Gå tilbake   Foreldreportalen > Blogger > Kaffestuggu – Where everybody knows your nick

Offe

Kaffestuggu er åpen døgnet rundt for kaffe, vin, te, øl, brus, vann eller bare skravling. Alle, både nye og gamle, er hjertelig velkomne her! Bloggen er helt åpen og kan, som alle åpne blogger, også leses av ikke-FP-medlemmer og Google.

Bloggen tilhører ikke ett bestemt medlem, men drives av moderatorteamet i fellesskap, og den åpnes hver morgen av den første i teamet som føler for det. Kaffestuggu har ofte åpent på kveldstid også, særlig i helgene.
Rangér dette innlegget

Offe

Postet 22-05-19 kl 10:21 av Kaffestuggu

Kommentarer totalt 36

Kommentarer

Gammel
Blondie sin avatar
Jeg har gjemmekontor og er godt igang med det kjedelige, administrative arbeidet. Elevene mine har eksamen, så det er greit å ikke være i bygget. Samme i morgen, men da må jeg snike meg inn en tur.
Postet 22-05-19 kl 10:32 av Blondie Blondie er ikke aktiv
Gammel
celebelen sin avatar
Sitter og venter på info fra forsikringsselskapet som skal snike meg inn i utredningskøen, nå er jeg lei av vonde armer. Nest siste dag på dette kontoret, fra mandag er vi i nye lokaler. Godt å komme til bedre ventilasjon før sommervarmen slår til for fullt!
Postet 22-05-19 kl 10:43 av celebelen celebelen er ikke aktiv
Gammel
Toffskij sin avatar
Znrk, jeg er skikkelig trøtt og sliten, og enda er det bare onsdag?! (Jeg vet godt hvorfor jeg er sliten, og det er fordi jeg har hatt det moro, men det er da veldig urettferdig at man må betale for det etterpå? )
Postet 22-05-19 kl 10:58 av Toffskij Toffskij er ikke aktiv
Gammel
Fersken sin avatar
Jeg har testet ut hvor mange kaffebønner det er i en pose. Og det er mange, veldig mange. Og så har jeg lært at det er lurt å åpne lokket til beholderen før jeg prøver å fylle på med kaffebønner.
Postet 22-05-19 kl 11:01 av Fersken Fersken er ikke aktiv
Gammel
celebelen sin avatar
Viktig forskning og kunnskap, Fersken!
Postet 22-05-19 kl 11:29 av celebelen celebelen er ikke aktiv
Gammel
Tjorven sin avatar
Jeg er på konferanse/fagsamling med jobben. Jeg jobber med en god dose nerder altså.
Postet 22-05-19 kl 12:09 av Tjorven Tjorven er aktiv nå
Gammel
Skilpadda sin avatar
Jeg har vært totalt døgnvill i dagevis (en *veldig* morsom langhelg!), og det hjalp ikke akkurat å nettopp bli fortalt at det er onsdag. Men i det minste er det snart helg!
Postet 22-05-19 kl 12:18 av Skilpadda Skilpadda er ikke aktiv
Gammel
ingling sin avatar
av Fersken. Viktig å få sjekket sånne ting!

Jeg er på jobb og har for alvor begynt å kjenne på at det nærmer seg ferie og jobbskifte. Motivasjonen er ikke akkurat på topp, for å si det sånn. Heldigvis skal jeg snart ut og spise lunsj!
Postet 22-05-19 kl 12:32 av ingling ingling er ikke aktiv
Gammel
Matilda sin avatar
Jeg var litt snurt i morges, da jeg oppdaga at det bare er onsdag, men til gjengjeld ser torsdagen riktig hyggelig ut, siden VG3 har eksamen (og ikke i mitt fag) og VG1-gjengen min skal se film hele økta si. Ah. Ellers er det muntligvurderinger i eninga og et konstant MAS om å få utsatt vurdering. NEI. Vi har frister å rekke.
Postet 22-05-19 kl 12:34 av Matilda Matilda er aktiv nå
Gammel
Ru sin avatar
Jeg har unnasluntret jobb (eller avspasert som det også heter) for å få med litt opplæring på Festspillene. Dere finner meg i VR-loungen de fleste ettermiddager.
Fikk prøvd begge filmene som vises, jeg anbefaler Mahlers 3.
(Det er gratis, men man bør booke. Gjøres på internettet.)
Postet 22-05-19 kl 12:51 av Ru Ru er ikke aktiv
Gammel
Blånn sin avatar
Hittil i dag har jeg blitt tilkalt for å se på raseringene en elev har gjort i et klasserom, blitt oppringt av en svært bekymret foresatt som lurte på om jeg kunne sjekke om barnet var på skolen, blitt tilkalt av en ny lærer som endte med at keg ble slått og sparket da jeg skulle hindre en elev i å komme inn i klasserommet før eleven hadde roet seg (regner med å være blå på armer og bein i morgen) og vært ute og passet på eleven jeg fikk telefon om. Jammen bra jeg skal jobbe til 19.30 i dag...
Postet 22-05-19 kl 13:06 av Blånn Blånn er ikke aktiv
Gammel
Bluen sin avatar
Herregud, Blånn! Hvilket skoletrinn er dette?
Postet 22-05-19 kl 13:16 av Bluen Bluen er ikke aktiv
Gammel
Addison sin avatar
Hjelpe meg Blånn, for en formiddag!! Høres ut som en veldig utfordrende hverdag du har, eller det er kanskje "normalen"?

Jeg er egentlig nokså fornøyd, løst noen mysterier, men har nok å ta av. Og snart ikke så lenge til helg.
Postet 22-05-19 kl 13:16 av Addison Addison er ikke aktiv
Gammel
Pamina sin avatar
Var på jobb til 19.30 i går, det var så god stemning blant personalet at det var en fryd, selv om det er slitsomt.

Det er møter hele tiden...men det er morsomt at det skjer noe og jeg jobber med fine folk.
Postet 22-05-19 kl 13:21 av Pamina Pamina er ikke aktiv
Gammel
Pamina sin avatar
Kjenner igjen deler av det Blånn beskriver fra barneskolen, vi har dem vi og, men har klart å forbygge det meste med utstrakt bruk av mange folk på noen elever. Det er dog daglige utfyllinger av vold mot ansatte-skjemaer.
Postet 22-05-19 kl 13:23 av Pamina Pamina er ikke aktiv
Gammel
Polyanna sin avatar
Oi, Blånn!

Sånn vold håndteres som et avvik, ikke sant? Det er ikke bare noe du skal måtte regne med?
Postet 22-05-19 kl 13:33 av Polyanna Polyanna er ikke aktiv
Gammel
Mex sin avatar
Oi, Blånn det der høres ikke noe trivelig ut. Må du håndtere slike ting helt selv, eller er det mulig å få støtte og hjelp?

Dag 2 med eksamen. Jeg er egentlig lite inspirert. Jeg har svart på alle oppgavene, er 75 ord over grensen for antall ord, så jeg kan ikke legge til noe mer uten å ta bort mye..
Postet 22-05-19 kl 13:49 av Mex Mex er ikke aktiv
Gammel
Blånn sin avatar
Jeg rapporterer det videre i systemet, ja. Den ene eleven er i spesialklasse. Den andre er det første gang det skjer med. Husk at jeg blir tilkalt når ting allerede har eskalert. Men ja, vi har mange utagerende elever hos oss og det er noe vi jobber kontinuerlig med. Vi har relativt høy voksendekning, men også mange barn som strever. Mye barnevern osv.
Postet 22-05-19 kl 13:49 av Blånn Blånn er ikke aktiv
Gammel
Frøy sin avatar
Dumme, dumme nynorsk. Står jeg så er det et under.
Postet 22-05-19 kl 15:45 av Frøy Frøy er ikke aktiv
Gammel
Blondie sin avatar
Sikker på at det ikke er den selvkritiske røsten som slår inn, Frøy? Hvilken oppgave valgte du?
Postet 22-05-19 kl 15:46 av Blondie Blondie er ikke aktiv
Gammel
Frøy sin avatar
Jeg er helt, helt sikker! Analysen av Fugelli sitt foredrag, jeg kan ikke analysere! Fikk ikke tid til å lese gjennom å rette en gang. Total kollaps.
Postet 22-05-19 kl 15:49 av Frøy Frøy er ikke aktiv
Gammel
Blondie sin avatar
Håper det går bedre enn fryktet!
Postet 22-05-19 kl 16:02 av Blondie Blondie er ikke aktiv
Gammel
Frøy sin avatar
Blir grusomt å vente på sensur og ikke ane. Men, men nye lodd og nye gevinster i morgen.
Postet 22-05-19 kl 16:12 av Frøy Frøy er ikke aktiv
Gammel
Blå sin avatar
Frøy.

Lykke til i morgen.
Postet 22-05-19 kl 16:44 av Blå Blå er ikke aktiv
Gammel
Stompa sin avatar
Sidemålsoppgavene i dag var fantastiske! Vi har truffet perfekt; elevene våre var SÅ forberedte. Gjenstår å se om de har sett det selv, da, og klart å skrive godt.
Postet 22-05-19 kl 16:55 av Stompa Stompa er ikke aktiv
Gammel
Blondie sin avatar
Jepp, samme følelse her. Jeg ble så glad! Håper på samme følelse i morgen.
Postet 22-05-19 kl 17:04 av Blondie Blondie er ikke aktiv
Gammel
Frøy sin avatar
Kommer ikke til å få sove i natt. For jeg føler meg så lite forberedt. Det blir lettere når jeg får brukt hovedmål da.
Postet 22-05-19 kl 17:08 av Frøy Frøy er ikke aktiv
Oppdatert 22-05-19 kl 17:17 av Frøy
Gammel
Stompa sin avatar
Akkurat nå skulle jeg ønske at jeg skulle sensurere sidemål, ikke hovedmål, så godt likte jeg oppgavene. Det beste er at kortsvarsoppgaven åpner for ulike svar; blir ikke 200 like tekster, liksom.
Postet 22-05-19 kl 17:34 av Stompa Stompa er ikke aktiv
Gammel
Frøy sin avatar
Håper jeg får en sensor som like glad over oppgavene som dere er slik at humøret er upåklagelig og energien er på topp når min oppgave står for tur. At det er mulig å skrive så mye tull og vas på en og samme oppgave er meg uforstålig.
Postet 22-05-19 kl 17:53 av Frøy Frøy er ikke aktiv
Gammel
Ine sin avatar
Ang vold i skolen mot ansatte: er 40 år og kan ikke huske at dette skjedde da jeg gikk på skolen. Og nå er det daglig.. Hva har skjedd?
Postet 22-05-19 kl 18:20 av Ine Ine er ikke aktiv
Gammel
Blondie sin avatar
Jeg kan meget vel huske mange og grove voldsepisoder fra min skoletid (er 41), samtidig som jeg i jobben min på vgs kun har opplevd det noen gå ganger på fem år.
Postet 22-05-19 kl 18:27 av Blondie Blondie er ikke aktiv
Gammel
Tjorven sin avatar
Vil ikke vold mot skoleansatte variere veldig? Jeg husker ingen voldsepisoder fra da jeg var barn, men jeg vet at jeg alltid har gått i «snille» klasser. I klassen til knerten var det lenge helt dagligdags at elever gikk til angrep på både medelever, personalet eller inventar. Så dagligdags at da kontaktlæreren ble gravid, så ble hun umiddelbart fjernet fra klassen. Knerten vokste nok opp i den tro om at det er sånn det er, selv om han unektelig ble veldig preget av det. (Nå er det heldigvis over, og utbruddene skjer bare en svært sjelden gang iblant. Det har vært gjort MYE rundt en del av medelevene hans.)
Postet 22-05-19 kl 19:39 av Tjorven Tjorven er aktiv nå
Gammel
Pamina sin avatar
På 70-80-tallet var det mange spesialskoler i alle kommuner, nå er de elvene i normalskolen.

Det er spesialgrupper, men ungene skal være så sjuke og dårlig fungerende at det er nesten umulig å få noen inn der. Vi fikk inn en av seks elever vi søkte for i år. En av elevene vi søkte inn har ennå tilgode å klare å være inne i klasserommet ennå. Eleven begynner i 3.klasse neste år.
Postet 22-05-19 kl 19:40 av Pamina Pamina er ikke aktiv
Gammel
Tallulah sin avatar
Ine, det finnes garantert en hel haug med skoler som ikke har voldsepisoder å snakke om i dag også. Det som virkelig har endret seg, er informasjonssamfunnet. I gamle dager hørte ikke folk i Trondheim om hva som skjedde på en skole i Oslo. Oslo hørte ikke om hva som skjedde på en skole i Kautokeino osv.

Jeg gikk på fire ulike barne- og ungdomsskoler i oppveksten, og på alle var det minst én utagerende elev som utøvde vold mot seg selv, medelever eller lærere. En lærer ble sykemeldt etter å ha blitt kastet i tavlen og låst inn i et skap. Også er det som Pamina sier; mindre av at elever blir sendt vekk.
Postet 22-05-19 kl 20:28 av Tallulah Tallulah er ikke aktiv
Gammel
Eia sin avatar
Jeg er over 50, og husker meget godt at der jeg gikk på ungdomsskolen ble lærere mobbet til sykemelding, og rektors kone ble slått ned. Jeg tror også det er informasjonssamfunnet som gjør at vi får vite mer nå.
Postet 22-05-19 kl 21:43 av Eia Eia er aktiv nå
Gammel
gajamor sin avatar
Mer informasjon, og at vi godtar mindre. Bygde-Norge hadde ikke akkurat få slåsskamper før.
Postet 22-05-19 kl 22:19 av gajamor gajamor er ikke aktiv
 
Nylige blogginnlegg av Kaffestuggu

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 11:56.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no