ååååårevis med midlertidige engasjementer. Veldig nyttig å være patologisk optimist i denne bransjen.
Postet 21-02-19 kl 15:50 av Toffskij Toffskij er ikke aktiv
Gammel
Har alltid hatt fast jobb bortsett fra den gangen jeg tok frivillig sluttpakke og flyttet sørover. Men det gikk kun en uke fra jeg sluttet til jeg hadde to tilbud om faste jobber. Jeg liker nok best tryggheten, mye av grunnen til at jeg fremdeles er der jeg er nå.
Postet 21-02-19 kl 16:23 av millact millact er ikke aktiv
Gammel
polarjenta sin avatar
Jeg har også alltid hatt fast jobb, som førskole/ barnehagelærer har jeg fått de jobbene jeg har søkt på. Foretrekker fast jobb.
Postet 21-02-19 kl 20:00 av polarjenta polarjenta er ikke aktiv
Gammel
Trixie sin avatar
Takker.
Det er veldig deilig å få fast jobb. Var ferdig utdannet i 2014 så det er på tide. Har jobbet fullt hele tiden, men den tryggheten, det skal bli godt. Spesielt etter at jeg ble alene med barna for 3 år siden så har jeg kjent det godt i magen på slutten av engasjementet/vikariatet.

Polarjenta: her er det overflod av barnehagelærere så det er vanskelig å få jobb. Vanlig med 30-100 søkere på faste stillinger.
Postet 21-02-19 kl 21:14 av Trixie Trixie er ikke aktiv
Gammel
polarjenta sin avatar
Jeg fikk i sin tid jobb med 80-90 søkere så jeg har jo hatt flaks også.
Postet 21-02-19 kl 21:31 av polarjenta polarjenta er ikke aktiv
Gammel
Blondie sin avatar
Eller så var du så flink at du danket ut de andre.
Postet 21-02-19 kl 22:18 av Blondie Blondie er ikke aktiv
Gammel
polarjenta sin avatar
Joda, jeg tror jeg var en rimelig flink førskolelærer så jeg tror ikke de angret på ansettelsen.
Postet 21-02-19 kl 22:40 av polarjenta polarjenta er ikke aktiv
 
Nylige blogginnlegg av Kaffestuggu

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 06:48.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no