Gå tilbake   Foreldreportalen > Blogger > Kaffestuggu – Where everybody knows your nick

Toffe

Kaffestuggu er åpen døgnet rundt for kaffe, vin, te, øl, brus, vann eller bare skravling. Alle, både nye og gamle, er hjertelig velkomne her! Bloggen er helt åpen og kan, som alle åpne blogger, også leses av ikke-FP-medlemmer og Google.

Bloggen tilhører ikke ett bestemt medlem, men drives av moderatorteamet i fellesskap, og den åpnes hver morgen av den første i teamet som føler for det. Kaffestuggu har ofte åpent på kveldstid også, særlig i helgene.
Rangér dette innlegget

Toffe

Postet 09-08-18 kl 07:19 av Kaffestuggu

Kommentarer totalt 35

Kommentarer

Gammel
celebelen sin avatar
Først, altså?
Postet 09-08-18 kl 08:13 av celebelen celebelen er ikke aktiv
Gammel
Blå sin avatar
På jobb.

Opp kl. 5.30 for andre dag på rad og ser litt mørkt på høsten. Men jeg vet at det blir en vane.

Heldigvis er det godt vær og jeg kan glede meg til at hyggelige kollegaer kommer på jobb.
Postet 09-08-18 kl 08:15 av Blå Blå er ikke aktiv
Gammel
Eia sin avatar
God morgen! I dag husket jeg å ta med godkaffe hjemmefra. Nå sitter jeg og nyter den mens jeg sjekker e-post og gjør diverse kontorarbeid. Og så er det pakking i hele dag også.
Postet 09-08-18 kl 08:52 av Eia Eia er ikke aktiv
Gammel
Toffskij sin avatar
Morn fra flyplassen i Athen, vi startet dagen med en heller humpete propellflytur fra Milos. For å roe ned nervene våre lar de oss vente lenge og vel på bagasjen. Det har vært en fin ferie!
Postet 09-08-18 kl 09:06 av Toffskij Toffskij er ikke aktiv
Gammel
Teofelia sin avatar
Riktig god tur hjem, Toffen!
Hvorfor skal det bli en vane å stå opp kl 5.30, Blå?

Tredje dag på jobb etter F. Andre natt på rad jeg våkner midt på natten med panikk for alt jeg ikke har rukket og gjøre. Denne høsten kan bli bedre, kjenner jeg.
Postet 09-08-18 kl 09:12 av Teofelia Teofelia er ikke aktiv
Gammel
Mex sin avatar
Starter dagen med hjemmekontor før tannlege besøk.. yey!
Postet 09-08-18 kl 09:20 av Mex Mex er ikke aktiv
Gammel
Blondie sin avatar
Vi har lagt ut på langtur, skal kjøre i ni-ti timer i dag. Blir greit å komme frem.
Postet 09-08-18 kl 09:24 av Blondie Blondie er ikke aktiv
Gammel
Katta sin avatar
God tur, Blondie! Vi skal ta fatt på omtrent samme tur, det blir godt å komme fram for oss også.
Postet 09-08-18 kl 09:25 av Katta Katta er ikke aktiv
Gammel
Trixie sin avatar
God morgen og god tur til alle.
Jeg er hjemme i senga idag som jeg ikke har tid til.
Vel, spnn blir det idag.
Lese litt.
Postet 09-08-18 kl 09:42 av Trixie Trixie er ikke aktiv
Gammel
Nenne sin avatar
Jeg er allerede godt igang med min faste drøm om at jeg er for sent ute til fly/båt/tog og har skjønt at det betyr at jeg føler at jeg henger etter for halv pris. Det er i grunnen ikke godt å være igang igjen etter ferie. Jeg trenger mer!
Postet 09-08-18 kl 09:50 av Nenne Nenne er ikke aktiv
Gammel
Frøy sin avatar
Jeg nyter de siste ukene med klokken på 0550 fra September av må klokken stå på 0450, det er midt på natten det.
Postet 09-08-18 kl 09:55 av Frøy Frøy er ikke aktiv
Gammel
Stompa sin avatar
Klar for dagens treningsøkt. Tungt å stå opp.

Herremannen er fortsatt på kjærestebesøk i Finland. Det eneste jeg hører fra han er smile-snapper. Regner med at det er et godt tegn.
Postet 09-08-18 kl 09:55 av Stompa Stompa er ikke aktiv
Gammel
Polyanna sin avatar
Herregud, Frøy, så FÆLT!!

Jeg er tilbake "for godt" etter bolk to av ferien, og syns det er skikkelig trasig, egentlig.

Kom hjem i går kveld og var totalt utslitt, og tenkte at det er da ikke riktig, etter ferie!?? Menmen, hverdagen kommer vel i gjenge igjen etter hvert.
Postet 09-08-18 kl 10:21 av Polyanna Polyanna er ikke aktiv
Gammel
Ru sin avatar
Jeg har store problemer med å komme meg opp om morgenen. Jeg er bare stuptrøtt og sliten.
Det skal bli en lang høst ...
Postet 09-08-18 kl 10:32 av Ru Ru er ikke aktiv
Gammel
Appelsin sin avatar
Nok en sliten melder seg
I dag er jeg litt preget av å ha gått 17 km hjem i går, via fjellet, i vedvarende øsregn, men like greit å ha en forklaring på hvorfor en er litt trøtt og frysete. Hadde hjulpet litt om det ikke er byggearbeid utenfor kontoret, jeg må velge mellom å høre musikk eller bli gal, og en skulle tro det var et opplagt valg, men jeg har ikke en jobb hvor det lønner seg å høre musikk akkurat.. gah.
Men jobben i seg selv er gøy
Postet 09-08-18 kl 10:50 av Appelsin Appelsin er ikke aktiv
Gammel
Blå sin avatar
Teo.

Jeg står opp kl. 5.30 fordi storesøster må opp da. Og fordi jeg er så curlingmor at jeg synes at det er greit om noen står opp og spiser frokost med henne. Fordelen er jo rolige morgener og enorme mengder plusstid fordi jeg er så tidlig på jobb.
Postet 09-08-18 kl 11:16 av Blå Blå er ikke aktiv
Gammel
Frk_Fryd sin avatar
Sliten her også. Men jeg har som mål å være mer positiv denne høsten, så prøver å se lyst på ting.

På plussiden i dag:
- mannen har fri, så jeg kan suse på jobb uten å tenke på andre enn meg selv
- det er fortsatt ganske varmt ute
- det er snart helg
Postet 09-08-18 kl 11:28 av Frk_Fryd Frk_Fryd er ikke aktiv
Gammel
polarjenta sin avatar
Fortsatt ferie noen dager til. I dag skal jeg pakke litt, jeg og lillebror skal ha en helg i Tromsø, så vi reiser i morgen tidlig og blir til mandags ettermiddag. Vi skal bo på hotell, gå på kino(om vi finner en film vi vil se) og bare kose oss.
Postet 09-08-18 kl 12:00 av polarjenta polarjenta er ikke aktiv
Gammel
Harriet Vane sin avatar
Det tar litt tid å komme i fart igjen etter ferien. Jeg greier ikke konsentrere meg skikkelig og er trøtt. Alle de andre i familien suser rundt hjemme og gjør ingenting, heldiggrisene.
Postet 09-08-18 kl 12:12 av Harriet Vane Harriet Vane er ikke aktiv
Gammel
Tjorven sin avatar
polarjenta: jeg kan jo anbefale dere å se "Antman and the wasp". Som slo an for både små og store hos oss. Dog under forutsetning om at han liker superheltfilmer.
Postet 09-08-18 kl 12:12 av Tjorven Tjorven er ikke aktiv
Gammel
Jobben er ikke gøy, kaos og dårlig stemning. Topp da at bedriftshelsetjenesten kom innom oss og spurte om trivsel. Haha. Det var rette dagen. Det er lite å søke på utenfor, så da må man bare gjøre det beste ut av det.

Det er sol, et barn er på sjøspeiderleir og storkoser seg, et annet koser seg hjemme. Og, snart helg.
Postet 09-08-18 kl 12:20 av millact millact er ikke aktiv
Gammel
polarjenta sin avatar
Tjorven; han liker nok det, så det kan være en mulighet. Vi skal sjekke hva som går når vi kommer til Tromsø.
Postet 09-08-18 kl 12:37 av polarjenta polarjenta er ikke aktiv
Gammel
Skilpadda sin avatar
Det er sol igjen i Oslo, og etter en forholdsvis fuktig Øya-dag i går er det hyggelig å se at Yr lover oss oppholdsvær resten av festivalen. Jeg er skrekkelig støl og usikker på hvor mye som er PT-timen i forgårs og hvor mye som er 8 timer på Øya i går. (Antagelig en kombinasjon av begge og det at jeg begynner å bli gammel. ) Hvert eneste år, når Øya er slutt, lover vi hverandre at neste gang skal vi være i bedre form.
Postet 09-08-18 kl 13:06 av Skilpadda Skilpadda er ikke aktiv
Gammel
Addison sin avatar
God ettermiddag fra hjemmekontoret! Er fortsatt ikke helt i form, men noe bedre enn i går. Fant imidlertid ut at kollegene mine burde spares for min noe utagerende hosting, nysing og nesesnyting, som skjer i ett kjør fortsatt.
Postet 09-08-18 kl 13:32 av Addison Addison er ikke aktiv
Gammel
Tallulah sin avatar
Opphold resten av festivalen, Skilps? Du har sett værvarselet for i morgen? Både nedbør og vind? Jeg ser for meg flyvende sceneelementer og sponsortelt.
Postet 09-08-18 kl 13:39 av Tallulah Tallulah er ikke aktiv
Gammel
Palmen sin avatar
Jeg var på Tøyen nå nettopp og da var det strååålendw sol over lydsjekken.
Postet 09-08-18 kl 13:49 av Palmen Palmen er ikke aktiv
Gammel
tink sin avatar
Skjønner godt at du er sliten Appelsin. Jeg kunne sove helt til 7 i dag fordi dagen startet med møte i byen. Men ja, det er lite som slår følelsen av den første helga etter en lengre ferie. Det blir bra i morgen!
Postet 09-08-18 kl 13:55 av tink tink er ikke aktiv
Gammel
Maverick sin avatar
Blir ikke noen flyvende sceneelementer i hvert fall.
Postet 09-08-18 kl 13:58 av Maverick Maverick er ikke aktiv
Gammel
Tallulah sin avatar
Det er godt å høre Mave. Jeg er vel egentlig mer bekymret for sponsorteltene. Og trær.
Postet 09-08-18 kl 14:14 av Tallulah Tallulah er ikke aktiv
Gammel
Maverick sin avatar
Teltene uttaler jeg meg ikke om.
Postet 09-08-18 kl 14:17 av Maverick Maverick er ikke aktiv
Gammel
Skilpadda sin avatar
Tally: Sist jeg sjekket, var de bare ordentlig regnvarsel frem til 09/10 i morgen tidlig, og opphold resten av dagen. Men jeg tar såklart alt sånt med en klype økologisk mineralsalt.
Postet 09-08-18 kl 14:17 av Skilpadda Skilpadda er ikke aktiv
Gammel
Tjorven sin avatar
Det skal regne natt til fredag, men ikke under selve festivalen. Men fredag ettermiddag og kveld skal det blåse veldig mye. Det vet jeg ikke om jeg har vært med på før. Jeg har vært på Øya ikledd flere lag med ull og/eller regntøy, men jeg tror ikke at jeg har blåst bort før.
Postet 09-08-18 kl 14:19 av Tjorven Tjorven er ikke aktiv
Gammel
Tallulah sin avatar
Dere har rett! Det har jo endret seg omtrent ved hver eneste oppdatering det siste døgnet, så nå ser jeg at de mener det skal stoppe kl 13. Etter gårsdagens værvarsel om ikkeno regn etter festivalstart så blir jeg med på det økologiske mineralsaltet.
Postet 09-08-18 kl 14:23 av Tallulah Tallulah er ikke aktiv
Gammel
Skilpadda sin avatar
Live-oppdateringen til Yr, den som er på forsiden av appen, nederst i høyre hjørne, og som rapporterer nedbør den neste halvannen timen, var veldig presis i hele går. Det hjelper jo ikke så veldig når man skal kle på seg før man går til parken, men det var greit å ta på seg regnjakken før Arctic Monkeys i stedet for å prøve å skifte midt i den veldig trange folkemengden.
Postet 09-08-18 kl 14:34 av Skilpadda Skilpadda er ikke aktiv
Gammel
Palmen sin avatar
:fniser hemningsløst over Skilpaddas løsslupne omgang med mineralsalt:
Postet 09-08-18 kl 15:12 av Palmen Palmen er ikke aktiv
 
Nylige blogginnlegg av Kaffestuggu

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 11:34.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no