Gå tilbake   Foreldreportalen > Blogger > Kaffestuggu – Where everybody knows your nick

Maffe

Kaffestuggu er åpen døgnet rundt for kaffe, vin, te, øl, brus, vann eller bare skravling. Alle, både nye og gamle, er hjertelig velkomne her! Bloggen er helt åpen og kan, som alle åpne blogger, også leses av ikke-FP-medlemmer og Google.

Bloggen tilhører ikke ett bestemt medlem, men drives av moderatorteamet i fellesskap, og den åpnes hver morgen av den første i teamet som føler for det. Kaffestuggu har ofte åpent på kveldstid også, særlig i helgene.
Rangér dette innlegget

Maffe

Postet 21-08-17 kl 07:58 av Kaffestuggu

Kommentarer totalt 29

Kommentarer

Gammel
Fintdethei! sin avatar
God morgen! Første flygning unnagjort...., en time til neste. Morgenstund er gull etc.
Postet 21-08-17 kl 08:05 av Fintdethei! Fintdethei! er ikke aktiv
Gammel
Millen sin avatar
Brutalt å stå opp så tidlig idag.
Har kaffe og tror jammen jeg skal legge meg etter at unger er avgårde.
Postet 21-08-17 kl 08:13 av Millen Millen er ikke aktiv
Oppdatert 21-08-17 kl 11:54 av Millen
Gammel
polarjenta sin avatar
Da er det klart for første skoledag. Jeg skal bare drive med kartlegging av elever et par uker framover, men skal ikke gjøre det i dag, så i dag skal jeg være i klassen til en av de jeg skal kartlegge. Mine egne unger er på ferie enda, så de skal ha sin første dag på torsdag.
Postet 21-08-17 kl 08:27 av polarjenta polarjenta er ikke aktiv
Gammel
Eia sin avatar
Første skoledag i ungdomsskolen for eldste. Yngste gleder seg nesten mer enn eldste til å gå i femte, for da blir han fadder!

Selv er Tårnfrid på jobb, mens gutta gjør seg klar, og gjør noe hun ikke kan - igjen. Noen som kan noe om pyrolyse?
Postet 21-08-17 kl 09:03 av Eia Eia er ikke aktiv
Gammel
Anda sin avatar
6-klassingen gledet seg mer over å begynne igjen enn 9-klassingen, gitt. Selv skulle jeg ønske at aktiviteter ikke begynte før etter høstferien.

Ellers: trøtt. Fin femtiårsfeiring i helgen kjennes fortsatt.
Postet 21-08-17 kl 09:16 av Anda Anda er ikke aktiv
Gammel
Nenne sin avatar
Minstemann er ungdomsskolestarter i dag og var litt spent, men de to eldste som skal på henholdsvis siste år på ungdomsskolen og siste år på vgs var helt avslappa. Alle tre var enige om at ni uker sommerferie var i korteste laget allikvel. Ni uker!

Jeg har en supertravel uke, men har vondt i viljen i dag. Det føles som evigheter siden sommerferien.
Postet 21-08-17 kl 09:22 av Nenne Nenne er ikke aktiv
Gammel
Divine sin avatar
Pyrolyse? Javisst. Hva trener du å vite, Eia?

Jeg er stuptrøtt, og tror ikke min vanlige Double Espresso Extra Strong Aroma fra kaffemaskinen vil hjelpe.

Har en fersk tiendeklassing i dag. Hjelp. Neste år er det videregående.
Postet 21-08-17 kl 09:24 av Divine Divine er ikke aktiv
Gammel
Tåtti sin avatar
Så er Hverdagen over oss igjen, med skolestart (babyen min begynner i 5.! ) og fotballtrening.

Jeg stemmer fortsatt pluss for buss, det hjelper at jeg så langt har hatt et dobbeltsete for meg selv hver morgen. Hjem er det liksom ikke så nøye.

Men det er mandag, og jeg glemte å ta med meg resten av Stratosen min fra lørdagsgodteriet! Ikkeno' til kaffen!
Postet 21-08-17 kl 09:35 av Tåtti Tåtti er ikke aktiv
Gammel
Maverick sin avatar
Huhei! Sjetteklassing og niendeklassing (!!!) på vei til skolen, barnehageungen ser litt på Peppa mens jeg krisejobber litt på morrakvisten.
Postet 21-08-17 kl 09:41 av Maverick Maverick er ikke aktiv
Gammel
Frk_Fryd sin avatar
Hurra for skolestarterne! Vi gjorde oss ferdig med skolestart forrige uke, men det føles nesten ut som skolestart for meg ettersom jeg er på kontoret første gang på gud vet hvor mange uker siden. :ferieogsykemeldt:
Men nu er jeg frisk som en fisk, og er klar for å angripe mail innboksen med friskt mot.
Eh...
Postet 21-08-17 kl 09:51 av Frk_Fryd Frk_Fryd er ikke aktiv
Gammel
Tjorven sin avatar
Der traff hverdagen oss for fullt. Jeg kjente en svær klump i magen på vei til jobb i dag. Jeg er ikke klar for å krangle om lekser igjen.

Mine begynner i 5. og 7. i dag. At snuppa skal være eldst på skolen overrasker ikke, men at knerten min også skal begynne å være av "de store" føles litt mer snodig.
Postet 21-08-17 kl 09:53 av Tjorven Tjorven er aktiv nå
Gammel
Eia sin avatar
Divine: du får PM.
Postet 21-08-17 kl 09:59 av Eia Eia er ikke aktiv
Gammel
Ru sin avatar
Her var det skolestart forrige uke, og det var egentlig ganske smart. De begynte onsdag, så da fikk de en rolig start fremfor en hel uke.
Fritidsaktivitetene er også i full gang, så her er det bare å få rævven i gir.
Postet 21-08-17 kl 10:16 av Ru Ru er ikke aktiv
Gammel
Sol sin avatar
Jeg har sendt to passe spente jenter avgårde til første dag på ungdomsskolen i dag. Jeg tenker at det blir fint. Hverdag blir også fint, nå var det bare skolen som manglet, fotballen har rullet lenge her, og det er liksom det hverdagen består av.
Postet 21-08-17 kl 10:18 av Sol Sol er ikke aktiv
Gammel
Her har vi hatt skole i tre dager allerede og kommet godt inn i rutinene, måtte det vare.
Postet 21-08-17 kl 10:52 av millact millact er ikke aktiv
Gammel
Toffskij sin avatar
Morn fra Wales, hvor vi er på mikroferie. Det er vått og grått (men vi har hatt det moro likevel).
Postet 21-08-17 kl 11:11 av Toffskij Toffskij er ikke aktiv
Gammel
Ru sin avatar
@Toffskij; Om dere tilfeldigvis er innom en Primark for å sjekke ut den nye Harry Potter-kolleksjonen, gi en lyd ... Jeg kjøpte meg morgenkåpe, og Knotten stikker av med den.
Postet 21-08-17 kl 11:16 av Ru Ru er ikke aktiv
Gammel
Toffskij sin avatar
Oooh, Harry Potter-kolleksjon!
Postet 21-08-17 kl 11:18 av Toffskij Toffskij er ikke aktiv
Gammel
Trixie sin avatar
Jeg har vært Tårnfrid, syke barn, eks kom hit å passet dem mens jeg dro på møte, der den andre parten ikke møtte, ja det var jo morosmt.
Nå er jeg hjemme hos syke barn igjen mens eks har reist på jobb.
Hverdagen...
Postet 21-08-17 kl 11:28 av Trixie Trixie er ikke aktiv
Gammel
Ru sin avatar
@Toffskij; Du hørte det herfra først ... (Jeg angrer som bare det på at jeg ikke gikk banans. )
Postet 21-08-17 kl 11:44 av Ru Ru er ikke aktiv
Gammel
Mex sin avatar
Da var hverdagen tilbake for fullt. 2. og 6. klassing her. 6. klassingen var nok mest spent på dagen i dag, for han skal være fadder for de ferske 1. klassingene.
Postet 21-08-17 kl 12:00 av Mex Mex er ikke aktiv
Gammel
Skilpadda sin avatar
Morn! Videregåendegutten var oppe før meg og av gårde i god tid før skolestart. Tror han ser frem til å treffe kompisene igjen.

Han og jeg brukte store deler av helgen på å rydde rommet hans. Det er veldig lite og veldig fullt, så det har egentlig vært umulig å holde det ryddig; nå har vi med hard hånd tømt det for gamle puslespill og leker og slikt som fylte opp klesskapet, slik at vi kunne få stablet alle tegneseriekassene hans inn i skapet i stedet, og så er bokstablene puttet i hyller også, så plutselig ble det både tomt og lyst der inne. Jeg hadde en idé om at det i alle fall kan være litt enklere å komme godt i gang med nytt skoleår og mer satsing på lekser hvis rommet ser sånn noenlunde ok ut.
Postet 21-08-17 kl 12:15 av Skilpadda Skilpadda er ikke aktiv
Gammel
celebelen sin avatar
Jeg er spent på å få referat fra første skoledag i dag, Ville får helt ny lærer de ikke har møtt før, og ei ny jente i klassen - som nå bor i huset vi flyttet fra i sommer.
Postet 21-08-17 kl 12:51 av celebelen celebelen er ikke aktiv
Gammel
Candy Darling sin avatar
Jeg har nyslått ungdomsskoleelev som gledet seg intenst til å begynne. Ser ut som vi valgte riktig skole for ham.

Vi skal også kjøre samme runde i dag, Skilpadda. Begge rommene flommer over av bøker og lego og leker som ikke har vært rørt på år. Incentivet er at de skal få en saccosekk eller lenestol hvis vi kan finne igjen gulvet.
Postet 21-08-17 kl 12:54 av Candy Darling Candy Darling er ikke aktiv
Gammel
Hjertensfryd sin avatar
Her begynte dei sist veke, så ting gjekk roleg for seg i heimen i dag. Skal til tannlegen med eldstemann i ettermiddag for å trekke to tenner. Stakkaren fekk streng sist måndag og så skal dei trekke i dag. Skjønner ikkje kvifor dei ikkje gjorde det i motsett rekkefølgje. Men men.
Postet 21-08-17 kl 12:58 av Hjertensfryd Hjertensfryd er ikke aktiv
Gammel
ingling sin avatar
Skolestarter her i huset, mye spenning for liten og omtrent like mye for foreldrene. Alt har gått fint, nå lader vi opp til hverdagslogistikk med henting av lillesøster, middag og ballett i rask rekkefølge.
Postet 21-08-17 kl 16:10 av ingling ingling er ikke aktiv
Gammel
Matilda sin avatar
Jeg kommer til å trenge vanvittige mengder sjokoladebelønning for å overleve leksestund med førsteklassingen. Det og pomponger. "Kom igjen, nå! Én S til! Jo, selvfølgelig klarer du, du har jo skrivi sju stykker allerede! Nei, den blir fin! Ikke gi opp!" :krampepositiv:
Postet 21-08-17 kl 19:42 av Matilda Matilda er ikke aktiv
Gammel
Blånn sin avatar
Mine begynte i 7., 9. og siste året på videregående (Uæææ). Men de var fornøyde med dagen alle tre.

Jeg har tatt imot nye førsteklassinger. Det er like koselig som alltid. Ellers litt stress siden trinnene jeg har ansvar for befinner seg på to ulike skoler. Noe som innebærer bussing av elever morgen og ettermiddag +++. Så jeg skal bli godt kjent med bussruta.
Postet 21-08-17 kl 20:57 av Blånn Blånn er ikke aktiv
Gammel
Pamina sin avatar
Her var det møte med nye 8. og 10.klassinger - det skal bli bra.

Det beste var at en svært dessillusjonert snart 9-åring hadde hatt en kjempebra dag på skolen der alt var bra!! :gliser:

7.klassingen hadde hatt det så bra at hun bare venter på at det smeller inn en dramakrise rundt neste sving. Vi snakket om å nyte det som var. Hun er litt kontrollfreak, og skulle nok gjerne hatt en timeplan for hendelser det neste året.

Det går seg vel til.
Postet 21-08-17 kl 23:45 av Pamina Pamina er ikke aktiv
 
Nylige blogginnlegg av Kaffestuggu

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 16:42.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no